Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

SIGURANTA TERMICA?


svsu

Recommended Posts

La un laser (altul) AGATEC A410S am gasit busit incarcatorul, ca  aici construit cu LM317T. Acesta debiteaza in gol acum 10V. Ciudat este ca battery pack-ul este format din doua celule de 1,2V cu 4000mAh inseriate printr-o componenta ciudata, care la masuratori nu indica nimic. Este de culoare verde, cilindrica, aproximativ 5x15mm, pe care se intrezareste scris ceva de genul R2J si dedesubt 9R6 sau 0R6. Cum naiba limiteaza de la 10V la 2,4 V? Prin piesa descrisa care acum pare defecta sau cum

Edited by svsu
Link to comment
  • Replies 17
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • validae

    6

  • svsu

    5

  • Marian

    3

  • cimitavita

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dacă încărcătorul are o sursă de curent constant, tensiunea poate să nu fie concludentă.Ar fi bine să pui o poză cu încărcătorul demontat, să vedem despre ce e vorba de fapt acolo...

Acea componentă poate fi ori o siguranță termică, resetabilă sau chiar o rezistență.Cum bine scria colegul mai sus, pune și poze.....

Link to comment

Diode limitatoare de tensiune stim ca sunt ( zener, transil ), dar limitatoare de curent...

 

Teniunea nu poate fi niciodata neconcludenta atunci cand se incarca acumulatori, din contra este de regula foarte importanta, mai cu seama daca celulele sunt LI-Ion/Li-Po tensiunea este 100% critica! Sa mai si gandim atunci cand postam ceva...

 

@svsu daca acea componenta este lipita fizic/termic de celule atunci cel mai probabil este ceea ce ai intuit, o siguranta termica, opreste incarcarea daca temperatura lor atinge un anumit prag. Tensiunea trebui limitata cumva, am mari indoieli ca acea componenta facea asta, cel mai probabil LM-ul o face in mod normal dar acum e strapuns ( poti verifica desfacand alimentatorul ori eventual punand ceva poze cu placa lui aici daca nu te descurci ).

Link to comment

Dacă e vorba de celule Ni-Cd sau Ni-Mh, cum e și cazul aici, nu e chiar o excepție rară folosirea limitării de curent fără limitare de tensiune Mariane.Crede-mă că gândesc când scriu, chiar dacă uneori mai scriu și în grabă și nu citesc toate datele problemei.Dar aici s-a specificat că sunt doi elemenți de 1,2V/4A. Multe încărcătoare de astfel de elemenți nu au limitare de tensiune, ci doar de curent, acest tip de acumulatori fiind mai ,,tolerant,, la supratensiune de încărcare decât cel Li-ion, care nu suportă deloc asta.De altfel chiar am cerut inițiatorului poze cu alimentatorul, pentru a descifra ce e acolo de fapt....

Eu cred totuși că LM317 era utilizat în configurație de sursă de curent constant acolo fiindcă diferența de tensiune (in/out) e cam mare, dar până nu vine și cu poze.....doar ne dăm cu părerea.

Edited by validae
Link to comment

Asa o fi, dar mie mi se pare aiurea sa se incarce 2 celule de 1,2V la 10V doar cu limitare de curent.

Macar ceva circuit de oprire a incarcarii la atingerea unui prag de tensiune sau eventual curent de incarcare...

Link to comment

Poftim poze, cu bateriile originale (una era in scurt, probabil de aia a murit siguranta termica sau ce-o fi ea), bateriile noi, alimentatorul ( pe care scrie 7V cc) si piesa buclucasa.

IMG_0179.JPG

IMG_0180.JPG

IMG_0184.JPG

IMG_0185.JPG

IMG_0186.JPG

Link to comment

Simplist cum am anticipat.Circa 7Vc.a. redresați și filtrați dau cam 9,87Vc.c. tensiune de vârf în gol, adică cei circa 10V măsurați în gol de coleg. LM317 ca sursă de curent constant și un led ca martor al încărcării.Nicio decuplare automată, s-au bazat pe încărcarea lentă de durată cu un curent de 1/10 din capacitatea acumulatorilor, adică 400mA în 16 ore.Dacă pui multimetrul setat ca ampermetru de 10Ac.c. la bornele de ieșire ale alimentatorului, ar trebui să indice nu mai mult de 400mA dacă alimentatorul e OK, iar ledul roșu să se aprindă.

Edited by validae
Link to comment

Asa cred si eu pentru ca, daca fac scurt la bornele alimentatorului se aprinde led-ul. Deci acolo am o sipla siguranta termica, ce s-a busit din cauza celulei in scurt?

Link to comment

Probabil acumulatorul în scurt s-a supraîncălzit la un moment dat și a întrerupt acea siguranță termică.Se poate găsi o astfel de siguranță prin acumulatori defecți de bormașini, se află printre celulele de 1,2V.

Link to comment

asta e offtopic.

nici eu nu stiam ca exista diode limitatoare de curent pana cand m-am lovit de una. La aparatul de masura arata foarte dubios asa ca am dat-o ca defecta. Dupa ce am cautat datasheetul ei si am vazut cu ce se ocupa, am testat-o si nu era deloc defecta. Dioda se numea 1N5305 si limiteaza curentul la 2mA.

Link to comment

Asta e din ciclul ,,omul cât trăiește învață,,.....chiar nu știam de diode stabilizatoare de curent, dar știam de dispozitive bipolare care fac acest lucru.Există joncțiuni JFET canal n, cu poarta  legată la sursă, care stabilizează curentul de la câțiva miliAmperi până la circa 15mA, având practic aspectul unei capsule cu doi pini.

Oricum, în acest caz nu poate fi vorba de așa ceva, fiindcă se vede clar că de limitarea curentului se ocupă LM317T în montaj de sursă de curent constant.....

Edited by validae
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines