Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema ciudata mercedes a klass


Guest

Recommended Posts

Salutare.

Masina este un Mercedes A klass,motor 1.6,115 CP.

Clientul spune ca s a ars siguranta de la faruri,a inlocuit-o ,si dupa ceva timp s-a ars efectiv soclul unde sta siguranta cu tot cu siguranta. 

Problema a fost rezolvata,am gasit scurt la farul din dreapta. 

Problema este alta,si anume,cand deschid portiera pleaca pompa de benzina si se opreste in momentul cand lampa de la plafoniera se stinge.

Mentionez faptul ca a mai schimbat 2 pompe de benzina in trecut. (nu a mers pe roșu)

Suspectez faptul ca ,din cauza scurt circuitului pe care l a avut la far,s au topit  firele din instalatie si fac scurt intre ele,deoarece siguranta generala de 70A,se incalzeste semnificativ...

Daca scot siguranta pompei de benzina nu se opreste. 

Se opreste doar daca scot siguranta nr 29, de la dispozitivul de recunoastere a instalarii scaunelor.

Ce parere aveti? 

Dupa parerea mea,trebuie desfacuta instalatia electrica din interior si verificata,reparata sau efectiv schimbata.

Link to comment
  • Replies 15
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 3 ore, Electro6 a spus:

..........................

Dupa parerea mea,trebuie desfacuta instalatia electrica din interior si verificata,reparata sau efectiv schimbata.

 

Exact si dotata suplimentar masina cu inca minim 3-4 stingatoare pe baza de CO2 sau praf (nu spuma).

Chestiunea de mai sus e foarte serioasa daca se incalzesc unele sigurante, nu o tratati superficial.

Link to comment
Acum 4 ore, Electro6 a spus:

Suspectez faptul ca ,din cauza scurt circuitului pe care l a avut la far,s au topit  firele din instalatie si fac scurt intre ele,deoarece siguranta generala de 70A,se incalzeste semnificativ...

Daca scot siguranta pompei de benzina nu se opreste. 

Se opreste doar daca scot siguranta nr 29, de la dispozitivul de recunoastere a instalarii scaunelor.

Dupa parerea mea,trebuie desfacuta instalatia electrica din interior si verificata,reparata sau efectiv schimbata.

Ti-ai dat singur raspunsul.

Cand scoti o siguranta de pe un circuit si consumatorul de pe acel circuit continua sa mearga => este clar ca s-a topit izolatia si face contact cu un alt circuit.

Desi este multa munca nu ai alta solutie decat sa desfaci instalatia electrica si sa o repari. 

Rabdare si tutun!

Link to comment

Verificati absolut toate sigurantele. Am avut un A6 la care, pentru anumite constelatii de sigurante arse, diversele ECU o luau razna, semnalizau defecte aiurea si executau singure anumite comenzi (de ex. coborau geamurile, etc.). Se întâmpla si din cauza ca se face economie la fire si unele fire sunt folosite în comun pentru mai multe functii.

Link to comment

Daca vorbim de A Class W168,situatia e urmatoarea:Inteleg ca e vorba farul din dreapta,pe faza scurta parca e firul galben sau galben cu dunga alba.

Problema pare sa fie pe cablajul dintre cutia cu calculatorul BAS (pe unde intra cablajul din motor in habitaclu) si troaca bateriei.

Mai simplu ar fi de taiat firele care vin la releul pompei de benzina(situat in troaca bateriei) si facut niste conexiuni separate la el,adica:

-luat + de ls baterie printr-o sig.de 15A(20A) si dus la releu

-dat masa la releu 

-luate cele 2 fire de la pompa de benzina si duse la releu(vin 4 fire din rezrrvor,2 subtiri sonda,2 groase pompa);adica dat o gaurica in troaca bateriei

-dus un fir pentru comanda releului la ECU motor(mufa din partea de sus a ECU unde pleca firul vechi pe instalatie;firul vechi se anuleaza)-urmaresti culoarea firului care pleaca de la bobina releului la ECU.

Mie imi pare mai simplu asa decat sa te apuci sa belesti tot cablajul...

Link to comment

Nu există niciodată risc zero.Există risc redus, dar zero niciodată.Şi chiar dacă  nu ia foc, ai risca să mergi cu o maşină cârpită, ştiind că oricând te poţi trezi că o ia razna ceva în mers, din cauza unor fire care fac atingere ?

Edited by validae
Link to comment

Corect e sa desfaca (,) cablajul,dar e all naibii de dificil,insa e curios ca defectul a aparut intre firul de la plafoniera si firul pompei de benzina,cand ar fi trebuit sa apara intre firul de la far(ca asta s-a incalzit) si firul pompei de benzina.

Sa vedem ce gaseste dumnealui acolo.

Link to comment

Salutare. 

a ajuns masina la mine si m am apucat deja de desfacut instalatia.

momentan nu am gasit nimic suspect. 

trebuie sa dau jos si aeroterma sa pot avea acces la toata instalatia. momentan am luat o pauza de cafea. 

masina este A160,nu A168.

Nu vreau sa trag alte fire,doresc sa rezolv partea de cablaj cu problema. e mai sigur.

Zgomotul vine din rezervor,m am gandit la compresor,dar nu e el.

 

69641204_2523134464407340_3804093971911671808_n.jpg

69816730_2438827576214111_1779060614614745088_n.jpg

69935129_774281033024156_3177719115443863552_n.jpg

Link to comment

Este Mercedes A class A160,din prima generatie,deci typ W168(aia din a doua generatie e W169,a treia generatie W176).

Compresorul putea sa se manifeste asa,pentru ca tuburile de aer merg in acelas cablaj cu instalatia electrical,ori firele incalzindu-se puteau topii acel tub.

Link to comment

Buna dimineta! 

Ieri nu am mai postat nimic deoarece am tot lucrat la masina.

Nu am gasit nicio anomalie la instalatia electrica din interior,toate firele au fost verificate cu mare atentie.

Mai ramane sa ma uit mai atent in compartimentul motorului..si pe dedesubt...:56

pentru asta am nevoie de rampa,sau un elevator..

Nu e de joaca cu acea siguranta " Central securing system" nr 46,care se incalzeste foarte tare,cat si firele... am pus bateria masinii si am pornit masina sa vad daca undeva prin instalatie se intampla ceva..insa nimic.

 

Edited by Guest
Link to comment

Salutare. 

revin cu vesti bune!

Defectele au fost gasite.

"Mesterul" la care a mai fost masina a prins cu doua negrese lungi,un traseu de fire si tuburi aflate sub scaunul soferului,din cauza ca mocheta nu statea uniform.

S-a gasit si masa motorului oxidata.

Dupa ce am remediat aceste defecte,am observat ca siguranta generala de 70A tot se incalzeste.

Masina avea doi acumulatori de 25A in paralel,si efectiv motorul statea subturat la incarcare si uneori se oprea.

S-a schimbat acumulatorul,si functioneaza fara probleme.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines