Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

automatizare lift


dem3ntor

Recommended Posts

buna ziua!

 

vreau sa fac un lift de la parter la un etaj (pentru diverse marfuri).

este ok automatizarea din atasament?

Multumesc!

 

Untitled.png

Edited by dem3ntor
Link to comment
  • Replies 18
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dem3ntor

    7

  • doru3160

    7

  • gauss

    5

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ar fi un minim necesar, si poti sa adaugi o conditie de anulare a unei comenzi de la un nivel cand se solicita comanda de la celalalt nivel.Cu schema asta daca se apasa simultan sus si jos nu stiu ce se intampla, dar cred eu, nimic bun.  Ar fi indicat sa lucrezi cu tensiune de comanda mica, de ex 24V si doar contactele releelor sa lucreze cu tensiunea motorului...banuiesc 230 sau 380.

Link to comment

va fi comanda doar de jos.

doar ca nu este bine. daca este sus sau jos, si contactele NC sunt actionate, nu mai pleaca!

Deci mai trebuie modificat...

Link to comment

Nu conteaza unde va fi comanda.Daca exista sansa sa fie apasate ambele, chiar si din greseala, trebuie eliminata.Trebuie sa elimini si tensiunea de comanda pana ajunge liftul intr-o statie.Pune un buton de oprire in caz de urgenta.Sunt doar sugestii pt cand perfectionezi schema.

Link to comment

Si elementele de siguranta ? ... Ce se intampla daca se opreste curentul electric ? N - am analizat schema ... e doar o intrebare . E proprietate  personala ? ... Altfel , intra sub incidenta ISCIR .

Edited by gauss
Link to comment

da, la curte.

ideea este sa fie un lift de 50/50cm de maxim 30kg.

voi monta si o sig automata, eventual cu prot termica si un buton ciuperca care sa opreasca tot.

 

'm-am incurcat' la automatizare. :)

Link to comment

Ma rog , aveti umor . ideea era daca se intampla in timpul ridicarii sarcinii . Din ce inteleg , e vorba de ceva de mici dimensiuni ... Oricum , schemele de genul trebuie bine " rumegate " ... daca dispare o tensiune ( defect partial ) , sau toata alimentarea , inclusiv aspectele mecanice conexe . Ma rog , parere personala ...

Edited by gauss
Link to comment

Stiu la ce va referiti, dar nu cred ca va fi un troliu echipat cu frana si limitator de viteza, care sa impaneze liftul daca prinde mai mult de 2m/s.La nivelul asta, un reductor snec/roata melcata ingheata imediat cum s-a oprit motorul, deci nici o problema daca se intrerupe curentul.Daca are altfel de reductor, va vedea ce metoda de intepenire a liftului in pozitia de sus va folosi.Sunt prea putine amanunte, pt a intra noi in amanunte.

Link to comment

detin un motor cu reductor cu frana automata.

am rezolvat problema cu apasarea simultana.

iar in paralel pe capetele de cursa am pus inca un buton.

pentru plecare, trebuie apasat acel buton si oricare sus sau jos pentru 1-2 sec.

Untitled2.png

 

Edited by dem3ntor
Link to comment
6 minutes ago, doru3160 said:

Stiu la ce va referiti, dar nu cred ca va fi un troliu echipat cu frana si limitator de viteza, care sa impaneze liftul daca prinde mai mult de 2m/s.La nivelul asta, un reductor snec/roata melcata ingheata imediat cum s-a oprit motorul, deci nici o problema daca se intrerupe curentul.Daca are altfel de reductor, va vedea ce metoda de intepenire a liftului in pozitia de sus va folosi.Sunt prea putine amanunte, pt a intra noi in amanunte.

Asa este ... pe mine m - a " nelinistit " ideea ca motorul de antrenare nu e cu melc - roata melcata . Intreruperea curentului poate apare si pe durata ridicarii ... ce se intampla " sus " nu mai e relevant . Fie si ca sare siguranta , din cauza suprasolicitarii motorului , sarcina prea mare , sau vreun blocaj mecanic ... , sau intervine protectia termica . In fine ...

Edited by gauss
Link to comment
Acum 1 minut, gauss a spus:

Intreruperea curentului poate apare si pe durata ridicarii ... ce se intampla "sus " nu mai e relevant .

Ba e relevant, as spune chiar interesant, pt ca daca o ia la vale incarcat, chiar si cu 50 kg, nu va fi la fel de interesant daca va cade de la 1m inaltime, fata de 3m.Nu se stie daca e cu contragreutate sau pe scripet, cu motorul jos (sau sus)...probabil din discutii, isi va da seama ca o treaba simpla,aparent simpla, se rezolva (decent), destul de complicat.

Link to comment

Am luat in calcul ce ati spus ... , ca sus e in repaos ( finalul cursei ) si blocat . Deci ... Altfel , 30 kg. ( declarati ) , nu e o tragedie , daca nu e nimeni sub sarcina . Ma rog , sper sa nu se ridice obiecte fragile sau scumpe . Poate chiar sticle cu " tarie "... pacat de ea !

Edited by gauss
Link to comment

Problema se simplifica mult , daca franarea apare la intreruperea alimentarii ( motorului ) . O sa ma uit pe schema ... sigur vor posta si alti colegi .

Edited by gauss
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines