Guest Liviu Georgescu Posted August 7, 2019 Share Posted August 7, 2019 (edited) Am achizitionat de curand un kit de 1800W de cuptor pe inductie si o sursa de 3000W, merg ambele. Am gasit si o carcasa veche de la un invertor pure sin in care sa-l montez. Merge foarte bine in cateva minute topeste aur cupru etc. Problema este ca eu vreau sa topesc si paladium si platina, metale care se topesc la 1600 respectiv 1800 gr. Celsius, dar creuzetul fiind din grafit nu cred ca merge mai mult de 1250 ca se sublimeaza in prezenta oxigenului. Kitul se alimenteaza la 48V si practic transforma din curent continuu in curent alternativ la 5kHz presupun eu. Chestia e ca din ce am inteles eu, pentru paladium e nevoie de 12-15kHz. 1.Imi poate da cineva un sfat? 2.Cum pot sa masor frecventa de iesire tinanad cont si de faptul ca nu este recomandat sa fie pornit fara bobina de cupru montata si nici nu am cu ce.Ce mi-ar trebuii? 3.Daca pun mai multi condensatori creste frecventa? astept intrebarile, comentariile si sugestiile dumneavoastra cu mare interes. Sa coclit de la fumul pe care il trage eu am topit niste pulberi metalice pe care le-am obtinut de la niste procesoare de PC si Dimmuri, fumul continand printre altele si acid clorhidric sub forma de cloruri metalice si deaia o sa -l bag intro carcasa sa-l fac sa traga aer prin spate cumva. Edited August 7, 2019 by Liviu Georgescu Link to comment
validae Posted August 7, 2019 Share Posted August 7, 2019 (edited) Frecvenţa de rezonanţă la care efectul termic indus în material e maxim depinde mult de dimensiunile fizice ale bobinei.Cu bobine diferite, chiar şi cu o singură spiră sau cu diametru mai mare sau mai mic, eficienţa poate diferi mult. Deci frecvenţa nu e una fixă, ci trebuie reglată fin în funcţie de bobina folosită.În practică nu ai nevoie să ştii exact frecvenţa ci momentul în care circuitul oscilant atinge rezonanţa, adică amplitudinea semnalului e maximă.Se poate afla simplu, punând un simplu bec cu Neon (ca cel din şurubelniţele ,,creion de tensiune,, sau din întrerupătoare cu bec)înseriat cu o rezistenţă de 150k-470k la bornele de conectare ale bobinei de încălzire.Atunci când circuitul e la rezonanţă, becul luminează cel mai puternic.Valoarea condensatorilor din circuit (implicit numărul celor puşi în paralel) schimbă frecvenţa de rezonanţă, deci totul trebuie testat în prealabil. Edited August 7, 2019 by validae Link to comment
sesebe Posted August 7, 2019 Share Posted August 7, 2019 Adăugind condesatori scazi frecventa iar eliminind din condesatori creste frecventa. Problema este ca dacă elimini dintre condesatorii "de acord" scade capabilitatea totala de curent iar cei rămași se vor defecta mai repede, chiar este posibil sa se ardă imediat cu artificii, și va scoate fumul magic și din restul componentelor. Creșterea frecventei va duce și la creșterea pierderilor de comutație din elementele active ducind la creșterea temperaturii lor și posibil defectare termica. Deci mare atenție cu ceea ce faci pe acolo. Link to comment
Guest Liviu Georgescu Posted August 17, 2019 Share Posted August 17, 2019 Constructia cuptorului a mai avansat si mai am nevoie de cateva surubele. A iesit destul de compact si am facut in asafel incat lichidul de racire sa aiba un circuit inchis fara sa fie nevoie de un castron cu apa in spate. In partea de sus vine sursa prinsa in niste coliere de cupru. Dupa care urmeaza pompa de apa si sursa de curent pentru coolere si pompa. Am separat incinta cu doua bucati de plastic taiate dupa coolere, astfel incat coolerele trag aer din parte de sus, il sufla pe piese si aerul este fortat sa iasa prin spate pe sub placa si laterale, dupa care sufla pe aproximativ 2,5 m de teava de cupru prin care circula lichidul de racire al bobinei si intr-un final iese prin spate in partea de jos. Radiatorul din spate are rol de vas de expansiune in el vine apa fierbinte care e separata de aer sau vapori si se duce in continuare la radiatorul elicoidal din interior. Sper sa mearga! Va tin la curent... de inalta frecventa. Nu stiu acum daca merge sa trag niste fire din sursa sa o fac reglabila atat ca amperaj cat si ca tensiune poate ma poate ajuta cineva cu o sugestie. Link to comment
puriu Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 Creuzetul din grafit arde in aer oricum, este carbon, dar arde mai repede la temperatura mai mare. In gaz inert poate fi folosit fara grija. Pana la 2000 grade Celsius rezista creuzetele din alumina pura. Cele de pe piata https://ro.csceramic.com/1-2000ml-conical-arc-alumina-ceramic-crucible_p372.html contin si silicati si merg pana la 1800 grade Celsius. Pana la 2600 grade Celsius rezista oxidul de calciu (var nestins), dar trebuie ferit de umiditate. Link to comment
Guest Liviu Georgescu Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Asa este dar nu stiu daca reactioneaza la camp magnetic alumina. Cred ca trebuie marita frecventa sa interactioneze cu metalul din vas. Ma poate ajuta cineva cu o sugestie cum sa fac reglabila sursa de 3000 W. trebuie modificata tensiunea pe baza cumva. Cum fac reglabil amperajul. E totusi o sursa foarte buna de 48V la 3000W. Link to comment
Guest Liviu Georgescu Posted August 23, 2019 Share Posted August 23, 2019 cam asa arata acum ...merge struna. Link to comment
TESSLA Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Din ce stiam eu grafitul sublima pe la vreo 3800 de grade (wikipedia zice 3642) asa ca nu cred sa fie probleme. Pentru o sursa reglabila puternica, va puteti inspira de aici: http://danyk.cz/reg60v_en.html Contracost, nu imi topiti niste fonta si cateva bucati de otel? Va trimit eu bucatelele de fonta si otel, nu e vorba de ceva mare. Link to comment
Guest Liviu Georgescu Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 (edited) Pai va trebuie un creuzet. Dar merge de orice fel ca fonta interactioneaza direct cu bobina iar ala de grafit sa consumat si costa 170ron Edited August 26, 2019 by Liviu Georgescu Link to comment
puriu Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 Creuzetul din grafit formeaza o spira in scurtcircuit si se incalzeste si gol. Intr-un creuzet dielectric trebuie sa existe initial o spira conductoare pentru a porni topirea. O sarja formata din material marunt nu asigura pornirea topirii. Uneori la turnare se lasa o cantitate de metal topit in fundul creuzetului pentru sarja urmatoare. Alteori se introduce in creuzet un inel din metalul ce va fi topit. Fierul se topeste peste 1500 grade, iar fonta pe la 1200. Grafitul se dizolva in fierul topit. Trebuie un creuzet din alt material refractar. Link to comment
TESSLA Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 (edited) Fierul se topeste la peste 1500 de grade, dar otelul are punctul de topire mai scăzut, cu atât mai scăzut cu cat conținutul de carbon e mai mare. Oricum daca trece un pic de carbon in topitura, nu ma deranjează. P.S. Aveti pm. Edited August 27, 2019 by TESSLA Link to comment
Boian Posted September 1, 2020 Share Posted September 1, 2020 (edited) Buna,as vrea si eu un asemenea cuptor,crezi ca am putea face legatura sa imi faci si mie unul? Edited September 1, 2020 by Boian Link to comment
BRANCA Posted September 2, 2020 Share Posted September 2, 2020 Vizitator Liviu.Lasa montajul in pace.Povestea cu sursa reglabila nu merge. Boian.Cred ca e mai simplu si "sanatos" sa-ti faci un cuptor clasic de topit.Cu gaz metan.Sunt o multime de videouri pe net cu asa ceva.In general topesc aluminiu pt turnat piese.Cat crezi ca va dura montajul cu inductie de mai sus? Link to comment
Spitfire Posted September 2, 2020 Share Posted September 2, 2020 Citat Cat crezi ca va dura montajul cu inductie de mai sus? Daca este construit cu componente de calitate, poate dura si 100 de ani...nu prea poti topi platina cu arzator de gaz metan, fara oxigen suplimentar. Link to comment
Danbuc Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 La 17.08.2019 la 8:20, Vizitator Liviu Georgescu a spus: Constructia cuptorului a mai avansat si mai am nevoie de cateva surubele. A iesit destul de compact si am facut in asafel incat lichidul de racire sa aiba un circuit inchis fara sa fie nevoie de un castron cu apa in spate. In partea de sus vine sursa prinsa in niste coliere de cupru. Dupa care urmeaza pompa de apa si sursa de curent pentru coolere si pompa. Am separat incinta cu doua bucati de plastic taiate dupa coolere, astfel incat coolerele trag aer din parte de sus, il sufla pe piese si aerul este fortat sa iasa prin spate pe sub placa si laterale, dupa care sufla pe aproximativ 2,5 m de teava de cupru prin care circula lichidul de racire al bobinei si intr-un final iese prin spate in partea de jos. Radiatorul din spate are rol de vas de expansiune in el vine apa fierbinte care e separata de aer sau vapori si se duce in continuare la radiatorul elicoidal din interior. Sper sa mearga! Va tin la curent... de inalta frecventa. Nu stiu acum daca merge sa trag niste fire din sursa sa o fac reglabila atat ca amperaj cat si ca tensiune poate ma poate ajuta cineva cu o sugestie. Doresc sa vorbesc la un telefon cu Liviu Georgescu sau pe un mail .whatsapp Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now