bloower Posted October 29, 2018 Share Posted October 29, 2018 Buna seara. Nu stiu daca e forumul corect dat poate merita sa incerc. Am un ATV Eagle Lyda 203e cumparat din Germania. Cand l-am cumparat cel care a incercat sa il porneasca a folosit o baterie de masina. A pornit de doua ori si s-a oprit. Cand a ajuns la mine l-am pornit si eu cu redresorul pe baterie. A pornit l-am lasat cam 10 min la relanti si cnad dau sa urc pe el se opreste. Nu a mai pornit. La inceput dădea cate o scanteie la o apasare de buton si in rest nimic. Am schimbat cdi si bobina. Nimic tot la fel fara scanteie. Sa fie de la regulatorul de tensiune? Sau de la stator? Cum pot sa verifc statorul? Are 3 fire galbene unul albastru cu alb si unul verde. Cel verde si cel albastru cu alb sunt de la cititor. Link to comment
mac01 Posted October 29, 2018 Share Posted October 29, 2018 Vezi ca de obicei se strica contactele butoanelor...in special cel de pornit oprit de pe ghidon...nu mai face contact cum trebuie si nu mai vine scanteie. Verifica intai toate contactele de pornire. Link to comment
validae Posted October 29, 2018 Share Posted October 29, 2018 Mai e posibilitatea ca fiind pornit cu o baterie auto de 12V să fi fost afectat regulatorul de tensiune. Link to comment
Ion_Bumbu Posted October 29, 2018 Share Posted October 29, 2018 La 12Vdc sint si ATV-urile. Link to comment
validae Posted October 29, 2018 Share Posted October 29, 2018 Scuze, mă gândeam la scutere.... Link to comment
bloower Posted October 30, 2018 Author Share Posted October 30, 2018 Cum pot verifica statorul si regulatorul. Cineva mi-a zis ca din cauza ca am pornit atv-ul cu bateria auto e problema Link to comment
bloower Posted October 31, 2018 Author Share Posted October 31, 2018 La 29.10.2018 la 20:32, validae a spus: Mai e posibilitatea ca fiind pornit cu o baterie auto de 12V să fi fost afectat regulatorul de tensiune. Si daca e bulit regulatorul nu mai da scanteie? Link to comment
bloower Posted October 31, 2018 Author Share Posted October 31, 2018 Am testat azi statorul asa: - am pus multimetrul pe curent alternativ si cand am dat la automat imi arata o valoare de 5V pe fiecare dintre firele galbele fiind 3. - pe curent continuu aveam 2.5V pe fiecare dintre cele 3 fire galbene. Bateria era cam slaba si pe cum invartea mai greu tot mai putini volti imi arata. Mai ramane regulatorul pe care nu stiu cum se verifica. Am verificat si instalatia electrica toata cap coada. E ok. Link to comment
validae Posted October 31, 2018 Share Posted October 31, 2018 Dar bujia ai schimbat-o ? Poate are scurt între electrozi... E posibil și ca defectarea regulatorului să diminueze tensiunea necesară aprinderii... aceste regulatoare lucrează cu totul diferit de cele auto, fiindcă alternatorul ATV-urilor nu are excitație separată, ci magneți permanenți. Link to comment
bloower Posted October 31, 2018 Author Share Posted October 31, 2018 Am schimbat si bujia tot asa Link to comment
validae Posted October 31, 2018 Share Posted October 31, 2018 Am văzut pe un cablu un condensator ce părea legat în exterior, s-au făcut ceva intervenții pe la instalație ? Să nu se fi smuls vreun fir de undeva, cred că ar trebui verificate toate cablurile și contactele (butoanele) instalației electrice.Am ajutat un prieten la un scuter care tot așa nu pornea, am găsit fire topite de la un scurtcircuit.... Link to comment
bloower Posted October 31, 2018 Author Share Posted October 31, 2018 (edited) Am verificat toata instalatia. Acel condensator e pus pe firul verde si cel rosu ce duce la regulator. Nu e desprins. Si da instalatia a fost modificata. Normal statorul trebuia sa fie cu 8 bobine dintre care una de putere, iar acum e cu 12 si toate legate intre ele. Ciudat. Edited October 31, 2018 by bloower Link to comment
bloower Posted October 31, 2018 Author Share Posted October 31, 2018 Mda, am schimbat regulatorul si acum are scanteie. Practic el era de vina si am luat si CDI si bobina de inductie doar ca nu au fost o avere. Problema e ca regulatorul pe care l-am cumparat are alte culori pe fire. Negru, verde, galben, roz si rosu. Cel vechi are verde rosu si 3 galbene. Am tot inversat firele si da scanteie oricum le-as pune. Nu stiu care e incarcarea dintre ele. Nu sta la relanti daca nu il accelerez, iar daca il accelerez mai tare da rateuri bubuie. Sa fie condensatorul problema? Link to comment
bloower Posted November 1, 2018 Author Share Posted November 1, 2018 Ma poate ajuta cineva cu o schema la acest stator? Link to comment
validae Posted November 1, 2018 Share Posted November 1, 2018 (edited) Trebuie să fie conectate în stea, câte patru bobine înseriate pe ramură, trei ramuri lu o conexiune comună. Deci până la urmă am bănuit bine că defectarea regulatorului cauza scăderea tensiunii de aprindere. Asta se întâmplă fiindcă aceste regulatoare practic sunt făcute să scurtcircuiteze statorul atunci când tensiunea de ieșire tinde să crească peste 12V. Probabil defectarea l-a făcut să rămână scurtcircuitat... Fiind conectate în stea, toate contribuie la încărcare, dar e posibil ca problema cu relantiul instabil să nu aibă nicio legătură cu alternatorul, ci cu reglajul aprinderii.Sau e o problemă la carburator. Edited November 1, 2018 by validae Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now