Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cine este vinovatul?

Evaluează acest subiect


Postări Recomandate

Pe autostrada, indiferent cu ce viteza mergi, stai pe banda 1. Iesi de acolo doar sa depasesti si apoi revii. In urma cu vreo 10 ani eram cu un prieten in Germania cu un Jaguar (masina lui, desigur, io pe scunul din dreapta) si intre Manheim si Karlsruhe, unde se merge pe 3 benzi si nu exista atunci limita de viteza, bizonul de amic mergea cu 240km/h pe banda 3 si la un moment dat s-a dat la o parte sa treaca un Audi pe langa el. Cred ca avea peste 260 audi la cum a trecut pe langa noi.

Link spre comentariu
Acum 7 minute, Rammstein a spus:

Dar dacă tu crezi că sunt rumegător la volan...... accept cu placere. 

Doar glumeam, și știu ca glumele le aprobi pozitiv. 

Pe mine alta treaba ma distra. Pe unele sectoare din E85 poți să-i dai în goarnă  fără sa pui în pericol pe nimeni. Fiind cu diesel chinuit în oraș, la fiecare ieșire o călcam când se putea, ca să simtă și motorul ala ce înseamnă turații. Sa vezi ce efect avea chestia asta asupra unor șoferi de mașini tari, care mergeau la pășuneala, și treceam pe lângă ei cu fiesta cu 150... 160 la ora. Parcă ii intepam un cur cu acul, așa se trezeau șoferii din "dânșii". :rade:

Link spre comentariu

Banda aia mai ingusta din dreapta este de fapt un acostament largit pe care nu ar trebui sa se circule.

DN2A Bucuresti-Buzau, de ex, are de fapt cate 1 banda + 1 acostament largit pe sens, nu cate 2 benzi

Asa cum cred majoritatea...

Cel mai aiurea tip de drum....

 

 

Link spre comentariu

Eu nu îmi puneam mintea cu ei, doar dezmorteam puțin ghidușia aia de mașină. Și asta o făceam pe sectoare de câțiva km, nu o țineam în ritmul ăsta, din cauza de permis. 

Acum 7 minute, Rammstein a spus:

Aprob pozitiv! 

Niciodată nu depăși un Mercedes, BMW, A6, dacă ai Logan sau orice alta mașină comună, riști să îl frustezi...... dacă are creierul cât ghinda. 

 

Link spre comentariu

Eu tot invat de vreo 30 de ani si inca mai am de invatat....

Dar totusi, logica spune altceva....

Este normal sa obligi un camion (latime 2,4-2,5m) sa circule pe o banda ingusta (3m) iar uneori sa intre si pe banda de langa ?

Ar mai fi un amanunt, minor in zilele acestea: parerea Politiei Rutiere

 

 

 

Link spre comentariu
2 hours ago, Rammstein said:

Nu obligă nimeni un TIR să circule pe banda aia îngustă, dar toți care circulă cu viteză mică...... pe banda aia circulă. Probabil că sunt mult mai deștepți decât ăla de la rutieră. 

 

Daca citim art. 102 din Regulament, vedem ca scrie asa:

 

"Vehiculele grele, lente sau cu mase ori gabarite depasite sau cele care se deplaseaza cu viteza redusa trebuie conduse numai pe banda de langa acostament sau bordura, daca in sensul de mers nu este amenajata o banda destinata acestora."

 

Daca vrem, dar numai daca vrem, putem incadra un TIR sau orice alt camion la capitolul "vehicule grele" ...

Si atunci acesta ar fi obligat, de Regulament, evident, sa circule pe acostament, denumit - si probabil folosit ca - banda I de tine

Si de catre cei mai destepti decat politia, din care, har Domnului, avem destui pe sosele...

 

 

Editat de draku
Link spre comentariu
Acum 21 minute, draku a spus:

putem incadra un TIR sau orice alt camion la capitolul "vehicule grele"

Numai daca e plin...:rade:

TIR-ul merge (de regula) constant cu 90-100km/h. De multe ori am patit ca in localitate ma depaseste si se face intuneric cand trece pe langa mine, si cum ies din localitate, il depasesc eu pe el, pt ca afara merg mai mult decat 100km/h si in localitate mult sub 100km/h, si uite asa ne jucam. Dar sunt putini care nu te ajuta in depasire. Am intalnit si din astia.

Link spre comentariu

Mersul mai repede e posibil doar noaptea. Altfel degeaba mergi repede ca astepti dupa tiruri.

 

Pe noapte bucuresti floresti, langa cluj, 3 45. Iar de acolo in centru mai faceam inca 15min max.

 

Totul in limita de suspendat carnetul.

Noroc cu autostrazile.

La mers normal dar repede inca o ora in plus. Ziua cu trafic inca o jumatate de ora.

Mers legal....da i pace.

Link spre comentariu
On 5/15/2022 at 6:33 PM, mac01 said:

Ala cu BMW-ul mai avea putin si decola. Daca avea viteza legala, cred ca putea sa evite accidentul...mai ales ca din sens invers nu venea nimeni. La viteza aia si reflexele soferului vitezoman erau cu mult intarziate....nici nu cred ca a apucat sa franeze ceva...l-a luat in plin.

Nu incerc sa-l scot basma curata pe decedat....dar ca intotdeauna, nu masina ucide...ci viteza!

 

 

Garantat viteza peste 135-140, am analizat la munca frame cu frame impreuna cu un coleg.

Este similar cu un accident cu motocicleta, te asiguri tu cit vrei, in departare la peste 100 metri, il vezi ca pe un punct mic, in urmatoarea secunda este infipt in tine. Daca bemweistul circula cu viteza legala, hai fie un 10kmh+ peste limita, avea timp sa evite, macar sa incerce ORICE, dar a intraf fix drept si DIRECT in el, fara urma de frinare, fara nimic.

 

La viteza pe care o avea, nici Aryton Senna, nu cred ca avea cum sa evite impactul in situatia data. Garantat soferul BMW nu era atent, inainte de impact, rotile se invirt, nu s-a frinat deloc iar devirerea pe banda opusa s-a facut din cauza impactului, nicidecum din reactia sofer BMW (care l-ar fi aruncat pe cimp in stinga sau direct in pom).

 In analizare, masina neagra de pe sens opus dinaintea impactului avea cam 70-75kmh iar din analiza frame cu frame, BMW se deplasa cu circa 40-45 metri pe secunda raportat la masuratoarea lungimii marcajelor si ochiometric cu lungimea masinii. La un 100kmh (10+peste legal) ai cam 28m/sec Eu as da vina 45/55 % vina BMW vs golf si asta numai pentru depasirea binisor a vitezei maxim legale de 90 pe acel drum.

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
15 hours ago, sesebe said:

Dacia venea mai incet, posibil cu viteza legala asta este clar pt ca a reusit sa frineze la timp fara sa depaseasca locul accidentului.

Daca BMW-ul era in spatele Daciei in momentul cind masina a iesit in strada cel de la volan nu putea sa vada suficient de bine BMW-ul ca sa-i aproximeze viteza cum trebuie si atunci considerind ca cel din spatele Daciei vine cu aceeasi viteza ca si Dacia a vrut sa intre pe strada. Doar daca BMW-ul era deja in depasire cind a inceput sa se miste masina (cu viteza melcului e adevarat) doar atunci se pune intrebarea dece a mai intrat. Dupa cum se vede pe ultimile imagini din filmare, nu exista nici o intentie de frinare din partea BMW-ului  pt ca nu exista nici o urma de frina.

Deci soferul BMW-ului ori era cu ochii in alta parte si nu a vazut masina ori, cel mai probabil, a venit cu viteza foarte mare de la distanta din spatele Daciei (oricit era de BMW nu putea sa atinga viteza aia in doar citiva zeci de metri daca acolo a accelerat pt depasire) si a initiat depasirea abia acolo iar masina care iesea era obturata de Dacie. Chiar si asa putea sa frineze si ar fi redus din consecintele accidentului. Oricum ar fi daca ar fi avut o viteza legala accidenul nu ar fi fost unul mortal si poate ar fi fost chiar evitat sau s-ar fi lasat cu daune minime la masini.

Exista cel putin o filmare pe internet unde un camion ce vine cu viteza mare reuseste sa frineze (automat cel mai probabil) si sa evite complet un accident sigur mortal cu un pieton iesit din spatele unui autobuz. Finare automata camion.

Daca un camion a reusit sa opreasca complet in doar citiva metri (poate citiva zeci de metri) si sa evite accidentarea mortala a pietonului dece credeti ca un autoturism performant nu ar fi reusit prin frinare cel putin sa reduca efectele accidentului. Nu, acolo la volan era o persoana ce nu avea ce sa caute ca sofer. 

 

Acel camion nu avea mai mult de 70kmh, poate chiar mai putin, de aia a si reusit sa frineze pe distanta atit de scurta si sa evite o tragedie. Se vede cu ochiul liber.

Link spre comentariu

Camionul are nevoie de o distanta de frinare cu circa 60-70% mai mare decit un autoturism.

Aici mai sint unele chestii interesante despre frinare.

Si eu tot la concluzia asta am ajuns: "Este similar cu un accident cu motocicleta, te asiguri tu cit vrei, in departare la peste 100 metri, il vezi ca pe un punct mic, in urmatoarea secunda este infipt in tine."

Soferul s-a oprit si a tot asteptat inainte sa intre pe sosea. Eu cred ca a vazut Dacia si incerca sa-si dea seama daca are timp sa treaca inaintea ei. Nu a vazut BMW-ul pt ca era obturat de Dacie.

Link spre comentariu

Asa inclin si eu sa judec si am corectat mai sus raportul de vina, scrisesem gresit.

Desi daca ar fi dupa o lege "a mea", cel cu BMW, puscarie pentru omor datorat depasirii cu mult a vitezei legale pe acel drum, altfel, hai frate sa mergem cu 200+, ca imi ia doar permisul in caz de ceva, ma doare in cot de mai departe, nu sint vinovat decit ca sint Aryton Senna... Intentia de a se asigura a golfului este perfect vizibila cu ochiul liber, altfel iesea direct din parcare fara sa incetineasca/opreasca.

Nu mai judecati ca a facut mai multe manevre in parcare si sa-l categorisiti repede "fraier", "molau" samd! 

 

Si un jucator profesionist isi aranjeaza bine mingea pina executa un 11m de la punctul cu var.

 

Conduita preventiva trebuie sa PRIMEZE fata de conduita agresiva, alias Schumacher, ca deh am BMW, sau alta masina vitezomana si JMECHERA si ca pot, "imi permit"!

 

NU, prietene, NU ITI PERMITI NIMIC peste ce prevede legislatia rutiera in vigoare, pentru ca nu esti mai presus de lege cu nimic fata de altul.

 

Si pentru preventie, depasirea cu 15kmh a vitezei legale pe orice sector de drum, stai 1 an acasa fara permis, la a doua abatere, examen din nou identic cu cel pentru obtinerea intiia oara a permisului, nu inainte de a plati inaintea examinarii, o amenda de 10000 lei, ca sa o simti calumea, sa te doara la buzunar. A 3-a oara, "Bobitza" direct ANULARE DEFINITIVA si pieton pentru tot restul vietii.  De bautura, nu mai vorbesc. Taiat in carne vie direct de la prima abatere! Droguri? Nicio problema, 2 ani pirnaie cu executare!

 

Sa vezi cum scade numarul accidentelor rutiere cu minim 50-60% datorate vitezei excesive si a bauturii/drogurilor.

 

Simplu!

 

Pentru ca pe roman, il civilizezi cu FRICA, spart cu bataia (adica puscarie) sau ars (grav) la bani (fara permis si amenda serioasa).

 

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu

Lasa c-ai sa pui si tu mina/piciorul pe o masina fortoasa si ai sa vezi ce usor depasesti limitele legale chiar si fara sa-ti dai seama, fara sa vrei.

Partea proasta este ca unii nu stiu unde trebuie sa se opreasca cu incalcatul legii.

Daca s-ar da toate amenzile asa cum trebuie si daca s-ar instala radare fixe anuntate in toate punctele unde viteza prea mare a dus la multe accidente ai sa vezi ce cuminti ar sta toti.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări