Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Avem si noi tornade ...

Evaluează acest subiect


gauss

Postări Recomandate

23 minutes ago, Nostalgic said:

Îți urez mulți ani în continuare ,voi ce sînteți mai tineri , dacă vă dați silința de a trăi mai bine  , acționați, nu stați în stby..

 

Aceeasi urare si din partea mea . Am senzatia ca nu ne despart ca varsta prea multi ani . Mai putin ( mult ) de o generatie . Stradaniile mele s - au cam epuizat ... , mai ales pentru actualul context si spatiu geografic in care traiesc . Altii au preluat stafeta , se vad rezultatele numai ce apuci de iesi din casa , sau te conectezi ( in vreun fel ) la realitatea exterioara . Raul s - a facut de mult , acum doar vedem urmarile , din ce in ce mai des si mai acut . Iarasi , interpretare proprie ...

image-2013-11-1-15933804-0-despaduriri-arges-2.jpg

 

 

Ultima e steril radioactiv , de la Valea Calugareasca , jud . Prahova .

maxresdefault.jpg

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 2 ore, valivoi a spus:

Prin nordul Moldovei de unde este mama mea,este impamantanita credinta ca de aprinzi lumanarea de la Inviere cand se anunta semne de furtuna,grindina sau ploaie serioasa zona este ferita de fenomene extreme,acum la mine arde inca candela de la Inviere si a fost ploaie linistita,metoda verificata de-a lungul timpului.

Da, străbunii noștri nu erau tâmp iți, știau ei ce stiau. Pe vremuri se trăgeau clopotele. Sunetul produs de clopote ajutau la dispersarea norilor. Ganditi-va ce efecte devastatoare avea grindina pentru recolte, pentru săteni și vite care erau nevoiți să facă foamea toată iarna.

Editat de cmariuss
Link spre comentariu
Acum 10 ore, cmariuss a spus:

Da, străbunii noștri nu erau tâmp iți, știau ei ce stiau. Pe vremuri se trăgeau clopotele. Sunetul produs de clopote ajutau la dispersarea norilor. Ganditi-va ce efecte devastatoare avea grindina pentru recolte, pentru săteni și vite care erau nevoiți să facă foamea toată iarna.

Cind eram copil ,imi aduc aminte, ca si la noi, cind,cerul era acoperit de nori negri,se tragea clopotul mare intr-o ''ureche''.

Link spre comentariu

Nu ar fi chiar o tornada, ci o vijelie mai puternica. Chestii din astea, e drept de dimensiuni mai reduse, am vazut in copilarie. Tornada, desi seamana cu chestia de la noi, are alte caracteristici. Nu a fost cazul, spre norocul celor din zona. Cit despre autobuz, nu e prea clar ca a fost rasturnat de  "tornada" sau de sofer.

Quote

Ca omenirea a dorit sa traiasca cit mai bine , dar asta a facut-o in detrimentul climei .

Povesti de popa adormit, de spus celor creduli! Planeta e in schimbare, cu consecinte majore asupra locuitorilor ei. Acum vreo 350 de milioane de ani, Pamintul a fost la un pas sa piarda orice fiinta miscatoare. Si nu au fost oamenii de vina.  La sfirsitul triasicului, au perit cam 85% dintre vietuitoarele existente la acea vreme! Tot omul a fost de vina? Am mai spus asta, intre  anii 1200 - 1850, a fost e clima foarte rece, Mica glaciatiune. Chestia e ca inainte au fost perioade cu temperaturi foarte ridicate, adica cam cum e acum. Efect de sera??? Or fi mincat medievalii prea multa fasole, cine stie! Apoi, dupa 1850, temperatura a inceput sa creasca incet, probabil tot din cauza fasolei, ajungind ca azi sa ne vaicarim de incalzirea globala. Activitatea solara are cicluri, nu numai de 11 ani, asa cum stim din scoala, ci si de 25, 50 si chiar 125 de ani. Perioadele de maxim sunt tot mai intense, cu cit distanta dintre ciclurile majore e mai mare. In perioadele de minim de activitate solara, petele negre dispar de pe suprafata Soarelui, aceasta avind temperaturi mut mai scazute decit atunci cind sunt pete solare. O perioada de minim de activitate solara se refleta asupra Terrei prin scaderea temperaturilor si ...viceversa, cum zicea un cunoscut personaj caragelian. Acum suntem pe o perioada de maxim de activiate solara, activitate in continua crestere.

Quote

la mine la Ploiesti au fost peste 20 de grade . Record national , de cand se efectueaza masurari consfintite ( si consemnate ) de meteorologi ( aproape 200 de ani ) :

Pai stii ce, exista dialectica care explica asta. Adica, frigul e o consecinta a incalzirii globale. Pe bune, am auzit explicatia asta de la  un cercetator, nu, nu britanic, ci roman.

Quote

Un F2-3 tot era,

Ca sa clasifici o tornada, trebuie sa stii viteza vintului. Ori, la noi, ea fost luata ochometric. O tornada de tip F-2 ar avea o viteza a vintului de 180 - 25o Km/h, ca sa nu mai zic de una F-3 cu 300 Km/h! Nu cred ca a fost, daca a fost!,  mai mult de F-0, suficient sa zmulga o masina de pe sosea. Daca a smuls-o intr-adevar!

Cit despre aia care tipa si se vaicaresc cu incalzirea globala, treaba sta cam asa: mergeti voi pe jos, ca noi sa putem zbura cu avionul, stati voi la luminare, ca noi sa ne putem lumina, a la giorno, orasele si casele! Cita energie s-ar economisi daca s-ar renunta la reclamele multicolore si multisclipitoare din marile orase ale lumnii? E?

Link spre comentariu

M - ati citat ... Dialectica , nedialectica ... , e bine de citit cu atentie postarile . Temperatura aia de 20 de grade a fost  CU PLUS . Ma rog , nu are importanta . 

 

P.S. - viteza vantului la tarasenia aia care nu se stie ce a fost ( poate vreo eclipsa de luna , sau de minte ) a fost de 190 km \ h . Unii zic ca peste 200 .

 

https://www.antena3.ro/actualitate/ce-viteza-avea-vantul-in-momentul-in-care-s-a-format-tornada-din-judetul-calarasi-519044.html

 

Exista o retea de radare meteo moderne , si alte mijloace mai putin mediatizate  ,  aparute de cand cu NATO . Prognoza si starea vremii sant esentiale pentru zona militara , viteza vantului e o componenta majora . Nu e mare filosofie sa fie masurata , cu relativa acuratete . S - a si intamplat , nu e nimic " ochiometric " .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Fiindca oamenii sant farisei si fatzarnici , se roaga si se inchina de forma . Obisnuiti din viata de zi cu zi cu tzepuiala ( a doua natura ... ) , nu fac diferenta ... , si rugile lor sant in van . Totusi , se inaugureaza ( sfintzeste ) o biserica la doua zile . Scoli , spitale ... cadenta e mai redusa . Mai degraba se inchid ... , unele din lipsa de obiectul muncii si activitate .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Da, nu am fost atent, am crezut ca e vorba de minus. Oricum, dialectica rămîne. Cit despre viteza vîntului, nu se intelege de nicăieri ca a masurat-o cineva. Se spune pur si simplu ca a avut, la rafală, 200 Km/h. Autobuzul, nu a fost luat pe sus, asa cum susțin reporterii, ci a fost lovit si tiriit de rafală. Asta se întîmpla si la 120 Km/h. Una peste alta, a fost un fenomen extrem, cu care s-ar putea, din pacate, sa ne mai întîlnim.

Link spre comentariu
52 minutes ago, icar said:

Da, nu am fost atent, am crezut ca e vorba de minus. Oricum, dialectica rămîne. Cit despre viteza vîntului, nu se intelege de nicăieri ca a masurat-o cineva. Se spune pur si simplu ca a avut, la rafală, 200 Km/h. Autobuzul, nu a fost luat pe sus, asa cum susțin reporterii, ci a fost lovit si tiriit de rafală. Asta se întîmpla si la 120 Km/h. Una peste alta, a fost un fenomen extrem, cu care s-ar putea, din pacate, sa ne mai întîlnim.

 

 Pai nu ma astept de la Antena , sau oricare alt post sa spuna ca au masurat - o , si anume cand si cine . Am pus un link rapid  ( stirea a ajuns si la ei , de la mai multe institutii ) . Dar stiu ca cineva a masurat - o . Am scris in postare . N - am pretentia sa fiu crezut , am trecut de mult de etapa asta . La anumite chestii , chiar deloc  . Motivele sant simple si ( zic eu ) evidente . Hint : la niste zeci de kilometri este localitatea Fetesti ...

 

P.S. - autocarul a fost luat pe sus ( nu la zeci de metri inaltime ) , nu tarat etc . Probele sant evidente , nu trebuie decat vazute ( asta daca facem abstractie de declaratiile pasagerilor , cred ca ei stiu cel mai bine ) . Aici nu mai ofer hint . Cine are ochi , si - i foloseste , n - are nevoie . Ma rog , fiecare cu parerile lui . Cam  atat , pentru mine subiectul e elucidat si inchis . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări