Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
PIFFS

Cerere sfat frigider BEKO defect

Recommended Posts

Salutare,

 

De 2 zile frigiderul de acasa nu mai raceste.

Odata bagat in priza, sta 5 secunde, porneste motorul pentru inca alte 5, face un "tzac" si se opreste. Afisajul merge, accepta comenzi, incep ventilatoarele daca dau pe modul freeze.

 

Are cineva idee oare ce o fi patit? Motor, freon, placa electronica...

 

BEKO, DDEN517MWD+ SN-T D70500NE

 

Cred ca voi suna Luni la Artcic, ei sunt cei ce apar ca service oficial pe certificatul de garantie expirat. Singura frica care o am e sa nu ii schimbe motorul sau ceva scump chiar daca nu era nevoie. 


Frigiderul are 4 ani.

Link to comment
Share on other sites

E posibil ca tocmai motorul să fie dus, dacă după câteva secunde se aude acel țăcănit.Zgomotul acela e al siguranței termice, care decuplează atunci când motorul ia un curent prea mare.Cauza poate fi defectarea releului de pornire, sau a PTC-ului, dar și un scurtcircuit în motor sau întreruperea înfășurării de pornire.Uneori defectul mai e cauzat și de înfundarea unei conducte și atunci compresorul e suprasolicitat.Un frigotehnist va depista rapid ce aveți defect, dacă ați avea experiență sau citiți topicurile despre testarea motoarelor de compresor, veți putea să-l diagnosticați și singur.Practic trebuie să porniți compresorul comandându-l direct la borne.Dacă nu aveți experiență nu vă sfătuiesc să încercați, e periculos și puteți deteriora mai rău agregatul...

Link to comment
Share on other sites

MOTOR ARS daca vrei sa te convingi pune un ampermetru 10 amperi in serie  si ai sa vezi un consum foarte mare probabil de ordinul a 8-10  amperi sau mai mult dinaceasta cauza face" tzac" are o protectie la supraconsum

Link to comment
Share on other sites

Din descriere; A pierdut refrigerantul, si a functionat fara. Nu mai primeste refrigerant in aspiratie, se supraincalzeste compresorul si se distruge. Intra termicul la supra-curent.

.........................................................................

 

Scoate-l din priza si lasa-l sa ia temperatura camerei.

Daca-l bagi in priza din pauza indelungata, trebuie sa porneasca. Daca faci testul cand e in compresie, asa face si te pacaleste.

Daca dupa ce l-ai recuplat din pauza indelungata, auzi un tacanit, este termicul, si ai compresorul parlit.

Daca dupa ce l-ai recuplat, porneste si functioneaza fara probleme, pune mana pe ambele conducte, aspiratia si refularea conectate la carcasa compresorului. Nu prea te intereseaza acum care-i care, ideea e ca dupa o perioada de la 30 secunde, la un 2 minute, una din ele va trebui sa se incalzeasca foarte tare, cea de-a doua, in prima faza va ramane la o temperatura neschimbata, si dupa cateva zeci de minute ar trebui sa devina rece.

Daca asta nu se intampla, nu ai refrigerant.

Eu pot sa te invat sa il incarci, dar nu merita din motive de investitie in scule.

 

Se poate sa fie PTC, condensator, releu de pornire... dar, dupa descrierea ta, e fie pornire in compresie, fie problema compresor.

Problema este ca aceste compresoare se racesc cu refrigerantul din aspiratie in functionare, si odata pierdut refrigerantul, se supraincalzeste si se distruge ansamblul de compresie.

 

Daca nu mai este in garantie, te rog sa-mi dai un mesaj, sa iti spun ce sa faci. Te trimit la tinta si iti cumperi singurel un compresor de R600 sh.

Mai departe vom vedea.

 

Atentie mare, R600 lucreaza in anumite conditii care atrag cu sine contaminarea cu apa, odata cu pierderea refrigerantului. Mai mult decat atat, daca a pierdut refrigerantul, tu schimbi compresorul, dar nu se rezolva problema porului/sparturii, si investesti intr-un produs mort. 

Decontaminarea si testul de presiune se fac cu butelie cu azot si reductoare, la un 6 bar, strict pe conducte, pe anumite segmente si dupa o logica stiuta doar de frigotehnisti.

Parerea mea finala e ca nu va merita reparatia, decat daca ai mare noroc.

 

..............................................................................

 

Poti porni singur compresorul, cum sugereaza colegul @validae, alimentand infasurarea de mers, si pentru o secunda, in paralel pe cea de pornire. Va trebui sa faci asta cu o siguranta, pentru ca in continuare exista riscul sa ai infasurari in scurt, etc.

Se pot face multe, dar hai sa le luam pe rand.

 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

L-am lasat si o noapte, si cand il pornesc la fel facea, lucreaza motorul 4 secunde si pac, OFF. Am chemat un mester si a schimbat motorul + freon. Merge acum. 500lei dusi.

 

Nu cred ca era motorul bun si doar mi-a luat banii deoarece mi-a lasta vechiul motor mie.

 

Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Nu as fi avut pregatirea tehnica sa fac ce recomandati voi.

 

Edited by PIFFS
Link to comment
Share on other sites

In momentul in care a taiat instalatia, el a verificat daca exista refrigerant? Ti-a schimbat filtrul? Compresorul adus a fost nou?

Poti spune te rog ce marca a dat jos, si ce marca a montat? La Beko probabil a dat jos un turcesc, si ti-a montat un China in loc. Sunt curios...

Exista o procedura specifica prin care se determina daca exista refrigerant, daca exista obturatii in instalatie, s.a.m.d., si asta implica taierea capilarului intr-un anumit loc, precum si a filtrului, si la schimbare de compresor se impune inlocuirea filtrului.

 

Sa presupunem ca a avut motorul spire in scurt, si intra termicul la supra-curent, desi sansele sa se intample asta cu un motor care functioneaza in ulei, sunt extrem de mici.

 

Daca nu a gasit refrigerant in instalatie, nu a rezolvat problema care a dus la distrugerea compresorului de prima data. Asta inseamna ca te poti astepta, nu obligatoriu dar exista sansa sa piarda din nou refrigerantul.

Mai mult decat atat, iti povesteam ca datorita conditiilor de functionare ale unui aparat cu R600/R600a, exista conditiile de contaminare cu apa, ceea ce impune alte proceduri de decontaminare.

 

Iti recomand sa urmaresti, si la primul semn de problema in racire sa il opresti imediat.

In scop didactic te rog sa ne scrii daca sunt probleme in viitor.

 

Sa speram ca nu vei mai avea probleme.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Buna

Poi sunt cateva de zis.

Daca are spire in scurt,intra protectia la supracurent.

Daca nu are agent de refrigerare,trebuie sa aiba ceva senzor,altfel nu

decupleaza asa rapid.Un motor nou nu se poate arde in cateva secunde.

Referitor la conducte "nomikos" are dreptate,una rece,alta calda,dar nu in 10 

secunde,macar 1 minut.Nu se poate sa decupleze in 10 secunde.

Spor

Alex

Link to comment
Share on other sites

Nu au senzor la refrigerant. In nici un caz. Sunt niste gunoaie infecte cu compresoare Jiaxipera bobinate cu aluminiu emailat.

La ultimul full no frost de 2400ron, până și capilarul e aluminiu. Niște mizerii.

E una sau alta. Scurt sau distrus termic, din cauze știute...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Inclin sa cred ca  motorul este  de vina.  Chiar daca  agentul frigorific  este pierdut, motorul tot ar trebui sa functioneze un timp mai indelungat. Posibil ca in timp motorul sa se fi supraincalzit, citeva spire punindu-se in scurt,suficiente ca senzorul termic sa intre in functiune.

Link to comment
Share on other sites

Intr-o masura anume se raceste cu refrigerantul. Cum am scris si mai sus, verificat de mine, chinezariile au bobinaj aluminiu emailat.

Termostatul este localizat pe o sectiune a traseului frigorific, si in absenta refrigerantului nu se intrunesc conditiile de oprire, motorul/compresorul merge non-stop, pana in punctul in care il scoate termicul din motive de exces de temperatura, si asta daca il scoate. Daca nu se intampla asta, merge si merge si merge... si ansamblul motor + compresor, fiind relativ detasat de carcasa, atinge temperaturi mult mai mari, fata de ce se poate masura in mod evident pe carcasa.

Ca sa intelegeti cat de mari, cand am sectiunat motoare distruse astfel, ansamblul compresor era negru tuci... a ars pelicula de ulei. Imaginati-va temperaturi...

Puse cap la cap, nu dau bine.

 

Cum spuneam, daca a fost strict problema de bobinaj, detasat, este foarte bine. In cazul asta poate considera problema rezolvata.

Link to comment
Share on other sites

Da. A avut o butelie cu ceas si il mai lasa unpic, mai rotea din rotita, si tot repeta. Si a stat asa pana a scazut temperatura in frigider si congelator pana la un anumit nivel. Dupa care a sudat locul si asta a fost.

 

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se pare cam mult 20 de minute. In urma cu vreo 3 ani a frigiderul meu a incetat sa mai raceasca(un por in zona  tevii de umplere) pierzind agentul frigorific. Am contactat un meserias care a venit si remediat poroblema(pierderea de agent frigorific),schimbind si filtrul.Cu acea ocazie a curatat si toata instalatia.  Umplerea a  durat nici 10 min. De atunci merge ''beton''. Meseriasul avea de toate inclusiv un compresor micut cu care a incarcat instalatia. Am ramas cu gura cascata, cind am vazut cu cite scule a venit.

Edited by GEO 53 BN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines