Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Faust2018

" Încălțată " de iarnă

Recommended Posts

Pregătită de iarna
Jenți 17 inch, Dezent
Anvelope Nokian WR SUV 3-W 225/60R/17

Cheltuială mare :tryre

 

Mașina asta este nouă , pe celelalte am anvelope Hankook , Nokian , Riken . Pentru toate masinile am pentru iarnă jenți+anvelope .

 

Riken cu toate că sunt ieftine .... își fac treaba , am pe o mașină Riken si sunt la a patra iarnă acum , nu s-au tocit mult , nu au apărut pori , rulate cam 34000km , anul viitor le schimb .

 

Voi ce folosiți ? 

 

received_412722872956689.jpeg

received_448327159151280.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cand se uzeaza un cauciuc de iarna,  pt ca eu am avut un set nokian de care voiam sa scap pt ca erau deja destul de vechi, incepusera sa cedeze insertiile, si am zis pana nu e prea tarziu, sa le las peste vara si in toamna sa iau unele noi, astea crezand ca ajung sa le uzez. Am ajuns la timpul schimbului, le-am dat jos, dar calea de rulare tot nu era uzata. Le-am lasat la vulcanizare, aveau DOT-ul expirat (de mult) si n-am vrut sa mai abuzez inca o iarna de ele. Acum am Barum polaris 5. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, doru3160 a spus:

aveau DOT-ul expirat (de mult) si n-am vrut sa mai abuzez inca o iarna de ele. 

Da cat ai reusit totusi sa abuzezi de ele? Sa stiu si eu pe viitor pana unde se poate merge cu abuzul :rade:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 minute, doru3160 a spus:

Fa-o pe pielea ta si pe urma povesteste.

N-am bulan .... la 5-6 ani de la data fabricatiei (DOT) schimb anvelopa. Unii trag mai mult de ele de aia te-am intrebat pe tine cati ani le-ai tinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde la ce si cum le folosesti. Nu exista formula generala, producatorii recomanda 7 ani, iar in ultimii 2 sa le inspectezi des, ceea ce orocum presupun ca faci.

De rezistant rezista in functie de viteza si incarcare, nu doar de km, ca nu e tot una ca te invarti prin aglomeratie la 50 la ora sau ca alergi pe autostrazile care nu le avem cu 130+.

 

Recent am dat burnout la niste gume, de plictiseala. Dot 2011, uzate, cu crapaturi, cu riduri, cu tot ce vrei, n=au cedat, n-au explodat, nu s-au distrus.

Dunlop 195 65 15, de vara, model eco. La vara le iau inlocuitor.

Cea mai veche guma care am vazut-o cu ochii mei era un dunlop de iarna din 2003 uzat la 2mm, asta in 2015.

Gumele mergeau chiar ok, nu bateau. 

Aai e guma buna, ca pe merc am 4 michelin luate de noi, 3 bat usor, a 4-a bate cam tare. Asta apropos de gume premium...

 

Urgent le-am dat jos si luat 4 bucati conti in locul celor din 2003.

La pretul de 1000lei toate, unele mai low cost nu avea sens sa le iau in calcul ca mare lucru nu economiseam.

Inca tin bine, merg bine, ruleaza cam 3mii intr-o iarna. Nu am de gand sa le schimb la ani, doar cand ajung la 4mm. Dar mai e mult pana acolo.

 

PErsonal nu cred povesti ca imbatraneste asa repede guma aia in 5 ani cat devine neutilizabila. rotile stau in beci incalzit, fara variatii de temperatura si fara expunere la soare.

Iar gumele ruleaza cam 4 luni pe an.

Edited by Sharky

Share this post


Link to post
Share on other sites

cauciucurile se pastreaza mai bine la rece, beci e bine, beci incalzit nu e bine. Daca e si iluminat cu leduri poate aparea expunere la UV care tot nu e bine.

Pana la urma durata de folosire nici nu conteaza, daca au fost doua saptamani peste 20C in februarie sau ianuarie se uzeaza cat in 3 ierni normale.

La cauciucurile mai de duzina profilul chiar se pastreaza, in schimb se duc proprietatile initiale, vezi ca zgomotul a crescut si nu mai franeaza asa bine pe gheata si zapada, pentru ca si-a pierdut maleabilitatea la rece. Profilul se duce daca rulezi ara cu ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca am citit la goodyear ca nu recomandau folosirea anvelopelor mai mult de 5 ani de la data fabricatiei. Mi s-a parut cam putin insa am bagat la cap. Am vazut ca si pe ebay-ul german pneurile care au 3 ani vechime se vand la un pret mai mic, deci o fi ceva totusi zic eu.

Michelin fabricate in Spania care la 4 ani de la data fabricatiei (au prins 4 veri) prezentau crapaturi fine pe lateral si in canalele de drenare a apei de pe partea de rulare am vazut si eu. M-am uitat cam crucis dar .... eram in fata unei realitati. 

Eu personal cred ca soarele si caldura verii fac ca anvelopa sa imbatraneasca prematur. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 27 minute, cocochannel a spus:

Profilul se duce daca rulezi vara cu ele.

Asa am crezut și eu, dar după o vară de ciorsaiala erau bine merci la calea de rulare. Nici măcar pori nu aveau, însă începeau sa plimbe mașina. Imperceptibil pt neavizați, dar mie nu-mi place senzația de tangaj care o da astfel de uzura. De ținut am condiții optime, vara niciodată mai mult de 18 grade, iar lumina max 10 ore în 6 luni, bec cu incandescenta, deși ma bate un gând sa bag și acolo ceva becoled. Înclin sa cred ca uzura pe timpul verii e doar folclor. Am văzut multe mașini încălțate cu anvelope de iarna în toiul verii. Cred ca mai degrabă își pierd din caracteristici, lucru mai greu de dovedit și nici nu e bine sa afli în situații neprevazute. De asta le am încălțate pe jante separat, și vara e vară, iarna e iarnă. Dacă e înghesuială la vulcanizare și de regulă cam este, în max o ora le montez singur lejer. Ajuta un pic de mișcare. 

Edited by doru3160

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu, de citiva ani, cumpar anvelope resapate, pentru ca buzunaru' nu-mi prea permite, sa incalt rotile Logan-ului cu anvelope noi. Oricum la citi Km fac anual, uzura pneurilor, este destul de mica. Vara, incalt rotile cu jenti din  aluminiu, iarna le  incalt  cu jenti din otel. Inca nu am 100.000 de km parcursi . Loganul l-am cumparat cu aproape 40.000Km la bord.

In primavara o sa ''incalt'' rotile cu anvelope noi, tot resapate.  Uzura, mi-ar permite sa mai trag de ele inca o vara. Cu toate astea, o sa inlocuiesc cauciucurile cu altele resapate. Anvelopele inlocuite, le las  la un depozit de anvelope, unde ,pentru o suma modica, mi le tin in conditii mult mai bune, daca le-as  depozita acasa.

Cind le schimb mi le si echilibreaza.

Edited by GEO 53 BN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum 39 minute, GEO 53 BN a spus:

Eu, de citiva ani, cumpar anvelope resapate, pentru ca buzunaru' nu-mi prea permite, sa incalt rotile Logan-ului cu anvelope noi. Oricum la citi Km fac anual, uzura pneurilor, este destul de mica. Vara, incalt rotile cu jenti din  aluminiu, iarna le  incalt  cu jenti din otel. Inca nu am 100.000 de km parcursi . Loganul l-am cumparat cu aproape 40.000Km la bord.

In primavara o sa ''incalt'' rotile cu anvelope noi, tot resapate.  Uzura, mi-ar permite sa mai trag de ele inca o vara. Cu toate astea, o sa inlocuiesc cauciucurile cu altele resapate. Anvelopele inlocuite, le las  la un depozit de anvelope, unde ,pentru o suma modica, mi le tin in conditii mult mai bune, daca le-as  depozita acasa.

Cind le schimb mi le si echilibreaza.

Parca stiam ca nu-ti monteaza anvelope resapate decat pe spate, pe fata nu era voie cu resapate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evitaţi pe cât posibil anvelopele reşapate.Deşi sunt ieftine şi procesul de reşapare în general recondiţionează bine calea de rulare, pot apărea defectări catastrofale şi care duc la grave accidente.Pe scurt, toată partea reşapată se poate desprinde brusc de restul anvelopei la o frânare brutală pe porţiuni uscate sau la demaraje bruşte....iar rezultatul nu e plăcut.

Anvelopele de iarnă vechi devin dure şi nu-şi mai fac treaba pe porţiuni îngheţate sau umede.Ca să vă convingeţi, înfigeţi unghia în profilul unei anvelope noi şi faceţi acelaşi lucru cu una de cinci-şase ani.Veţi fi surprinşi de diferenţă....degeaba cumperi o anvelopă veche cu uzură aparent ,,acceptabilă,, a profilului de rulare, dacă iarna devine dură ca plasticul şi te duci ca sania....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca-i vorba de unghii si dupa prima iarna de rulare se schimba elasticitatea anvelopei. Si atunci cine isi permite in fiecare an cate un rand de anvelope? Important e la zapada sa se comporte bine, pt ca la polei sau gheata, poti sa ai inca eticheta pe anvelopa si bonul de cumparare nebotit in buzunar, ca tot te duci sanie. Poate niste ghinturi sa te ajute, dar alea am inteles ca nu mai cadreaza politic pe nicaieri in UE.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 41 minute, doru3160 a spus:

 la polei sau gheata, poti sa ai inca eticheta pe anvelopa si bonul de cumparare nebotit in buzunar, ca tot te duci sanie. 

Multe teste le-am vazut filmate pe patinoare. Banuiesc ca nu au fost smecheri si au bagat masinile dupa ce au patinat lumea ca sa aiba si "zapada". Stiu ca exista modele de anvelope pentru tarile nordice care in denumire au ICE si nu au "stud"-uri pe ele si sunt sigur mai moi. Dupa cum arata pattern-ul acelor anvelope sigur se descurca si pe gheata. 

ice_zero_fr_base.jpg

PIRELLI_ICE_ZERO_FR_grande.png?v=1483563

Edited by adrian_pic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de anvelopa si de conditiile de pastrare.

La mine beciul e incalzit partial de vecinii de deasupra, deci probabil vreo 10-15C toamna tarziu si vreo 22C max pe timp de vara.

N-are nici pe dracu, nu-s asa sensibile. De ar fi s-ar face praf una doua.

 

Despre vechime:

https://www.michelinman.com/howLongTireLast.html

Scrie negru pe alb, pana in 10 ani, dar dupa 5 ani e bine sa arunci mai des cu ochiul pe ele!

https://www.continental-tires.com/car/tire-knowledge/tire-damage-age-repair/replacing-tires

Aici tot asa.

altii zic 6 ani:

http://www.tiresafetygroup.com/tires-expire-in-six-years/

 

Pana in 10 ani si de faci doar 5mii pe an, tot le uzezi, asa ca nu e o cheltuiala imensa sa le schimbi. De faci mai mult nu apuci 10 ani, de faci mai putin cred ca mai degraba nu ai nevoie de masina.

 

E normal ca o guma nefolosita dar veche de 3 ani sa fie mai ieftina, ce altfel tu ai da banii pe ea cat pt una noua scoasa de 2 luni din cuptor?

Stai linistit, ca se intampla si asta daca esti cu capul in traista, sau vreo femeie habarnista, te duci la service si odata isi baga pe gat o anvelopa de 5 ani vanduta la pret de nou nouta.

Ca doar nu stii sa te uiti la DOT, vezi eticheta, vezi ca-i noua si duci acasa gumele noi plus tzeapa!

 

Cu resapate e voie pe orice punte, dar inafara de o masina care circula numai in oras, masina de putere mica, eu nu m-as complica cu asa ceva.

Cred ca o resapata facuta calumea nu prezinta riscuri, dar cum deosebesti una buna de una chinezeasca?

Ca sa nu mai zic de gumele chinezeti ling long, goodride, westlake si altele care ma indoiesc ca sunt superioare unei resapate. Din pacate e plin de ele.

 

Is curios de ieftinaciunile astea ale brandurilor mari, gen gislaved, tigar, viking, sebring si altele care ofera la jumatate de pret fata de una premium.

Presupun ca de puscat nu pusca, dar oare merg ok? Presupun ca da, pe uscat.

 

 

Le-o fi bagat pe patinoar, dar unii se astepata sa mearga masina ca pe asfalt. Sa fim seriosi, mai reduc din distanta, dar nu fac minuni. Fac minuni la iesitul din zapada, daca esti sofer....

 

Edited by Sharky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.