Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme electromotor


Vizitator moscraciunsanta1

Postări Recomandate

Vizitator moscraciunsanta1

Salut colegi, am și eu o problema cu un electromotor. Înainte se auzea doar un țăcănit, când arunca bendixul pe coroana dar nu pornea electromotorul sa învârtă doar după 10-15 încercări, si pornea imediat, apoi nu a mai mers deloc, doar cupla și atât. Am dat electromotorul jos și am găsit un șurub ce ieșea din bobina rupt din interior. Am dus electromotorul la un mecanic, a schimbat bobina și acum cuplează, învârte, dar electromotorul nu mai are putere, abia învârte motorul. L am dus din nou la el, l a curățat, l a lăcuit sa nu fure curent, a făcut totul și tot nu merge. Nu știu ce sa ii mai fac, înainte după 10-15 încercări când redusa sa pornească, învârtea cu putere și pornea imediat, acum cuplează, învârte dar nu are putere deloc. Nu știu ce sa ii mai fac

IMG-20180622-WA0004.jpg

IMG-20180622-WA0006.jpg

Link spre comentariu

La 12V n-are cum sa "fure" curent... nu era nevoie de lacuire.

Cel mai probabil ati modificat ceva... fire de alimentare sau contact de masa; n-are putere pentru ca e alimentat prin ceva cu rezistente mari.

Curentul initial e de 200-300A... deci si un contact slabit, cu 5-6mohm poate avea influente majore.

Bendix-ul daca nu face contact corect (nu asigura presiune suficienta in contactele de forta), poate fi o alta cauza.

Link spre comentariu

Contactul il face starterul, nu bendixul.

Verificati tot circuitul baterie electromotor (cabluri, suruburi stranse bine, piese contact curate, etc), inclusiv contacte starter (sa nu fie perlate).

Cand bobina starterului are cateva spire in scurtcircuit, nu mai are putere sa cupleze bendixul si sa faca contact ferm. Unii "specialisti" umbla la sistemul mecanic ca sa utilizeze bobina defecta. La dvs. nu era cazul.

Vedeti daca starterul cupleza ferm, ca inainte.

Defectul nu era de la starter, ci de la rotorul electromotorului-la colector bare insularizate (nu mai fac contact). De aceea pornea din cand in cum-numai cand periile erau in dreptul celor cateva bobine, care mai faceu contact cu colectorul.

Link spre comentariu

 '''"rotorul electromotorului-la colector bare insularizate (nu mai fac contact). De aceea pornea din cand in cum-numai cand periile erau in dreptul celor cateva bobine, care mai faceu contact cu colectorul.""

 

 

aici este defectul electromotorului cositoreste rotorul si va merge brici 

 
Link spre comentariu

Ideal, este schimbarea rotorului.

Daca nu-i posibil (nu se gaseste, este scump, etc.), se poate incerca recuperarea lui (cam dificil, dupa ce Dorel l-a lacuit).

Cu un letcon de putere mare (P>300W), pasta decapanta si cositor, (nu fludor) se cositoresc barele (se curata in prealabil cat se poate de bine) in lacasurile din colector. Se strunjesc lipiturile (numai ele nu si zona pe care calca periile). Dupa ac. operatie, se poate cerceta vizual, daca lipiturile sunt in profunzime (este OK) sau numai la suprafata. Daca lipiturile sunt numai la suprafata, la prima pornire, cositorul se topeste si este aruncat afara. 

Spor

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări