Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Frezare placa Cu


Recommended Posts

Va salut.

Am de frezat o placa de cupru cu dimensiunile de mai jos (in inch) pt. un radiator de tranzistor.

Am un CNC suficient de bun sa frezez aluminiu si diverse freze cu 1 - 4 taisuri, diametre 1mm - 8mm,  pt aluminiu sau otel.

Pe de alta parte am montat astazi un tranzistor pe un miez de cupru cu un simplu surub intr-o gaura filetata si am rupt in proces un burghiu si un tarod... :) 

Pe cale de consecinta as vrea o recomandare pt. freza pe care s-o folosesc, daca am nevoie sau nu de vreun lichid pt. frezare, eventual un regim aproximativ (DOC, avans etc.).

Ca alternativa (ca n-am nici materialul) pot sa cumpar acea placa gata frezata din US la $100.

Ce-ati face in locul meu? :)

 

drill-template-for-3x5.020-.jpg

Edited by informer
Link to comment

Cuprul e cel mai groaznic material moale pe care l-am frezat. A iesit dar cu viteze si turatii mici si o gramada de emulsie. Cand intri cu freza in el devine gumos, deci recomand pasi foarte fini ca sa nu agate. Trebuie sa ii faci si trecere de finisare daca vrei sa arate bine.

Freza cat mai mare, dinti putini si turatie mica.

In concluzie se poate freza fara probleme si eu prefer mereu sa frezez in loc sa cumpar gata facut chiar daca de multe ori ies mai scump, dar e loc de customizare.

Link to comment

Nu stiu ce CNC ai tu acolo, eu l-am frezat la turatii de genul 500-800rpm. Probabil mergea urcat turatia cu putin ulei (wd40) si mult aer pentru evacuarea spanului, dar nu stiu cat, la mine s-a comportat cel mai bine la turatii mici.

 

QmVjMEp.jpg

Edited by dany_cta
Link to comment

dupa ce am rupt o freza destul de scumpicica,am hotarat sa calesc materialul de frezat.

cu wd40 si doc mic,freza  4mm cu 2 dinti si turatie 10k a iesit ok.

incearca daca se poate sa fragmentezi prelucrarile pe distante lungi.

e de preferat ca freza "sa respire" mai des

la mine nefiind obligatoriu cuprul,am trecut la bz8.alta poveste!

Edited by ionutb71
Link to comment

In primul rand vezi daca gasesti placa aia bruta si la ce costuri, poate e mai rentabil sa nu iti bati capul cu masinarea, e posibil sa nu iti iasa prea ieftin materialul.

Eu m-as apuca de el, dar vorbim de utilaj diferit, eu am freza de metal, nu router, cu turatii mici si rigiditate mare. Cuprul agata, lipsa rigiditatii nu iti permite sa folosesti carburi in astfel de cazuri, ti le pocneste de nu te vezi.

Daca insisti sa faci tu, inneaca cu WD40 fara rezerve.

Edited by dany_cta
Link to comment

Multzam fain baieti.

Intr-adevar tre` sa vad intai daca gasesc material si la ce pret.

Am vazut anunturi pt. placi/table din Cu insa am mai avut experiente destule cu furnizori care trimit marfa doar cu camionul, nu se incurca cu "mizilicuri" pt. hobbysti... :)

 

 

Link to comment

Si mare atentie ca sunt o gramada de "furnizori" care iti cer avans ca "garantie sa taie din placa mare" si apoi nu mai vezi nimic. Cred ca mai mult de jumatate din cei care "vand" materiale pe site-urile de anunturi practica genul asta de afacere.

Link to comment

Eu cred ca el vine deja "calit". Se intareste relativ repede stand prin depozite. Sigur nu o sa gaseasca o bucata ieri iesita din turnatorie. Deci poti doar sa in anealezi, sa il inmoi, ca este tare deja. Dar nu stiu daca chiar ajuta in caz de frezare intarirea sau inmuierea.

Link to comment

Calirea cuprului (a neferoaselor in general) se face si in alt mod.

 Se introduce in foc si se lasa acolo pana se inroseste ( el si rece  era rosu :reytre).  Se opreste focul si se lasa sa se raceasca singur in cenusa respectiva Pentru decalire se procedeaza invers: atunci cand este incalzit se introduce in apa. 

In cazul cuptorului electric(etuvei) se lasa sa se raceasca  pana a doua zi.

 Este un procedeu invers decat pentru materialele fieroase ( otel, fier , etc.)

Edited by PINTI
Link to comment

eu am facut-o mai brutal(calirea).

inrosire cu lampa cu gaz si apoi racire pe ochiul de la aragaz.

nu o fi fost o calire super dar eu am vazut diferenta la frezare.

pt informer

  bronzul nu te ajuta?

ca si transfer termic nu cred ca e departe de cu

dar ai avantaj la pret si prelucrabilitate.

zic si eu....

Link to comment

 

In felul in care ati prezentat procedeul ati inmuiat Cu, atita tot.

Intarirea lui urmeaza doar prin procedee mecanice.

Am aplicat ambele metode, aruncat in apa rece sau lasat in cenusa, in ambele cazuri se inmoaie.

Asta atunci cind faceam pistoale de pipit pe miez DITU.

Foloseam bara de la dinam auto, asa o inmuiam.

Dupa indoire deja se intarea.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines