Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motorul "freacă" în funcționare la aspiratorul Siemens


trasorv

Postări Recomandate

 Bună ziua, azi am auzit cum motorul aspiratorului  "scârțâie" și l-am oprit. L-am dezasamblat până la motor dar aici m-am împotmolit căci nu pot deşuruba o piuliță care este pe axul rotorului. Realmente nu știu cum să deşurubez acea piuliță ,lângă ea văd o alveola dar nu am idee cum m-ar putea ajuta deși cred că acolea este "cheia" desfacerii piuliței  . Mă uit dar nu văd o soluție, poate cineva să-mi dea o mână de ajutor  ?

2018-12-07 16.17.28.jpg

2018-12-07 16.16.46.jpg

2018-12-07 16.15.34.jpg

Editat de trasorv
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

De cele mai multe ori piulita aia are filet invers, adica se desface in sensul strangerii in mod normal.Se vede daca te uiti atent la inceputul filetului de deasupra piulitei.Trebuie sa blochezi rotorul.Aici trebuie atentie mare sa nu afectezi bobinajul.Ramane la discretia ta ce vei folosi pt aceasta.Nu blochezi de colector, zona in care calca periile, nu blochezi in zona canalelor in care se afla bobinajul.Asta numai daca vrei sa-l mai si asamblezi la loc dupa ce-i schimbi rulmentii, pt ca altceva nu ai ce-i face.Grija ce ieftineli de rulmenti cumperi.Daca nu vor fi de firma, vor fi la fel sau mai prosti decat cei care sunt acum montati.Pt demontare iti va trebui si o presa, pt ca altfel, mai greu vei reusi, si iarasi vin si spun, exista riscul sa ''atingi'' bobinajul.Spun asta mai des, ca sa stii ca e important, nu ca ai avea intentia asta.

Succes...mergi fara jena, pt ca oricum nu-l mai poti folosi daca nu-l reconditionezi. Cu ocazia asta, verifica si periile, desi nu cred sa fie nevoie sa le schimbi.Depinde cat ai mers cu jocuri mari la rotor.

PS- ca sa nu spui ca-s chitros si nu spun cu ce sa blochezi rotorul, eu de cele mai multe ori am folosit doua scule din astea.

Imagini pentru surubelnita cotita

Doar de cateva ori am fost nevoit sa-mi fac ceva dedicat pt ca nu s-a potrivit. Imbus in capul axului n-am mai gasit de cand eram tanar, deci nu cred sa gasesti asa ceva, ca sa poti tine contra de acolo.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Apreciez comentariul tău dar nu cred că sunt rulmenții ,se aude ca și cum freacă rotorul de stator. În partea de sus la piuliță era plin de scame și mizerie și mă gândesc că intr-un fel sau altul a intrat mizerie și la motor și de aceea freacă, zic eu  ... sau poate nu.  Ca să țin contra să pot desface piulița, e o mare problema, că nu prea am de unde sa apuc 

Link spre comentariu

E foarte posibil ca rulmentii sau cel putin cel de la colector sa aiba camasa de cauciuc pentru amortizarea vibratilor si din supraincalzire sa se si deformat-distrus,un corp strain prins intre rotor si stator,carbune care scartaie,rulment gripat sau chiar spart.Se scot intai  carbunii si se verifica daca mai exista scartaitul.

 

Link spre comentariu

Vezi că la unele e filetul pe stânga, am rupt un ax din ăla trăgând de el.Se desface ușor și cu o tubulară dublă tip țeavă, în care se introduce tija și se lovește scurt și repetat cu un ciocănel în sensul desfiletării.Se poate ține de turbină cu mâna, după demontarea scutului de protecție, care este presat.Rulmentul eu îl sparg în menghină și apoi pilesc inelul interior pe o parte, dar nu cu flexul, ci cu un polizor de banc, apoi îl prind în menghină și prin rotire ușoară stânga-dreapta, combinat cu tragere, îl scot ușor.Presă care să scoată așa ceva se face, nu se găsește de cumpărat, cele din comerț au gheare care nu încap în spatele rulmenților mici. Eu am făcut presă cu lamele, dar nici cu aia nu pot scoate rulmentul de la colector, ci doar pe cel din față, de la turbină. Tipul din videoclip lucrează cam brutal cu colectorul, sprijinind cheia de el ca să extragă inelul rulmentului.....cam ciobănește.

Editat de validae
Link spre comentariu

Despre filet, i-am recomandat din prima sa stabileasca in ce parte va trage de cheie, daca va reusi sa intepeneasca rotorul.

Doua aspecte pe care vreau sa le scot in evidenta din acel film-tutorial...nu se taie rulmentul cu polizorul.Riscul de a deteriora colectorul si chiar axul e prea mare ca sa recomand metoda. Presa in acel caz e sfanta. Si pe urma proba cu motorul tinut precar intr-o mana si cu cealalta cupland tensiunea. Momentul la pornire este atat de mare, incat exista riscul de a-l scapa. Daca se strica doar motorul din treaba asta, inca e bine. Deci din ciclul, nu faceti asa ceva acasa. E bine pt probe sa se foloseasca un autotraf cu tensiune variabila, sau daca nu, macar un variator de tensiune, si motorul fixat ferm.

 

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări