Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
okean

OLD stuff...

Recommended Posts

Pasarela de legatura Calea Grivitei cu Giulesti (Revizia de Vagoane Grivita) 04.04.1975

 

Giulesti.jpg

 

Locomotiva-cu-abur.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Trenul " ROSU " tren EXPRES viteza maxima 110 Km/h constructor uzinele MALAXA seria 1001 anu' 1937...fotolii, lemn mahon si aer conditionat ! Bucuresti - Constanta 2h si 30' !

Malaxa seria 1001_1002 1937.jpg

Malaxa seria  1001_1002 1937.jpg

Malaxa seria 1001_1002  1937.jpg

Edited by okean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa realizare,chit ca numai unii puteau sa-si permita sa calatoreasca cu "obiectu"!

 Si acu vedeti ce jalnica e linia spre Constanta,daca va uitati la durata calatoriei.Nicio imbunatatire fata de 1937!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fapt divers, in poza No 2' se vede un afis cu Romania INTREAGA si NORMALA !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 12 ore, +_Florin_+ a spus:

N-am studiat (căutat) grafice, cu siguranță volumul de transport e net superior in 2020.

Dar totuși, in epoca modernelor  locomotive electrice, performanțele  transportului feroviar din Ro sunt grav afectate  de starea infrastructurii feroviare, care n-ar fi trebuit să ajungă în halul ăsta.

 

Acum 12 ore, Ion_Bumbu a spus:

http://www.consiliulferoviar.ro/uploads/news/id78/studiu_transport_marfa_pt_site.pdf

Am cautat eu si rapid asta am gasit, stupoare, in 70 volumul transportului de marfa era cam de aproape 10 ori mai mare decit in anii 2000.

 

Asa cum am mai postat intr-o discutie, volumul transportului pe calea ferata s-a redus mult.

Principala cauza este disparitia a "fabrici si uzine"... si a combinatelor care-si transportau materiile prime si produsele pe CFR. Va mai amintiti de miile de vagoane pentru produse metalurgice, pentru  ciment si ingrasaminte chimice ce alergau pe calea ferata inainte de '90?

Apoi azi lumea este mult mai dinamica, firmele prefera transportul rapid rutier, un tir cu marfa poate ajunge de la firma X de la noi la firma Y din vest -sau invers- intr-o singura zi... nu mai pierd timpul prin triaje, nu se formeaza garnituri, etc. iar cu tirul este incarcata marfa direct din depozitul firmei X si ajunge direct in depozitul firmei Y, si nu intr-o gara de unde trebuie transbordata tot in niste camioane pentru a ajuge la destinatie.

Daca va uitati la evolutia transportului pe calea ferata, o sa constatati ca urmareste direct evolutia (de fapt disparitia) fabricilor, uzinelor si combinatelor patriei de la mijlocul anilor '90.

 

Edited by Traian B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tramvai cu pietre nr. 01 Bd. Miciurin (Averescu) 25.05.1978

 

Averescu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut un autotren Malaxa functional in gara din Tulcea, acum cativa ani (3-4). Cred ca mai functioneaza si acum pe linia Tulcea-Constanta. Dar interiorul de lux din anii '30 e o amintire. Au fost inlocuite cu niste banci din plastic. Asta da involutie!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Un drum de 250km pana la Galati l-am facut acum doua saptamani in patru ore cu cel mai rapid tren. Sinele cailor ferate sunt sub orice critica...ar trebui inlocuite...situatia este destul de grava, trenurile merg foarte incet. In alte tari distanta asta se parcurge cu trenul in maxim  o ora.... o ora jumatate. Suntem in epoca primitiva...iar interiorul trenurilor este sub orice critica. Mi-am luat bilet la clasa a-I-a....dar nu diferea cu nimic de celelalte clase...doar tapiteria de pe scaune era rosie si roasa...la celelate clase era albastra si roasa! Nici WC nu avea clasa intai...a trebuit sa ma duc la clasa a doua ca sa ma pis...acolo era WC-ul trenului....vai de mama lui si ala!

Nasoala situatie...parca se alege praful de tot pe zi ce trece! Nu vad bine tara asta...! Mare pacat...avem o tara frumoasa dar care se distruge vazand cu ochii! Multi si-ar dori un astfel de teritoriu...dar nu-l au, iar noi il avem si ne batem joc de el!

Edited by mac01

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

E lipsa mare de locomotive si vagoane de calatori , de aia s-au "reeditat" automotoarele cu limitari de viteza si alte " imbunatatiri " Intr-o tara " normala " trebuiau sa fie la muzeu , ca piese de patrimoniu , asa vor functiona pana se vor vinde la kil la fier vechi...

 

 

14066222_1149080291818175_6512187210676324342_o.jpg

14068427_1149080521818152_3188393276638132358_o (1).jpg

Edited by okean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe la sfarsitul anilor "70 si prin anii "80 automotorul "rosu" pe unele trasee functiona in regim de tren accelerat ,se cupla in unele noduri feroviare cu trenuri accelerate care soseau in Bucuresti; iarna daca era viscol, nu avea nevoie de plug,fiabilitatea era foarte buna (avand in vedere varsta); si cel verde (e unul in o poza,mai sus,in triaj) se comporta bine,dar daca mergea pe linii unde lungimea sinei = distanta intre axele boghiului ,confortul avea de suferit.Au fost si pluguri realizate pe baza automotorului verde,aveau o placa de otel dispusa oblic ,prin care treceau tampoanele cca.45 grade, pe directia de mers.

La sfarsitul perioadei interbelice ,tari dezvoltate economic nu se jenau sa importe locomotive cu abur construite la malaxa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Un plug automotor shema alb + albastru era mai jos de gara Bacau pe o linie secundara intr-o curticica cu poarta, era scos iarna fiind perfect conservat ! La sfarsitul anilor 90 a disparut subit. Mai jos era depoul unde erau depozitate / stocate mai mult de 60-70 de locomotive cu abur de diverse tipuri, nu a mai ramas nici una ! In imagine nist resturi din 1992...

 

 

bacau 1992.jpg

DSC-5097.jpg

Edited by okean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acesta e ... prin anii "80 erau in circulatie pe unele linii secundare vagoane de tren fabricate in germania prin 1923, aveau placa -timbru nituita in spatele scarii, am calatorit cu asa ceva, starea era exceptionala avand in vedere varsta.

Pacat, in o societate normala se putea face un muzeu (rentabil) , au facut parte din istoria noastra...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 oră în urmă, okean a spus:

 ! La sfarsitul anilor 90 a disparut subit. Mai jos era depoul unde erau depozitate / stocate mai mult de 60-70 de locomotive cu abur de diverse tipuri, nu a mai ramas nici una ! In imagine nist resturi din 1992...

 

 

bacau 1992.jpg

 

 

Au fost date la fier vechi iar banii i-au încasat șmecherii din CFR.

In București, la capătul străzii Plevnei erau două linii secundare și paralele ce făceau legătura cu tirajul gării Basarab. Pe acele linii staționau cuminți aproximativ 15 ... 20 de locomotive cu abur, parcate una după alta. Diferite tipuri. Într-una din ele i-am dat primul "kiss" unei anume gagici ... ce vremuri :rade:.  Se intâmpla prin '93 ... '94, nu mai rețin exact. După scurt timp (poate un an - doi) au dispărut ca prin farmec. 

Păcat, le-ar fi stat bine intr-un muzeu.

Edited by +_Florin_+

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, +_Florin_+ a spus:

 Într-una din ele i-am dat primul "kiss" unei anume gagici ... ce vremuri :rade:.  Se intâmpla prin '93 ... '94, nu mai rețin exact. După scurt timp (poate un an - doi) au dispărut ca prin farmec. 

Păcat, le-ar fi stat bine intr-un muzeu.

Si cu gagica ce s-a intamplat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a dus sa-si spele tinuta, ca in locomotivele alea e oricum, numai curat nu.:rade:

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.