Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

masina de spalat Daewoo


Recommended Posts

Buna seara

Cuva masinii de spalat cu bule Daewoo z5,5 se invarte numai intr-un sens, spre dreapta chiar daca nu este in functiune. Innapoi apare blocata. Frana am lasat-o deschis. In functiune se aude cand motorul incearca sa schimba sensul. Nu vad unde sa caut blocajul. Rog o documentare- sfat sau videoclip- pentru a desface cuva sa vad cum se prezinta rulmentul ( a crapat si blocheaza sensul) sau poate gasesc obiectului care blocheaza. Considerati ca este vorba de alt defect? Rog o rezolvare. Un depanator m-a spus la telefon ca nu renteaza sa rezolv situatia mai bine sa cumpar alta masina de spalat. Asta sa fie cea mai rentabila  rezolvarea a defectului?

Multumesc!

Link to comment
  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cel putin la Daewoo modelul DWF 5590DP pe care il cunosc foarte bine nu se poate roti decat itr-un sens cuva deoarece are rulmenti speciali cu rotire intr-un singur sens

doar paletul are posibilitate de rotire in ambele sensuri

aceasta este o functionare normala nu o anomalie

 

Link to comment

1.Multumesc pentru promptitudine.Nu ma asteptam ca astazi-duminica- cineva sa mai coordoneze sau sa mai raspunda. A fost surpriza.

2. Frana am departat-o, ancorând-o in asa fel incat pintenul sa nu atinga roata dintata. Ea cu  platoul -se invarte cu mana usor numai spre dreapta. La incercare spre stanga se blocheaza. Stiu ca alta date platoul se rotea si spre stanga.Acum parca platoul este sudata cu cuva.Spalare ..se invarte si la un moment se aude cum motorul incearca sa o invarte invers -platoul cred- dar fara rezultat. Este un zgomot, uruit de motor...sui apoi iar se invarte spre dreapta. Deci cred ca platoul este ”sudat” cu cuva.

3. Marca este 5590DP.

[email protected]

Link to comment

Deci unde credeti ca ar fi blocajul. Sa fortez platoul spre stanga? Se pare ca intr-o zi tot asa s-a manifestat defectul- nu spala le invartea-am bagat mana si am rotit platoul stanga intr-o parte si in cealalta si masina a plecat. Acum este un blocaj mai mare.Demontare platou, necesita demontare cuva. Platoul este pe rulmenti? El este pe un ax iar cuva cum se roteste mai incet. Ceea ce este dedesupt cu frana, mai sunt alte motorase?

Edited by pensionarul
Link to comment

Ceea ce vedeti ,pe care se aseaza frana  cilindrul unde franeaza este carcasa cutiei de viteze.Carcasa cutiei de viteze in partea superioara este in sectiune patrata si se aseaza intr-un locas patrat in fundul tamburului,stransa cu o piulita facand corp comun carcasa cu tamburul

Edited by valivoi
Link to comment

cutia de viteze se centreaza pe cuva prin 2 rulmenti unul din ei cu sens unic de rotire.unul se afla in fundul cuvei celalalt in jugul metalic ce tine cutia de viteze deasupra pinionului cu dantura inclinata,etansarea se face printr-un semering sa nu curga apa pe langa exteriorul carcasei

Link to comment

In interiorul carcasei cutiei de viteze se afla centrat pe bucsi de bronz axul pe care se afla fulia de antrenare .Axul pe care se afla platoul se centreaza prin bucsi de bronz pe interiorul carcasei se etanseaza si el contra scurgerii de apa printr-un semering.In interiorul carcasei cutiei de viteze intre axe se afla un sistem de pinioane planetare si o coroana dintata.Daca carcasa sta fixa ,prin pinioanele planetare se transmite o miscare redusa platoului,la spalare.Daca se elibereaza din frana carcasa atunci turatia de la axul de antrenare se transmite direct tamburului la stoarcere.

Cumva axul cu fulia de pe el sau celalalt ax cu platoul au ramas blocate in angrenare cu carcasa cutiei de viteze

Link to comment

Cauze posibile s-a gripat unul din cele 2 axe pe bucsile de bronz,s-a rupt vreo bucata din vreun pinion planetar si a blocat sistemul fata de carcas cutiei de viteze.Un obiect blocat intre platou si cuva.

Cu o surubelnita desfaceti surubul din centrul platoului si ridicati platoul in sus vedeti ce este sub el

Link to comment
47 minutes ago, valivoi said:

Ceea ce vedeti ,pe care se aseaza frana  cilindrul unde franeaza este carcasa cutiei de viteze.Carcasa cutiei de viteze in partea superioara este in sectiune patrata si se aseaza intr-un locas patrat in fundul tamburului,stransa cu o piulita facand corp comun carcasa cu tamburul

Multumesc! Piulita care fixeaza platoul am vazut din schema ca se desface cu o cheie in T cu coada lunga...deasupra cuvei. Dar contra cu se va tine?

 

30 minutes ago, valivoi said:

In interiorul carcasei cutiei de viteze se afla centrat pe bucsi de bronz axul pe care se afla fulia de antrenare .Axul pe care se afla platoul se centreaza prin bucsi de bronz pe interiorul carcasei se etanseaza si el contra scurgerii de apa printr-un semering.In interiorul carcasei cutiei de viteze intre axe se afla un sistem de pinioane planetare si o coroana dintata.Daca carcasa sta fixa ,prin pinioanele planetare se transmite o miscare redusa platoului,la spalare.Daca se elibereaza din frana carcasa atunci turatia de la axul de antrenare se transmite direct tamburului la stoarcere.

Cumva axul cu fulia de pe el sau celalalt ax cu platoul au ramas blocate in angrenare cu carcasa cutiei de viteze

Da asa cred ca este.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines