Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

UNI-T UT61E masoara eronat pe domeniile mA si uA


Stefan

Recommended Posts

Astazi am observat ca multimetrul "calul de bataie" nu mai masoara corect pe domeniul curent mA si uA, pe domeniul A masoara corect.

Oare ce sa fie defect?


Masuratorile efectuate:

 

5mA si el afiseaza urmatoarele:

- pe mA masoara 3.468mA

- pe uA masoara 107.8uA

 

10mA si el afiseaza urmatoarele:

- pe mA masoara 6.890mA

- pe uA masoara 207.16uA

 

50mA si el afiseaza urmatoarele:

- pe mA masoara 33.18mA

- pe A masoara 0.050A

 

Deci pe mA masoara cam cu 30-32% mai putin.

 

Componentele masurate in interirul aparatului

R29 = 1.08 / 1.04  ohmi
R31 = 90.03 / 89.99 ohmi
R32 = 901.3 / 901.2 ohmi   (aici e cam in neregula)
R30 = 9.06 / 9.05 ohmi

R39 = 996.8 ohmi

 

Rezistenta cordoanelor de masura: 0.08/0.04

 

Schema multimetrului UT61E

 uni-t-ut61e-multimeter-circuit-diagram.g

Multumesc pentru un eventual raspuns!

Edited by Stefan.
Link to comment
  • Replies 15
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Daca eroarea era doar pe mA era justificat sa masori piesele alea.Dar cum spui ca si pe uA face la fel, n-au mai ramas de verificat decat contactele la rotactor, pt ca domeniul uA se duce pusca in integrat prin R5, nu mai ai treaba cu alte componente.O fi contactul mobil murdar, sau cablajul cu contactul fix deteriorat...merita vazut si eliminata de pe lista si cauza asta.

Link to comment

Se pare ca m-am grabit cu postarea inainte de a privi mai atent pe schema multimetrului.

Am gasit ceva defect si revin dupa ce reusesc sa gasesc respectivele componete, defectul era mult mai simplu de identificat dar vorba aia "atentie la neatentie:.

 

@doru3160 Multumesc pentru raspuns si timpul acordat. Prima oara cand am desfacut aparatul am curatat contectele si cablajul, fix la acelasi lucru ma gandisem si eu. Pistele cablajul / padurile aurite, sunt impecabile si ulterior am zis ca exista un semireglabil pentru calibrare.

 

Cred ca am gasit defectul dar inca nu am cele doua piese buclucase D1 si D3  sa le inlocuiesc. Fara ele pe placa masoara corect atat pe mA cat si pe uA.

Nu imi dau seama cum si cand am reusit sa le pocnesc, ambele diode zenner sunt sarma iar capsula diodelor este intacta (au 5W)

Edited by Stefan.
Link to comment

Cel mai probabil un vîrf de curent cauzat de descărcarea unui condensator încărcat....sau ai uitat că ești pe domeniul de curenți și ai pus scurt timp testerele pe o sursă.Se mai întâmplă, iar unele aparate bine gândite nici nu te lasă să schimbi domeniul din comutator atunci când sondele sunt cuplate pe domeniul de curenți, tocmai ca să nu lași sondele pe curenți și să măsori tensiuni....

Ce n-am înțeles eu totuși, e de ce ar trebui să supui domeniul de uA unui curent de ordinul zecilor de miliAmperi.....

Adică: 

10mA si el afiseaza urmatoarele:

- pe mA masoara 6.890mA

- pe uA masoara 207.16uA

Edited by validae
Link to comment
Acum 20 minute, Stefan. a spus:

 

Pistele cablajul / padurile aurite, sunt impecabile si ulterior am zis ca exista un semireglabil pentru calibrare.

 

 

 

La tine Ut61e are padurile aurite ? Ca am si eu multimetrul asta si padurile sunt cositorite ( sau ce o fi metalul ala ), nicidecum aurite

Link to comment
1 oră în urmă, Stefan. a spus:

Prima oara cand am desfacut aparatul am curatat contectele si cablajul, fix la acelasi lucru ma gandisem si eu. Pistele cablajul / padurile aurite, sunt impecabile si ulterior am zis ca exista un semireglabil pentru calibrare.

Scuze, eu am citit doar ce ai scris, si am banuit ca n-ai ajuns si la contacte, desi era slaba speranta sa fie de acolo, ma gandisem ca nu e rau de verificat.La zennere m-am uitat si eu, dar cum spui ca ambele sunt sarma, ma mir ce mai ajunge pe intrarea integratului, pt ca astea sunt fix paralel cu intrarea.Practic o sunteaza, si indicatia ar fi trebuit sa fie mult sub 30%. in conditiile astea.

Link to comment

@validae Initial am masurat pe mA si am vazut ca masora eronat, abia dupa am dat pe uA pentru a verifica ce masoara.

Acum cateva luni am ars siguranta dar parca dupa "reparare" a masurat corect, desi nu sunt asa de sigur daca am mai verificat.

 

Am pus doua diode zenner de 5.1V THD, nu este elegant dar asta am gasit.

https://drive.google.com/open?id=1mcYlbghzLz8lVZHdCAArOSy1MOVZpUTH

 

@modoran padurile sunt aurite. Am vazut diferite poze pe internet cu 61E si sunt tot felul de variante de cablaj sau componente usor diferite (amplasare / capsule)

https://drive.google.com/open?id=1W4FJH1m7z4xzRwmIEBW9rWDCHKoWJ6ZF

 

Edited by Stefan.
Link to comment
  • 6 months later...

Iarasi a avut de suferit acest aparat, daca stia ca ajunge la mine cred ca nu mai iesea pe poarta fabricii.

 

Acum stiu sigur cand si cum am reusit sa-l defectez. In urma unei supratensiuni toate elemente grafice s-au aprins, ca la pornire, si cam asta a fost. Acum cand comut pe V zice ca e pe ohmi, pe mV zice ca e pe capacitati, uA si mA bat campii iar celelalte domenii functioneaza aparent corect. (ohmi, Hz, cap, A)

 

 

Link to comment

Am gasit una din diodele componentei D4, din schema de mai sus, strapunsa. Dupa inlocuirea componentei D4 aparatul are fix acelasi comportament.

Defectul persista mai mult ca sigur din cauza pinului FC1 de la integratul ES51922, in comparatie cu ceilalti pini are o rezistenta mai mica fata B-.

In tabelul de adevar se observa ca domeniile afectate sunt cele cu FC1 in 1 logic, adica situatia cand pinul este in aer.

Daca pe domeniul V, care acum apare ca fiind ohmi, pun FC1 la masa atunci aparatul functioneaza corect pe toate domeniile afectate. Masa aparatului nu este minusul baterie, adica masa are un potential de +3V fata de B- (minusul bateriei).

 

Acum vine intrebarea:

Cum sa fac sa pun pinul FC1 la +3V (masa aparat / nivel logic HI) doar cand comut pe domeniile V, mV, uA si mA ? Daca il las permanent o sa bag in scurt stabilizatorul NJU7201 (3.0V) cand comut pe domeniile ce puneau FC1 la 0V (B-)

Nu vreau sa ma complic cu metoda mecanice sau butoane externe.

Link to comment

Am uitat sa precizez, se mai intampla, ca incercasem deja cu 1K. Din pacate rezistenta interna a pinului (440ohmi in DC masurat cu ohmetru) este prea mica si nu prea am ce-i face.

Nu am nimic de pierdut asa ca ii fac un plotog: tai traseul ce duce spre intrarea FC1 si o sa incerc sa-i pun un tranzistor ce-i "da" plusul. Baza tranzistorului o sa fie spre + cu o rezistenta si o sa fie trasa spre minus prin comutatorul de gamem atunci cand FC1 trecea in zero.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines