Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

PROVOCARE !!! Cea mai puternică bicicletă electrică....


Guest LukAt

Recommended Posts

Acum 36 minute, validae a spus:

Ori folosești baterii de 72V dacă vrei să dispui de puterea maximă, ori folosești de 24V și vei putea obține o putere mai mică, dar mai mult decât suficientă.Dar în niciun caz nu ridici tensiunea cu invertor, fiindcă omori bateria rapid.Ce preferi, să zbori 5 - 10 minute cu 100km/h și apoi să dai la pedale, sau să mergi cu o viteză rezonabilă (să zicem maxim 50km/h) 30 - 40 de minute ?  

50km/ h este mai mult decat suficient... 30/40 de minute autonomie pana la reancarcare ?

Putem folosi un generator de incarcare a bateriei la coborare pante , frane de motor , reduceri de viteza...?  

..................

NU AM INTELES CEVA  ! ( si cu asta imi cer scuze ca va rapesc din weekend si inchei ) 

De ce daca printr`un invertor furnizam tensiune motorului , de ce este afectata bateria ? 

.

Pai eu inteleg ca invertorul "bea" de la baterie , " iar motorul "bea" de la invertor . 

Cum ar sta situatia in cazul unei surse inepuizabile de 1KW de alimentare  a invertorului ?

Edited by LukAt
Link to comment

Doar ce-am scris mai înainte că varianta ridicării tensiunii de la 12V La 72V nu e o opțiune, aici nu vorbim de amplificatoare auto, doar acolo se folosește asta pentru a mări puterea disponibilă. Asta din cauză că ridicarea tensiunii se face cu un consum mare de curent din baterie. Din acest motiv va trebui să alegi bine tensiunea de alimentare și bateria de acumulatori, de ea depinde puterea maximă disponibilă și autonomia bicicletei. Motorul va trebui cuplat oricum prin intermediul unui reductor de turație, fie cu lanț și pinioane, fie o cutie de viteze.Asta ca să dispui de un cuplu bun și o turație mică la urcarea pantelor, când nu ai nevoie de viteză.

Despre frânarea cu recuperare de energie nu cred că se pune problema la o bicicletă, e prea puțin spațiu ca să o prevezi cu așa ceva.Ar fi necesare soluții tehnice de vârf care nu cred să le fi implementat nici firmele care produc biciclete electrice la asemenea vehicule simple. Iar un generator care să încarce bateria la frânare sau în pante, ar fi o greutate în plus, care mai mult ar încurca....

Edited by validae
Link to comment

Nu cred ca vrei sa adaugi greutate suplimentara unei biciclete prin folosirea unui invertor ridicator de tensiune. 

Un ridicator de tensiune la o putere asa de mare va fi destul de voluminos și greu pt a fi montat pe o bicicleta. 

Motoarele electrice au cuplu mare într-o plaja mare de turații astfel incit de multe ori se poate renunța la o cutie de viteze. 

Edited by sesebe
Link to comment
Acum 20 minute, sesebe a spus:

Nu cred ca vrei sa adaugi greutate suplimentara unei biciclete prin folosirea unui invertor ridicate de tensiune. 

Un ridicator de tensiune la o putere asa de mare va fi destul de voluminos și greu pt a fi montat pe o bicicleta. 

Motoarele electrice au cuplu mare într-o plaja mare de turații astfel incit de multe ori se poate renunța la o cutie de viteze. 

sesebe >>>  Motoarele electrice au cuplu mare într-o plaja mare de turații astfel incit de multe ori se poate renunța la o cutie de viteze. 

TKS... e bine de stiut...

.....

 

SESEBE  &  VALIDAE....va multumesc pentru timpul si atentia voastra si imi  cer scuze ca v-am rapit din weekend ...sa aveti un weekent frumos...

.

NEXT TIME :) 

Link to comment

Franarea regenativa se face cu ajutorul motorului. Nu e nevoie de generator separat, doar de electronica capabila sa faca tranzitia din "motor" in "generator".

PS: sunt necesari acumulatori speciali, nu orce acumulator suporta asemenea regim de lucru.

Edited by stryx
Link to comment

Nu inteleg  de ce insistati pe invertor,aveti deja un acu. de 2-3Kwh capabil sa livreze constant 300A la 12V? .acum aproape exclusiv se folosesc acu. Li-ion de la 24V la 300V pe auto,,, pt. dvs. va este necesar un acu .Li-ion de 72V si min.30Ah .

Link to comment
La 16.12.2018 la 4:27, stryx a spus:

Franarea regenativa se face cu ajutorul motorului. Nu e nevoie de generator separat, doar de electronica capabila sa faca tranzitia din "motor" in "generator".

PS: sunt necesari acumulatori speciali, nu orce acumulator suporta asemenea regim de lucru.

Stryx >>> cred ca totusi voi renunta la ideea de a incarca bateriile in mers cu ajutorul tehnologiilor ce se impun , pentru a simplifica proiectul . 

Link to comment
Acum 22 ore, QQme a spus:

Nu inteleg  de ce insistati pe invertor,aveti deja un acu. de 2-3Kwh capabil sa livreze constant 300A la 12V? .acum aproape exclusiv se folosesc acu. Li-ion de la 24V la 300V pe auto,,, pt. dvs. va este necesar un acu .Li-ion de 72V si min.30Ah .

QQme >>> Nu tin neaparat sa folosesc un invertor , eu ziceam ce cunosteam eu , si cum nu am pregatirea necesara , sunt dispus sa accept propuneri cu cea mai buna varianta posibila . 

.

Deci sa inteleg caci la motorul asupra caruia deja am hotarat ca este f bun si performant ( in lipsa unei propuneri mai bune ) , ii trebuie un acumulator Li-ion de 72V si minim 30Ah  ! 

Deci daca acesta este acumulatorul necesar  , atunci avem rezolvate 2 chestiuni : " motorul si acumulatorul "  .

 

.

Link to comment

                  Vreau de asemenea sa se stie caci nu va fi adaptat totul pe o bicicleta luata din comert , ci va fi executata o "bicicleta" de la "0" , asa ca , model de bicicleta va permite montarea tuturor pieselor intr`un regim asemanator cu al motocicletei . 

.

                  In alta ordine de idei , asta asa ca o paranteza a unor detalii ce probabil nu se impunea a fi spuse , ma gandeam la 2 variante de a pozitionare a motorului :

1. In cadrul bicicletei ( asa dupa cum este la motociclete ) .

2. Incorporat in butucul rotii spate .

.

De preferat as prefera mai mult varianta "2" , intrucat mai scapam de un "lant inestetic" sau un "cardan" . 

In varianta "2" , montarea in butuc , ar presupune un butuc si implicit o roata muuult diferita de ceea ce este ochiul obisnuit sa vada intr`o bicicleta . 

Insa pentru mine tocmai aceasta este provocarea , de a`mi face ceva ce nu vezi zilnic .

In genul imaginii mai jos atasate...

Roata spate cu motor incorporat in butuc.jpg

Acum 20 minute, QQme a spus:

Acestea sunt anexe,problema principala e bicicleta,avati una modificabila sau si aceasta face parte din proiect ?

QQme >>> Gand la gand...pe cand m`ai intrebat , tocmai postasem :) 

Acum 20 minute, QQme a spus:

Acestea sunt anexe,problema principala e bicicleta,avati una modificabila sau si aceasta face parte din proiect ?

QQme >>> Gand la gand...pe cand m`ai intrebat , tocmai postasem :) 

Edited by LukAt
Link to comment

                 Deci daca si alte pareri sunt de acord caci cel mai potrivit acumulator pentru motorul ales este un acumulator Li-ion de 72V si minim 30 Ah , atunci poate imi faceti si o referire catre un link , intrucat am gasit si acumulatori de 1200 USD si de 300 USD , si de marimi mai mari si de marimi mai mici cu aceeasi specificatie   

> Li-ion 72V - 30Ah < . 

Apoi am vazut multe chinezarii...este OK ? sau in zilele noastre totul este din china  ? :) 

 

Link to comment

Incarcarea bateriilor in timpul frinarii nu necesita decit un invertor pt motor mai performant si un mod de a identifica necesitatea frinarii.

La o trotineta electrica (un anumit model) se intra intra in regim de frinare gerenerativa imediat ce nu mai accelerezi.

Deci pt a rula cu o anumita viteza, la acea trotineta, trebuie sa ai tot timpul cuplata acceleratia macar un pic pt ca altfel incepe sa frineze.

Link to comment
Acum 3 minute, sesebe a spus:

Incarcarea bateriilor in timpul frinarii nu necesita decit un invertor pt motor mai performant si un mod de a identifica necesitatea frinarii.

La o trotineta electrica (un anumit model) se intra intra in regim de frinare gerenerativa imediat ce nu mai accelerezi.

Deci pt a rula cu o anumita viteza, la acea trotineta, trebuie sa ai tot timpul cuplata acceleratia macar un pic pt ca altfel incepe sa frineze.

Daca nu complica  dpdv tehnologic situatia foarte mult as putea sa implementez si sistemul acesta pt a ridica autonomia bateriei insa nu stiu cu cat anume ar ridica`o si cat de rentabil este .

Oricum ma gandesc la acest aspect ca si o chestiune suplimentara intrucat am nevoie de O AUTONOMIE CAT MAI MARE . Autonomie mai mare , km mai multi nu ?

Daca nu implica multe atunci sunt dispus sa o implementez .

Link to comment
Acum 59 minute, LukAt a spus:

De preferat as prefera mai mult varianta "2" , intrucat mai scapam de un "lant inestetic" sau un "cardan" . 

In varianta "2" , montarea in butuc , ar presupune un butuc si implicit o roata muuult diferita de ceea ce este ochiul obisnuit sa vada intr`o bicicleta . 

Poate nu e important, dar daca o faci dupa toate canoanele unei motociclete, nici cu indulgenta nu va putea fi numita bicicleta, cata vreme nu vei monta si niste pedale.Deci cred ca de lant nu vei scapa, chiar daca va fi doar de decor, altfel, care va fi motivul pt care vei fi acceptat in trafic ca o bicicleta?

Link to comment
Acum 5 minute, doru3160 a spus:

Poate nu e important, dar daca o faci dupa toate canoanele unei motociclete, nici cu indulgenta nu va putea fi numita bicicleta, cata vreme nu vei monta si niste pedale.Deci cred ca de lant nu vei scapa, chiar daca va fi doar de decor, altfel, care va fi motivul pt care vei fi acceptat in trafic ca o bicicleta?

Cadrul legal va fi reglementat si "OMOLOGAT" la momentul finalizarii proiectului in functie de ce va iesii la final .

E ca si in viata...stii unde vrei sa mergi dar niciodata unde vei ajunge cu adevarat inainte sa te pornesti la drum .

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines