Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
okean

OLD stuff...

Recommended Posts

Acum 19 minute, doru3160 a spus:

Erau ieftine, fiabile și dacă nu erai pretențios îți făceai treaba cu ele. Erau precum măgarii. Puteai pune pe ele și duceau. O vreme a fost și asta un criteriu de alegere al mașinii de familie. Cu banii de o dacie îți cumpărai doua trabant. 

Corect, unul din criteriile romănilor de atunci (și de acum) era tocmai posibilitatea de a căra diverse. Eventual să încapă și nevasta soacra mama copilul și pisica, recunusc că și pe mine m-a băntuit mereu acest criteriu :rade:.

Traby nu era mașină mare de familie, dar era bun la cărat, într-adevăr. Și era ieftin.

Dacă te pricepeai  la mecanică, era cu atăt mai bine, practic executai orice reparație în regie proprie. 

 

Link to post

Am plecat cu niste amici spre mare, la vreo 30 Km de copitala ne`a lasat Trabantul in drum, in fapt au fost arcurile de la o tabla ce era pe post de supapa rotativa rupte si motorasul ne`a lasat pe marginea drumului.

Amicul ne`a lasat la masina cu ordinul sa dam jos motorul si sa`l dezechipam, el plecindu la Bucuresti cu un camion ce l`a luat.

A cumparat un motor neechipat, era in plan sa faca RK si sa cumpere piese, asta la intoarcerea de la mare oricum si a venit cu autostopul inapoi, deja totul era dat jos si in 2 ore am plecat spre mare cu motorul vechi in portbagaj, era prin anii 70 cind inca se gasea benzina buna si motorul vechi deja avea peste 50Kkm. Cit am stat la mare am desfacut repede motorul, am vazut probleme si cumparat arcurile de la Constanta astfel ca la intoarcere mai aveam un motor de rezerva!

 

Link to post
Acum 1 oră, Ion_Bumbu a spus:

Cat am stat la mare am desfacut repede motorul, am vazut probleme si cumparat arcurile de la Constanta astfel ca la intoarcere mai aveam un motor de rezerva!

Și fără prea mult nisip în el...

Un motor de  trabi nou era cca 6000 lei. Le țin minte ca erau în magazinul IDMS de la Nicolina ca bostanii pe jos. Totdeauna când întram în magazin vedeam 8 motoare aliniate lângă calorifere. Nu rețin dacă erau echipate sau nu, dar de la un trabantist rețin ca pt a repara un trabant aveai nevoie de o cheie de 10 și una de 13. Atât și nimic mai mult... :rade:

Link to post

La Bucuresti se gasea motorul dezechipat, fara nici un accesoriu pe el, nici table, nimic nu era pe el, doar 2 bujii.

Daca tin minte era cam pe la 3800-4000lei versiunea asta.

Mai trebuia ceva tubulara la el, cred ca la ventilator am avut nevoie, a oprit un alt trabantist si ne`a imprumut-o.

Cit am stat pe marginea drumului cred ca vreo 10 trabantisti ne`au oferit ajutorul, era o adevarat fratie intre ei, se salutau si se ajutau intre ei ca fratii de suferinta.

Amicul a venit cu motorul tot cu un trabantist!

:d

Edited by Ion_Bumbu
Link to post

Acum 3 ore, doru3160 a spus:

...dar de la un trabantist rețin ca pt a repara un trabant aveai nevoie de o cheie de 10 și una de 13. Atât și nimic mai mult... :rade:

 

iti mai trebuia una de 12, taiata la 6-7 cm...

fara ea nu puteai scoate carburatorul :)

Link to post

@doru3160 nici sa ma pici cu ceara si nu-mi trecea prin cap ca S-ul din IDMS vine de la Sportive.

Da in articol am vazut :

Quote

Daca indrazneai sa conduci masina si erai singur, Militia te tragea pe dreapta si te obliga sa iei cu tine inca 4 oameni din statia de autobuz. Aceasta metoda de "ia-ma nene" cu japca a durat insa cativa ani, deoarece s-au inregistrat multe atacuri asupra soferilor, cand politistii puneau in masina lui diverse persoane dubioase.

De asa ceva insa nu am auzit. Daca in provincie iti dadea doar 17 litri cum sa mai o mai faci pe-a taxiul si sa duci 4 oameni la casele lor? 

Link to post



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines