Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor

Recommended Posts

Posted (edited)

Acest motor din poza la 380v se leaga in stea image.thumb.png.107817f03bb7a4b6e41cd5f883313c7d.png

Edited by valivoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Așa arată conexiunile la motorul de avans.

compressed_1467399551IMG_20190818_185425.jpg

Acum 8 minute, valivoi a spus:

Acest motor din poza la 380v se leaga in stea image.thumb.png.107817f03bb7a4b6e41cd5f883313c7d.png

Așa este legat

compressed_232035937IMG_20190818_185708.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin. Pe motorul de avans măsurat la ieșirea din contactor am 33 ohm între faze treapta 1 și 28ohm treapta 2. Ok. Pe motorul de frezare am 4.2ohm între faze, iar la a pompa de apa am 25 ohm. Vad o diferență mare fata de celelalte la motorul de frezare. E ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

In ultima poza ce motor este si care este eticheta lui?

Tabloul frezei l-ati alimentat cu 3 faze si un nul?

Edited by valivoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabloul l-ati legat la 3 faze si nulul de lucru?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Motorul de frezare trebuie sa fie legat conform etichetei in stea dar dupa poza de legaturi este in triunghi de aia da siguranta afara si se incalzeste motorul

Edited by valivoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa stiti cum sa cititi o eticheta sunt 3 grupuri de informatii grupul 1 D/Y grupul 2   220/380V   si   grupul 3   5.4/3.1A.   se citeste in felul urmator  fiecare prima valoare din fiecare grup  impreuna  sau fiecare a doua valoare din fiecare grup impreuna si se interpreteaza asa:   la tensiune de alimentare 220V schema de legare in cutia de borne este D adica triunghi   I I I  si curentul maxim pe care poate sa il ia pe fiecare faza motorul este 5,4 amperi      la tensiune de alimentare 380V schema de legare in cutia de borne este Y adica stea  _ _  si curentul maxim pe care poate sa il ia pe fiecare faza motorul este 3,1 amperi

15661451677414043185828410129342.thumb.jpg.7d015805efbee0233d33ecbf86a46598.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vin trei faze la cutia de borne a motorului de frezare trebuie sa intoarceti puntile de legatura cum am facut eu in poza,aveti grija sa nu le puneti pe suruburile pe care vin firele cu tensiune ca faceti scurt circuit intre fazele cu care se alimenteaza motorul

compressed_232035937IMG_20190818_185708.thumb.jpg.932d7177c6dacfa1546dd35451d58124.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dupa cum vedeti la legarea in stea bobina 1 este alimentata la faza 1 si zero volt,bobina 2 la faza 2 si zero volt si bobina 3 la faza3 si zero volt.Zero volt apare deoarece prin legarea in stea punctul de unire a capetelor celor trei bobine devine un punct virtual care are potential electric 0 deci fiecare bobina este alimentata la 220v                La legarea in triunghi bobina 1 este legata intre faza 1 si faza3, bobina 2 este legata intre faza 2 si faza 1,bobina 3 este legata intre faza 3 si faza2 deci fiecare bobina este legata la 380v.      380v:220v=1,72 deci deoarece rezistenta bobinei este aceeasi si la legarea in stea si la cea in triunghi, curentul ce va trece la legarea in triunghi prin fiecare bobina va fi de 1,72 ori mai mare decat in stea ,de aceea se va incalzi motorul.

LEGATURI.JPG

Edited by valivoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum 51 minute, valivoi a spus:

Daca vin trei faze la cutia de borne a motorului de frezare trebuie sa intoarceti puntile de legatura cum am facut eu in poza,aveti grija sa nu le puneti pe suruburile pe care vin firele cu tensiune ca faceti scurt circuit intre fazele cu care se alimenteaza motorul

compressed_232035937IMG_20190818_185708.thumb.jpg.932d7177c6dacfa1546dd35451d58124.jpg

Am legat asa si functioneaza. Insa cred ca aceeasi problema o am si cu motorul de avans. Merge dar dupa 1 min se incalzeste prea tare si imi arunca siguranta afara. Treaba este mai complicata acolo deoarece are 2 viteze. Pe treapta mare nu am probat insa pe cea mica se intampla cum am zis. O sa mai studiez maine dupa amiaza sa vad cum este acolo. Multumesc de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere, acolo aveti un motor dahlander triunghi dubla stea cred D/YY o poza la eticheta ar fi buna ar trebui in interiorul capacului la cutia de borne sa aveti si schema de legaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

in viteza 1 sus am punte si jos rst iar in viteza 2 am doar sus rst. pare ok. de ce s-ar incalzi oare?

compressed_1210447268compressed_1467399551IMG_20190818_185425.jpg

compressed_1671005075IMG_20190818_212507.jpg

Edited by danieltnokia2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.