Alin M Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 Va salut, Recent am achizitionat un amplituner Nakamichi AV-10 cu o putere de 120w/ canal in 8 ohmi pe doua bixe legate si 120w/ canal in 5.1. Am legat de acest amplif un cd player Technics SL-PS 740A si un deck Technics RS-BX 747. Precizez ca sculele le tin intr-un rack facut manual, iar distanta in interiorul politei este de cca 1 cm deasupra si 1 cm dedesubt , 2 cm stanga si 2 cm dreapta, iar in spate cca 10 cm pana in spatele rack-ului. Acest amplif nu are carcasa in partea superioara perforata la fel cum au altele ci doar in partea stanga plus unventilator in spate. Dupa doua ore de functionare a inceput sa disorsioneze sunetul in boxe (Magnat pe 3 cai 2x75x/ canal printr-un crescendo urmat de un descendo ce circa 25 secunde dupa care am oprit ampliful. Era foarte cald in toate partile sale, ardea aproape, volumul era undeva la 25%. Precizez ca rackul il tin inchis cu o usa de sticla de 5 iar in spate are niste locuri de aerisire. Atasez poze. Dupa 3 minute am repornit ampliful trecand la a asculta muzica in modul optic de pe TV. N-a mai aparut acea problema insa am lasat usa de la rack deschisa. Intrebarea e, oare ce ar fi? Sper sa nu fie ampliful bulit, am dat 1000 lei pe el dupa negocieri grele de la 1300 lei. Cel de la care l-am cumparat avea altceva la vanzare dar stiind din multe review-uri ca este unul din cele mai bune amplitunere l-am convins pe om sa-l vanda. Era ampliful lui pe care asculta muzica de doi ani. E adus din Anglia cu stecher de-a lor la care i-am adaugat eu adaptor. Omul il tinea pe masa, in “open space” si mi-a zis ca n-a avut nicio problema cu el si la folosit si la 70% din volum, fara sa faca vreo problema. Ce ma fatuiti sa fac? Sa pun ventilatoare in spatele rackului? Sau...??. Multumesc anticipat. Link to comment
mac01 Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 Da-i jos capacul si vezi daca a fost umblat in el. E la moda reparatiile pe genunchi in fata portii. Link to comment
Alphsoo Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 Amplificatorul pare slab ventilat in cusca aia. Link to comment
player4 Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 (edited) Verifica functionarea ventilatorului de la racirea activa si circuitul care il declanseaza, verifica curentul de mers in gol. In spatele receiverului ai liber, sau aerul cald care iese prin decupajul din dreptul radiatorului e blocat ? PS: La cum arata rack-ul si avand in vedere ca mai are si o usa de sticla, ar fi bine sa folosesti receiverul in primul rand in afara rackului pentru un test, in aceleasi conditii de load. Pentru binele tuturor sculelor din acel rack, scapa de usa de sticla macar.. Edited April 15, 2020 by player4 Link to comment
Alin M Posted April 15, 2020 Author Share Posted April 15, 2020 Distanta de la ventilator pana in spatele rakului e de vreo 8-9 cm insa aerul iasa doar prin spatiu acela ingust de deasupra liniei galbene marcate de mine. Oricum faptul ca, cutia nu e perforata in partea superioara cred ca nu e ok. M-am gandit sa elimin acea bucata de lemn peste care am tras linia galbena din spatele rakului. Maine o sa scot ampliful din rack si-l voi forja la 30-40% din volum. Il voi pune deasupra rakului sa vad cat de tare se incalzeste in “open space”. Pe specificatiile amplifului scrie ca are consunm de retea 1000w. Sa se incalzeasca oare si de acolo? Dupa parerile dvs, am facut alegere buna cu acest Nakamichi AV-10? Link to comment
Alin M Posted April 15, 2020 Author Share Posted April 15, 2020 (edited) Cand am ascultat muzica de mi s-a intamplat problema descrisa usa de sticla era inchisa. Cu usa deschisa n-am ascultat muzica pt ca nu mai am loc sa trec prin camera. Usa am pus-o doar ca sa nu se prafuiasca sculele. O sa tin cont de sugestie. Merci Edited April 16, 2020 by Shambala Link to comment
barbulescuorlando Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 (edited) Cu ventilație forțată oricum se vor prăfui sculele. Am și eu ceva asemănător cu al tău și am făcut cu carota o gaură în capacul din spate exact în locul ventilatorului amplificatorului ( un HarmanKardon) la mine creștea viteza ventilatorululi la putere mică. Acum, chiar și cu ușa montată și închisă nu mai face probleme. Asta după ce faci cum ai fost deja sfătuit: verifică-l scos din rack . Edited April 16, 2020 by barbulescuorlando Link to comment
Shambala Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 (edited) Ai facut o alegere buna in masura in care pe masa [macar] va merge ok si tu veti fi multumit. Altfel s-ar zice ca ti-ai facut-o cu mana ta Revenid la aspectul tehnic, se intampla uneori ca contactul termic care porneste ventilatorul sa fie pus la o temperatura prea mare, deci racirea fortata porneste cam tarziu. Adauga la asta si inertia termica - dureaza secunde bune pana sa se raceasca tranzistorii. In al doilea rand Pdmax (puterea disipata maxima) este pe la 30% din volumul de iesire si nu la Pout max asa cum se crede. Cand probezi aparatul pe masa scoate si capacul si pune usor mana pe radiator sa simti cat de tare frige in secunda cand porneste ventilatorul. Edited April 16, 2020 by Shambala Link to comment
alexy Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Nakamichi AV-10 are un sistem de răcire activ format dintr-un ventilator de 12 V DC atașat la blocurile de radiator. După cum puteți vedea, plăcile amplificatoare de putere apoi se atașează la termopan. Ventilatorul este silențios și turația scăzută, iar o modificare ar putea fi instalarea unui ventilator modern care este mai mare turație, ceea ce ar oferi mai multă răcire. După cum puteți vedea, repararea presupune demontarea ansamblului, pentru a îndepărta tot praful care înfundă vanele radiatorului și scade debitul de aer. Pasta termică uscată instalată gros nu ajută prea mult; prin urmare, este mai bine să eliminați și plăcile de circuit. În timpul asamblării, am aplicat pe tranzistoare un nou compus termic de înaltă performanță. Cea mai trădătoare parte a deservirii acestui amplificator este atunci când conectați firele de la placa principală înapoi la acest ansamblu. Sfatul meu este să etichetați fiecare cablu și să faceți note minuțioase, deoarece multe cabluri au aceeași dimensiune și este ușor posibil să le instalați în locul nepotrivit. Prin urmare, folosind un stilou de marcare ar trebui să etichetați cablurile și prizele lor pe PCB, astfel încât totul să se întoarcă exact așa cum l-ați găsit. Am folosit două forme de marcare, am făcut note scrise și am făcut fotografii cu fiecare priză și fir. Multe cabluri poartă șină divizată de înaltă tensiune, iar dacă le-ați instalat în locul nepotrivit, atunci ar putea fi catastrofal să spunem cel puțin. Link to comment
Shambala Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Radiatoare deprimant de proaste. Link to comment
sesebe Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Pt un amplificator de 2 x 100W - 2 x 120W cu radiatoare configurate ca un tunel de aer, ventilat fortat, nu sint radiatoare deprimant de proaste ci cel mult configurate la limita. Faptul ca daca tine usitile la dulap deschise amplificatorul se comporta bine este dovada ca radiatoarele sint bine dimensionate. @Alin M Nici un amplificator nu se tine in dulap inchis sau aproape inchis asa cum l-ati pus dumneavoastra. Daca va este frica de praf si ati luat amplificatorul pt expozitie atunci bagati-l intr-un dulap inchis mai bine si nu-l mai bagati in priza, altfel s-au inventat aspiratoarele de peste 150 de ani. Link to comment
Alin M Posted April 16, 2020 Author Share Posted April 16, 2020 Revin cu un update. Dupa o ora de ascultat cu amplificatorul scos afara din rack, pus pe un scaun, nu s-a incalzit absolut de loc, nici macar la gura ventilatorului nu se simte cald aproape deloc. Il voi mai lasa inca vreo doua ore mergand sa vad cum se comporta. Am considerat ca dupa cum s-a comportat pana acum (30 min) nu e cazul sa-i scot carcasa, insa maine o voi face sa vad daca nu cumva e mult praf pe rotita ventilatorului si o sa studiez cand porneste ventilatorul odata cu incalzirea radioatorului. Mai sus am furat un video cu aparatul desfacut. Link to comment
Shambala Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Am scris ca radiatoarele sunt deprimant de proaste pt ca au aripioarele inchise in V, de departe cel mai "adunator de praf" model posibil pt radiatoare racite fortat. Praful odata fixat in capetele tip V ale tablelor acolo intepeneste si este f greu de scos chiar si manual cu perii lungi. Nici vb. sa iasa la o pornire in forta a ventilatorului (nu ca ar avea asa ceva, mai degraba specific amplifurilor pro). Link to comment
mac01 Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Il sufli cu compresorul si zboara praful de acolo de nici nu se vede. Link to comment
Shambala Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Da, daca ai. De obicei nu prea stau pitite pe sub mesele electronistilor. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now