Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

De ce se recomanda sa amplifici basii in paralel (4 ohmi) iar top-urile normal (8 ohmi) stereo?


Guest Xtreaming

Recommended Posts

Guest Xtreaming

Salut (topicul se citeste de la final la inceput, ca la chinezi :)),

 

Fara sa intram in amanunte super tehnice, pentru ca am observat ca detaliile incurca, vin cu niste intrebari de inceput simple:

 

De ce toti cunoscatorii isi amplifica basii in sistem de 4Ω- adica pusi in paralel?

De ce toata lumea zice ca statia merge "mai lejer" in 4Ω decat in  8Ω?

De ce toata lumea zice ca statia ARE putere mai mare in 4Ω decat in  8Ω?

 

Toate cele 3 afirmatii de mai sus ale cunoscatorilor mi se pare pe dos. Ei sugereaza ca in 4Ω statia genereaza mai multi Volti RMS si cumva asta misca mai usor difuzoarele, ajutand la un SPL mai mare.

 

Scuzati limbajul de autogara, dar peste astfel de oameni dau in magazine, la dealeri de audio si in general in lumea asta, oameni care folosesc acest limbaj. Ca e bine sau rau, e problema lor nu a mea. 

 

Sa luam un exemplu: 

 

Eu imi fac acum un sistem de sonorizare PA, cu 2 basi si 2 top-uri. Povestea cu top-urile am discutat-o intr-un alt thread si nu incarc aici cu detalii. Vorbim doar de basi. 

Basii sunt facuti in regim de diy, cu difuzoare B&C 18NW100 (Nominal power handling 1200 W respectiv Continuous power handling 2400 W per difuzor conform https://www.audioclub.ro/pdf/bc-18nw100/1078).

Taierea frecventelor se face dintr-un DBX inainte de amplificare, undeva pe la 120 Hz, pentru ca basii nu au filtre pasive.

 

Si aici incepe distractia. Incep sa caut un amplificator pentru acesti basi. 

 

Cazul 1:

Gigel 1 vrea sa imi vanda un amplificator QSC 4050HD si zice asa: mergi cu top-urile pe un canal, puse in paralel (8Ω + 8Ω = 4Ω ) iar cu wooferele tot in paralel (8Ω + 8Ω = 4Ω ).

Ii zic: Pai pierd stereofonia sampler-ului care ruleaza muzca.

El: Nu e nicio problema, asa canta toata lumea, cu topurile pe un canal si basii pe un canal. Plus ca merge statia mai "lejer" si in 4Ω amplificatorul are o putere mai mare (?!?).

Eu: Ma leg de detalii mai tarziu, prezint cazul 2.

 

Cazul 2:

Gigel 2 vrea sa imi vanda un Macro Tech.

Ii zic: "pai Gigel recomanda sa merg cu basii pe un canal si top-urile pe altul".

El: "Gigel 1 nu stie. Trebuie sa mergi cu top-urile in stereo pe 8Ω iar basii ii amplifici cu QSC-ul, si pui basii in paralel, sa mearga in 4Ω , ca sa duca statia mai bine. In 4Ω are mai multa putere statia si duce mai lejer basii aia."

 

Cazul 3:

Gigel 3 are un Crest Pro.

Vine si zice: "Gigel 1 ti-a dat teapa cu QSC 4050HD ca e lenesa pe basi. Basii suna infundat si moale pe seria RMX de la QSC. Tu ai nevoie de "punch" adica ai nevoie de cel putin 2000W in 4Ω "

 

N, N+1, N+n cazuri de alte discutii.

 

Deci cum e dragi colegi de forum? Cum se poate ca o statie sa aiba "putere mai mare"? Sunt eu limitat sau chiar e o problema de semantica? Eu cred ca Gigeii ar trebui sa zica, ca statia "rezista stabil in sarcina muzicala sa amplifice un ansamblu de 4Ω, moment in care consuma mai mult curent din circuitul de alimentare". Dar ei nu zic asta. Ei cumva toti incearca sa zica, din ce inteleg eu, ca statia are un randament mai mare de amplificare cand intalneste o rezistenta de 4Ω in ansamblul de speakere, ca si cum ar avea un gain de voltaj mai mare daca o folosesti in 4Ω , respectiv un output AC mai mare de volti RMS. 

 

Si in final, daca ati ajuns pana aici, intreb:

 

Daca voi ati sonoriza un eveniment, folosind samplere stereo de inalta fidelitate (HQ music, bitrate mare), si aveti 2 sateliti (cu filtru pasiv), 2 subwoofere (fara filtru pasiv), un crossover digital DBX, 

(intrebarile):

 

1) Ce solutie de amplificare ati alege?

2) Cate amplificatoare? Unul sau Doua?

3) Cum ati conecta satelitii? Stereo 8Ω sau Mono 4Ω?

4) In tot setup-ul, ce mod de amplificare ati folosi? Stereo, bridge sau parallel? 

 

Edited by Xtreaming
Link to comment

Topurile obligatoriu în mod stereo pe un amplificator. 

Acum la basi nu știu ce sa zic. 

 

Ca să răspund la întrebarea 3: puterea este egala cu UxU/R (puterea peak) sau puterea RMS =UxU/2R. Cum tensiunea maxima la ieșirea unui amplificator scade numai puțin cind treci de la 8 ohm la 4 ohm rezulta ca un amplificator dat scoate putere mai mare pe 4 ohm (aproape dubla) decit pe 8 ohm cu condiția sa poată livra suficient curent la ieșire. 

Eu personal as merge și cu bașii tot în mod stereo din motive de redundanta, dacă pica unul pot continua cu numai unul - cel încă bun. 

 

Parca ți s-a mai recomandat de citeva ori sa iei și sa citești și sa te documentezi. Altfel ai sa tot iei tepe de la "meseriași" puși pe făcut bani, ca cei din exemplificările făcute de tine. 

Dar la urma urmei nu eu sau colegul care mai citește pierde, nu tu ești cel ce pierde bani. Nu uita, prostia se plătește. 

Link to comment

Fa proba pe boxele tale cu orice statie cumperi. Vei fi surprins ca unele statii cu putere mica au "impact" mai mare decat altele cu putere mai mare. Pastreaza stereo cat mai mult. Daca poti amplifica separat topurile si basii e mai bine. Atentie daca pui 4 ohmi pe bridge, statia va fi "stoarsa" ca si cand ai 2 ohmi pe fiecare canal. Cand scade impedanta, creste curentul.

 

Link to comment

Amplificatoare DEDICATE pentru basi si separat pentru topuri.

 

Doar bass-ul poate fi MONO (insumat L+R), pentru ca marea parte a stereofoniei este in spectrul midbass medii inalte.

 

Sint si situatii in care bass-ul are un mic delay time intre canale sau chiar in antifaza la 180 grade (greseala de masterizare sau un efect de dublare a bass-ului linga boxe cu disparitie intre boxe), caz in care la sumarea L+R poti avea gauri mari sau peak-uri de bass care "nu stii de unde au aparut".

 

De aceea, eu cel putin cit timp m-am ocupat de acest domeniu, am mers PUR STEREO cu 2 si 3 amplificatoare ca sa pastrez stereofonia in aproape toata banda audio.


Amplificatoare cu DF (damping factor mare) pe basi si mai mic pe topuri.

 

Un amplificatopr cu DF mare va "controla" mai bine difuzoarele, implicit TEM inversa indusa in bobina mobila, si avind totodata impedanta interna mai mica, si THD pe bass cit si disipatia vor fi mai mici.

 

Discut de amplificatoare analogice in clasa AB sau H 2-3-4 Step rail(s).

 

Puterea este mai mare pe 4 ohmi deoarece este data de relatia P=UxI sau P=UxU/R.

 

Presupunind ca un amplificator IDEAL livreaza 60 Volti RMS la iesire la -0,5V OUT sub nivel de clipping, deci semnal "curat" indiferent de sarcina folosita 8/4 R, sa vedem ce putere vom avea pr 8R, pentru cea mai simpla formula de calcul a puterii electrice, P=UxU/R, discut de situatia IDEALA, care in realitate NU exista deoarece, boxele/difuaoarele NU au impedanta constanta 8 ohmi sau 4 ohmi in domeniul audio 20Hz-20000Hz, dar luam grosier doar ca sa ne facem o idee

 

Pwati=60volti x 60volti/8ohmi, 60x60/8=3600/8=450Wati/8 ohmi

 

Acum sa luam acelasi calcul pentru 4 ohmi:

Pwati=60volti x 60volti/4ohmi, 60x60/4=3600/4=900Wati/4 ohmi

 

Teoretic asta ar fi dar practic, in cele mai multe cazuri, puterea in 4 ohmi este un pic mai mica decit ce am calculat noi ca putere electrica, pentru ca la sarcina mai mica, tensiunea de alimentare +/- Vcc rails mai scade un pic datorita puterii mai mari cerute si amplificatorul va intra in usor clipping prematur nemaiputind oferi "curat" cei 60Volti RMS ci sa zicem 57V Rms pina in pragul de clipping.

 

Sfatul meu este, desi ma repet.

 

Amplificatoare dedicate (pentru subwoofere sau bass, kickbass sau midbass, topuri, superinalte, etc, in functie de cum se imparte spectrul audio pe boxe, 2, 2+1, 3, 4 cai) pastrata stereofonia minim de la 100-150Hz in sus iar apoi, masuratori precise facute cu osciloscopul pe sarcina fixa 3 ohmi in cazul boxe 4 ohmi/canal sau 6 ohmi in cazul boxe 8 ohmi/canal si reglata instalatia(limiterele pe procesare, crossoverizare si /sau iesiri) astfel incit limitarea nivelurilor de iesire la amplificatoare spre boxe, (toate cu potentimetrele la maxim date) sa inceapa cind amplificatorul este la 3-5 volti sub pragul de clipping, adica daca la 61 volti amplificatoruul intra in clipping, limitarea sa inceapa cind acesta ajunge la circa 55-57 volti, cu o panta de atenuare aleasa astfel incit oricit s-ar incerca supramodularea intrarii amplificatorului cu semnal mai mare "pe rosu" din cauza distrusilor de DJ cu urechi de tabla, acesta sa NU poata intra in clipping.

 

Poti urmari diverse chestii pe canalul meu de youtube, unde, daca cauti atent pe la etajele finale prezentate de mine, vei gasi explicatii "filmate" ca sa intelegi si "cu ochii".

 

https://www.youtube.com/user/DjLeco971/videos

 

Succes!

Edited by Guest
Link to comment
Guest Xtreaming
2 hours ago, sesebe said:

Dar la urma urmei nu eu sau colegul care mai citește pierde, nu tu ești cel ce pierde bani. Nu uita, prostia se plătește. 

 

Dle. esti agresiv si tonul tau nu este constructiv. Desi iti cunosti meseria foarte bine, as aprecia sa ignori postarile mele de acum, cu exceptia situatiilor in care nu cumva vrei sa le "corectezi", asumat si cu bun simt, ca si moderator. In rest, numai bine! 

 

1 hour ago, DjLeco said:

Poti urmari diverse chestii pe canalul meu de youtube, unde, daca cauti atent pe la etajele finale prezentate de mine, vei gasi explicatii "filmate" ca sa intelegi si "cu ochii".

 

https://www.youtube.com/user/DjLeco971/videos

 

Succes!

 

Ms Leco - clar si cu bun simt, ca de obicei. O sa tin cont. Contul tau de Youtube il stiu de mult, btw :) O sa mai adresez o intrebare de clarificare mai jos.

Edited by Xtreaming
Link to comment
Guest Xtreaming
2 hours ago, DjLeco said:

 

Pwati=60volti x 60volti/8ohmi, 60x60/8=3600/8=450Wati/8 ohmi

 

Pwati=60volti x 60volti/4ohmi, 60x60/4=3600/4=900Wati/4 ohmi

 

 

Recitind, mi-am dat seama ca scopul thread-ului poate nu a fost bine inteles. Eu incerc sa zic ca majoritatea (gen 99% din comercianti, fie ei cu acte sau pe olx gen), considera ca daca puterea e mai mare pe 4 ohmi, atunci chestia asta ar fi si relevanta in a utiliza mai eficient instalatia audio. (pe cand, conform ratiunii, pare ca nu este asa relevanta)

 

Paradoxul in aceasta poveste a "Puterii X la Impedanta Y", din cate am citit si inteles: eficienta unui sistem audio este data de maparea corecta a componentelor, in asa fel incat, la un consum cat mai mic de putere, sa rezulte un SPL cat mai mare. In fond, dorim sa aruncam decibeli nu wati spre auditoriu (un lucru foarte evident pentru voi, dar deloc evident pentru majoritatea).

 

Sa reluam. Doar pentru ca amplificatorul va consuma mai multi wati, nu inseamna ca difuzoarele vor atinge mai repede nivelul maxim de decibeli. Sau? Ma insel? (retorica)

 

Sa luam un exemplu concret, si cu asta m-am lamuri, si cred ca or sa mai lamureasca multi altii, folosind exemple.

 

Avem (in exemplul teoretic):

1 bucata boxa cu Driver de bass/midbass de 1000 Wati (nominal power) respectiv 2000 Wati Continuous power in 8 Ohmi. SPL Maxim 137 dB in datasheet-ul producatorului.

1 bucata amplificator cu 2 x 1000 Wati in 8 Ohmi si 2 x 2000 Wati in 4 Ohmi. 

 

Situatie: Datorita consumului mare de 1000 Wati al boxei, amplificatorul de 1000 Wati in 8 Ohmi nu poate sa atinga SPL Maxim de 137 dB, masurat empiric. Mai exact atinge un 133 dB.

Asa ca, conform logicii de a dori sa maresti puterea amplificatorului (pe logica, comerciala), ar fi de ajus sa pui un rezistor de 8 Ohmi pe conectori, ii scazi impedanta la 4 Ohmi si ... ? Ce se intampla? Doar pentru ca statia va functia in 4 Ohmi, respectiv puterea va fi de 2000 Wati conform formulei, boxa va atinge mai usor SPL-ul maxim, pe care nu putea sa il atinga initial functionand la impedanta 8 ohmi? (raspunsul, evident NU. Evident, nu?)

 

Sau varianta 2, doar ca sa ii scazi impedanta boxei, ii mai pui in paralel perechea ei de 8 Ohmi, ducand ansamblul la 4 Ohmi, moment in care in loc sa ai o boxa cu output de 133 dB o sa ai doua cu output aproape maxim de 137 dB (adica vreo 140 dB total)?  (raspunsul, iarasi evident NU. Evident, nu?) - probabil or sa fie 132 + 3 = vreo 135 dupa ce ai pus si a doua boxa in paralel. Iar traful o sa consume mai mult, si cam asta e tot.

 

Sper ca acum e mai clar unde vad eu lipsa de consistenta in abordarea puterilor si motivul pentru care am deschis acest thread. 

Mai exact, nu inteleg de ce toata lumea pune atat de mult accent pe puterea amplificatorului la o anumita impedanta in loc sa se discute despre cum poti sa eficientizezi generarea de SPL cu boxa X.

Cand vorbim despre amplificatoare, toata lumea este in goana dupa Wati. Toata reclamele se fac la "X Mii de  Wati in 4 Ohmi". De ce e relevant? De ce nu se specifica voltii RMS care misca bobina/conul difuzoarelor? De ce se vorbeste despre Wati si nu despre cum "Voltii contribuie la SPL"?

Edited by Xtreaming
Link to comment

Vad ca spui amplificator care scoate nu știu cit SPL. Nu poți vorbi de SPL la amplificatoare. 

Ești puțin înceată aici. Încearcă sa înțelegi ce spunea Leco. 

La combinația amplificator-boxe: dacă amplificatorul poate lucra pe orice impedanta Incepind de la 2(1) ohm și la o boxa de 8 ohm ai 500 wati, folosind 2 boxe de 8 ohm în paralel o sa ai 500wati pe fiecare boxa adică în total 500w+500w pe o impedanta de 8ohm ll 8ohm. La orice amplificator randamentul energetic creste pe măsură ce crești impedanta și atunci nu înțeleg exact care-i problema. 

Link to comment

Xtreaming, Sesebe nu a vrut sa fie agresiv, are el un stil "mai aparte" dar intentia lui e OK.

 

Chiar ne-am mai ciondanit noi pe aici pe forum, dar am observat ca nu o face din rautate si desi pot spune ca nu ne avem la suflet (nu sint sigur de asta si mie orice ciondaneala am avut in trecut, mi-a trecut), nu pot sa nu dau un like cind posteaza "cum imi place mie". :)

 

Treaba cu SPL-ul este si ea cu dus si intors, si nimeni nu va putea certifica ca o instalatie de sunet ai carei parametrii la boxe sint cunoscuti/masurati si scrisi in caracteristici, vor fi  perfect respectati.

 

De ce spun asta?

 

Cel mai mare "dusman" al SPL-ului oferit de o boxa este compresia termica a bobinei mobile a difuzoarelor, adica tendinta de crestere a rezistentei electrice a conductorului de bobinaj odata cu incalzirea acestuia.

 

Se stie ca intr-un lant electroacustic, cel mai mic randament si cele mai mari distorsiuni le au difuzoarele, in special cele de bass.

 

Pentru a te lamuri de asta, trebuie sa stii exact ce difuzoare folosesc boxele respective, si pe linga SPL si banda de frecvente reprodusa, sa stii si parametrul thermal compression.


Sa incerc sa  exemplific si aici un pic, "in termenii mei" (nu am nicio scoala in domeniu, mai putin cea de Dj PROfesionist), atit cit ma pricep din pozitia de narator.

 

Sa zicem ca difuzorul de bass din boxa are 500W rms, cu 1000W program power (+3db) si 2000W peak power(+6db).

 

Sa presupunem ca acesta are 99db/1W/1m si reproduce un spectru audio intre 30Hz si 1000Hz.

 

Pina aici lucrurile stau ok pe hirtie, sint difuzoare chiar cu acesti parametrii, dar in ecuatie apare un "dar" acel "dar" care ne incurca si ne pacaleste.

 

Acel SPL de 99db/1W/1m NU este oferit de difuzor in intregul spectru audio reprodus de 30Hz-1000Hz, ci doar pe o portiune fin acest spectru, in medie cam intre 70-90Hz si citeva sute de Hz, adica exact unde vedem "cocoasa" de camila din graficul spl/frecv.

 

Deci desi extensia la frecvente joase "pleaca de jos" de la 30Hz, ansamblul "boxa" nu va oferi NICIODATA sa zicem 99db la puterea aplicata ei de 1W la frecventa de 30Hz raportata la aceeasi putere aplicata ei de 1W pentru frecventa de 100Hz.

 

De obicei extrema LOW este data la -10db raportat la 100Hz sau chiar si mai jos.

 

Asta inseamna ca in zona 30Hz-60Hz, sistemul va avea o eficienta cu pina la -10db mai mai mica fata de 100Hz si asta in cazul IDEAL care nu prea exista pe nicaieri.

 

Ca sa "linearizezi" spl-ul, sunetul trebuie procesat foarte puternic in zona cu deficiente, iar in principiu asta se traduce prin cresteri/scaderi de nivel, implicit putere pe anumite portiuni de frecventa pe difuzor/boxa, pentru a "netezi/uniformiza" si raspunsul in frecventa.

 

Sa incerc sa exemplific.

Luam exemplul de mai sus presupunind ca boxa "raspunde IDEAL" , 99db spl (0db) la 100Hz si 89db spl (-10db) la 30Hz, limita inferioara pentru puterea de 1W aplicata difuzorului conform graficului spl/frecv al difuzorului.

 

Pentru a aduce raspunsul cit mai uniform la 30Hz raportat la 100Hz, adica graficul sa fie cit mai "drept" in zona de interes 30Hz-100Hz, TEORETIC difuzorul ar trebui sa primeasca nivelul de 0db la 100Hz si acestasa creasca (din procesare) cu +10db la 30Hz, asta in conditii IDEALE.

 

Cum spuneam mai sus ca IDEAL nu exista, desi presupunem ca punem pe bass un amplificator capabil de un headroom de +10db fara clipping la out, si ca difuzorul de 500W rms suporta un peak power de +6db (2000W) si un music power program de +3db (1000W), asta in realitate nu inseamna ca pastram raportul de +3db spl obtinuti cu fiecare dublare de putere aplicata boxei/difuzorului pentru ca apare "compresia termica" despre care discutam mai inainte.

 

Adica pe scurt, nu poti "netezi" raspunsul in frecventa asa usor cum pare teoretic pe hirtie ci folosind mai multe boxe de bass, fiecare cu amplificarea si procesarea adecvata astfel incit efectul de compresie termica sa fie cit mai putin invaziv in sunet, adica difuzoarele de bass care desi suporta peak-uri de +3, +6db, sa nu lucreze niciodata in permanenta la parametrii maximi pentru a evita pe cit posibil efectul nedorit al compresiei termice a bobinei mobile, si implicit posibila distrugere (in timp) a difuzorului.

 

M-am axat in special pe difuzorul de bass deoarece acolo exista cea mai mare compresie termica, aceasta exista si la difuzoare de medii si la driverele de inalte insa efectul este mult mai mic dar identic ca manifestare.

 

Sper sa fi inteles ce am incercat eu sa explic (atit cit ma pricep in termenii mei) si sa faci o buna alegere.

 

De aia in instalatii "PROFI" de sunet, chiar si home use, pe linga sistemul complet mai exista si un subwoofer sau subbass, care compenseaza el caderea de SPL catre extrema inferioara de frecvente (20Hz-45Hz).

 

Adica cam ce am facut eu aici pentru "Home Use":  :)

 

 

 

 

 

 

Edited by Guest
Link to comment
Guest Xtreaming
7 hours ago, sesebe said:

Vad ca spui amplificator care scoate nu știu cit SPL. Nu poți vorbi de SPL la amplificatoare. 

Ești puțin înceată aici...

 

@sesebe daca gasisti un singur loc in care as fi debitat vreodata o asemenea ineptie, cum pretinzi mai sus, te rog sa imi arati si iti trimit porc de Craciun.

Link to comment

Lasa deoaprte reclamele, lautarii si alti meseriasi de la colt de bloc.

 

Tehnica e una, putini o pricep. De povestit toti povestesc.

Eu decat sa imi bat capul de ce un prost a spus cine stie ce, mai bine citesc, vad cum sta treaba. In rest mai bine il lasi in boii lui daca nu ai vreun avantaj real daca e sa il aduci cu picioarele pe pamant.

Link to comment
Guest Xtreaming
1 hour ago, Xtreaming said:

 

@sesebe daca gasisti un singur loc in care as fi debitat vreodata o asemenea ineptie, cum pretinzi mai sus, te rog sa imi arati si iti trimit porc de Craciun.

 

SPL-ul rezulta din miscarea conului difuzorului, asezonat de rezonanta incintei.

 

Conul ala e miscat de bobina care, in camp magnetic se misca in context electro-magnetic. Electromagnetism-ul se produce proportional la curentul dat de amplificator la output

 

Daca mai sus am zis altceva, greseala mea de exprimare :)

Edited by Xtreaming
Link to comment
Guest Xtreaming
On 12/21/2018 at 10:55 AM, DjLeco said:

...

Sa incerc sa exemplific.

Luam exemplul de mai sus presupunind ca boxa "raspunde IDEAL" , 99db spl (0db) la 100Hz si 89db spl (-10db) la 30Hz, limita inferioara pentru puterea de 1W aplicata difuzorului conform graficului spl/frecv al difuzorului.

 

Pentru a aduce raspunsul cit mai uniform la 30Hz raportat la 100Hz, adica graficul sa fie cit mai "drept" in zona de interes 30Hz-100Hz, TEORETIC difuzorul ar trebui sa primeasca nivelul de 0db la 100Hz si acestasa creasca (din procesare) cu +10db la 30Hz, asta in conditii IDEALE.

 

Sper sa fi inteles ce am incercat eu sa explic (atit cit ma pricep in termenii mei) si sa faci o buna alegere.

....

 

 

@DjLeco - multumesc de ajutor, prin reply-uri si de intelegere in ceea ce a privit rugamintea mea de a da exemple. Am citit cu atentie cele 2 reply-uri si mi-am extras informatiile. 

Merg pe stereo 8 ohmi cu top-urile si pe mono-bridge cu basii.

 

Respect. Sarbatori fericite!

Link to comment

Patru amplificatoare 

Două pentru basi , două pentru topuri , crossover pentru basi , totul stereo .Cu patru amplificatoare poți face ceva mișto dacă ai crossover pentru bas, medii ,inalte , pe basi cite un amp pe fiecare canal pus in punte , pentru medii , înalte cite un amp stereo  (folosești un canal pentru înalte , un canal pentru medii ) asta este o variantă simandicoasă care nu merită folosită pentru nunți , botezuri , cumetrii . 

Poți folosi si două amplificatoare , unu de putere mai mare pe basi , unu de putere mai mică pe topuri , tot configutatie stereo , să zicem ...2x750...1000w pe basi + 2x500w pe topuri , recomandabil ar fi tot cu crossover electronic pentru basi .

Asta cu 4 ohmi , 8 ohmi , este cam dumă , depinde ce difuzoare folosești .

Edited by viobio
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines