Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Banda led cu senzor temperatură

Recommended Posts

Bună. Sunt electrician. 

Nu le am cu electronica, (calcule....) dar știu sa asambleze niște piese. Știu folosi un pistol de lipit,.... 

Ceea ce vreau eu sa fac ar fi ca o banda led rgb sa fie controlat de către un senzor (sonda) de temperatura. 

Știind (mai exact presupun) ca Senzorul-sonda este un fel de rezistenta variabilă ma gândesc ca este posibil. 

Exemplu rece albastru, si în timp ce se încălzește sa se schimbe la fierbinte rosu. Preferabil sa și combine culorile (albastru-mov-.... Galben-portocaliu-rosu) 

Dacă e cineva dispus sa ma ajute rog și linkuri de unde pot cumpăra piesele. 

Mulțumesc. 

• Replies 15
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mi-e teama ca nu este atat de simplu. Ca sa trasformi valorile analogice ale termistorului in valori digitale pentru banda de led-uri iti trebuie un microcontroller programat conform cerintelor (mapare ADC) + un driver led-uri. Se poate face...dar nu doar cu un pistol de lipit in mana. Mai bine te orientezi spre o solutie integrata.

Edited by Guest

Daca zici că vrei doar sa "asamblezi" ceva cred că asta te ajuta http://www.jerome-bernard.com/blog/2013/01/12/rgb-led-strip-controlled-by-an-arduino/

Dacă citești cu atenție o sa descoperi singur ce piese îți trebuie, nu sunt prea multe și nu cred că hardwareul îți pune dificultăți.

Singura componenta mai scumpă este placa Arduino UNO (clona de la 20lei in Ro).

Daca ai răbdare, și un prieten priceput la Arduino, poți să-l inlocuiesti cu versiuni mai ieftine (Arduino pro mini) dar mai ai nevoie de un cablu usb - serial pentru programare.

l.e: Sa nu te sperie programarea plăcuței Arduino. E destul de simplu când ai totul la dispoziție, trebuie doar răbdare și să citești cu atenție sfaturile de pe forum.

Nu te grăbi să bagi 12V pe "oriunde".