Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

posibila problema motor trifazic


Recommended Posts

salutare tuturor!

am urmatoarea problema: o scula combinata (abricht, circular, grosime), echipata cu un motor de 2.2kw, 380.

inutial, cand am cumparat-o, nu am putut s-o probez. am legat motorul pentru 220v, insa nu am fost multumit de putere. recent, am facut un bransament la 380, am modificat legaturile la motor, insa, dupa 10 minute de functionare ajunge la 70-80 grade. motorul are putere, intra in ture imediat. 

ar putea fi o problema de conectare? legaturile le-am facut in stea.

multumiri anticipate.

15889516882336564240129821461064.jpg

Link to comment
  • Replies 26
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

multumesc mult pentru promptitudine!

am scos puntile si am 5ohmi intre urmatoarele puncte:

- w1- dreapta jos

-v1- stanga jos

-u1 - central jos.

in rest, nu masor nicio rezistivitate (adica nu e in scurt), nici macar cu impamantarea.

are sens sa pun nulul la punti?

multumesc!

15889569388898859022764729008291.jpg

Edited by tolomacu
Link to comment

Pune foto cu caseta de sus sa vedem culorile la fire .

Dupa desenul din capac cu legaturile stea / triunghi bobinele au capetele pe diagonala .Conform cu desenului lui bolek.

Incearca sa identifici corect bobinele .

 

Edited by Guest
Link to comment

Asa cum ati facut legaturile in postul de mai sus motorul trebuie a functioneze corect!

Pe tablita se specifica ca motorul are clasa de izolatie F....asta inseamna ca motorul poate functiona cu temperatura la suprafata statorului (aripile de racire) de 95-100 grade....

Ar putea fi o problema faptul ca trifazatul de 380 asa cum era odata este acum de de la 400V in sus....eu am masurat in mod curent si 420V intre 2 faze....

....verificati daca ventilatorul motorului este original si nu e ceva adaptat sau lipsa palete de la turbina....spor!

Link to comment
Acum 6 minute, flomar60 a spus:

Asa cum ati facut legaturile in postul de mai sus motorul trebuie a functioneze corect!

Pe tablita se specifica ca motorul are clasa de izolatie F....asta inseamna ca motorul poate functiona cu temperatura la suprafata statorului (aripile de racire) de 95-100 grade....

Ar putea fi o problema faptul ca trifazatul de 380 asa cum era odata este acum de de la 400V in sus....eu am masurat in mod curent si 420V intre 2 faze....

....verificati daca ventilatorul motorului este original si nu e ceva adaptat sau lipsa palete de la turbina....spor!

tensiunea e de ~220-235v pe fiecare faza. ventilatorul e cel original, palele sunt intacte.

eu l-am oprit pentru ca simteam miros de izolatie incinsa. clar, e ceva in neregula cu el, din moment ce pe monofazic+condensator poate merge ore intregi fara sa ajunga la mai mult de 50-55 grade. 

are sens sa pun nulul la punti?

multumesc!

Edited by tolomacu
Link to comment

Exista posibilitatea sa masurati curentul cerut de motor pe fiecare faza? ....e o informatie esentiala care ar putea oferi raspunsul la problema dvs....dar, retineti, masuratoarea sa fie facuta cu un cleste ampermetric nu cu un multimetru conectat pe amperi....legarea neutrului la steaua motorului nu va ajuta cu nimic d.p.d.v. al problemei dvs....

Link to comment
Acum 16 minute, flomar60 a spus:

Exista posibilitatea sa masurati curentul cerut de motor pe fiecare faza? ....e o informatie esentiala care ar putea oferi raspunsul la problema dvs....dar, retineti, masuratoarea sa fie facuta cu un cleste ampermetric nu cu un multimetru conectat pe amperi....legarea neutrului la steaua motorului nu va ajuta cu nimic d.p.d.v. al problemei dvs....

din pacate, nu am un cleste ampermetric. multimetrul pe care-l am zice ca rezista pana la 10a. e ceva ordinar, nimic special la el, insa nu am idee cat de mare e curentul la pornire.

Link to comment

Motorul este proiectat pentru functionare in stea la 380V trifazat.

N-ar fi rau sa masurati curentul in sarcina maxima... pentru vedea daca nu este cumva in suprasarcina.

Oricum acest motor este proiectat pentru serviciul S6 40%, deci  4 minute functionare in sarcina nominala trebuie sa mearga apoi 6 minute in gol.

Operarea la 400V la sarcina nominala duce la o crestere a curentului cu aprox. 10%, respectiv caldura disipata cu aprox. 20%.

Link to comment
Acum 22 minute, iop95 a spus:

Motorul este proiectat pentru functionare in stea la 380V trifazat.

N-ar fi rau sa masurati curentul in sarcina maxima... pentru vedea daca nu este cumva in suprasarcina.

Oricum acest motor este proiectat pentru serviciul S6 40%, deci  4 minute functionare in sarcina nominala trebuie sa mearga apoi 6 minute in gol.

Operarea la 400V la sarcina nominala duce la o crestere a curentului cu aprox. 10%, respectiv caldura disipata cu aprox. 20%.

motorul se incalzeste la fel de repede si cand merge in gol. am incercat asta demontandu-i cureaua de pe fulie.

nu pot sa imi dau seama unde gresesc. din masuratori, nu pare ars. n-as cumpara alt motor de pomana...

am masurat tensiunile pe fiecare faza. extremele sunt 217, respectiv 240v. stiu ca un dezechilibru mic intre faze duce la cresterea semnificativa a curentului. poate fi asta cauza supraincalzirii?

Edited by tolomacu
Link to comment

1)tensiune mai mare de 380v in retea...2)dezechilibru intre faze... 3)  regim de functionare S6 (asa cum a specificat colegul iop95)... toate astea adunate pot duce la incalzirea puternica a motorului... eu cred ca motorul e in regula!.... solutiii de rezolvare exista dar sunt mai scumpe decat motorul!.... exista, însă, o solutie ieftina si eficienta dar... dizgratioasa!.... un ventilator suplimentar solitar cu axul motorului sau plasat langa.... 

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines