Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
GEO 53 BN

Vibratii compartiment motor!

Recommended Posts

Salut!

In urma cu ceva timp am fost la un service pentru inlocuirea  senzorului de truratie. Am uitat sa mentionez  ca masina este un LOGAN 1,6Mpi cu 4 valve.

Acum vreo citeva saptamini am auzit un zgomot (vibratie)  fara sa pot localiza exact ,de unde vine. La inceput se auzea nu foarte tare,dar pe parcurs a inceput sa se auda tot mai tare. Zgomotul(vibratia),se auzea la inceput doar cind stationam,acum se aude si in timpul rularii .

Am ridicat capota incercind  sa depsitez de unde ar putea  proveni  vibratia,fara sa o pot localiza exact.  Masina functioneaza fara probleme, singurul lucru care ma deranjeaza este vibratia. Voi v-ati confruntat vreodata cu asa ceva? Daca nu-i dau de cap, o sa fac o vizita mecanicului la care apelez cind am probleme. Grav nu poate fi! Inclin sa cred ca vreun colier(coliere) care sustine toba de esapament, sau teava care face legatura intre cele dpua tobe, sa fie rupt sau desfacut.  Cu un drum o sa-l rog sa  verifice si toba finala . Mi se pare ca prea bubuie. Poate este sparta pe undeva!

 Multumesc!

Edited by GEO 53 BN
Link to comment
Share on other sites

Pai in cazul asta  alternatorul ar mai incarca. Ori in cazul meu ,alternatorul incarca!  Alternatorul este fara ambreiaj. Acum citeva minute am pornit motorul si dupa citeva minute, au aparut vibratiile.

Foarte ciudat!

Edited by GEO 53 BN
Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, Haralambie a spus:

Sunt o multime de vibratii ce pot aparea la o masina, important este sa specificati cum o simtiti pentru a ne da cu parerea.

 

 

 

 

Inafara faptului ca vibratiile sint deranjante, altceva nu mai este  de spus. Vibratiile nu afecteaza cu nimic buna functionare a masinii.Toate functioneaza normal.

Colegu @ptraian2 spune ca  e posibil ca  unul din tampoanele pe care este asezat motorul,sau tamponul antibalans sa fie de vina.

In urma cu vreo 3 ani am schimbat(nu eu, ci mecanicul) tamponul antibalans care era rupt. Atunci in stationare simteam mici vibratii. In timpul deplasarii, acele vibratii nu le mai simteam. Asa cum spune colegu @ptraian2 e posibil ca unul din tampoanele pe care este asezat motorul, sa fie rupt. Nu-i exclus nici tamponul antibalans!

E posibil ca un tampon pe care esteasezat motorul sa fie

Edited by GEO 53 BN
Link to comment
Share on other sites

Salut!

In sfirsir sa rezolvat  problema! Am mers la un mecanic,care a depistat de unde veneau vibratiile enervante. Teava care face legatura  intre toba de esapament si toba mica, are un colier (din cauciuc)care sustine teava.  Colierul elastic(din cauciuc) fixat  de ''podul'' masinii, are o tija metalica,la capatul dinspre  teava, avind o piesa metalica in forma de V sau U( nu stiu exact), care este sudata in citeva puncte, de teava. In timp , piesa metalica a  ruginit, punctele de sudura rupindu-se. De acea cauza  se auzeau vibratiile! Mecanicul a curatat cu flexul,locul unde a fost sudata piesa metalica de teava, de  sudind-o. Ca sa vezi ce lucratura  grozava au facut cei din fabrica!

Inainte de a suda a verificat daca teava nu se loveste de scut. Distanta dintre teava si scut, fiind la circa 10mm.  

Edited by GEO 53 BN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines