Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Fosfenismul


Postări Recomandate

Salut, deschid acest topic din dorinta de a aduce in dezbatere pe forum acest subiect despre " Phosphénism" foarte putin cunoscut in Romania.

Am primit un aparat cel din imagini cu aceasta tema de a studia cum se utilizeaza si care sunt rezultatele utilizarii acestuia...

Fiind vorba de un aparat din domeniul Fosfenismului, este prima oara cand ma confrunt cu aceasta experienta. Ma gandesc ca poate este cineva cu experienta in acest domeniu si poate sa ne impartaseasca ceva din interactiunea personala cu aceasta practica.

 

Din ce am gasit pe net am constatat  ca Fosfenismul are 3 domenii de aplicare:

 

În pedagogie: Utilizarea fosfenilor vă va permite să vă dezvoltați memoria și concentrarea.

Pentru că descoperirea extraordinară a Dr. LEFEBURE este că amestecul unui gând cu fosfena transformă energia luminoasă în energie mentală.

Fosfenele determină apoi dezvoltarea memoriei, inteligenței, atenției, creativitaatii

În dezvoltarea individuală:

Tehnica Fosfenismului vă va permite să dezvoltați ceea ce vizați.

Deoarece, Fosfenismul permite să dezvolte în „prioritate” personalitatea prin înflorirea celor mai buni dintre fiecare într-o originalitate armonioasă care se exprimă prin creativitate.

Fosfenismul îți va permite să ai o acțiune asupra destinului tău.

În cercetarea inițiatică:

Adevăratul sens al Inițierii (din latinescul initium: început, început) este acela de a declanșa energii care vor permite realizarea și exprimarea facultăților latente ale individului.

Prin tehnici milenare, dar analizate de Dr. LEFEBURE din unghiul fiziologiei cerebrale.

 

so...

 

DSC01213.JPG

DSC01215.JPG

Link spre comentariu
Acum 2 ore, sesebe a spus:

Chiar daca exista efecte, benefice sau nu, acest gen de investigatii nu-si au locul de un forum ci intr-un laborator capabile sa le puna in evidenta clar si fara echivoc.

 

Domeniul a fost studiat de oameni de stiinta renumiti timp de mai bine de 80 de ani. Este si o pagina pe wikipedia, nu despre cercetare este discutia aici ci daca a experimentat cineva acest domeniu, din punct de vedere electronic si daca a avut rezultate.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phosphene

Sau o alta aplicatie lampa Fosfenica:

https://luz-natural-mente.com/producto/lampara-fosfenica-pro-plus/

Editat de Cristian74
adaugare link-uri
Link spre comentariu

1. Fosfenă.
Fosfena corespunde simțului văzului.

2. Acufenă.
Acufena corespunde simțului auzului.

3. Gustatofenă.
Gustatofena corespunde simțului gustului și masticației.
În mănăstiri, călugării mănâncă în liniște în timp ce un frate citește un text.
Ostia permite de asemenea să faci gustatofene foarte bune, gustul rămânând mult timp în palatul bucal.
(Regăsiți senzația unui gust și observați evoluția gândirii – Amintiri legate de hrană).

4. Pneumofenă.
Penumofena este legată de actul respirației.

5. Osteofenă.
Osteofena este provocată prin vibrația scheletului.

6. Miofenă.
Miofena este legată de activitatea musculară. Senzații cenestezice, senzații de mișcare. (Mișcare de rotație a unui braț, apoi observare a senzației cenestezice).

7. Echilibrofenă, girofenă.
Aceste fene corespund simțului echilibrului, al cărui centru este situat în urechea internă. Aceasta este fena care dă senzația subiectivă de deplasare sau de plutire.
Percepție spațială neobișnuită: simțire difuză dincolo de schema corporală spațială, cu impresia de depășire a limitelor corpului, către marele infinit și uneori către micul infinit. Se poate avea de asemenea o pulsație ritmică a conștiinței, oscilând între infinitul mare și infinitul mic, balansări și senzația de plutire.

8. Fena mirosului (Aromatofenă sau olfactofenă).
Această fenă corespunde simțului mirosului.
În locurile sacre și locurile de cult, tămâia este folosită pentru a stimula fena mirosului.
(Regăsiți senzația unui miros și observați evoluția gândirii – Amintiri, imagini, percepție a mirosurilor, parfumurilor).

9. Fena simțului tactil (Tactufena).
Această fenă corespunde simțului tactil.
Senzație subiectivă a unei percepții tactile, prima care se manifestă fiind percepția dublului: senzație de a fi conținut în „ceva” impalpabil fizic, un fel de cocon vătuit foarte plăcut. Ca urmare, în experiențele de dedublare, percepție a unui sol pe care se merge, de obiecte care îl ating. În acest tip de experiențe se percep veritabile senzații tactile.
La fel senzații termice: frig, cald și senzații de presiune sau de ușurare. Senzație acută de vid.

10. Percepție subiectivă a timpului.
Anumite experiențe conduc la pierderea noțiunii timpului. Cel mai adesea, experiențele par să dureze mai puțin timp decât durata reală. De exemplu, o ședință de o oră și jumătate poate fi percepută ca având durata de trei sferturi de oră.
Se ajunge de asemenea, uneori, să se trăiască o experiență care pare să se întindă pe un timp destul de lung, în timp ce ea nu durează decât câteva secunde în timp real. Acest din urmă aspect se produce mai ales în moțăială.
Toate aceste fene și probabil altele încă nedescoperite (de exemplu fena vocii care ar putea fi constituită prin gândul auditiv) sunt, bineînțeles, legate între ele. Asta face ca, atunci când este stimulată o fenă specifică, să se poată foarte bine percepe senzațiile legate de o altă fenă.
Între altele, există un al treilea sistem senzorial, care până în prezent este numit „centri psihici” sau chakre. Acest sistem este legat de sistemul fenic. Acest al treilea sistem senzorial este legat de conștiință. Este posibil ca, într-o anumită măsură, acești centri psihici sau chakre să fie organele conștiinței.

Fosfenă

Pată multicoloră care persistă în câmpul vizual, în întuneric, timp de trei minute, după fixarea unei surse luminoase pe durata a treizeci de secunde.

Cuvântul fosfenă vine din grecescul „phainen” care înseamnă „a apărea”, dar și „a străluci”. În 1838, naturalistul Lelorgne de Savigny îl folosește pentru a desemna o varietate de insecte strălucitoare și fiziologul Venzac pentru a desemna senzațiile luminoase spontane.

Doctorul LEFEBURE a creat cuvântul Fosfenism® făcând ceea ce se numește în gramatică un neologism prin restricție, plecând de la cuvântul fosfenă, a cărui rădăcină principală vine din grecescul phôs, Lumină, și amintește de Phœbus, Soarele.

CELE 11 CUVINTE CHEIE ALE FOSFENISMULUI

Mixaj Fosfenic: constă în a asocia unei fosfene un gând vizual sau auditiv, ales înainte.

Post-Fosfenă: este pata multicoloră care persistă în câmpul vizual, în întuneric, timp de trei minute, după fixarea unei surse luminoase pe durata a treizeci de secunde. Mixajul Fosfenic constă în a asocia unei fosfene un gând vizual sau auditiv ales înainte.

Co-Fosfenă: fosfenă asociată iluminării (fixării unei lămpi: 3 minute).

Alternanță cerebrală: corespunde activității alternative a celor două emisfere cerebrale așa cum a demonstrat Dr. LEFEBURE în opera sa Explorarea creierului prin oscilațiile fosfenelor duble. Tehnicile fosfenice permit regăsirea unui echilibru între emisfere și deci creșterea capacităților cerebrale în ansamblul lor.

Punct de concentrare: este vizualizarea care însoțește toate exercițiile. Acestea sunt toate imaginile mentale luminoase care tind către infinitul mic: un punct luminos, un soare mic, flacăra unei lumânări…

Haos vizual (sau aura): este ceea ce noi percepem în întuneric deplin sau, în anumite cazuri, cu ochii deschiși. Este o varietate de fosfenă. Este constituit din pete lăptoase abia perceptibile de scântei. Practicând prinderea detaliilor în haosul vizual, veți putea să-l organizați și, cu un pic de experiență, declanșa un adevărat cinema interior.

Lumină difuză: este ultima fază a fosfenei. Ea este mult mai ștearsă decât altele, ușor cu asperități și de un gri lăptos.

Sare Fosfenică: într-o reacție acido-bazică se produce o sare. Dr. LEFEBURE se folosește de această metaforă pentru a demonstra că Mixajul Fosfenic, amestecând o Fosfenă și un gând, produce un nou compus. Poate fi înțeles intrând într-o sală unde se ține un stagiu de Fosfenism. Energia locului este foarte intensă și cvasi-palpabilă.

Sistem fenic: este ansamblul fenelor, adică ansamblul intermediarelor fiziologice între simțurile fizice și simțurile spirituale echivalente care, odată trezite, dau naștere la percepția energiilor, evenimentelor sau universurilor intangibile, adică neperceptibile prin simțurile fizice.
Sistemul fenic, atunci când este stimulat, provoacă percepția planurilor spirituale, ceea ce tradițiile numesc „dincolo”, „lumi invizibile” sau „planuri subtile”.
Echivalentul fosfenei există la nivelul tuturor celorlaltor simțuri fizice, la care trebuie adăugate simțurile echilibrului, activitatea musculară, respirația, o fenă legată de schelet și percepția timpului.

Gând Ritmat: constă în repetarea aceluiași gând în mod ritmic. Ritmul structurează gândul și permite obținerea amplificării și cumulul energiilor cerebrale. Din acest motiv, toate exercițiile Mixajului Fosfenic se practică într-un ritm particular. Mantratronul, Alternofonul, Sincrofonul sunt aparate care permit lucrul în ritm.

Ritmo-Fosfenism: este studiul aprofundat al tehnicilor Inițiatice. Acestea din urmă, prin creșterea ritmurilor cerebrale și a energiilor interne, provoacă extinderi ale conștiinței. Prin intermediul acestor experiențe fantastice, fiecare va descoperi că are posibilitatea să acceadă la un univers interior rezervat ieri câtorva aleși.
Un studiu detaliat și aprofundat al fenomenelor și experiențelor Inițiatice vă va permite să descoperiți fundamentele cunoștințelor milenare și universale.

TERMINOLOGIE:

  • FOSFENISM®: ansamblul lucrărilor Doctorului LEFEBURE.
  • FOSFENOLOGIE®: studiu și învățământ despre știința fosfenelor.
  • FOSFENOLOG©: cel care predă tehnicile Inițiatice.
  • FOSFENO-PEDAGOG©: cel care predă Mixajul Fosfenic în Pedagogie și în Dezvoltarea Individuală.
  • NATURO-FOSFENOLOGIE©: (Naturofenologie): studiu al legăturilor dintre ritmurile creierului și ritmurile naturii.
  • CROMO-FOSFENOLOG© cercetător specializat în efectul culorilor fosfenei.
  • FOSFENOMANȚIE©: „știință umanistă” bazată pe interpretarea semnelor care se manifestă în fosfene.
  • FOSFENOTERAPIA©: este utilizarea luminii pentru starea de bine.
  • FOSFENOTERAPEUT©: este un medic care folosește binefacerile luminii asupra pacienților săi.
glosario.jpg

1. Fosfenă
2. Acufenă
3. Gustatofenă
4. Pneumofenă
5. Osteofenă
6. Miofenă
7. Echilibrofenă, girofenă sau statofenă
8. Fena mirosului (Aromatofenă sau olfactofenă)
9. Fena simțului tactil (Tactufenă)
10. Percepție subiectivă a timpului

https://fosfenismul.com/glosar/

 

Link spre comentariu

am mai gasit cate ceva legat de rezultate (dr. LEFEBURE a obtinut premii nationale (Franta) si internationale pentru metodele sale, nu cred ca e sarlatanie)

Dezvoltarea memoriei și inteligenței prin reunirea gândurilor cu fosfenele.

In 1959, pe atunci medic al serviciului de sănătate școlară, Doctorul Francis LEFEBURE a descoperit și analizat acțiunea dinamizatoare a luminii asupra tuturor funcțiilor cerebrale. Metoda sa este bazată pe „fosfene”, adică petele multicolore care persistă în întuneric timp de trei minute, după fixarea unei surse luminoase pe durata a treizeci de secunde.

Descoperirea extraordinară a Doctorului LEFEBURE este că REUNIREA UNUI GÂND CU FOSFENA TRANSFORMĂ ENERGIA LUMINOASĂ ÎN ENERGIE MENTALĂ. Fosfenele provoacă deci dezvoltarea memoriei, inteligenței, atenției, creativității și intuiției.

O METODĂ ADAPTATĂ SPECIAL LA TOATE FORMELE DE ÎNVĂȚĂMÂNT

Aplicarea metodei este cu adevărat simplă și plăcută: copilul petrece același timp cu lecțiile ca în mod normal, dar pentru a învăța într-o manieră care rămâne mai bine gravată în memorie și care este urmată de o dezvoltare cerebrală care persistă între ședințe.

Există o modalitate de aplicare pentru fiecare materie școlară: franceză, istorie, geografie, etc. La matematică, raționamentul este mai bine structurat și datele problemei sunt asimilate mai bine. Progresul și rezultatele se simt rapid. Calculul mental este ușurat. Ameliorare a aprecierii și a punctelor de vedere noi. Dezvoltarea ideației pentru o redactare sau o povestire. Pentru învățarea unei limbi, fosfenele facilitează memorarea cuvintelor noi, construcțiile gramaticale și permit însușirea ușoară a accentului.

 

ÎMBUNĂTĂȚIREA RAPIDĂ A REZULTATELOR ȘCOLARE

LA COPIII DE ZECE ANI, ÎMBUNĂTĂȚIREA REZULTATELOR ȘCOLARE ESTE ADESEA VIZIBILĂ ÎNTR-O LUNĂ.
COPILUL învață mai repede, își reține lecțiile și este mai atent în clasă. Efectele se fac simțite de la prima ședință.

 

CREȘTEREA CAPACITĂȚILOR DE ATENȚIE ȘI ÎNȚELEGERE ORICARE AR FI STUDIUL ÎNTREPRINS

În Portugalia, profesorul Cruz, din Lisabona, desemnat de guvernul său pentru a perfecționa metodele pedagogice ale acestei țări, a realizat teste de atenție pe grupe de copii, înainte și după ședințele de mixaj fosfenic. Astfel, el a confirmat că această capacitate este mai bună după fiecare ședință și că, prin repetarea acestora timp de câteva săptămâni, aproximativ o jumătate de oră pe zi, ameliorarea atenției persistă între ședințe. Problemele specifice ca DISORTOGRAFIA, DISLEXIA și BÂLBÂIALA pot fi corectate în câteva luni, ca și problemele de ÎNTÂRZIERE ȘCOLARĂ.

 

PROGRESE ȘCOLARE REMARCABILE

De aproape patruzeci de ani, cartea Doctorului LEFEBURE Mixajul Fosfenic în Pedagogie a permis miilor de copii și studenți să reușească absolvirea claselor și examenelor și, la fel, să combată eficient eșecul școlar. În contextul actual al problemelor învățământului, tot mai mulți părinți se îndreaptă către această metodă, ca și învățători care o utilizează cu succese remarcabile în cursurile lor de recuperare școlară.
Mixajul Fosfenic în Pedagogie a ajuns la a 21-a sa ediție.

MULTIPLE APLICAȚII PENTRU ORICE VÂRSTĂ ȘI ORICE PROBLEMĂ

STUDENȚII își dau seama că asimilarea este mai rapidă și că acțiunea se face simțită asupra înțelegerii. Ideile sunt mai bine structurate..

Persoanele care sunt nevoite să-și REIA STUDIILE după o perioadă lungă de inactivitate intelectuală văd rapid că au o concentrare mai bună, că rețin mult mai bine materiile și că lucrează mai repede.

ADULȚII beneficiază la fel de numeroase avantaje: memoria este stimulată, încrederea în sine este crescută și creativitatea dezvoltată. Rezistența nervoasă și fizică este crescută, ceea ce permite rezistența la stres și tensiuni. Fosfenismul nu este doar o metodă care permite o muncă mai eficientă; este mai ales o tehnică ce realizează cu adevărat dezvoltarea personalității, în deplină independență.

Acțiunea Mixajului fosfenic asupra somnului este remarcabilă; numeroase insomnii au fost vindecate prin practicarea sa. Visele devin mai colorate, mai logice și mai conștiente.

Efectul asupra văzului este foarte favorabil și chiar eficient în mod special, atât cerebral cât și pentru sănătatea ochiului, dacă se ține cont de precauțiile pe care noi le recomandăm, reguli stabilite deja prin mai mult de treizeci de ani de experiențe pe zeci de mii de cazuri.

Persoanele în vârstă beneficiază prin asta de o întinerire cerebrală.

https://fosfenismul.com/metoda/mixajul-fosfenic/

 

Link spre comentariu

CUM SE FACE O FOSFENĂ?

Se obține o fosfenă fixând în jur de 20 de secunde un bec alb de tip „lumină de zi”, plasat la doi sau trei metri distanță. Aceste fixări scurte nu obosesc deloc vederea și constituie, din contra, o gimnastică oculară execelentă. În întuneric, fosfena se prezintă sub forma unei pete cu culori schimbătoare, care persistă pe durata a trei minute.

 

https://fosfenismul.com/wp-content/uploads/2016/10/phos.mp4

Culorile fosfenei

După stingerea lămpii fosfenice:

– fază scurtă verde
– timp de 1 minut galben înconjurat de o margine roșie
– în minutul următor culoarea dominantă a fosfenei este roșu/roz
– în al 3-lea minut fosfena este albastră

Notă: fosfena care servește în pedagogie poate dura, în funcție de persoane, între 3 și 4 minute și poate fi însoțită de scurte eclipse.
Pentru o informare completă vedeți i-caseta „ABC-ul Mixajului Fosfenic”.

DEFINIȚIE: Fosfenele sunt toate senzațiile luminoase subiective (definiție din dicționarul LITTRÉ). Ele corespund cu ceea ce oftalmologii numesc imagini de persistență retiniană, imagini remanente, sau post-imagini.

GENERALITĂȚI: Fosfenele reprezintă o metodă excelentă pentru analiza oricărei acțiuni asupra creierului. Ele permit determinarea, într-un mod sigur, a ceea ce este favorabil sau defavorabil bunei funcționări a creierului și a individului în general.

Atunci când se asociază fosfenele cu orice exercițiu tradițional sau cu oricare exercițiu modern de dezvoltare personală, noi multiplicăm efectele în proporții considerabile. În acest mod, noi obținem dezvoltarea memoriei, atenției, inteligenței, spiritului de inițiativă și a creativității, ceea ce reprezintă un minunat mijloc pedagogic.

Fosfenele reprezintă un veritabil accelerator al proceselor mentale. Ele ne permit să avem o acțiune directă asupra propriei gândiri, asupra conținutului, calității, organizării sale, deci optimizarea randamentului reflecției și întregii munci intelectuale.

Fosfenele au fost la originea tuturor descoperirilor Doctorului LEFEBURE.

Fosfenele sunt constituite mai ales din mișcări și ritmuri. Ori, mișcările și ritmurile reprezintă chiar definiția energiei. Această energie corespunde ritmurilor cerebrale. Fosfenele sunt reflexul amplificat al funcționării noastre cerebrale. Ele ne arată foarte exact cum funcționează creierul nostru, activitatea ritmică a celor două emisfere ale sale. Atenția, memoria, reflecția depind de alternața cerebrală.

PRINCIPIUL MIXAJULUI FOSFENIC

Producerea doar a fosfenelor nu dezvoltă nimic, sau aproape nimic, în domeniul mental, numai Mixajul Fosfenic dezvoltă ansamblul facultăților cerebrale. „Mixaj” înseamnă amestec.

Mixajul Fosfenic constă în reunirea unui gând cu fosfena

Această reunire se face în timp (păstrând un gând ales cu precizie înainte în timpul prezenței fosfenei), sau în aceeași perioadă în timp și spațiu (localizând imaginea mentală vizuală și auditivă în interiorul fosfenei). Acest al doilea mod de operare este mai eficient, dar mai dificil.

Pentru a obține rezultate clare cu privire la dezvoltarea capacităților mentale, trebuie asociate fosfenele cu munca noastră cotidiană, cu studiul nostru sau cu tema noastră de reflecție.

https://fosfenismul.com/metoda/mixajul-fosfenic/fosfena-pedagogica/

 

Link spre comentariu

Tehnicile fosfenice aduc elemente care pot rezolva multe probleme, ceea ce au putut constata toți studenții care au utilizat metoda Mixajului Fosfenic în Pedagogie. Ei au beneficiat de atâtea avantaje încât fosfenele fac acum parte integrantă din viața lor căci acțiunea acestora este rapidă, profundă și durabilă.

Lectura sub fosfenă.
Lectura sub fosfenă se face cu ochii deschiși, fosfenele percepându-se la fel de bine cu ochii închiși sau deschiși.

 

Sunt necesare două lămpi, una pentru a face fosfene, cu un bec special „lumină de zi” și alta, o lampă simplă de birou, pentru a lumina textul, căci la început fosfena este foarte prezentă și poate deranja cititul.

Datorită lecturii sub fosfenă, ideile principale sunt mai bine percepute, ca și ideile secundare și ideile articulate. Sensul textului este mai bine înțeles în ansamblu. Planul textului este mai bine asimilat și sun regăsite mult mai bine diversele elemente. Pe parcursul zilelor și cu condiția de a-și citi în fiecare zi cursurile sub fosfene, studenții realizează că învață mai repede și rețin mai bine. Carnetul școlar este foarte clar influențat și profesorii sunt frapați de ameliorarea rezultatelor.

Rezultatele sunt în mod special clare atunci când copiii sunt determinați să lucreze cu fosfenele. Dascălii care folosesc metoda fosfenică în cadrul cursurilor de recuperare școlară ne spun că părinții sunt primii surprinși de rezultate și că ei „rămân stupefiați”, într-atât sunt de evidente progresele.

Mixajul Fosfenic permite dispariția problemelor de dislexie și de disortografie, căci acestea din urmă sunt cauzate de ceea ce îi face pe copii să dobândească devieri, obișnuințe care nu corespund ritmurilor lor cerebrale. Datorită fosfenelor, sunt numeroși copiii și adulții care au putut să-și rezolve eficient aceste probleme foarte răspândite și care persistă adesea la vârsta adultă dacă nu sunt tratate.

Ca urmare a aportului de energie cerebrală furnizat de fosfenă, lectura sub fosfenă este singura metodă care permite:
– creșterea vitezei de citire, deci de studiu,
– creșterea capacității de memorare,
– și, ce este foarte important, facilitarea înțelegerii conținutului studiului.

Mixajul Fosfenic constă în reunirea unui gând cu fosfena
Editat de Cristian74
Link spre comentariu

După ce ați citit un pasaj sau un capitol, faceți fosfena apoi, în întuneric, imediat după fixarea lămpii pentru a nu pierde timp, începeți să vă gândiți la ceea ce tocmai ați studiat.

Imediat după ce ați făcut fosfena, puneți un bandou pe ochi; în prezența fosfenei, regândiți-vă succint la ceea ce tocmai ați studiat, asta vă va ajuta să rețineți pasajul citit.

 

Reunirea unui gând cu fosfena se numește: Mixaj Fosfenic.

Multor oameni le place să citească la soare, acesta luminând puternic cartea.

De bicei, atunci când se citește într-o cameră, lumina este cel mai adesea indirectă sau foarte departe de text, ori totuși prea slabă pentru a permite o fosfenă, în timp ce reflexia luminii solare pe o carte provoacă o fosfenă prin reflexia pe pagina albă.

Dr. Lefebure a făcut foarte devreme observația următoare:

Până la vârsta de 12 ani, eram un ignorant și am suferit mult moral din cauza asta. S-a ajuns până la punctul în care la unsprezece ani profesorul a vrut să mă scoată definitiv pe poarta liceului și nu am rămas decât datorită intervenției energice a bunicii mele. Ori, după vacanța de Paște din al doisprezecelea meu an, am devenit subit un elev bun și într-o manieră atât de surprinzătoare încât colegii mei m-au purtat în triumf prin curte. Mai târziu, am fost mereu printre cei mai buni la științe.

Ce se petrecuse deci în această faimoasă vacanță de Paște? Noi ne mutasem. Înainte, locuiam într-un apartament în care nu era niciodată soare. Noul apartament era minunat de însorit și m-am obișnuit să lucrez destul de des cu soarele pe carte, cu toate că unii pretindeau că îmi voi face rău ochilor. Ori, nu s-a întâmplat nimic din asta, ba dimpotrivă, pornind de la acest moment eu am devenit un elev bun. Exista acolo, cred, ceva precursor al cercetărilor mele despre fosfene.

Se remarcă faptul că se înțelege mai bine un text și este reținut mai bine dacă el este puternic luminat. Dacă se realizează cu o lampă, trebuie avut grijă ca ea să fie într-un reflector adânc din metal, pentru a nu avea raze direct în ochi. Dacă luminarea textului este făcută de soare, trebuie să te întorci pe trei sferturi pentru ca să fie luminată doar cartea.

Ulterior, am fost întotdeauna printre cei mai buni la științe și am terminat între primii la P.C.N. (Fizică, Chimie, Științe Naturale), pe atunci an pregătitor pentru Medicină, cu toate că erau mai mult de patru sute de candidați în această sesiune și că eram printre cei mai tineri (17 ani).

 

Nu toată lumea are șansa să locuiască într-o regiune foarte însorită și pentru a stimula activitatea fosfenică studiind, se poate utiliza cu succes lampa fosfenică a Dr. Lefebure amplasând-o destul de aproape de tine și un pic deasupra cărții sau textului, dar în așa fel încât să nu fii deranjat de becul lămpii. Ceea ce ne interesează aici este să profităm de reflexia luminii pe pagini și deci să obținem constant fosfene fără să ne preocupăm de acest lucru. Lectura decurge în continuare complet normal. Singura diferență este o luminare mai bună a textului. Dar ce diferență!

Totuși, atenție, nu pentru că se trăiește într-o regiune însorită se ajunge obligatoriu mai inteligent și se reușește mai bine în studii. Căci totul nu este decât în funcție de context. A FACE DOAR FOSFENE NU DEZVOLTĂ NIMIC, sau aproape nimic. Amestecul gândurilor cu fosfenele (mixaj) este imperativ cel care permite dezvoltarea memoriei și atenției. Este foarte evident că, într-o regiune însorită, este mult mai ușor să realizezi aceste „mixaje”, chiar involuntar.

TIMP DE PRACTICARE ȘI DURATA ȘEDINȚELOR

Nu există o limită a numărului de fosfene care se pot face în cursul unei ședințe de lucru. Mulți studenți practică încontinuu timp de mai multe ore fără cea mai mică oboseală, prin o fixare la fiecare cinci, zece sau cincisprezece minute de studiu. Pentru un copil, este suficient ca el să-și facă toate temele și să-și învețe lecțiile sub fosfene pentru ca rezultatele școlare să se îmbunătățească rapid.

Studenții și adulții învață adesea mai multe ore ca urmare a importanței programelor. Le este suficient să asocieze fosfenele studiului, ceea ce permite câștigarea de timp și acumularea unei energii considerabile în gândire și sistemul nervos. Se vor face deci sistematic atâtea fosfene cât este posibil în timpul studiului.

Fosfeno-pedagogia nu este numai o metodă care permite o muncă mai eficientă; este mai ales o tehnică ce permite o adevărată dezvoltare a personalității.

Iată de ce Dr. Lefebure a distins două domenii specifice de aplicații: studiul tehnicilor ritmo-fosfenice pe de o parte și metoda pedagogică pe de alta, pe care a dezvoltat-o în cartea sa Mixajul Fosfenic în Pedagogie, metodă pentru care el a primit Medalia de Argint a Salonului Inventatorilor, în 1975, la Bruxelles.

Multă vreme neînțelese, fixările surselor luminoase s-au transformat într-un simplu ritual despre care anumite tradiții și practici au sfârşit prin a-i uita sensul și importanța.
Totuși, nu este vorba de utopie nici măcar de credință, care nu sunt decât o măsură de siguranță în cel mai rău caz. Experiența inițiatică începe acum, adică ea face parte din viață. Ea îmbogățește viața căci oferă mijloace „noi” pentru a o sesiza. Nu este încă o falsă speranță ci un număr considerabil de consecințe în viața cotidiană. Și se poate verifica prin tine însuți dacă o dorești cu adevărat. Dr. Lefebure a oferit mijloacele. Mixajul Fosfenic în pedagogie este cu siguranță cel mai frumos cadou pe care l-a făcut umanității! Are ea înțelepciunea să-l folosească…

Cei din vechime spuneau adesea: „Lumina este sursa cunoașterii”.
Astăzi, datorită lucrărilor Dr. Lefebure, noi înțelegem de ce.

Echivalentul mixajului fosfenic: Mixajul Acufenic

Mixajul Acufenic constă în reunirea gândurilor (teme, lecții, preocupări, etc.) cu acufenele fiziologice.

Acufena este echivalentul fosfenei în planul auzului. Aceste „fene” posedă aceleași proprietăți, din punctul de vedere al dezvoltării ideației și creativității. Avantajul este că un copil sau un student, care nu are posibilitatea să lucreze cu fosfenele, poate obține aceleași beneficii prin practicarea ușoară și cotidiană a acufenei.

 

A învăța prin astuparea urechilor.

Mulți copii o fac spontan pentru a învăța.

Prin astuparea urechilor, nu numai că se opresc zgomotele mediului înconjurător, dar, mai ales, se ascultă ce se petrece în sine.
Ceea ce se simte și se aude clar, în primul rând, sunt pulsațiile datorate bătăilor inimii. Apoi, se percepe un bâzâit, un fluierat sau un sâsâit: diferite aspecte ale zgomotului circulației sângelui, amplificat de cutia craniană. Acest fenomen este cel pe care îl pot auzi copiii punându-le o scoică la ureche, spunându-le că aud zgomotul mării. Este vorba de acufena fiziologică.

Este posibil să cuplăm Mixajului Acufenic și Mixajului Fosfenic.

 

Student(ă), cunoașteți acum cheile reușitei și nu aveți nevoie
în plus decât de un bec de fosfenă, lumină de zi.
(Notă: pentru siguranța dumneavostră nu utilizați niciodată un alt tip de bec),
Deci nu mai așteptați, puneți neîntârziat
în practică Mixajul Fosfenic.
Link spre comentariu

Din ce-am apucat sa citesc pe aici am putut sa vad deja o mare timpenie: privitul direct la o sursa relativ puternica și foarte concentrata de lumina. 

Dacă vreți sa va distrugeți ochii n-aveți decit dar sa susții ca asta reprezinta un tratament este ceva......

Timpenie mai mare n-am vazut.

Link spre comentariu

este un bec special cu filtre

http://www.terapie-cu-lumina.ro/lampi-terapeutice

 

Acum 4 minute, sesebe a spus:

Din ce-am apucat sa citesc pe aici am putut sa vad deja o mare timpenie: privitul direct la o sursa relativ puternica și foarte concentrata de lumina. 

Dacă vreți sa va distrugeți ochii n-aveți decit dar sa susții ca asta reprezinta un tratament este ceva......

Timpenie mai mare n-am vazut.

http://www.terapie-cu-lumina.ro/terapii-bazate-pe-lumina

Link spre comentariu
Acum 8 minute, gauss a spus:

Cam miroase a oftalmolog . Adica programare ...

Eu cred ca daca se respecta timpii 20secunde si 3 minute aplicatia si nu se face abuz de lumina nu se intampla nimic rau ci dimpotriva...

Insa cu privitul la TV cu orele da te duci pe copca la oftalmolog, de aici probabil si impresia ca orice privesti acolo ajungi.

Editat de Cristian74
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări