Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sharky

Consumuri auto - colectie de date reale

Recommended Posts

Pt ca am vazut ca e un subiect f la moda si interminabil.
Propun sa notam aici consumuri reale, fara discutii, doar culegem date.


Date necesare:
1. Consumul real, masurat la pompa de la plin la plin, pt GPL gol la gol.
2. Drumul parcurs, mod de condus, traseu, AC on/off, aglomeratie
3. Masina folosita, marca, model, motor, cutie automata/manuala, gume normale sau mai late decat normal
4. starea masinii, una e o masina ca noua, alta e una care fumega in draci si are franele blocate (exagerez si eu pt exemplificare)
5. incarcatura, in caz ca e ceva peste medie.


Optionale:
1. consum de pe CB
2. v medie de pe CB
3. alte detalii gen: roti, modificari aduse, defecte care ar putea avea vreo influenta


Repet, dupa ce discutam si stabilim formatul, vor fi tolerate doar posturi de acest gen.
Singurele discutii vor fi doar cu privire la schimbarea formatului si acelea se vor sterge dupa ce amendamentele vor fi facute.
Discutam la inceput care e formatul, apoi postam DOAR date, restul se sterge!


Rog moderatorul sau Vali sa intervina sa stearga orice palavrageala care ar dilua datele.
ASemenea cu subiectul scheme amplificatoare, unde sterg orice discutie, fara avertisment, locul discutiilor e in alt subiect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa incep eu

1. consum real plin/plin 6,52%

2.Drum parcurs aproximativ 100Km in judetul Bc, iar restul un drum de Bucuresti alimentat la intoarcere in jud Bz.

3. Masina Logan 1,6/8V, plecat noaptea la 4, drum relativ liber, portiuni mari 110-130Km/h (cine a mers pe E85 stie cum se circula), in orasele mai mari am mers mai incet.

4. Starea masinii bine intretinuta.

Cateva poze de la alimentare: Km parcursi, Km bord, Bon benzina.

WP-20181101-003.jpg

WP-20181101-005.jpg

WP-20181101-006.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niste chestii mai vechi, dar masurate ca la carte, metoda plin-plin, notate multe conditii pe langa km si cantitate.


Masina: 
Opel vectra A c16NZ, 1.6 monopunct 75 cai,

roti de 175 70 14, 

1tona goala masurata la ITP

FARA AC

cutie cu raport relativ lung, e.g. 3mii ture la ~120kmph

 

In rest Sonda lambda noua, schimbata cum am masina, distributia pusa initial cu un dinte in spate, apoi in ultimul an am schimbat personal cureaua si am reglat-o corect!

Fara scapari de vacuum, fara geometrie prost reglata sau frane care sa agate.

 

Avansul initial a fost tot timpul reglat la setarea de fabrica si de acolo crescut pana la limita la care bate si apoi iar dat inapoi usor.
Cu distributia initiala, reglata prost cu avansul de fabrica masina nu avea vlaga si consuma mai mult, cu avans in plus mergea ok dar avea unele ezitari.
(cureaua nu era intinsa, le-am comparat pe ambele, am montat si demontat curelele de vreo 5 ori in ziua aia!, pur si simplu cea veche era pusa prost)
Cu distributia pusa la punct avansul a ramas de fabrica, nu putea fi reglat "mai inainte" ca batea urat!
Totodata cuplul la turatii joase era cu totul altul cu distributia pusa la punct, lucru de asteptat. Inainte era moarta sub 3mii ture.
Totusi mare diferenta la consum nu am vazut, dar poate de aia ca am calcat-o mai tare, vazand ca trage!


Asadar astea sunt conditiile initiale, mai jos consumurile:
Oras iarna: (13% ,132km), (12.5%, 112km), (12.5%, 300km), (12.5%, 120km), (11.9%, 198km),(11.4%, 210km), (14%, 103km), (11.3%, 184km), (12.4%, 180km),  (12.9%, 189km)


Oras pe perioada calda (am notat daca a fost frig sau nu): 
(11.3%, 200km), (10.9%, 148km), (10.5%, 222km), (10.6%, 168km), (11.4%, 111km), (13%, 132km), (9.9%, 251km), (9.2%, 220km)(9.9%, 147km)(11.6%, 118km), (11.6%, 375km)
Variaza in functie de traseu, de cat am lasat-o la relanti sau daca testam ceva in parcare cu motorul pornit si masina mergea degeaba.


In general nu umblu mult in oras, plinul era facut inainte de un drum lung pt a putea evalua corect consumul, de aia distantele asa scurte, intre 2 drumuri lungi faceam un plin.
Am mai avut multe alte drumuri, dar nu mergeam exclusiv in oras deci nu le-am trecut aici.


Drumuri externe de tip facut plin la iesire din oras, facut plin la intrare:
6.4% 770km cj-transalpina-valcea-pitesti-transfagarasan-sibiu-cluj - masina cu mine si o bicicleta in ea, ceva scule si niste haine, mancare, sac de dormit.


Incepator, condus cuminte, mers repede doar pe unde era liber:
6.2% 350km cj-resita si un pic prin zona
5.9% 324km cj-resita 


3 persoane in masina
6.6% 167km cj-oradea mers alert
6.5% 357km oradea-budapesta cu v maxima legala 130 la ora pe cat posibil in rest legal.
6.2% 729km bdp-bratislava-oradea, v maxima legala 130 la ora pe cat posibil.
5.4% 165km oradea -cluj (facusem pana si aveam o rezerva de toata jena, am mers prudent si incet)


o pers in masina:
6.3% 397km cj-ab-deva-tm
6%   317km tm-oradea-cj


2 pers in masina
5.8% 327km oradea-dus-intors, drum liber
6.2% 353km cj-borsa-cj iarna
6.4% 806km cj-deva-tm-oradea-cj


O pers in masina, multe bagaje, mers legal in limitele de viteza inafara tarii, in tara statia sus si da-i!
6.2% 338km cj-orsova
Record: 5% 400km prin serbia, Orsova-Pozega (SRB), mers mega cuminte la limita legala de acolo 60/80, in zona de relativ campie.
5.75% 522km prijepolje-beograd-TM-AR-simand - mers legal prin serbia 60/80, relief preponderent campie, in Ro cu statie si 90/130.


4 persoane in masina si bagaje:
6.8% 421km cj-hunedoara-geoagiu-cluj


4 persoane in masina, 3 biciclete pe masina, full de bagaje, drum de munte, fara sa menajez masina
7.4% 560km cj-sebes-voineasa-cj


alte statistici:
consum mediu total pe toata durata exploatarii 8.2%, 
km total 51kkm, 
total L 4182.


Eroare ar fi ca n-am primit masina cu rezervorul plin/gol si nici n-am dat-o goala/plina. La asa rulaj nu mai conteaza.


Tip drumuri intern 19%, mixt 38% si extern 43%.
(Am un flag in care notez pe unde am umblat, daca e oras cu minim un drum scurt inafara se considera mixt, la extern in general faceam plin tot timpul)


Urmeaza metzanu si passatu a je me.

Edited by Sharky

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Consum: aproape 14litri, plin la plin, 465km - 3.0%

2. Traseu: Constanta-Bucuresti dus-intors cu putina alergatura prin Bucuresti.

Mod condus: 90-100km/ora constant fara accelerari/franari.

AC oprit. Neaglomerat 95% din drum, in rest aglomerat (Bucuresti).

3. Smart Fortwo, 0.8CDI, automat, gume normale.

4. Starea buna, nu fumega, nu are roti blocate.

 

Drum facut saptamana trecuta. Incarcarea 70% din capacitatea maxima.

Mecanic este posibil sa fie in limp mode (limitat in 3000rpm maxim), nu m-a afectat asta dar e posibil sa afecteze minor in anumite conditii.

 

Pana in Bucuresti (220km) nu a consumat nici prima bulina din 5 de la combustibil. Prima bulina tine mult ca inneaca plutitorul.

 

fNtbv1G.jpg

Edited by dany_cta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina: Hyundai Elantra, 2015, Benzina, 112.000 km la bord.

1.6 l, 128CP.

5.7 l/100km pe CB, in ultimii 2000-2500 km.

Traseu: Ploiesti- Rm. Valcea de vreo 3 ori, Ploiesti- Bucuresti (Faur) de 2 ori pe autostrada, de vreo 4 ori pe DN1 + traversat Bucuresti, in rest Ploiesti- Jugureni PH si interior Ploiesti. 1 max. 2 pasageri. O singura data am carat 200 kg de ciment (Mizil-Jugureni). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Passat AJM 1.9 TDI ~380kkm, '99, mers in oras.
Facut plin ochi, resetat km, mers pana la rezerva si inca ceva, apoi iar plinul.
53L 590km=> 9%.


Conditii:
Masina goala, max 2 pers, plimbata prin oras acu iarna, lasata la relanti pana cureti zapada si se incalzesc scaunele.
Sau cu alte ocazii si mai mult, gen lasat sa se incalzeasca pana imi termin povestile in casa.
Iar cu ocaziile mai fericite, plimbata noaptea cand orasul e liber.
Un consum bun, avand in vedere conditiile date.


Starea masinii e relativ ok, franele nu agata, gume de 195 de iarna aproape noi.
In rest motorul nu fumega, nici la relati, nici in sarcina pe deal in sus (observat din alta masina), valorile de corectie la injectoare sunt decente, motorul porneste la sfert.
Turbina in schimb are geometria obosita, boost intra un pic mai tarziu decat trebuie si peste 3500 intra usor in overboost.
Asta nu ar trebui sa influenteze mult consumul, cred.


Plinul a fost facut cu rabdare ca in poza, deci nu prea e loc de eroare.

plin.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand am spus consumul plin/plin m-am referit la primul clic de la pompa. Nu am umplut pana sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu recomand plinul pana sus.
Eu l-am facut pt ca la masina aia se poate, plus in romania nu iti da nimeni amenda daca versi combustibil pe jos.


In general nu il umplu in halul asta si cand o fac sigur mai circul cat sa mai consum macar 1L.
Intre click si pana sus de tot sunt vreo 2-3L.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 22.10.2018 la 11:56, Sharky a spus:

Propun sa notam aici consumuri reale, fara discutii, doar culegem date.

1. Consumul real, masurat la pompa de la plin la plin, pt GPL gol la gol.

4,2%
2. Drumul parcurs, mod de condus, traseu, AC on/off, aglomeratie

Lugoj-Viena si retur, autostrada 110km/h constant, cam 20km prin cele 2 orase
3. Masina folosita, marca, model, motor, cutie automata/manuala, gume normale sau mai late decat normal

VW Lupo 1,7sdi cutie manuala, gume noi de iarna.
4. starea masinii, una e o masina ca noua, alta e una care fumega in draci si are franele blocate (exagerez si eu pt exemplificare)

coaja din 99 fara probleme tehnice
5. incarcatura, in caz ca e ceva peste medie.

2 persoane bagaje normale

 

 

Edited by fluffy37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astăzi de dimineață 10,5l/100km , mers în oraș , se vede in cat timp am facut cei 17km .

Aproape 5000km făcuți in proporție de  90% în oraș ,  13,6l/100km , merg pe AC automat 22grade indiferent de anotimp .

CLK 200 Kompresor , 2007 , 184cp/250Nm  stoc , capacitate 1.8l

De mulți ani modificată un pic , fulie compresor mai mică in diametru , rescris soft alimentare , acum are 200cp/270Nm .

La drum lung consumă intre 7...8,5l/100km depinde de încărcare si viteză  . Cel mai nare consum afișat in bord 9,2l/100km   , condus pe A2 , 4 persoane ,bagaje , București - Constanța , viteză pe autostradă 140...180km/h fluctuantă .

Cel mai mic consum afișat in bord , Sibiu -Rm Vâlcea , mers constant cu 80...90kmh , 6,8l/100km .

Eu sunt mulțumit de consum , fiind un motor cu capacitatea cilindrică mică si putere destul de mare , nici tomberonul nu este ușor , are 1680kg fără pasageri .

IMG_20190321_075617.jpg

IMG_20190321_080254.jpg

Edited by Faust2018

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smart CDI motorina gat in gat. Mers usor, 50%-50% oras liber seara/noaptea -exterior, fara arogante, fara aer, 2 persoane tot timpul, 90km/h viteza maxima, 355km 9.7litri alimentat aseara.

 

Odata cu asta am aflat o noua faza: se pare ca unele logane au fost construite de renumitul nostru conducator din umbra, mai exact arata 1km parcurs cand de fapt au mers doar 0.8km, masurat pe autostrada. Deci cand arata 1000km pe bord au parcurs 800km in realitate, automat iese consumul mai mic pt ca apare consumul pe 800km nu pe 1000km cum crede proprietarul ca a parcurs.

Smart-ul e foarte precis, am masurat pe 20km de autostrada aseara, de curiozitate punctul fix a batut perfect cu borna kilometrica pana la final, si vitezometrul e extrem de precis, sub 2% diferenta pe gps. Majoritatea pe care le-am testat aveau minim 5-10% diferenta, iti arata 100km/ora pe bord dar aveai 90-95. La smart cand arata 100, ai 99 pe gps. Cand ai 61-62, cum mai avem obiceiul sa mergem prin oras, te-a luat radarul.

 

Legat de postul de mai sus: va rog sa nu puneti consumul de pe bord. Daca voi il credeti pe ala nu inseamna ca este de incredere. Stiu ca sunt multi zmei pe aici care au consumul identic cu ala din bord dar eu n-am intalnit masina care sa nu fure serios la consumul ala, mai mult cred in Mos Craciun. Probabil de aia este la optional (vezi primul post), vorbim de consum real aici, nu de afisaje din bord.

Edited by dany_cta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dany 

De multe ori am facut teste ....cum ...? 

Plin de benzină până a sărit pistolul , am făcut ..... să zicem 120km in oraș cu consumul xx,y /100km afișat pe bord , am facut un calcul să văd cât a consumat din rezervor , apoi am alimentat iar plin până a sărit pistolul , in rezervor a intrat cantitatea de carburant care a reieșit din calcul  , uneori cu unele diferențe +sau- , insignifiante .

Am facut aceste teste tocmai pentru a verifica dacă bordul minte sau nu , din nefericire pentru mine ....bordul nu minte , oricine își dorește un consum cat mai mic ......

In general nu mă interesează cât consumă masinile mele , testul a fost facut de amorul artei .....

Loganurile care le am afișează un consum cu 0,5...1l mai mic decat in realitate .

Oricum ....motoarele pe benzină de 1.2...1.6 consumă cam 10..11l/100km în oraș  .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viteza ar trebui sa difere nu procentual ci cu o eroare fixa.

Daca eroarea e procentuala nu ai gumele corecte pt care a fost calibrat bordul.

La merc setezi cruise control la 100 si resetezi meniul din pozele lui vio si apare de fapt 96.

Idem pe gps. Am incercat si la 160, tot asa. 4km in plus pe afisaj decat media pe baza de km calculata din meniu.

La cat de precisa e eroare probabil e pusa intentionat.

 

Vio, cam gras clk-ul. A mea in carte are 15xx kg.

La itp era sub 1600 cu tot cu tehnician. Revad iar in curand. Ultima data tin minte ca rezervorul era cam gol.

 

Sa masori pana cand sare pistolul e imprecis. Eu la opel tot timpul am facut plin pana sus. Dar nu recomand.

De multe ori pistolul sarea si cu 10l inainte.

Cat timp faci asta o data eroarea e imensa, dar eu am facut statistici timp de 7 ani 50k. Deci chiar daca o data fentez cu 10l a doua oara recuperez.

 

Voi pune si datele de merc. Dar nu am apucat pana acum. Am uitat :)

la merc daca ai motoru dereglat pe gaz si ai ltft mare, gen 10 la suta, aia se duce fix in consumul din bord.

am testat asta pe gaz destul de simplu.

pe drept pe cruise control la 60 v6 aveam 6 la suta.

din laptop am taiat 10 la suta din gaz asa incat ecu masinii a marit timpp ceruti de injectie. In final ltft a urcat la 10.

tot cam cu 10 la suta a papat in plus in bord, desi gaz tot cam atata intra.

eu de aici trag concluzia ca acel consum e oarecum bazat pe timpii de injectie. Poate nu exclusiv dar sigur intra ei in ecuatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eroarea de viteza nu are cum sa fie fixa, e procentuala si este cauzata de micile variatii in transmisie + altele care intentionat nu sunt luate in calcul pentru a aparea eroarea, gen diametrul rotii care este mai mic in realitate cand e greutate pe ea (e deformata in partea de jos), nu e diametrul normal la gol. Producatorii sunt de acord cu eroarea asta pentru ca: 1. te face sa mergi mai incet in realitate, crezand ca mergi mai repede si 2. ies date false bune pentru ei, gen "accelerezi mai repede pana la 100/ora desi tu ai 90 de fapt" si consumi mai putin pe suta de km pentru ca tu ai mers 90km de fapt. Cei 10% dati exemplu aici sunt puri teoretici. Asa cum am zis, la Smart nu am intalnit eroarea comuna la toate celelalte (dusa la extrem la logan), deci e posibil ca cei de la Mercedes sa fie un pic mai seriosi, sau e posibil faptul ca am gume o idee mai mari decat in carte sa compenseze eroarea.

 

Legat de consum, la Smart rezervorul este de 22litrii deci orice alimentare este un plin, e foarte usor de urmarit consumul. Nu te duci in peco sa bagi de 30lei, bagi cat intra si chiar te bucuri daca reusesti sa bagi peste 70-80lei sa nu stai toata ziua in PECO. Adevarul e ca la cealalta masina principala a mea nu am alimentat niciodata sub 100lei si mi-era cam rusine la smart cand bagam de 40lei si nu mai intra, parea ca sunt sarac de-ala care vine sa bage "gaz" cu pipeta de cat are in portofel. Chiar si cand bagi 72, 75, 78 lei te oftici ca nu intra pana la suma rotunda, are impresia casierul ca ai banii numarati fix 72lei sa iti ramana si bani "de tigari". Nu cred ca sunt ei obisnuiti cu ideea ca pur si simplu nu mai intra, pana si Smart-urile pe benzina au rezervor mai mare.

I-am mai zis eu lu un baiat de-al lor:

- Fa-mi plinul !

Se freca ala pe maini, nici nu a fixat bine pistolul ca s-a trezit ca nu mai intra. "- Dar nu mai intra boss ! doar 13litrii" "pai cat te asteptai sa intre ?".

Edited by dany_cta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie sanatosi si sa bage la pompa daca nu le a placut scoala.

Is 2 erori. Partea de fixa pusa intentionat si partea care tine de erorile din realitate.

Gps ul pe drept (fara curbe sau panta) e precis. Se poate verifica si cu ala.

Si la opel era destul de constant. Cam 8 10kmph la ochi. Adica si la viteze mici gen 30 dupa gps era 20 la fel si la 150, gps 140.

 

Cand ai rotile diferite deja de la 150 in sus eroarea absoluta e mare fata de 30. La asta ma refer. Adica am vazut destui cu e class cu 205 55 16 in loc de 205 60 16 sau 225 45 17 ca deh, is mai ieftine gumele. Chiar daca masina arata caraghios. Si acolo eroare devine mare.

Oricat incarci masina de umfli cat de cat gumele nu ajungi la asa aberatii la erori.

In directia asta bat cu fix vs relativ.

Amandoua exista dar pe o masina cu roti corecte aia relativa e f mica si fixa e dominanta la vitezele cu care circulam.

La masinile mai noi km e luat din senzori abs si scapi de transmisie.

Edited by Sharky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.