Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor
turcu_dan

Redresor ultimate speed

Postări Recomandate

Probabil ca o sa-l pastrez, insa tind sa cred ca @mac01 are dreptate, nu prea pare un lucru de calitate. Am observat urmatoarele:

Pe un acumulator auto decuplat de la masina:

-la inceput da un impuls, U creste catre 14V cca 1 sec (ma gandesc ca atunci verifica incarcarea/starea bateriei), dupa care incepe treptat incarcarea, pe la 14.2-14.3 se opreste incarcarea si U cu el cuplat la baterie scade pana pe la 13.1-13.3V si asa ramane, oricat l-ai lasa, pe display arata ca acumulatorul s-a incarcat

- cuplat la acumulator, insa fara sa fie in priza am inseriat cu el un ampermetru si arata un curent de 0.1A. Deci el consuma 0.1A din acumulator permanent daca nu este in priza. Probabil din cauza asta U dupa finalizarea incarcarii nu scade mai jos de 13.1-13.3V. Daca nu ar mentine dupa incarcare U la 13.1-13.3V probabil ca daca l-ai uita cateva ore ar descarca bateria.

Pe un acumulator auto cuplat la masina:

tot asa, la inceput da un impuls, U creste catre 14V cca 1 sec, incepe treptat incarcarea pana pe la 14.2-14.3V, in acest moment opreste incarcarea si U scade la 13.3V, acolo ramane (l-am lasat o ora) insa pe display arata ca inca incarca.

      Nu stiu de ce inca arata ca incarca, poate din cauza ca acumulatorul este cuplat la masina si ii afecteaza cumva functionarea, existand un mic consum al masinii....

Editat de turcu_dan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Algoritmul uzual ( aș zice chiar standard ) de încărcare ”inteligentă” a unei baterii cu plumb zice așa :

1. Curent constant( limitat ) relativ ridicat - C/10 sau chiar mai mult până când ating 14.4V ( pentru siguranță se ia uneori ceva mai jos ) .

2. Când ating această tensiune intră limitarea de tensiune . Curentul va scădea evident . Când curentul scade sub o anumită valoare comut tensiunea pe 13.3-13.5 si continui încărcarea la curent mic.

3. Când curentul scade sub o a doua limită - aproape de zero -  declar bateria încărcată . Unele încărcătoare decuplează dar majoritatea nu . 

 

Deci încărcătorul pare să facă procedura corectă .

Problema este că  bateriile relativ uzate sau uneori chiar  cele bune dar foarte descărcate ajung foarte repede la 14.4V fără să se fi încărcat  ( rezistență internă mărită) . De aceea în aceste situații este necesar să dăm un curent limitat la maxim C/10 fără limită de tensiune timp de câteva ore . La o baterie clasică , cu capacele luate , se poate menține acest regim timp de 15-16 ore . La cele etanșe trebuie urmărită temperatura.  Valoarea tensiunii poate atinge chiar 15-16V în aceste situații. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O baterie care se incarca usor, tot la fel de usor se va descarca.De regula se cere schimbata. Eu n-am intalnit acumulator auto care sa se incarce in interval de pana intr-o ora, adica sa scada curentul spre zero in acest interval, si pus pe masina, sa te bizui pe el. Il tii mai mult cu tensiune mare, te poate scoate din necaz odata, la o cheie scurta si fara sa-l lasi prea mult in frig, dar dupa o noapte cu negativ, unul din asta de regula te trimite la mersul pe jos. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci e ok daca face procedura corecta.   [email protected], bateria la care a fost conectat nu era descarcata, ( masina nu dadea semne sa invarta greu dimineata) am vrut doar sa-l probez, sa stiu daca are rost sa-l pastrez sau nu. Am vrut sa pun in aplicare ce spunea nenea ala de la Caranda, si anume ca e bine sa pui la incarcat o data la 2 saptamani acumulatorul unei masini care circula mai mult in oras. Se pare nu nu este cazul, acumulatorul pare sa fie suficient de incarcat sau aproape full.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CITAT1:  ma plictiseam tot timpul aruncandu-mi ochii la el sa vad daca se opreste vreodata! Niciodata nu s-a oprit sa spuna gata...decupleaza-ma. 

CITAT2:  Se face incarcare pina la 14.3-14-5V si apoi se trece la trickle sau float charge la o tensine de 13.4V-13.6V.

 

Pai trecerea pe 13,4V pare exact "baterie incarcata", de ce sa te anunte altfel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.02.2020 la 23:30, mac01 a spus:

Eu n-am fost multumit de el...n-am aflat de la el niciodata daca bateria era incarcata...ba se ducea la 14v, ba scadea la 13,  Dar de suspectat nu ai suspectat niciodata bateria de acumulatori care fiind batrana i sa marit rezistenta interna si se autodescarca rapid intodeauna redresorul e de vina ca incerca saracutu sa resusciteze un acumulator pe care el il vedea defect(acele redresoare cu microcontroler verifica panta de descarcare a unui acumulator si daca vede ca e prea abrupta incepe sa incarce in inpulsuri incercand sa refaca acumulatoru dar la o baterie batraioara nu mai reuseste sasi faca treaba)atunci intradevar un redresor badaran poate va incarca bateria supravoltand-o dar de facut iar virginica no sa reuseasca.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări