Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cerere sfat frigider BEKO defect


Postări Recomandate

Salutare,

 

De 2 zile frigiderul de acasa nu mai raceste.

Odata bagat in priza, sta 5 secunde, porneste motorul pentru inca alte 5, face un "tzac" si se opreste. Afisajul merge, accepta comenzi, incep ventilatoarele daca dau pe modul freeze.

 

Are cineva idee oare ce o fi patit? Motor, freon, placa electronica...

 

BEKO, DDEN517MWD+ SN-T D70500NE

 

Cred ca voi suna Luni la Artcic, ei sunt cei ce apar ca service oficial pe certificatul de garantie expirat. Singura frica care o am e sa nu ii schimbe motorul sau ceva scump chiar daca nu era nevoie. 


Frigiderul are 4 ani.

Link spre comentariu

E posibil ca tocmai motorul să fie dus, dacă după câteva secunde se aude acel țăcănit.Zgomotul acela e al siguranței termice, care decuplează atunci când motorul ia un curent prea mare.Cauza poate fi defectarea releului de pornire, sau a PTC-ului, dar și un scurtcircuit în motor sau întreruperea înfășurării de pornire.Uneori defectul mai e cauzat și de înfundarea unei conducte și atunci compresorul e suprasolicitat.Un frigotehnist va depista rapid ce aveți defect, dacă ați avea experiență sau citiți topicurile despre testarea motoarelor de compresor, veți putea să-l diagnosticați și singur.Practic trebuie să porniți compresorul comandându-l direct la borne.Dacă nu aveți experiență nu vă sfătuiesc să încercați, e periculos și puteți deteriora mai rău agregatul...

Link spre comentariu

Din descriere; A pierdut refrigerantul, si a functionat fara. Nu mai primeste refrigerant in aspiratie, se supraincalzeste compresorul si se distruge. Intra termicul la supra-curent.

.........................................................................

 

Scoate-l din priza si lasa-l sa ia temperatura camerei.

Daca-l bagi in priza din pauza indelungata, trebuie sa porneasca. Daca faci testul cand e in compresie, asa face si te pacaleste.

Daca dupa ce l-ai recuplat din pauza indelungata, auzi un tacanit, este termicul, si ai compresorul parlit.

Daca dupa ce l-ai recuplat, porneste si functioneaza fara probleme, pune mana pe ambele conducte, aspiratia si refularea conectate la carcasa compresorului. Nu prea te intereseaza acum care-i care, ideea e ca dupa o perioada de la 30 secunde, la un 2 minute, una din ele va trebui sa se incalzeasca foarte tare, cea de-a doua, in prima faza va ramane la o temperatura neschimbata, si dupa cateva zeci de minute ar trebui sa devina rece.

Daca asta nu se intampla, nu ai refrigerant.

Eu pot sa te invat sa il incarci, dar nu merita din motive de investitie in scule.

 

Se poate sa fie PTC, condensator, releu de pornire... dar, dupa descrierea ta, e fie pornire in compresie, fie problema compresor.

Problema este ca aceste compresoare se racesc cu refrigerantul din aspiratie in functionare, si odata pierdut refrigerantul, se supraincalzeste si se distruge ansamblul de compresie.

 

Daca nu mai este in garantie, te rog sa-mi dai un mesaj, sa iti spun ce sa faci. Te trimit la tinta si iti cumperi singurel un compresor de R600 sh.

Mai departe vom vedea.

 

Atentie mare, R600 lucreaza in anumite conditii care atrag cu sine contaminarea cu apa, odata cu pierderea refrigerantului. Mai mult decat atat, daca a pierdut refrigerantul, tu schimbi compresorul, dar nu se rezolva problema porului/sparturii, si investesti intr-un produs mort. 

Decontaminarea si testul de presiune se fac cu butelie cu azot si reductoare, la un 6 bar, strict pe conducte, pe anumite segmente si dupa o logica stiuta doar de frigotehnisti.

Parerea mea finala e ca nu va merita reparatia, decat daca ai mare noroc.

 

..............................................................................

 

Poti porni singur compresorul, cum sugereaza colegul @validae, alimentand infasurarea de mers, si pentru o secunda, in paralel pe cea de pornire. Va trebui sa faci asta cu o siguranta, pentru ca in continuare exista riscul sa ai infasurari in scurt, etc.

Se pot face multe, dar hai sa le luam pe rand.

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

L-am lasat si o noapte, si cand il pornesc la fel facea, lucreaza motorul 4 secunde si pac, OFF. Am chemat un mester si a schimbat motorul + freon. Merge acum. 500lei dusi.

 

Nu cred ca era motorul bun si doar mi-a luat banii deoarece mi-a lasta vechiul motor mie.

 

Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Nu as fi avut pregatirea tehnica sa fac ce recomandati voi.

 

Editat de PIFFS
Link spre comentariu

In momentul in care a taiat instalatia, el a verificat daca exista refrigerant? Ti-a schimbat filtrul? Compresorul adus a fost nou?

Poti spune te rog ce marca a dat jos, si ce marca a montat? La Beko probabil a dat jos un turcesc, si ti-a montat un China in loc. Sunt curios...

Exista o procedura specifica prin care se determina daca exista refrigerant, daca exista obturatii in instalatie, s.a.m.d., si asta implica taierea capilarului intr-un anumit loc, precum si a filtrului, si la schimbare de compresor se impune inlocuirea filtrului.

 

Sa presupunem ca a avut motorul spire in scurt, si intra termicul la supra-curent, desi sansele sa se intample asta cu un motor care functioneaza in ulei, sunt extrem de mici.

 

Daca nu a gasit refrigerant in instalatie, nu a rezolvat problema care a dus la distrugerea compresorului de prima data. Asta inseamna ca te poti astepta, nu obligatoriu dar exista sansa sa piarda din nou refrigerantul.

Mai mult decat atat, iti povesteam ca datorita conditiilor de functionare ale unui aparat cu R600/R600a, exista conditiile de contaminare cu apa, ceea ce impune alte proceduri de decontaminare.

 

Iti recomand sa urmaresti, si la primul semn de problema in racire sa il opresti imediat.

In scop didactic te rog sa ne scrii daca sunt probleme in viitor.

 

Sa speram ca nu vei mai avea probleme.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Buna

Poi sunt cateva de zis.

Daca are spire in scurt,intra protectia la supracurent.

Daca nu are agent de refrigerare,trebuie sa aiba ceva senzor,altfel nu

decupleaza asa rapid.Un motor nou nu se poate arde in cateva secunde.

Referitor la conducte "nomikos" are dreptate,una rece,alta calda,dar nu in 10 

secunde,macar 1 minut.Nu se poate sa decupleze in 10 secunde.

Spor

Alex

Link spre comentariu

Nu au senzor la refrigerant. In nici un caz. Sunt niste gunoaie infecte cu compresoare Jiaxipera bobinate cu aluminiu emailat.

La ultimul full no frost de 2400ron, până și capilarul e aluminiu. Niște mizerii.

E una sau alta. Scurt sau distrus termic, din cauze știute...

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Intr-o masura anume se raceste cu refrigerantul. Cum am scris si mai sus, verificat de mine, chinezariile au bobinaj aluminiu emailat.

Termostatul este localizat pe o sectiune a traseului frigorific, si in absenta refrigerantului nu se intrunesc conditiile de oprire, motorul/compresorul merge non-stop, pana in punctul in care il scoate termicul din motive de exces de temperatura, si asta daca il scoate. Daca nu se intampla asta, merge si merge si merge... si ansamblul motor + compresor, fiind relativ detasat de carcasa, atinge temperaturi mult mai mari, fata de ce se poate masura in mod evident pe carcasa.

Ca sa intelegeti cat de mari, cand am sectiunat motoare distruse astfel, ansamblul compresor era negru tuci... a ars pelicula de ulei. Imaginati-va temperaturi...

Puse cap la cap, nu dau bine.

 

Cum spuneam, daca a fost strict problema de bobinaj, detasat, este foarte bine. In cazul asta poate considera problema rezolvata.

Link spre comentariu

Si mie mi se pare cam mult 20 de minute. In urma cu vreo 3 ani a frigiderul meu a incetat sa mai raceasca(un por in zona  tevii de umplere) pierzind agentul frigorific. Am contactat un meserias care a venit si remediat poroblema(pierderea de agent frigorific),schimbind si filtrul.Cu acea ocazie a curatat si toata instalatia.  Umplerea a  durat nici 10 min. De atunci merge ''beton''. Meseriasul avea de toate inclusiv un compresor micut cu care a incarcat instalatia. Am ramas cu gura cascata, cind am vazut cu cite scule a venit.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări