Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice

Evaluează acest subiect


maxente

Postări Recomandate

Daca la un amarat de telefon poti sa bagi 1a+ in el (ca multe au 2 celule serie) si nu se incalzeste prea tare, eu zic ca poti sa bagi/tragi dintr o baterie auto cu racire.

Pana la urma nu pui tu frana ca sa opresti ditamai tiru si nici nu accelerezi ca pe circuit.

 

Link spre comentariu

La incarcare ,pe display , apare termenul de mile/ora, cu un incarcator obisnuit , la tesla , e de cca.20 mile/ora; la supercharger dedicat ,tesla, e aproape de 10 ori mai mare , la un post de incarcare obisnuit , cu un cablu adaptor, e mai mic.

In cazul folosirii incarcatorului obisnuit ,cerinta ( in usa), e de a avea circuit separat , cu siguranta si priza separate.

 

Link spre comentariu

Daca un vehicul cu viteza de 13,88 m/s (50 km/h) opreste dupa 5 secunde el are o deceleratie de 2,776 m/s2 ( 0.28 g). Asta e o frinare  viguroasa, oprirea se face dupa 34.7 m.

In acest caz, daca masina are 1500 kg, puterea maxima preluata de sistemul de frinare este de 57,7 kW.

Curentul, respectiv puterea de incarcare se judeca dupa capacitatea nominala a bateriei (tensiunea iese din ecuatie).

Bateriile cu plumb se incarca normal cu un curent de 0,1 Cn.

Bateriile cu litiu se pot incarca rapid cu curenti mai mari, aprox. 1 Cn.

In cazul de mai sus, presupunind ca bateria are o capacitate de 40 kWh, puterea de incarcare ar fi de 1,44 Cn.

Observam, din calculele de mai sus, ca niste supercapacitori ar permite sistemului recuperativ sa functioneze si la frinari viguroase sau foarte viguroase.

Editat de d2134
Link spre comentariu

Numai fa niste calcule pt condensatorii aia si vezi cam de ce capacitati ai nevoie.....Or fi ei super, dar is super pe bani.

Plumbu poti sa il incarci si la 0.2-0.3 pe perioada scurta, ca nu bubuie. Mai ales daca e AGM.

De franezi des tot la 0.3G te injura pasagerii, ala deja nu mai e condus de om normal, deci nu ar trebui sa te preocupe consumul.

Tare ma tem ca prea mult nu ai ce recupera, dar na, totul depinde de costuri.

Link spre comentariu
Citat

Fiat și Tesla au făcut o înțelegere, contra cost, pentru a se grupa în raportarea emisiilor de CO2. Fiat a preferat să plătească celor de la Tesla, în loc să plătească amenzi mult mai mari.

Nu-i pot acuza pe macaronari. In afaceri trebuie sa minimizezi pierderile. De ce sa platesti amenzi mai mari la stat daca poti sa dai mai putin la o companie privata? Banii colectati de stat se sifoneaza si in Vest. Nu-i pot blama pentru ce au facut. 

Legat de subventii eu zic ca fiecare stat decide. Chiar exista (daca nu ma insel) si un paradox la nivel de tara: in Belgia regiunea flamanda acorda subventie la cumpararea unei masini electrice, regiunea francofona nu acorda subventie. Deci daca in Belgia o regiune da si o regiune nu da nu vad de unde obligatia pentru a se acorda subventii. Daca ai de unde si vrei acorzi subventii, acorda subventii, dar daca nu ai ... de unde sa dai? 

 

P.S. Este adevarat ca Germania ii mai "laptoasa" dar nu stiu sa existe vreo lege ca sa permita sa fie mulsa de oricine. "Laptele" Germaniei este pentru germani. Cand vine cineva sa urle cerand subventii, trebuie bagata vaca buna de muls in sopron si trebuie scos taurul la inaintare. Cine vrea sa "mulga" sa mulga ... taurul :d

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Fiat prefera sa-si cumpere dezlegarea de pacate în loc sa pacatuiasca mai putin (sau sa încerce macar). Parca am mai avut asa ceva prin evul mediu.

Daca nu încasezi amenzile, de unde sa ai bani de subventii. Si uite asa ne învârtim în cerc si instrumentele care ar trebui sa permita dirijarea economiei nu mai au efect.

Link spre comentariu
Acum 12 minute, franzm a spus:

Fiat prefera sa-si cumpere dezlegarea de pacate în loc sa pacatuiasca mai putin (sau sa încerce macar).

Si efectele nu au intarziat sa apara! Lancia ... este istorie, Alfa Romeo .... e cam in curul gol, Fiat vindea doar panda si fiat 500.  Acum cand in Vest se taxeaza pe CO2 emis, motorul de 69cp de pe fiat 500 foarte poluant va diminua in draci vanzarile.

Toyota a facut parteneriat cu Peugeot si Citroen si au scos Aygo (peugeot 108 si citroen C1 au motorul si cutia de viteze de la Aygo in rest caroseria si brizbrizurile din interior sunt de la fiecare marca) care are un nivel redus de CO2. 

Deci care nu se misca (natural) si asteapta subventii va face cunostinta cu P(a)ula! :rade:

Nemtii de la Opel n-au avut greata sa faca parteneriat cu Peugeot pentru Opel Corsa electric (motorul si bateriile sunt de la Peugeot). Deci fiecare face ce il taie capul ca sa nu devina ... istorie :d. Eu cu elon musk nu m-as alia si nici nu as cumpara "dezlegare de pacate" nici sa ma tai! Desi am toata stima pentru cohortele de specialisti de la Tesla si o consider cea mai avansata masina electrica la ora actuala. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Situatia e similara si la nivel de tara,cele care nu polueza tranzactioneaza certificatele de emisii pe piata internationala.

Pentru unele auto electrice, accelerarea ,franarea nu sunt o problema , un x75 chiar incarcat, peste 2,5t , accelereaza la 100km/h sub 3s, franarea e gestionata de computer, o poza (reala) cu roata ,se vede dimensiunea discului :

DSCN0355.jpg

Link spre comentariu

Acum 12 minute, adrian_pic a spus:

Nemtii de la Opel n-au avut greata sa faca parteneriat cu Peugeot pentru Opel Corsa electric (motorul si bateriile sunt de la Peugeot). Deci fiecare face ce il taie capul ca sa nu devina ... istorie

Opel n-a avut de ales. Au fost sub papucul cizma americanilor timp de un secol. Si nu stiu daca sabotii francezilor vor fi mai usor de suportat. Aici VW a scapat o mare ocazie.

Editat de franzm
Link spre comentariu
Acum 29 minute, franzm a spus:

 

Opel n-a avut de ales. Au fost sub papucul cizma americanilor timp de un secol

Ei si? Opel-ul este cunoscut ca o masina fiabila! (chiat daca avea si motoare diesel de la Fiat, ca tot vorbeam de Fiat)

Intre Opel corsa electric si Peugeot 208 electric aleg cu ochii inchisi Opel!  (seamana cu Audi A1). Am vazut de la exterior si noul Opel corsa si Peugeot 208. 

 

P.S. Cutia aia de viteze M32 facuta de GM sa si-o bage in cur americanii. Au stirbit mult din fiabilitatea masinilor (marcilor este mai corect ca nu a fost doar pe Opel) pe care a fost pusa. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări