Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
maxente

Automobile electrice

Recommended Posts

Pai... multe dezavantaje: 

 

Cu 300-500Kg de baterie - propulsezi o masina de cam 1.2-1.5 tone pe o distanta de 250-300Km (sa zicem) 

vs 

Cu 45-60Kg de benzina/motorina - propulsezi o masina de cam 1.2-1.5 tone pe o distanta de 500-700km (sa zicem.. dar in medie cam dublu). 

 

Si asta cuplat cu urmatoarele probleme: 

 

Autonomie data pentru drum plat, incarcare "normala" fara vant in fata. Din asta scadem urmatoarele: consumul carcii de electronica onboard (display, lumini etc) si cireasa de pe tort - ac vara si incalzire iarna cu consum absolut deloc de neglijat. Apoi adaugam uzura inerenta in timp a bateriei si costurile de inlocuire. 

 

Intre timp in viata de zi cu zi, incarcarea la o priza "normala" e limitata de cati amperi poti trage dintr-un circuit casnic, si raportat la capacitatea bateriei o sa insemne 8-12 ore pentru un plin la o priza ordinara. Evident poti incarca la statie de incarcare, genul alora care inca nu prea le gasesti la noi... 

Orice piesa de schimb va fi evident mai scumpa pentru ca sunt putine modele in circulatie si orice manopera va costa cat nu face deoarece pur si simplu nu sunt genul de masini sa le repari in orice service de la noi. 

 

Eu stau in Galati. Fac drumuri ori la mare ori pe la Bucuresti. In ambele variante mi-ar fi frica ca raman in drum cu o astfel de masina pana ajung la destinatie iar sa iei pentru naveta in oras sau mers la cumparaturi... am acelasi confort la stat pe loc la semafoare si in masinile "normale". De cand cu start-stop, toate masinile blocate in trafic au consum si deci emisii 0 deci ma simt la fel de "eco". 

 

 

Edited by matzah
Link to post

@valivoi , in articolele puse de tine nu spune nimic de masinile clasice, cat dioxid de carbon se emana in atmosfera la fabricarea lor. Ne spune doar cat ard ele dupa ce au fost fabricate, in comparatie cu constructia bateriilor pentru cele electrice. 

Link to post

As fi de acord cu chestiile astea cand s-ar inventa un sistem de standardizare al bateriilor intre producatori si un sistem de "hot swap" sau ceva de genul. In cazul asta, te duci la "benzinarie" si inlocuiesti bateria descarcata, cu alta incarcata in 5-10min. Platesti cam ca la butelii, curentul stocat plus ceva adaos pentru uzura bateriei. Nu trebuie sa-ti freci capul cu alte detalii despre baterii. 

Link to post
35 minutes ago, valivoi said:

Tineti cont in titlu spune clar fabricarea bateriei nu a autovehiculului electric in totalitatea sa

Pai nu mi se pare corecta comparatia.

Din punctu meu de vedere, daca se fac aceste comparatii, trebuie luat tot la mana, de la fabricarea masinilor (electrice cu tot cu baterii vs. normale cu ardere interna) pana la degajarea de noxe in functionarea normala, adica ce noxe polueaza atmosfera cele cu ardere interna cand ard hidrocarburi si ce noxe se degaja in atmosfera cand incarcam o electrica

Link to post
54 minutes ago, matzah said:

As fi de acord cu chestiile astea cand s-ar inventa un sistem de standardizare al bateriilor intre producatori si un sistem de "hot swap" sau ceva de genul. In cazul asta, te duci la "benzinarie" si inlocuiesti bateria descarcata, cu alta incarcata in 5-10min. Platesti cam ca la butelii, curentul stocat plus ceva adaos pentru uzura bateriei. Nu trebuie sa-ti freci capul cu alte detalii despre baterii. 

Pai crezi ca pe viitor nu se va intampla si treaba asta cu schimbatul bateriilor ca pe butelii ?

Deocamdata masinile electrice sunt rare in comparatie cu astea normale. Ne uitam la masinile astea electrice ''aparute mai nou'' si vrem ca dintr-odata sa fie totul pus la punct.

Mai ho si matale :rade:

Cand vor incepe marile firme sa produca puternic electrice, atunci o sa vorbin si de standardizari. Pana atunci Fiecare firma mare contructoare de masini termice produc anemic si care o electrica. E si de inteles ca nu vor sa isi dea cu tezla-n coa*e asa de repede

11 minutes ago, valivoi said:

Caroserie are si una si cealalta ,roti la fel,scaune tapiterii,as aproxima ca si noxe in producere autovehicul egale.

 Oare asa sa fie ?

Da' oțelul din motor, cutia de viteze si alte metale, cate noxe s-or emana in atmosfera ca ele sa fie acolo ?

Iar comparam aiurea, parerea mea.

Edited by maxente
Link to post

  • Administratori

Faci curent din motorina/carbuni sa alimentezi o masina electrica la care randamentul de incarcare a acumulatoriilor, motorul, etc este subunitar. Sa nu mai vorbim de contaminarea mediului cu acumulatorii si fabricarea lor. Sa nu imi ziceti ca avem excedent de energie "verde" :rade:

 

Care este smenul ? 

 

 

Link to post
1 oră în urmă, PapaHell a spus:

Care este smenul ? 

Sa curga banul...fara numar, fara numar. Ii doare pe ei la 2 m in fata lupii de plamanii nostri si de verdeata planetei. Astea tin pana la clasa pregatitoare, pe urma nici pe aia nu-i mai pacalesti.

Link to post

E ok sa ne stergem la fund cu hartie reciclata, e ok sa si printam pe ea, e ok sa salvam ursii panda si polari, e bine si cu fotovoltaicele/eolienele si dezafectarea centralelor nucleare, e bine si cu colonizarea lui Marte pe rachetele lui Elon Musk, e bine sa ne educam copii sa nu mai polueze si sa gandeasca "prietenos-cu-mediul"...dar, cat timp pleaca mii de miliarde de dolari, anual, in bugete militare, sa nu-mi spuna mie nimeni ca salvarea planetei este prioritatea numarul 1 a cuiva (bineinteles ca excludem pe puristii care cred ca daca nu mai cumpara pungi de plastic si se partaie mai putin, salveaza planeta).

P.S. - Vehiculul electric a fost inventat prin secolul 18. De cate secole mai este nevoie sa mergem cu totii in "electrice"? Vorba lui Doru', e pe bani nene.

Edited by Guest
Link to post



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines