dem3ntor Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 (edited) buna ziua! vreau sa fac un lift de la parter la un etaj (pentru diverse marfuri). este ok automatizarea din atasament? Multumesc! Edited December 6, 2018 by dem3ntor Link to comment
doru3160 Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 Ar fi un minim necesar, si poti sa adaugi o conditie de anulare a unei comenzi de la un nivel cand se solicita comanda de la celalalt nivel.Cu schema asta daca se apasa simultan sus si jos nu stiu ce se intampla, dar cred eu, nimic bun. Ar fi indicat sa lucrezi cu tensiune de comanda mica, de ex 24V si doar contactele releelor sa lucreze cu tensiunea motorului...banuiesc 230 sau 380. Link to comment
dem3ntor Posted December 6, 2018 Author Share Posted December 6, 2018 va fi comanda doar de jos. doar ca nu este bine. daca este sus sau jos, si contactele NC sunt actionate, nu mai pleaca! Deci mai trebuie modificat... Link to comment
doru3160 Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 Nu conteaza unde va fi comanda.Daca exista sansa sa fie apasate ambele, chiar si din greseala, trebuie eliminata.Trebuie sa elimini si tensiunea de comanda pana ajunge liftul intr-o statie.Pune un buton de oprire in caz de urgenta.Sunt doar sugestii pt cand perfectionezi schema. Link to comment
gauss Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 (edited) Si elementele de siguranta ? ... Ce se intampla daca se opreste curentul electric ? N - am analizat schema ... e doar o intrebare . E proprietate personala ? ... Altfel , intra sub incidenta ISCIR . Edited December 6, 2018 by gauss Link to comment
dem3ntor Posted December 6, 2018 Author Share Posted December 6, 2018 da, la curte. ideea este sa fie un lift de 50/50cm de maxim 30kg. voi monta si o sig automata, eventual cu prot termica si un buton ciuperca care sa opreasca tot. 'm-am incurcat' la automatizare. Link to comment
doru3160 Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 Acum 15 minute, gauss a spus: Ce se intampla daca se opreste curentul electric ? Ii pune pedale... Link to comment
gauss Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 (edited) Ma rog , aveti umor . ideea era daca se intampla in timpul ridicarii sarcinii . Din ce inteleg , e vorba de ceva de mici dimensiuni ... Oricum , schemele de genul trebuie bine " rumegate " ... daca dispare o tensiune ( defect partial ) , sau toata alimentarea , inclusiv aspectele mecanice conexe . Ma rog , parere personala ... Edited December 6, 2018 by gauss Link to comment
doru3160 Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 Stiu la ce va referiti, dar nu cred ca va fi un troliu echipat cu frana si limitator de viteza, care sa impaneze liftul daca prinde mai mult de 2m/s.La nivelul asta, un reductor snec/roata melcata ingheata imediat cum s-a oprit motorul, deci nici o problema daca se intrerupe curentul.Daca are altfel de reductor, va vedea ce metoda de intepenire a liftului in pozitia de sus va folosi.Sunt prea putine amanunte, pt a intra noi in amanunte. Link to comment
dem3ntor Posted December 6, 2018 Author Share Posted December 6, 2018 (edited) detin un motor cu reductor cu frana automata. am rezolvat problema cu apasarea simultana. iar in paralel pe capetele de cursa am pus inca un buton. pentru plecare, trebuie apasat acel buton si oricare sus sau jos pentru 1-2 sec. Edited December 6, 2018 by dem3ntor Link to comment
gauss Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 (edited) 6 minutes ago, doru3160 said: Stiu la ce va referiti, dar nu cred ca va fi un troliu echipat cu frana si limitator de viteza, care sa impaneze liftul daca prinde mai mult de 2m/s.La nivelul asta, un reductor snec/roata melcata ingheata imediat cum s-a oprit motorul, deci nici o problema daca se intrerupe curentul.Daca are altfel de reductor, va vedea ce metoda de intepenire a liftului in pozitia de sus va folosi.Sunt prea putine amanunte, pt a intra noi in amanunte. Asa este ... pe mine m - a " nelinistit " ideea ca motorul de antrenare nu e cu melc - roata melcata . Intreruperea curentului poate apare si pe durata ridicarii ... ce se intampla " sus " nu mai e relevant . Fie si ca sare siguranta , din cauza suprasolicitarii motorului , sarcina prea mare , sau vreun blocaj mecanic ... , sau intervine protectia termica . In fine ... Edited December 6, 2018 by gauss Link to comment
doru3160 Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 Acum 1 minut, gauss a spus: Intreruperea curentului poate apare si pe durata ridicarii ... ce se intampla "sus " nu mai e relevant . Ba e relevant, as spune chiar interesant, pt ca daca o ia la vale incarcat, chiar si cu 50 kg, nu va fi la fel de interesant daca va cade de la 1m inaltime, fata de 3m.Nu se stie daca e cu contragreutate sau pe scripet, cu motorul jos (sau sus)...probabil din discutii, isi va da seama ca o treaba simpla,aparent simpla, se rezolva (decent), destul de complicat. Link to comment
gauss Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 (edited) Am luat in calcul ce ati spus ... , ca sus e in repaos ( finalul cursei ) si blocat . Deci ... Altfel , 30 kg. ( declarati ) , nu e o tragedie , daca nu e nimeni sub sarcina . Ma rog , sper sa nu se ridice obiecte fragile sau scumpe . Poate chiar sticle cu " tarie "... pacat de ea ! Edited December 6, 2018 by gauss Link to comment
dem3ntor Posted December 6, 2018 Author Share Posted December 6, 2018 detin un motor cu reductor cu frana automata... deci problema pentru care va cer ajutor este strict pt aceasta schema Link to comment
gauss Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 (edited) Problema se simplifica mult , daca franarea apare la intreruperea alimentarii ( motorului ) . O sa ma uit pe schema ... sigur vor posta si alti colegi . Edited December 6, 2018 by gauss Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now