Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

PROVOCARE !!! Cea mai puternică bicicletă electrică....


Guest LukAt

Recommended Posts

Cu 250 de w ce bicicleta puternica vrei sa faci ?

 

In primul rand trebuie sa aloci o suma de bani ex: 10000 ron . 

Dupaia cauta niste motoare de 3kw , https://www.electricbike.com/taking-on-the-cyclone-mid-drive-an-ebike-brute/ ,

 

Sincer dupa cum ai scris aicea , nici macar nu sti ce vrei .

 

O vrei o data pe cea mai puternica , dupaia o vrei pe cea mai fiabila ...

 

Uitate pe youtube , si vrezi ca sunt biciclete de 5kw , de 7kw ... dar la o bicicleta dinaia trebuie sa te duca capul , sa ti electronica , sa sti mecanica , matematica , etc ...

 

Si asta ii partea usoara pe care trebuie sa o ai , ca pe langa asta mai trebuie sa ai cateva mii de euro sa investesti in proiect .

Link to comment
Acum 14 ore, validae a spus:

@QQme.... dar cu un motor de 1kW va trebui să tragă după el și o remorcuță cu acumulatori.

@LukAt... la motorul din link, cum te-ai gândit să realizezi transmisia, prin lanț, prin curea de fricțiune ?  Dacă primești câteva propuneri de motoare, ce se întâmplă, faci o statistică și alegi motorul cu mai multe voturi ? Ar trebui să specifici ce viteză maximă vrei să atingi, ce autonomie ai dori și ce buget ai aloca.Am mai întrebat asta, dar se pare că topicul e unul ,,la mișto,, și va ajunge destul de rapid la Pubelă.Cel puțin mie așa mi se pare, am pus niște întrebări de bun simț și tu faci ca Iordache ,,Altă întrebare ?,, numai că sună altfel ,,Altă propunere ?,,......

Am o singura rugaminte , dar se pare ca o sa ma ostenesc degeaba !

Va rog fara jigniri si fara prejudecati .

Daca nu doresti sa te implici cu un sfat constructiv , chiar nu am timp , nervi si energie pentru a raspunde la chestiuni care ma privesc doar pe mine .

Ma repet , cine nu doreste sa se implice sa dea un sfat pe subiectul cerut , este rugat sa se abtina de la "pronosticuri" .

Daca o sa ajunga sau nu la "pubela" sa te citez , acest topik , o sa fie doar pentru ca voi renunta eu sa mai raspund la intrebari aiurea .

.

Validae , chiar te rog frumos daca poti sa vi cu o idee geniala , si nu ti se pare cumva ca o dai gratis , atunci esti invitat sa te implici cu cunostintele tale , in consecinta te rog sa pastrezi o politica neconstructiva doar pentru tine .

Link to comment

Păi și eu l-am întrebat asta de două ori, dar văd că nu vrea să răspundă. Și nu văd ce l-a jignit din ce a fost postat până acum, întrebările par jignitoare ?

Ce buget ai aloca proiectului ? Ce sistem dorești, cu schimbător de viteze, sau viteză variabilă electric ?  Și mai ales, cauți ,,idei geniale,, pentru un eventual proiect comercial și vrei să scutești banii de proiectare ?  Nu ai răspuns la nimic din aceste întrebări, dacă ți se par jignitoare, consider că topicul poate fi închis, fiindcă nu există un dialog....

Link to comment
Acum 12 ore, stryx a spus:

Buna seara!
In urma cu 4-5 ani si eu am fost interesat de un asemenea proiect, dar am renuntat datorita limitarilor legale in legatura cu viteza maxima admisa.
UE limiteaza viteza la 25km/h si puterea motorului la 250W iar tensiunea la 48VDC. Nu stiu care este legea in Romania asa ca ar fi bine sa v-a documentati.
Asa cu au scris colegii inainte cel mai bun motor pentru un e-bike este BLDC-ul. Acum apar doua situatii:
1- bicileta v-a fi folosita in zona de campie, in acest caz pentru a se mari randamentul total al bicicletei cel mai bun motor este cel tip "hub" (in roata) datorita greutati mai mici si reducerea pierderilor in transmisie;
2- in zona de munte sau deal unde sunt drumuri cu diverse grade de inclinatie v-a trebui sa se renunte la randament deoarece este nevoie de un cuplu variabil in functie de rampa (panta), de data asta e mai bine sa se monteze motorul in zona pedalelor (angrenajului) in asa fel incat sa actionam lantul pentru a profita de pinioane si raportul oferit de ele, in plus se aduce si centrul de greutate intr-un punct optim.
Din pacate nimeni nu poate recomanda un produs (motor in cazul de fata) atata timp cat nu se dau niste date orientative despre pret, putere sau utilizare asta deoarece nu exista "cel mai bun" ci doar "cel mai potrivit in situatia data".
Cu minime cunostinte de electronica si prelucrare mecanica, aces la utilaje, timp pentru documentare si rabdare in urmarirea pietei SH se poate construi un e-bike sub pretul pietei.

 

Multumesc STRYX pentru un raspuns strict pe subiect...

.

Fara sa vreau si fara sa inteleg unde poate sa degenereze un subiect de genul , am lansat o propunere , realizarea unui proiect o bicicleta electrica , insa in mintea mea este ceva in spatele acestuia ceva ce nu pot si nu voi intra in detalii , de aceea intrebarile mele au fost destul de simple zic eu ( afara de cei ce vor sa gandeasca intreg proiectul in locul meu , desi nu este cazul ) .

Sincer sa fiu,  credeam ca lucrurile vor sta altfel...spre exemplu : credeam ca ma aflu intr`un supermarket in care pot sa intreb persoanele care lucreaza acolo , unde se gaseste raionul cu dulciuri , si care este cea mai buna ciocolata ce o au in magazin . Adica o intrebare simpla .

Vanzatorul nu ma intreaba ': pentru cine , ce buget vreti sa alocati pentru un cadou ( macar ca am spus clar ca nu conteaza bugetul ) , nu imi argumenteaza caci e mai bine sa cumpar ce cumpara toata lumea si alte chestiuni total pe langa intrebarea mea .

.

Fara suparare dar e frustrant , si in acest ritm ma intreb de ce poate dura cercetarea unui proiect 2 ani de zile....

Pai in opinia mea , demult trebuia sa mi se propuna ( fara argumente suplimentare despre proiect sau buget )...simplu : uite nene aici un link  , cu motorul ce il consider eu ca s`ar putea incadra in proiectul tau . 

Macar 3-4 propuneri concrete daca primeam , puteam sa aleg pe cel care consideram ca este mai bun , si puteam trece la alte intrebari despre proiect , insa asa...ma vad nevoit sa va iau inutil din timpul vostru si al meu , in lok sa eficientizam timpul si sa debirocratizam demersurile .

.

PS.  ORICUM TIN SA MULTUMESC TUTUROR PE ACEASTA CALE  , INTRUCAT DIN FIECARE COMENT ( mai putin sau mai mult folositor ) AM LUAT CATE CEVA SI MI SE CONTUREAZA CEVA .

.

CEL MAI GREU ESTE CA CONVINGI OMUL CA NU ARE LIMITE...IN REST ESTE TOTUL SIMPLU  !

Link to comment

Ai primit destule link-uri și propuneri de motorizare, dar dacă natura lucrării impune o secretomanie de genul celei la care am asistat, nu vei putea primi un răspuns concret, doar recomandări generale. 

Spune măcar dacă vrei să modifici o bicicletă existentă, sau ai de gând s-o construiești de la zero.Trebuie de altfel să ai grijă și cu limitările legale, te-ai documentat ?

Pentru cei care se pricep, nimic nu e foarte complicat, pentru ceilalți există firme care se ocupă contra cost. 

Edited by validae
Link to comment
Acum 6 ore, validae a spus:

Ai primit destule link-uri și propuneri de motorizare, dar dacă natura lucrării impune o secretomanie de genul celei la care am asistat, nu vei putea primi un răspuns concret, doar recomandări generale. 

Spune măcar dacă vrei să modifici o bicicletă existentă, sau ai de gând s-o construiești de la zero.Trebuie de altfel să ai grijă și cu limitările legale, te-ai documentat ?

Pentru cei care se pricep, nimic nu e foarte complicat, pentru ceilalți există firme care se ocupă contra cost. 

Construita de la  "0"...cat despre implementare proiect , asa cum ai zis si tu : " pentru ceilalți există firme care se ocupă contra cost.  "

Link to comment

Ii bun motorul ala m dar , pe langa motorul ala mai ai nevoie de un controler la 72v , acumulatori , care o sa te coste cam multisor , sa duca 42 amp la 72 v , dar o sa mearga , si cred ca o sa mearga calumea , am vazut pe net de 5kw , si se misca bine , mai ales in intersectie , cand ii face pe toti la semafor .

Daca pui 2 motoare dinastea poti sa ajungi pe la 120 km/h , dar la viteza asta deja esti kamicaze .

Link to comment

Eu nu inteleg de ce pierd timpul cu acest topic persoane bine-intentionate si cu un nivel mult mai bun de intelegere a fenomenelor decat initiatorul (nu are rost sa-i amintesc nominal).

 

Este evident ca nu are nici cel mai mic habar, plus ca nici nu are o directie coerenta.

 

Am pierdut si eu timpul citind lucruri care nu duc nicaieri, oscilatii intre "cea mai puternica" si 200W /  lipsa totala de raspunsuri cand este intrebat direct asupra neconcordanteleor in cerinte, asupra legalitatii /  lipsa de cunostinte elementare de mecanica si electricitate  /  lipsa chiar si de experienta practica minima cu o bicicleta electrica de orice fel  etc, etc.

 

Nu cumva OP doreste sa fie vreun Mecena, sa stranga un colectiv care sa faca EL(colectivul...) munca necesara???

Sper din toata inima ca are cateva sute de mii de euro necesari pentru plata celor priceputi.

Edited by Dxxx
Link to comment

@LukAt- dupa raspunsurile oferite si modul de scriere trag concluzia ca nu aveti experienta cu mediul online (forumuri in general) nici ca cititor nici ca interlocutor.
De asemenea "grija" cu care care oferiti informatii despre proiectul dumneavoastra ma face ca cred ca nu aveti nici experienta practica a diy-erilor (nu stiu care este tremenul corect in romana).
Ce am scris nu este o critica plus ca e posibil sa fi inteles gresit.
La orice magazin, vanzatorul incearca sa faca clientul fericit si sa-si vanda marfa de aceia o sa primiti un raspuns clar, dar in general eronat.
Daca vreti sa primiti un raspuns clar la intrebarea dumneavoastra despre motor trebuie sa oferiti la schimb niste informatii:
1- fonduriile alocate: aici se intelege ca nu e limita deci nu mai e loc de discutie;
2- daca vreți să respectati normele UE, iar daca nu, care sunt limitele de putere sau viteza;
3- utilizarea bitei impune utilizarea casetei de pinioane sau e de ajuns angrenarea cu raport fix;
4- ce turatie trebuie sa aibe motorul la ax (atrag atentia ca se gasesc motoare cu reductie integrata);
5- motorul va fi lasat in aer pentru o racire mai buna sau va fi bagat intr-o cutie pentru protectie;
6- cu ce tensiune alimentati motorul (cu cat tensiunea e mai mare cu atat pierderile pe cabluri sunt mai mici);
Iar astea sunt doar cele mai importante variabile de catre trebuie sa tinem cont la alegerea unui motot. Fiecare punct ne trimite intr-o alta directie. Dupa cum vedeti nu am cerut nici o informatie confidentiala despre proiect.

Edited by validae
cratime unde nu e nevoie...
Link to comment
Acum 22 ore, AndreiIr a spus:

Ii bun motorul ala m dar , pe langa motorul ala mai ai nevoie de un controler la 72v , acumulatori , care o sa te coste cam multisor , sa duca 42 amp la 72 v , dar o sa mearga , si cred ca o sa mearga calumea , am vazut pe net de 5kw , si se misca bine , mai ales in intersectie , cand ii face pe toti la semafor .

Daca pui 2 motoare dinastea poti sa ajungi pe la 120 km/h , dar la viteza asta deja esti kamicaze .

Multumesc mult Andreilr pentru raspuns si confirmare ..

Oricum , sunt multumit caci intr`un final , am ajuns la o concluzie clara asupra motorului .

In alta ordine de idei , da , la care trebuie sa adaptez un controler ...

Link to comment
Acum 21 ore, Dxxx a spus:

Eu nu inteleg de ce pierd timpul cu acest topic persoane bine-intentionate si cu un nivel mult mai bun de intelegere a fenomenelor decat initiatorul (nu are rost sa-i amintesc nominal).

 

Este evident ca nu are nici cel mai mic habar, plus ca nici nu are o directie coerenta.

 

Am pierdut si eu timpul citind lucruri care nu duc nicaieri, oscilatii intre "cea mai puternica" si 200W /  lipsa totala de raspunsuri cand este intrebat direct asupra neconcordanteleor in cerinte, asupra legalitatii /  lipsa de cunostinte elementare de mecanica si electricitate  /  lipsa chiar si de experienta practica minima cu o bicicleta electrica de orice fel  etc, etc.

 

Nu cumva OP doreste sa fie vreun Mecena, sa stranga un colectiv care sa faca EL(colectivul...) munca necesara???

Sper din toata inima ca are cateva sute de mii de euro necesari pentru plata celor priceputi.

DXXX  >>>  Voi incerca din rasputeri sa nu ma angrenez in comentarile tale ranchiunoase si rautacioase .

.

Am sa`ti raspund pe puncte  !

 

1. Trebuie sa admit ca in parte ai dreptate , in sensul ca " nu am cunostintele necesare " ,  insa cu toata lipsa mea de cunostinte , am ajuns la concluzia caci partea motorului este rezolvata , adica subiectul despre motor poate fi inchis , intrucat am inteles ce trebuie .

2. In alta ordine de idei , ma vad ca un elev amenintat cu corigenta , pe care profesorul il ia la misto cat de slab este , in loc sa il ajute si initieze pentru o nota buna !

3. Domnule profesor , nu vreau altceva decat sa imi ating un vis . Te rog insistent daca ai cu adevarat cunostinte si desigur daca vrei , ajuta la dezvoltare...nu incurca !

Sunt convins cu un procent de 99% caci daca intram in domeniul meu , iti prinzi urechile , dar eu nu mi`as permite sa te pun intr`o situatie penibila daca m`ai intreba ceva despre domeniul meu .

.

Daca eram expert in domeniu , cu siguranta nu eram pe forum sa intreb nimik , cu cat mai mult sa discut cu tine care se pare ca esti un mare consumator de energie . 

.

PS.  Te rog daca nu doresti sa te implici cu un sfat constructiv , nu incerca prin diferite "tehnici" sa demotivezi pe cei ce sunt bine intentionati si vor sa ma ajute cu un sfat .

.

Link to comment
Acum 8 ore, stryx a spus:

@LukAt- dupa raspunsurile oferite si modul de scriere trag concluzia ca nu aveti experienta cu mediul online (forumuri in general) nici ca cititor nici ca interlocutor.
De asemenea "grija" cu care care oferiti informatii despre proiectul dumneavoastra ma face ca cred ca nu aveti nici experienta practica a diy-erilor (nu stiu care este tremenul corect in romana).
Ce am scris nu este o critica plus ca e posibil sa fi inteles gresit.
La orice magazin, vanzatorul incearca sa faca clientul fericit si sa-si vanda marfa de aceia o sa primiti un raspuns clar, dar in general eronat.
Daca vreti sa primiti un raspuns clar la intrebarea dumneavoastra despre motor trebuie sa oferiti la schimb niste informatii:
1- fonduriile alocate: aici se intelege ca nu e limita deci nu mai e loc de discutie;
2- daca vreți să respectati normele UE, iar daca nu, care sunt limitele de putere sau viteza;
3- utilizarea bitei impune utilizarea casetei de pinioane sau e de ajuns angrenarea cu raport fix;
4- ce turatie trebuie sa aibe motorul la ax (atrag atentia ca se gasesc motoare cu reductie integrata);
5- motorul va fi lasat in aer pentru o racire mai buna sau va fi bagat intr-o cutie pentru protectie;
6- cu ce tensiune alimentati motorul (cu cat tensiunea e mai mare cu atat pierderile pe cabluri sunt mai mici);
Iar astea sunt doar cele mai importante variabile de catre trebuie sa tinem cont la alegerea unui motot. Fiecare punct ne trimite intr-o alta directie. Dupa cum vedeti nu am cerut nici o informatie confidentiala despre proiect.

STRYX >>>  Absolut ai dreptate 100 % 

Concluzia ta este una corecta...nu am experienta , nici in domeniu ( domeniul meu fiind la mile distanta de proiectul meu ) si nici macar pe forumuri asa dupa cum ai zis si tu . Crede`ma caci este primul forum in care sunt membru .

.

Totusi imi place cum ai abordat discutia , nu ai fost "tepos" , chiar daca ti`ai spus punctul de vedere . Eu cred totusi caci putem sa ne tratam ca oameni, de la egal la egal indiferent de nivelul de pregatire si  specialitate .

.

Am sa incerc sa`ti raspun la intrebari pe puncte :  

1. Da , fondurile nu conteaza atata timp cat fac ce mi`am propus ( deci nu am un buget limitat de 1000 euro sau 10.000 ) .

2. Nu vreau sa respect decat "visul meu" :) ...( limitele de viteza totusi sa nu depaseasca cele permise legal unei motociclete ) !

3. Cand zici "caseta de pinioane" te referi la cutie de viteza  ? Iar cand zici " raport fix " te referi la legatura directa intre motor si roata...( fie prin lant sau cardan ) ?

4. Turatia la ax ( nu m`am gandit dar incerc sa le prind din mers )... , NU STIU ! Stiu doar ca vreau cuplu mare , turatie mare ! Adica daca am cuplu bun si RPM mare , pot jongla adaptand o cutie de viteza sa scot viteza suficienta... NU ?  (  unde gresesc poti linistit sa ma corectezi  , dar  cu duhul blandetii :) 

5. Aici ma supun celei mai bune variante , care sa`i confere motorului confortul necesar . ( si motocicletele au motorul la vedere si nu deranjeaza pe nimeni ) :) 

6. Ei bine , am ajuns deja intr`un punct delicat..." tensiunea de alimentare " .

Pai eu in prima faza ma gandeam in ordinea urmatoare :  baterie de 12 v  >> invertor  220  ( sau ma rog cat e necesar sa aiba iesirea , functie de motor ) >> motor 

 Aici la punctul acesta , era urmatorul punct dupa gasirea motorului , pe care vroiam sa il dezbatem pe forum . 

.

:n1

Link to comment

Sincer vorbind nu am COMENTAT nimic, si nimic nici nu iti era adresat tie. Conversatia mea era cu alti colegi.

 

Daca nici nu ai inteles nimic din ce am spus... ma rog

Poate ar fi cazul sa discutam despre "domeniul tau" sa vedem ceva ce stapanesti. Insa trebuie sa incepi un astfel de thread si voi vedea daca merita sa conversez...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines