Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alimentare motor cu perii


Recommended Posts

Buna ziua.

Am o nelamurire cu alimentarea unui motor cu perii de carbune. In motor intra 4 fire, doua pentru alimentarea normala a bobinelor din care unul trece prin contactul normal deschis si doua rosii care trec prin contactul normal inchis al intrerupatorul de pornire. Mentionez ca la fiecare perie din motor vin doua fire. Am facut o schita pe care o atasez. Alimentarea obisnuita a acestui tip de motor am schitat-o direct dar nu stiu unde ar merge celelalte doua fire. Doresc sa montez un circuit de limitare a curentului la pornire ERST-16A16 si nu vreau sa fac vreo greseala.

As fi recunoscator pentru orice sugestie.

 

motorr.jpg

Edited by gigatel30
Link to comment
  • Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Motorul este de la un circular in garantie (poza) si nu m-am uitat decat la perii si la capacul intrerupatorului unde sunt cablurile care intra in motor. Am citit odata pe undeva ca unele scule dispun de frana electrica. Ar putea fi asa ceva?

TITAN.jpg

Edited by gigatel30
Link to comment

Daca are perii este un motor cu excitatie serie. Deasemenea daca exista o remanenta magnetica in rotor iar motorul este scurtcicuitat dupa deconectare poate se opreste mai repede. Nu vad rostul pentru ca el are protectie mecanica atunci cand este scos din "blana".

 

Acum 2 minute, gica70 a spus:

Daca are perii este un motor cu excitatie serie. Deasemenea daca exista o remanenta magnetica in rotor iar motorul este scurtcicuitat dupa deconectare poate se opreste mai repede. Nu vad rostul pentru ca el are protectie mecanica atunci cand este scos din "blana".

 

Este posibil ca acel contact suplimentar sa faca ce am zis, poti masura pe stecher rezistenta in ambele cazuri ale pozitiei acelui comutator si daca are aceeasi rezistenta atunci este circuitul de frana electromagnetica.

Edited by gica70
Link to comment

Adevarul ca are panza destul de mare (26 cm) ceea ce ii confera inertie la fel de mare. M-a mirat totusi faptul ca se opreste destul de repede la diametrul asta al panzei si am crezut initial ca ar fi de la grupul reductor. Un flex mare de 6000 rpm cu panza aferenta se opreste destul de tarziu dar scula asta se opreste aproape imediat. Am verificat dupa raspunsul dvs. si am vazut ca si altele ca Makita, De Walt, Delta au frana de motor cel putin asa scrie la caracteristici.

Edited by gigatel30
Link to comment
Acum 17 ore, gica70 a spus:

Daca are perii este un motor cu excitatie serie. Deasemenea daca exista o remanenta magnetica in rotor iar motorul este scurtcicuitat dupa deconectare poate se opreste mai repede. Nu vad rostul pentru ca el are protectie mecanica atunci cand este scos din "blana".

 

Este posibil ca acel contact suplimentar sa faca ce am zis, poti masura pe stecher rezistenta in ambele cazuri ale pozitiei acelui comutator si daca are aceeasi rezistenta atunci este circuitul de frana electromagnetica.

Am gresit, pe pozitia ON trebuie sa ai o anumita rezistenta masurata pe stecher iar pe pozitia OFF trebuie sa fie scurt masurat pe capetele condensaturului"C".

Link to comment

Am sapat pe net si am gasit ca intradevar celelalte doua fire sunt pentru circuitul de frana (poza 3). In timpul functionarii circuitul lucreaza ca in poza 2 iar la oprirea intrerupatorului circuitul este ca in poza 1. Inversarea campului electromagnetic prin inchiderea cintactului normal inchis provoaca franarea.

Mai multe si in link-ul de mai jos.

https://www.sawdustzone.org/forum/discussions/tool-talk/32088-electric-brake-miter-saw

 

Multumesc pentru ajutor.

BRK.jpg

L.jpg

EMF brake circuit diagram.jpg

Edited by gigatel30
Link to comment

Urât stil de a desena o schemă are americanu ăla.....și mă refer în primul rând la reprezentarea butonului de pornire, care are funcția și de a frâna rotorul la oprirea alimentării.

Nu era mai clar așa ?

 

Schema motor cu frânare electrică.jpg

Edited by validae
Link to comment
1 oră în urmă, gigatel30 a spus:

Inversarea campului electromagnetic prin inchiderea cintactului normal inchis provoaca franarea.

Trece din regim motor in regim generator, nu se inverseaza nici-un camp. Ce este interesant aici este ca in regim motor avem de-aface cu un motor in c.a. (care lucreaza bine si in c.c., desigur la o tensiune mai mica pentru aceeasi putere) iar in regim de generator debiteaza in scurt c.c. Deci avem o franare mai eficienta pentru ca nu mai avem impendanta.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines