Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
maxente

Automobile electrice

Recommended Posts

Acum 42 minute, norad a spus:

Clar ca e ipocrizie. Un alt exemplu. La magazin se vand tigari. Iar fumatul (inclusiv cel pasiv) poate cauza cancer plus alte n! afectiuni.

Statul e mai interesat de TVA si accizele de la tigari, nu de sanatatea individului, in acest caz.

Sau mai rau: multi din cei care fumeaza nu vor trai mult dupa 60 de ani. Vor fi rapusi de boli. Dar pana atunci vor contribui la pensii, impozite etc.

Sint cei mai buni cetateni, contribuie in plus la bunastarea statului si nu mai apuca pensia.

Cei cu monopolul la fel, si mai buni.

 

Link to post

2 hours ago, +_Florin_+ said:

 Totuși, în anii '70 ... '80 orașele Americii și  Europei de vest erau la fel de înțesate cu mașini ca și azi.

Screenshot-2020-11-21-at-18-26-08.png

 

In Germania erau in 1970 vreo 14 milioane de masini, si in 1980 vreo 24 de milioane de masini. Deci astazi sunt de doua ori mai multe fata de anii 80 si de vreo trei ori si ceva fata de 1970.

2 hours ago, Mircea said:

Daca n-as lucra in domeniu poate ar fi mai bine, as dormi mai linistit.

Cred ca ai vrut sa spui:

Daca n-as dormi linistit in domeniu poate as lucra mai bine! :rade:

Din cauza celor ca tine nu-i solutia gata! Dormiti de rupeti in loc sa munciti! 

 

Glumesc! Stiu ca nu te superi :limb:

Link to post
Acum 3 ore, Mircea a spus:

Eu ma gandesc si ma amuz. Cum are sa arate reteaua electrica cand o sa vrea toata lumea sa aiba macar o electrica in fata blocului. Si toti o sa bage in priza masina, sa fie gata de dimineata.

Pe sub liniile de inalta tensiune e periculos sa traiesti din cauza campurilor. Daca le baga pe sub trotuar or sa faca multi cancer la oo

Link to post

Acum 9 minute, merck a spus:

Screenshot-2020-11-21-at-18-26-08.png

 

In Germania erau in 1970 vreo 14 milioane de masini, si in 1980 vreo 24 de milioane de masini. Deci astazi sunt de doua ori mai multe fata de anii 80 si de vreo trei ori si ceva fata de 1970.

 

N-am argumente să contest graficul de mai sus (Germania) dar există zeci/sute de foto care surprind traficul din capitale europene prin anii '70  sau '80. Dincolo de cifrele din graficul tău, apar aceleași coloane interminabile de mașini postate la semafoare, același balamuc și aglomerație ca azi. Motoare relativ mari și gurmande, fără norme euro că ... atăt putea tehnologia vremii.

Ca să nu mai amintesc de America, unde majoritatea mașinilor erau propulsate de o dihanie V8 cu capacitate gen 5.0l , 6.7l , 6,2l etc care ardea vreo 30 litri de benzină la sută de km (în unități de măsură europene).

Păi căt poluau alea, chiar de era în număr mai mic? :)

 

Pe asta m-am bazat cănd am făcut afirmația citată de tine.

 

Link to post
1 hour ago, +_Florin_+ said:

Ca să nu mai amintesc de America, unde majoritatea mașinilor erau propulsate de o dihanie V8 cu capacitate gen 5.0l , 6.7l , 6,2l etc care ardea vreo 30 litri de benzină la sută de km (în unități de măsură europene).

Spui asta din ce ai vazut sau din filme? Hai, Florine, ce te stiam mai cu picioarele pe pamant. Iti spun eu ca exagerezi cu majoritatea. Daca ziceai 2-3L nu te sanctionam.

 

Baga o poza cu o autostrada americana la ora de varf si se vede ce si cum. Ca sunt ma multe V8 decat in Europa, e alta discutie.

 

traffic-congestion.jpg

 

134002823.0.0.jpg

 

GettyImages-172558425-1880x1107-1880x110

Link to post
4 hours ago, norad said:

Infrastructura pentru incarcarea masinilor electrice e relativ usor de realizat in orase. Langa locul de parcare e montata o priza specifica si un cititor de card. E suficienta o priza care sa furnizele 230V si vreo 20-30A. Masina sta in parcare peste 8-10 ore. Cine vrea incarcare rapida, va apela la statii specializate. Nu toate masinile vor avea bateria descarcata complet.

Asta pentru cine-si inchipuie ca incarcarea masinii se face cu un prelungitor scos de pe balcon.

 

Inchipuie-ti prize pentru 25% din parcul auto al unui oras, dar pentru 50%, samd. Sunt atatea locuri unde tensiunea scade mult si doar de la frigidere si TV-uri, cand adaugi sarcini adevarate o ia razna reteaua. Si sarcini care creeaza doar ore de varf (toti incarca noaptea), etc.

 

O zic inca o data, nu e numai ca se trage o priza si se pune un contor inteligent. Plata e deja rezolvata, e partea cea mai simpla.

 

Vezi pagina precedenta cu tabelul cu ce se incarca la 230V. E doar ca sa mergi la coltul strazii intr-o ora de incarcare.

Link to post
Acum 23 minute, Mircea a spus:

Spui asta din ce ai vazut sau din filme? Hai, Florine, ce te stiam mai cu picioarele pe pamant. Iti spun eu ca exagerezi cu majoritatea. Daca ziceai 2-3L nu te sanctionam.

 

Baga o poza cu o autostrada americana la ora de varf si se vede ce si cum. Ca sunt ma multe V8 decat in Europa, e alta discutie.

 

traffic-congestion.jpg

 

134002823.0.0.jpg

 

GettyImages-172558425-1880x1107-1880x110

 

Mircea, n-ai citit cu atenție discuția mea cu @merck.  

Păi eu m-am referit la traficul american din anii '70 și '80, cănd V8-ul era majoritar, tu îmi pui poze de după "90? :rade:

(Ca fapt divers, sunt un mare admirator al mașinilor americane de epocă).

 

Link to post

Acum 51 minute, Mircea a spus:

Asta pentru cine-si inchipuie ca incarcarea masinii se face cu un prelungitor scos de pe balcon.

 

Vezi pagina precedenta cu tabelul cu ce se incarca la 230V. E doar ca sa mergi la coltul strazii intr-o ora de incarcare.

Am zis de infrastructura noua, nu de prelungitor scos pe balcon.

Si am mai zis de un timp de incarcare de 8-10 ore.

Se pare ca n-ati fost prea atent.

Link to post
Acum 3 ore, merck a spus:

In Germania erau in 1970 vreo 14 milioane de masini, si in 1980 vreo 24 de milioane de masini. Deci astazi sunt de doua ori mai multe fata de anii 80 si de vreo trei ori si ceva fata de 1970.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars

Norma EURO2 a devenit obligatorie din ianuarie 1997.

La acea data, in Germania, existau peste 40 de milioane de autovehicule. Cum de mai respirau nemtii? Asta sa explici. Lasa anii '70 si '80.

Link to post

Si copsa mica, combinatu de la baia mare, sidexu si alte traznai au mers zeci de ani de zile si oamenii n-au murit.

Oare era ok?

 

Norma euro 2 a devenit obligatorie probabil pt masinile vandute de noi. In 97 sau 98 erau deja E3.

Cazanu meu de Opel din 92 era E2. Trebuie luat in calcul si varsta medie a parcului auto din Germania. PArca era 7 sau 8 ani? Deci cazanu nu rezista prea mult, e pasat spre est.

 

Legat de benzine care put, doar alea defecte sau sonda lambda dusa, sau catalizatorul anulat.

DAr si cu el anulat, cand motorul e la regim termic nu mai pute. Bine, nu ma refer la alea care lasa fum albastru dupa ele, sau beau apa...

DAr fomistii care le conduc in general nici un temrmostat de 30lei nu schimba, merg cu motoru rece sau alte prostii.

Am avut vectra 1.6i monopunct, practic acelasi motor ca si in cielo mai vechi.

Luat de cazan, dupa ce mi-am bagat ghearele in el (pe sfarsit de viata din pacate) inclusiv gazele ieseau la ITP, spaga o dadeam pt rugina.

PArtea proasta e ca desi am platit distributia, a fost pusa prost, avansul mi se spunea de specialisti ca e automat, dar ei nu spuneau ca setarea de baza e manuala, si tot asa pana nu faci un lucru cu mana ta, nu iese cum trebuie.

Asa e si cu masinile noi. Ajungi pe mana cui nu trebuie si cheltui sume fabuloase de bani si tot nu iese.

 

Cu mercedesu acelasi lucru. Doar ca aici sunt mai nesimtiti la costuri la piese si ora de manopera.

In general pretul piesei in service e mai scumpa ca pe net, de manopera nu mai zic, si majoritatea lucreaza dupa ureche si de ii iei la bani marunti vezi ca is mai nestiutori decat tine sau ca iti propun solutii stupide.

Printre ultimele solutii un mecanic mare specialist cu aere de proiectant de rachete imi explica: bucsa nu se schimba ca e tiganie, se schimba tot bratul, care chiar daca e sudat de surub din cauza coroziunii, taiem bratu si cealalta bucsa care n-are nimic, luam brat original cu 1500lei si inlocuim bucsa distrusa.

PE scurt, el nu preseaza o bucsa, dar o preseaza pe cealalta(ca asa e procedeul), dupa ce o distruge ca sa elibereze bratul, desi e buna si ea si bratul, totu pe cheltuiala mea. 2 brate 3mii lei, probabil vreo 5 ore de manopera, deci inca 800lei.

In final am schimbat eu bucsele, 100 lei ambele, si vreo 4 ore de lucru.

 

N-am idee cum e la reprezentanta, dar cat costa acolo piesele si ora de manopera, mai bine lasa...

 

Dar cam de aia dispar cazanele, si din incompetenta mecanicilor.

Sa vezi la bulectrice cand iti zice ca e dusa bateria boss, iti aduc eu alta, ca am prieteni cu dezmembrari, si iti da jos bateria buna si iti aduce una obosita...

Edited by Sharky
Link to post
3 hours ago, norad said:

Am zis de infrastructura noua, nu de prelungitor scos pe balcon.

 

4 hours ago, Mircea said:

Asta pentru cine-si inchipuie ca infrastructura de incarcare a masinii se face identic cu tragerea unui prelungitor scos de pe un balcon la parter.

Am schimbat textul original. Asa e mai clar?

 

Dvs aveti experienta intr-un proiect de anvergura precum o retea de distributie la scara nationala, chiar pe regiuni? Ca nu va inchipuiti, precum cel din clipul dvs, ca daca se poate rezolva repede cu 3 prize la un bloc de 20 de apartamente, apoi nu e decat chestie de simpla multiplicare ca sa devina la scara larga.

 

Eu vorbesc din experienta de zi cu zi la locul de munca - cu proiecte de anvergura celui din subiectul discutat, dvs imi sunteti coleg de breasla sau va informati din mass-media? Fara suparare, nu am intentia sa reduc pe cineva la tacere prin argumente de dragul argumentarii, ci doar sa nu ne exaltam din orice clip pe Internet. Sa fim realisti, atata tot. Ceva se va face, dar nu va fii simplu deloc, si va lua timp. Poate atat de mult timp incat hidrogenul va face din masinile electrice o tehnologie desueta.

Edited by Mircea
Link to post

@Mircea la voi eu zic ca se poate. Avezi de unde! (vindeti la americani energie electrica la preturi mici doar ca sa nu o aruncati pe garla :rade:). 

La voi incalzitul caselor se face electric. Deci se poate!

Nu la voi era bancul ala:

Ce face un canadian iarna cand este prea cald in casa?

Deschide geamul!

Este deajuns sa dea caldura mai incet si e de unde sa incarce fiecare cladire cateva masini pe timpul noptii. 

Link to post



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines