Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Curatare motor cu ...ulei


Postări Recomandate

Acum 5 ore, daniels a spus:

Indiferent ce se vrea motorina se va autoaprinde cand in cilindru vor fi indeplinite conditiile de temperatura si presiune.

Spuneam ca masinile au motoare dizel in 5 timpi. Cred ca nu s-a inteles exact. Un articol care explica functionarea acestor motoare aveti rabdare si cititi-l http://www.creeaza.com/tehnologie/tehnica-mecanica/CICLURILE-IDEALE-ALE-MOTOARELO329.php

 

Daca ai fi citit documentul respectiv, care este unul destul de primitiv si depasit tehnic (de prin anii 70 ? vorbim de carburatie ??) ai fi vazut singur ca "motoarele cu explozie" sunt cele pe benzina, motoarele diesel NU sunt in categoria motoare cu explozie. Asta ar fi trebuit sa iti dovedeasca ca te-ai bagat intr-o discutie care te depaseste cu mult. Dar banuiesc ca trebuie sa citesti o carte mai noua decat un manual primitiv de scoala generala ca sa inveti despre asta.

 

Si legat de afirmatia cu 5 timpi, eu zic sa te mai documentezi. Ori acum o sa consideri compresia din turbina ca fiind primul timp ? In cazul asta sa inteleg ca eu conduc o masina diesel pentru ca are 5 timpi chiar daca bag benzina in ea, dar are turbina - deci al 5-lea timp ? Sau sa inteleg ca fordul diesel aspirat pe care l-am condus acum o luna nu era diesel de fapt pentru ca nu avea turbina ?

 

Las-o balta, aici vorbim de lucruri mult mai avansate decat un manual vechi de 50 ani de liceu.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Buna

Ai putea incerca si altceva(tot o curatare pe ulei,daca tot este ulei din belsug).

Este ceva aditiv,care se pune in ulei pentru curatare(de obicei se pune in uleiul vechi,inainte

de a fi schimbat).Poti incerca varianta asta.Eu nu am incercat,spun din ce am auzit la altii.

Se pune aditivul,se porneste motorul,5 minute si dupa oprirea motorului uleiul vechi va curge

ca apa,motorul curatat "lacrima".Cu ulei nou ar trebui sa iasa chiar mai bine.

Spor tuturor

Alex

Link spre comentariu
Acum 5 ore, dany_cta a spus:

 

Daca ai fi citit documentul respectiv, care este unul destul de primitiv si depasit tehnic (de prin anii 70 ? vorbim de carburatie ??) ai fi vazut singur ca "motoarele cu explozie" sunt cele pe benzina, motoarele diesel NU sunt in categoria motoare cu explozie. Asta ar fi trebuit sa iti dovedeasca ca te-ai bagat intr-o discutie care te depaseste cu mult. Dar banuiesc ca trebuie sa citesti o carte mai noua decat un manual primitiv de scoala generala ca sa inveti despre asta.

 

Si legat de afirmatia cu 5 timpi, eu zic sa te mai documentezi. Ori acum o sa consideri compresia din turbina ca fiind primul timp ? In cazul asta sa inteleg ca eu conduc o masina diesel pentru ca are 5 timpi chiar daca bag benzina in ea, dar are turbina - deci al 5-lea timp ? Sau sa inteleg ca fordul diesel aspirat pe care l-am condus acum o luna nu era diesel de fapt pentru ca nu avea turbina ?

 

Las-o balta, aici vorbim de lucruri mult mai avansate decat un manual vechi de 50 ani de 

Se vorbeste de carburatie pt motoare pe benzina.

Nu intelegi graficul si functionarea. Ce legatura au timpii cu turbina?

Crezi ca  motoru s-a reinvebtat odata cu YT?

Link spre comentariu
Acum 2 ore, daniels a spus:

Se vorbeste de carburatie pt motoare pe benzina.

Nu intelegi graficul si functionarea. Ce legatura au timpii cu turbina?

Crezi ca  motoru s-a reinvebtat odata cu YT?

 

Ai pierdut complet ideea de carburatie, normal ca se vorbeste de carburatie la benzina, doar nu la diesel. Deja vad care sunt cunostintele tale asa ca ma vad nevoit sa specific: carburatia este imposibila la diesel !

 

Legat de cand s-a reinventat 'motoru', nu am zis nimic YT dar putem cu siguranta sa zicem ca a fost reinventat mult mai recent decat documentul pe care l-ai pus tu, care de asemenea are formulele vechi si la diesel, asa cum am aratat si la benzina. La vremea cand era scris manualul tau, motoarele diesel abia dezvoltau o treime din puterea actuala pe capacitate similara (nu vorbesc de randament, sa nu faci confuzie). Acum motoarele au cu totul alt fel de injectie si tipul care este acum folosit a fost pentru prima data folosit in 1995, deci da, motoarele s-au reinventat, nu odata cu YT dar nici mult mai departe, ci in 1995 am putea sa zicem ca a fost ultima revolutie.

 

Concluzia: lasa-ma cu cartea ta veche si complet depasita, nu stiu ce tot insisti acum, ai vazut ca ai pornit cu o aberatie la drum, aberatie demonstrata, si tot continui. Mai bine pune tu mana si citeste documentatie mai recenta.

 

Link spre comentariu
Vizitator viobio
La 12.08.2019 la 11:26, Sharky a spus:


Am la dispozitie vreo 25L ulei 15w40 CAT pt motoare diesel, norma SJ - pt benzina.

https://www.petersoncat.com/sites/cat/files/downloads/Cat DEO.pdf

http://s7d2.scene7.com/is/content/Caterpillar/PEHJ0091-01

 

Merita sa trag o curatare cu el a motorului? M112 codul motor.
Prin asta ma refer la schimburi saptamanale de ulei, vreo 3 la numar, dupa care sa pun la final un ulei mai bun pt spalare, gen 5w40 total, trag cu asta vreo 2 schimburi sa spele tot uleiul vechi si in final revin la long life si schimburi la 13mii.
Cat timp merg cu uleiul mineral nu o sa ii dau forja masinii, ma duc frumos.


Fac aSta acum cat e cald si uleiul e fluid.
Toamna sigur nu mai ai ca face cu 15w40.


Ma astept sa curete depunerile care se desprind usor, restul daca sunt prinse bine, acolo raman.
De reactionat cu benzina nu cred ca e problema, uleiul fiind de diesel, pt ca oricum are norma SJ. Plus eu merg pe gpl.


Uleiul actual total quartz 5w40 9000 are deja 3mii km si a devenit maroniu, deci cred ca are ce curata.


Motorul in sine e curat, dar suspectez ca prin carcasa distributiei e jegos.
Din pacate carcasa nu poate fi desfacuta pt curatare mecanica.
Restul ce s-a desfacut e tot curat luna. Zonele pe unde circula uleiul sunt perfect curate.
Epuratoarele sunt curate, furtunurile inlocuite, nu am scapari pe niciunde, motorul tine vacuum cu admisia infundata.


De papat papa ulei, cam 1-1.5L la 10mii, in functie de regim, pe autostrada papa mai putin, in oras mai mult, suspectez semeringuri supape, dar nu e de alarmat.
Pistoanele au in cap o depunere neagra, superficiala si ceva pete din loc in loc.


Merita sa fac asta? Sau mai bine nu ca doar imi fac de lucru si ma leg la cap cand nu ma doare?
Din start mentionez ca nu bag motorina, solutii minune, aditivi si alte chestii in motor.
Vreau asta sa fie mai safe.


De costat nu ma costa nimic, uleiul il aspir una doua, filtre am destule luate la mega oferta.
 

Îți pierzi timpul , zic eu .

Link spre comentariu

Cam asa e. Am scos uleiul destul de curat.

Acu na. Treaba e inceputa, trebuie dusa la capat.

M o mancat, a fost musai sa am scarpin.

Rau nu cred ca i am facut, doar am pierdut vremea.

 

Is curios la kia ta, acu sigur ai vreo 2 3mii, cum arata uleiul? Ca nou sau e maro inchis?

 

 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, dany_cta a spus:

 

Ai pierdut complet ideea de carburatie, normal ca se vorbeste de carburatie la benzina, doar nu la diesel. Deja vad care sunt cunostintele tale asa ca ma vad nevoit sa specific: carburatia este imposibila la diesel !

 

Legat de cand s-a reinventat 'motoru', nu am zis nimic YT dar putem cu siguranta sa zicem ca a fost reinventat mult mai recent decat documentul pe care l-ai pus tu, care de asemenea are formulele vechi si la diesel, asa cum am aratat si la benzina. La vremea cand era scris manualul tau, motoarele diesel abia dezvoltau o treime din puterea actuala pe capacitate similara (nu vorbesc de randament, sa nu faci confuzie). Acum motoarele au cu totul alt fel de injectie si tipul care este acum folosit a fost pentru prima data folosit in 1995, deci da, motoarele s-au reinventat, nu odata cu YT dar nici mult mai departe, ci in 1995 am putea sa zicem ca a fost ultima revolutie.

 

Concluzia: lasa-ma cu cartea ta veche si complet depasita, nu stiu ce tot insisti acum, ai vazut ca ai pornit cu o aberatie la drum, aberatie demonstrata, si tot continui. Mai bine pune tu mana si citeste documentatie mai 

Domnule incearca sa intelegi textul. Acolo sunt prezentate si motoate pe benzina, de ce legi carburatia de motoarele dizel?

Formulele vor fi valabile in continuare. Singurul progres este legat de imbunatatirea unor anumite sisteme ale motorui (sistemul de alimentare, injectie, managementul electronic al parametrilor, sa). Nici motorina nu mai este ca acu 20 de ani. Motorul si timpii de functionare sunt aceeasi

Editat de daniels
Link spre comentariu
1 oră în urmă, daniels a spus:

Domnule incearca sa intelegi textul. Acolo sunt prezentate si motoate pe benzina, de ce legi carburatia de motoarele dizel?

Formulele vor fi valabile in continuare. Singurul progres este legat de imbunatatirea unor anumite sisteme ale motorui (sistemul de alimentare, injectie, managementul electronic al parametrilor, sa). Nici motorina nu mai este ca acu 20 de ani. Motorul si timpii de functionare sunt aceeasi

 

Domnule, tu nu intelegi o simpla conversatie.

Chiar trebuie sa iti repet ? nu am legat in nici un fel dieselul de carburatie, am zis asta si in postul precedent, nu intelegi limba romana ? Am zis doar ca in documentul pus de tine motoarele pe benzina sunt pe carburatie dar carburatia a disparut de multi ani, odata cu aparitia supraalimentarii si a injectiei si benzina s-a reinventat. La fel si dieselul - in documentul tau vorbeste de tehnologii care nu mai exista de mult, depasite de minim 30-40 ani. Daca asta e sursa ta de informare, nu este de mirare ca vi cu tot felul de aberatii aici si crezi ca sti cine stie ce.

 

Toata discutia a pornit de la faptul ca ai zis ca exploziile la diesel sunt mai puternice decat la benzina, in timp ce eu am zis ca nu exista explozii. Chiar documentul tau spune acelasi lucru pe care il spun si eu: "motoarele pe benzina sunt motoare cu explozie", motoarele diesel NU sunt motoare cu explozie.

 

Acum termina ca o sa te taxez pentru fiecare ora de meditatie, mi-ai mancat destul timp cu aberatiile tale, pune mana si cauta si invata singur.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 16 minute, Sharky a spus:

Ardere, explozie, oxidare, spune-i cum vrei. AS zice ca la diesel presiunea in cilindru e mai mare si posibil sa fie cu variatie mai brusca, de acolo sunetul de bataie. Hai sa nu mai batem apa in piua atata ca alea nu imi curata mie motoru!

 

Tu bati apa in piua cu curatat motorul. Vrei sa il cureti ? Baga nene domestos si alti detergenti in el, peria de sarma cu sarpe si bormasina si da-i o clatire. Crezi ca mare branza faci ca cureti motorul pe interior ? Daca ai bagat degetul pe evacuare si l-ai scos negru eu zic sa insisti cu soda caustica si tot ce gasesti mai puternic pentru curatare ca doar masina trebuie sa fie curata ca femeia, daca ai bagat degetul trebuie sa iasa cel putin la fel de curat, daca nu chiar mai curat.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 54 minute, dany_cta a spus:

 

Toata discutia a pornit de la faptul ca ai zis ca exploziile la diesel sunt mai puternice decat la benzina, in timp ce eu am zis ca nu exista explozii. Chiar documentul tau spune acelasi lucru pe care il spun si eu: "motoarele pe benzina sunt motoare cu explozie", motoarele diesel NU sunt motoare cu explozie.

 

Afirmatia ta nu este corecta! Daca ai fi spus ca "motoarele pe benzina sunt motoate cu aprindere prin scanteie, iar motoatele diesel nu sunt motoare cu aprindere prin scanteie" ar fi fost corect. 

Motoare pe benzina: aprinderea se face prin scanteie, iar arderea (explozia) se face progresiv (dinspre electrodul bujiei catre exterior). Din acest motiv motoarele sunt destul de silentioase si mai usor de echilibrat.

Motoarele Diesel: Aprinderea se face prin compresie (cu raport de compresie mare), iar aprinderea (explozia) se face aproape instantaneu dupa pulverizare in tot volumul cilindrului. Din cauza raportului mare de compresie si aprinderea instantanee se creeaza varfuri mari de presiune si de aici sunetul de tractor si vibratiile specifice.

 

Expandarea rapida gazelor arse in interiorul cilindrului este o explozie, doar aprinderea amestecului se face diferit la cele 2 tipuri de motoare.... deci si motoarele diesel sunt cu explozie.

Ca fapt divers, motoarele stirling nu sunt cu explozie.

 

Inca un lucru legat de diesel, motoarele mai vechi cu pompe mecanice si PD-urile lucreaza cu raport mai mare de compresie 18-21, si de aia sunt asa de zgomotoase, generatiile mai noi (rampa comuna) merg cu raport de compresie ceva mai mic 16-18, iar cele cu injectoare piezo chiar fac 3-5 injectii pe fiecare timp de explozie astfel ca ai mai multe explozii mai mici in locul uneia puternice, cam asa se explica de ce dieselurile moderne nu mai sunt asa de "tractoare".

 

@Sharky uleiurile fara aditivi/detergenti sunt frectie la piciorul de lemn privind curatirea depunerilor. Un ulei cu aditivi de calitate nu este ieftin deloc doar o sa ai un ulei proaspat in motor, deci rau nu ii faci, dar nici o imbunatatire nu o sa fie. Fiind vara si cald acel 15W nu strica motorul cu nimic. Termina-ti repede ciclurile si treci la uleiul clasic ca vine iarna!

 

Numai bine!

Adrian

Link spre comentariu

Pai eu nu bat campul nene, eu sunt on topic.

Pot sa aberez cat vreau, voi sunteti total off topic si astept un moderator sa desparta discutia.

 

Oil flush nu a facut absoluti nimic. uleiul a iesit la fel ca inainte sa pun solutia.

Va mai anunt pe parcurs ce se mai intampla, pana acum nimic interesant.

Link spre comentariu

Si asa apar toti expertii care contrazic chiar documentul pus de catre comentator in care zice clar ca motoarele diesel nu sunt in categoria motoare cu explozie. Restul e teorie la vrajeala iar fara nici o legatura cu discutia.

 

Si iar vedem doar teoria in comparatia cu uleiul, asa cum am specificat cateva posturi mai sus ca asa cum nici orice cola, fie ca este adria cola sau coca-cola nu este la fel de buna, la fel e si la uleiuri. Sunt uleiuri ieftine si proaste care nu protejeaza motorul atat de bine pe cat ar trebui, multe sunt facute in fabrici cel putin dubioase si la preturi modice, preturi umflate doar de vanzatori si intermediari si niciodata un ulei gen quartz nu o sa protejeze ca un castrol si poti sa te trezesti ca aia 5000km cu ulei prost iti cauzeaza uzura cat 50.000km cu ulei bun, considerand ca motorul este deja uzat, s-ar putea sa te bage la o cheltuiala enorma experiementul (s-ar putea ! nu am zis ca o sa o faca in mod sigur, dar in mod sigur nu ai garantia ca o sa mearga bine !).

Dar cand vorbim de teorie e usor sa zicem ca uleiul este 15w, 10w sau 5w si consideram ca toate sunt la fel. Practica e diferita !

Link spre comentariu

Motoarele pe benzina au aprinderea controlata. Aprinderea este initiata de o scanteie. Bineinteles ca arderea este rapida, dar este provacata.

La motoarele dizel amestecul se autoaprinde cand sunt indeplinite conditiile de presiune si temperatura. Adica face explozie.

15w, etc, este vascozitatea nu spune nimic de adituvare.

Editat de daniels
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări