Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor trifazic Vemat VTB80C/2 de 1.1 KW cu conexiuni aparte


Postări Recomandate

Buna ziua.

 

Dechid un topic nou deoarece am intalnit un motor trifazic Vemat VTB80C/2 de 1.1 KW cu conexiuni aparte.

 

Particularitatea acestui motor consta in conexiunile la retea. Din motor ies 5 fire  ROSU-NEGRU-ALBASTRU si ALB-ALB

Am masurat rezistenta intre fire si R-N=8.6ohm, N-Ab=8.6ohm si R-Ab=8.6ohm. Cele 2 fire albe sunt comune A-A=0ohm si nu sunt legate la carcasa motorului. Intre cele 2 fire albe si trio R-N-Ab rezistenta este infinita.

Intrebarea este: - Cu aceasta configuratie a fireleor acest motor este legat in stea ?? 

                             - Daca DA,  il pot alimenta la 220V legand condesator de functionare si de pornire pe o faza conform formulelor de calcul pentru functionarea in stea cu un curent de 4.5A /220V ?

                             -  Cum pot modifica legaturile astfel incat sa obtin o configuratie triunghi

                            -  Pentru acest tip de motor ce regim recomnadati pentru alimentarea la 220V prin condesator  Stea sau Triunghi ?

 

Multumesc 

Motor Vemat.jpg

Conexiuni.jpg

Link spre comentariu

1. Mai mult ca sigur, firele albe sunt de la un termostat de protectie. Firele se inseriaza cu bobina contactorului de pornire, astfel la supraincalzire se va autodeconecta.

2. Neavand toate cele 6 borne scoase (Asa reiese din descrierea ta), nu poti reconfigura stea/triunghi, legatura este facuta intern. Poate daca desfaci motorul ai avea posibilitatea sa le scoti in cutia de borne.

3. Se poate alimenta la 230V monofazat cu un condensator de 70-80uF,  bineinteles ca puterea va fi diminuata.

4. Fiind alimentat monofazat, ar trebui legat in triunghi, altfel nu va avea putere, acum depinde de configuratia actuala.

 

Numai bine!

Adrian

Link spre comentariu

1. Mai mult ca sigur, firele albe sunt de la un termostat de protectie. Firele se inseriaza cu bobina contactorului de pornire, astfel la supraincalzire se va autodeconecta.

 

In atasament este schema cu conexiuni dintr-o cutie anexa a motorului si descompusa. Corespondenta celor 5 fire pentru cablul de alimentare este urmatoarea:

Rosu-Maro

Negru-Negru

Albastru-Albastru + Alb

Alb-Alb

Carcasa motor- Galben/Verde

 

Ce reprezinta notarile 1QS1 si 1KAFV1 din poza atasata ?

 

3. Se poate alimenta la 230V monofazat cu un condensator de 70-80uF,  bineinteles ca puterea va fi diminuata.

4. Fiind alimentat monofazat, ar trebui legat in triunghi, altfel nu va avea putere, acum depinde de configuratia actuala.

 

Punctele 3 si 4 se contrazic, adica  "Se poate alimenta la 230V monofazat cu un condensator de 70-80uF,  bineinteles ca puterea va fi diminuata."  si "ar trebui legat in triunghi, altfel nu va avea putere" , deci merge in stea la 220? sau se poate sa mearga doar in triunghi la 220v ?

 

 

 

Schema conexiuni.jpg

Editat de valentinleonte
Link spre comentariu

Va funcționa la 230V și în triunghi și în stea, doar ca puterea va fi mai mica în ambele cazuri. 

Pentru stea el are nevoie de 400V, pentru triunghi are nevoie de 230V, trifazat în ambele cazuri.

Tu poți sa ii dai doar 230V pe o singura faza, de aici poți sa deduci singur ce conexiune poți sa faci pentru a beneficia de putere maxima disponibila, in situația asta. 

 

1QS1 este un contactor, iar acel 1KAFV1 probabil circuitul de automentinere, sau poate doar bobina contactorului. 

 

 

3 și 4 nu se contrazic, poate nu m-am facut înțeles... Un motor trifazic alimentat în monofazat va avea putere mai mica decât puterea lui înscrisă pe placuta. În plus de asta, dacă îl alimentezi în stea va fi cel mai defavorabil caz, adica puterea va fi mai mica decât dacă îl alimentezi în triunghi. 

Dai o cautare pe gogu cu "motor trifazat alimentat monofazat" si te vei lamuri. 

Editat de AdR!@N
Link spre comentariu

Cand am masurat rezistenta intre cele 3 fire de alimentare am obtinut 8.6ohm intre cele 3 fire R-N-Ab. Din experienta dvs. vreau sa va intreb cam care este valoarea rezistentei bobinajului pentru un motor de 1.1kw. Intreb deoarece la legatura in stea se pot masura doar 2 bobine inseriate, pe cand la triunghi se masoara doar o bobina. Valoarea rezistentei bobinelor imi poate spune ce legaturi sunt in motor fara sa-l desfac

Link spre comentariu

Citind despre legatura in stea sau triunghi si uitandu-ma pe capacul motorului observ ca turatia motorului este aceeasi 2820 rpm. Puterea fiind la legatura in triunghi P=230V x 4.5A= 1035W si la legatura in stea P=400V x 2.4A = 960W.

Singura diferenta intre stea si triunghi este curentul absorbit??.

Puterea si turatia raman la fel in ambele tipuri de legaturi?.

Pentru legarea la 220v monofazat cu condesator de defazaj cu cat scade puterea motorului in ambele cazuri de legaturi?? 

RPM-ul se pastreaza in cazul legaturii la monofazat cu condesator in ambele cazuri de conexiune??

Multumesc pentru intelegere.

Link spre comentariu

Turatia in gol este aproximativ aceeasi indiferent de modul de conectare; in monofazat alunecare poate fi ceva mai mare, respectiv turatia mai mica.

Puterea motorului se calculeaza astfel: P=(3)^1/2 * U * I * cos (fi) * eta; dar vad ca pe placuta e mentionata puterea motorului: 1.1kW (asta este puterea utila, la ax, nu puterea consumata).

In monofazat puterea se poate aproxima cu P=U * Ip * cos (fi) * eta; Ip fiind curentul prin infasurarea fara condensator. Ca si aproximatie acoperitoare, puterea va fi la jumatate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări