Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
LukAt

PROVOCARE !!! Cea mai puternică bicicletă electrică....

Recommended Posts

Buna tuturor...

Lansez o provocare tuturor celor ce doresc sa se implice in implementarea unui proiect dragut  !

 

CEA MAI PUTERNICA BICICLETA ELECTRICA  !

 

Vreau sa imi construiesc cu mana mea o bicicleta electrica si vreau sa o execut dupa cele mai bune rapoarte putere/autonomie  !

 

Pentru inceput am cateva intrebari

1. Care este cel mai bun motor electric ce poate fi pus pe o bicicleta !

( cand zic ''cel mai bun motor '  , ma refer la raportul de putere , fiabilitate , silentiozitate , cuplu , viteza/turatie , etc ) .

2. Ce tip de motor poate fi pus pe o bicicleta  ?

..........

Dupa ce vom gasi impreuna cea mai buna varianta a motorului care poate fi pus , voi  trece si la urmatoarele intrebari ce se vor impune . 

.

Mi`ar place daca doriti sa va implicati cu sfaturi si propuneri...

.

Puteti consulta acest link ce l`am gasit si va rog sa va dati cu parerea care ar fi cel mai potrivit . 

 

https://www.regalbeloit.com/Brands/LEESON/Products    

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema, provocarea, este una foarte complexă...

Eu aş începe cu un kit pentru a studia soluţiile adoptate... Chiar şi aşa este un start scump... 

Trebuie să-ţi propui nişte obiective realiste...

Degeaba realizezi, să zicem, cel mai bun "drive", dacă ai o bicicletă de... "căruţă"... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare  feri.visky

 Apreciez orice sugestie si sfat si desigur ca daca voi realiza cel mai bun "drive " ( sa te citez ) , desigur ca nu am sa`l pun nici macar pe cea mai buna "caruta" , insa pana la a fi montat pe ceva , vreau sa incep cu inceputul in "pasi de dans" , adica pas cu pas .

.

Pentru aceasta ,as aprecia daca iti face placere , tie, sau celor ce mai doresc sa se implice , sa gasim cea mai buna solutie pas cu pas in conformitate cu ceea ce am zi in prima etapa de cercetare :

 

1. Care este cel mai bun motor electric ce poate fi pus pe o bicicleta !

( cand zic ''cel mai bun motor '  , ma refer la raportul de putere , fiabilitate , silentiozitate , cuplu , viteza/turatie , etc ) .

2. Ce tip de motor poate fi pus pe o bicicleta  ?

(cand zic " ce tip de motor" , ma refer la : motor cu perii , fara perii , sau ce tip de motoare or mai fi )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google ce spune ? ... V - ați documentat un pic , măcar pentru " defrișare " ? Ca nu e un proiect simplu ... există realizări industriale , nu stiu in ce măsură pot fi măcar egalate la nivel de amator și întrebări pe forumuri ... în ele s - au investit timp , bani si competente multidisciplinare la nivel maxim , pentru a fi eficiente si , mai ales vandabile !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai puternica??pentru ce bicicleta?pt.care drumuri. electro-motoare posibile sunt de la100W la 1-3 Kw, sursa cu acu. Li-ion intre 150Wh si1 Kwh....preturi intre 200-1500 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Nu neaparat puterea conteaza. Mai e si transmisia care influenteaza deplasarea. Vezi ca daca o faci prea puternica poate, ai nevoie si de permis sa o conduci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din experiența proprie - nu merită osteneala:

1. "electrificarea" unei biciclete clasice cu ansambluri și componente din comerț costă mai mult decât una electrică nouă

2. realizarea în regim propriu a unor astfel de componente (care se poate, cum ar fi regulatorul sau invertorul) va costa și mai mult.

Din perspectiva mea, exceptînd situațiile speciale (cart-uri, bicilete cu ataș, etc) este preferabilă achiziționarea uneia "de-a gata" cu parametrii doriți. Cel puțin eu așa am procedat în final.

17 hours ago, QQme said:

Cea mai puternica??pentru ce bicicleta?pt.care drumuri. electro-motoare posibile sunt de la100W la 1-3 Kw, sursa cu acu. Li-ion intre 150Wh si1 Kwh....preturi intre 200-1500 euro.

 

Aici trebuie precizat că motorul dă, dar vrea să și primească la intrare, iar puterea necesară depinde neliniar de viteza de mers (în defavoarea acumulatorului care se golește rapid)

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 09.12.2018 la 13:47, gauss a spus:

Google ce spune ? ... V - ați documentat un pic , măcar pentru " defrișare " ? Ca nu e un proiect simplu ... există realizări industriale , nu stiu in ce măsură pot fi măcar egalate la nivel de amator și întrebări pe forumuri ... în ele s - au investit timp , bani si competente multidisciplinare la nivel maxim , pentru a fi eficiente si , mai ales vandabile !

GAUSS>>>   Stiu caci nu este un proiect simplu , dar nici complicat nu mi se pare , atata timp cat stiu exact pasii care trebuie sa ii urmez. Sunt de acord cu ceea ce zici in procent de 90 % , insa nu vreau sa deviez prea mult pasii pe care trebuie sa ii urmez , intrucat sunt convins ca se poate discuta pe subiect saptamani si luni de zile .

....

1.  Apreciez caci ai raspuns provocarii mele , dar as aprecia mai mult daca as primi raspuns pentru inceput la intrebarile puse de mine .

2.  Pe Google l`am intrebat oarecum ,dar  parca sunt mai increzator daca as primii niste sfaturi si sugestii din partea unora ca dumneavoastra , care sunt constient caci daca aveti pregatire in domeniu , aveti cunostinte mai complexe decat mine .

.

PS. Astept niste propuneri la cele doua intrebari

 

1. Care este cel mai bun motor electric ce poate fi pus pe o bicicleta !

( cand zic ''cel mai bun motor '  , ma refer la raportul de putere , fiabilitate , silentiozitate , cuplu , viteza/turatie , etc ) .

2. Ce tip de motor poate fi pus pe o bicicleta  ?

(cand zic " ce tip de motor" , ma refer la : motor cu perii , fara perii , sau ce tip de motoare or mai fi )

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 09.12.2018 la 15:59, Fan Elforum a spus:

Poti incepe cautarea rasfoind netul dupa motoare de bicicleta.

https://www.ebay.com/bhp/electric-bicycle-motor-kits-1000w

Fan Elforum >>>   Multumesc , pentru sugestii . 

In prima faza , asa dupa cum am scris in "PROVOCARE" ,  ma intereseaza informatii "pas cu pas" , intrucat in mintea mea am un traseu  destul de clar si nu vreau sa ma abat de la el , decat daca mi se poate demonstra cu argumente pertinente caci gresesc sau este imposibil .

.

Iti raspund si la intrebari :

1. Bicicleta va fi proiectata pentru exploatare urbana sau mai explicit , utilizare pe drumuri publice .

2. Ai dreptate ,  nu conteaza doar puterea ci si transmisia , insa pentru intrebarile de inceput ( urmand asa dupa cum am zis si o alta serie de intrebari ) , ma intereseaza PUTEREA unui motor electric , caci din cate inteleg eu de aici rezulta si CUPLUL , adica forta de a pune in miscare .

.

PS. inca astept sa imi faci o propunere concreta :) :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 09.12.2018 la 18:21, QQme a spus:

Cea mai puternica??pentru ce bicicleta?pt.care drumuri. electro-motoare posibile sunt de la100W la 1-3 Kw, sursa cu acu. Li-ion intre 150Wh si1 Kwh....preturi intre 200-1500 euro.

 

Hello  QQme >>>   ... Ma intereseaza un motor ff puternic , pentru drumuri asfaltate...adica nu OffRoad  , insa nu vreau nici sa raman pe jos daca am de urcat o rampa de cativa km.

As aprecia daca imi poti sugera un anume tip de motor...sau mai la concret , un link cu poza si specificatiile motorului pe care tu l`ai considera cel mai competitiv .

In felul acesta ma pot apropia si eu de urmatoarele intrebari , adica sa trec sa zic asa la pasul 2 :)  :) 

.

Preul chiar nu conteaza , avand in vedere performantele ce vreau sa le scot din proiect .

...

Multumesc oricum pentru raspuns si astept... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate electrifica o bicicleta la un nivel normal..250W 25 km/h la un pret de 7-800 lei dar trebue sa ai dotari si cunostinte de electronica si mecanica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai in vara, m-a rugat cineva sa-l ajut la repararea unei biciclete electrice. Iti prinzi urechile la cite electronice si mecanice sunt in ea. Nu stiu daca merita efortul financiar si munca depusa.

Dar asa, ca o sugestie, nu e nevoie de un motor separat, care, la rindul lui cere transmisii generatoare de pierderi, ci de un motor incorporat in roata, e treaba cea mai simpla. Incorporarea de senzori tip Hall si a unui microcontroler, rezolva probleme de frinare si schimbare de viteza precum si economie de baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, elm a spus:

Din experiența proprie - nu merită osteneala:

1. "electrificarea" unei biciclete clasice cu ansambluri și componente din comerț costă mai mult decât una electrică nouă

2. realizarea în regim propriu a unor astfel de componente (care se poate, cum ar fi regulatorul sau invertorul) va costa și mai mult.

Din perspectiva mea, exceptînd situațiile speciale (cart-uri, bicilete cu ataș, etc) este preferabilă achiziționarea uneia "de-a gata" cu parametrii doriți. Cel puțin eu așa am procedat în final.

 

Aici trebuie precizat că motorul dă, dar vrea să și primească la intrare, iar puterea necesară depinde neliniar de viteza de mers (în defavoarea acumulatorului care se golește rapid)

ELM >>>  Sa zicem ca ar putea fi luat in calcul o situatie mai speciala , deci putem ( zic eu ) face exceptii .

Eu nu vreau sa imi iau pur si simplu o bicicleta electrica , intrucat in mintea mea am un proiect mai sofisticat  de aceea astept totusi , inca , sa mi se recomande concret un motor electric f puternic cu raportul de performante  :

..putere , fiabilitate , silentiozitate , cuplu , viteza/turatie , etc 

.

PS :    Astept o  propunere concreta...Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Există kit de bicicletă electrică cu motorul în roată, nu văd ce ai putea să faci tu ca amator mai bun decât ce a făcut o firmă de profil.https://www.olx.ro/oferta/kit-motor-pentru-bicicleta-electrica-pe-36v-cu-500w-900w-varf-ID8KTWW.html#3ae4109a02

Că poți să ieși mai ieftin, asta e adevărat, dar mai performant decât un motor BLDC cu comanda dedicată nu ai ce-i pune.Dacă vrei să te prostești ieftin, pune un motor de bormașină de 24V cu un tambur de cauciuc cuplat prin frecare la oricare din roți.Ansamblul îl poți  decupla prin basculare, vezi că sunt pe net asemenea realizări.E cea mai ieftină variantă ,,low cost,, și ai regulatorul de turație în butonul bormașinii....

Edited by validae

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.