Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ford focus 2 1.6 tdci 2007


Vizitator Dorin Corduneanu

Postări Recomandate

Vizitator Dorin Corduneanu

Buna ziua...vin și eu cu o mica problema la focusul meu...cumpărat fara verificare in prealabil și acum trag ponoasele..deci...cumpărat de la Câmpia Turzii într-o miercuri..venit cu el pe roti până la Făgăraș... încântat de cum merge... adevărul este că scotea puțin fum negru la accelerări dar mă gândeam că este destul de normal la diesel... duminica dimineața,îmbarc toată familia și plec în afara localității..la nici 10 km mașina se oprește in mers...nici un semn precursor...pur și simplu ii taie alimentarea și asta a fost...nici un martor in bord...luni o duc pe tester,de fapt 3 testere diferite...primul îmi dă eroare pe un releu+ eroare pe filtru de particule...șterge eroarea cu releul..mai căuta odată și îmi găsește pe lângă eroarea cu filtru de particule eroare pe turbo..al 2-lea tester îmi dă eroare pe filtru de particule+îmi spune că presiunea in rampa rămâne la aceeași valoare indiferent daca este motorul pornit sau oprit..și faptul face că la o inspecție la motor se descoperă că motorina nu mai ajunge in injectoare... diagnostic=am mizerie in rezervor...soluția atunci a fost sa sufle pe returul injectoarelor și să scoată gazele adunate în rezervor.. bineînțeles că a fost o soluție de moment și mașina sa mai oprit odată...de data asta am dat rezervorul jos și l-am spălat+am schimbat încă odată filtrele... problema este că acum da cu fum mai tare și miroase a motorina arsa...care ar putea fi una dintre cele multe probleme??

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

On 6/22/2018 at 4:34 PM, Dorin Corduneanu said:

Pai aia am zis și eu că este prima oara...și l-am schimbat primul...și cu filtru nou să oprit iarăși în 4 zile.. aceleași simptome...

 

Nu am zis ca filtrele ar fi cele care cauzeaza problema, eram doar curios cum poate un mecanic sa dea vina pe mizeria din rezervor cand mizeria aia nu ajunge nicaieri mai departe de filtru orice i-ai face. Nu o sa treaca de filtru, deci cum explica ala ca mizeria aia iti opreste motorul ? Imi vine greu sa cred ca e asa de multa de ti-a infundat filtrul.

 

Mai bine cauta un mecanic care stie sa caute defectul, nu sa inventeze tot felul de motive si mizerii.

Eu as incepe de la regulatorul de presiune. Bineinteles ca nu poti sa "depanezi" o masina pe forum, nu ai cum sa sti care este problema nici in fata ei pana nu incepi sa verifici, dar e un punct bun de plecare.

Link spre comentariu

Cand presiunea in rampa , sta fixa , adica mare, undeva spre 900 de bar, doar cu contactul pus, vezi ca ai vana egr in scurt.

Iti innebuneste masina . Moare in mers , nu mai porneste etc. Si este aleatorie tampenia.

Kkt-ul iti pune in scurt , cam tot ce ai senzor pe sina aia de tensiune.

Este boala cunoscuta la masina asta.

Link spre comentariu

Buna observatie. Am si uitat de EGR. Atentie mare, can lucrati la EGR, de scoateti mufa, ar fi bine ca bateria sa fie deconectata.

Altfel asa de prost facuta e magistrala ca iti apar erori fara legatura la o simpla deconectare de mufa: eroare senzor vibrochen, eroare memorie si ceva cod aiurea, etc.

Mai nasol e ca nu mai vrea motorul sa porneasca decat cu reset din baterie.

 

1.6 tdci fara filtru de 90 cai merge cu mufa de la EGR scoasa, Trebuie doar sa va asigurati dpdv mecanic ca vana e inchisa. Adica desfaci suruburile de la motoras, il pui pe pozitia care trebuie, idem si pe motorul servo, il tragi pe inchis. Masina merge ok, doar ca ai becul galben aprins in bord, dar de consumat tot la fel consuma, tot la fel trage. Cel putin fratele meu a mers asa 3 saptamani pana a sosit piesa si am montat-o.

E ok ca solutie de urgenta si dupa cum s-a prezentat masina, as specula ca e ok si ca solutie definitiva.

 

ATENTIE DOAR, nu desfaceti nmotorul egr de pe vana ca va trebuie tester ca sa o recalibrati. Vana nu e fixa, se paote roti si de cumva o misti nu ai cum sao  mai pui la loc.

 

Daca e sa te uiti cu un tester de ford vei vedea ca EGR nu functioneaza cand ii dai talpa, nici in frana de motor, comanda acestuia cat si pozitia vanei (senzor hall) sunt pe inchis.

EGR intra doar cand mentii viteza pe drum drept, adica sarcina f mica. Am urmarit in mers, in toate regimurile.

Posibil ca la alte modele sa mearga altfel.

Link spre comentariu
Vizitator Dorin Corduneanu

Bun..acestea fiind zise...invatati-ma și pe mine ce sa ii spun mecanicului...ce să facă și ce să se uite..că precis nu ne vom înțelege...sa anuleze egr fizic sau cum?

Link spre comentariu
  • 4 ani mai târziu...

Salut, o problema cat de cat asemanatoare am si eu cu un focus din 2010 1.6tdci dar cel de 110cp, porneste merge destul de binisos tinand cont ca am un injector care cred ca nu functioneaza cum trebuie, in afara de faptul ca intra in limp mode din cauza presiune scazuta turbo, de curand am bagat c-am 17L de benzina din greseala cand aveam jumatate de rezervor, dupa am complectat pana la plin cu motorina, toate buna si frumoase pana a inceput sa imi dea eroare intermitenta pe teste deplhi presiune scazuta injector si aleator presiune scazuta injector si rampa comuna, asta se intampla doar in momentul in care o accelerez brusc si vreau sa fac cate o depasire, intra in limp mode nu se tureaza mai mult de 2700-2800rpm, si nu isi revina pana cand nu opresc motorul 2-3 minute.

Daca cineva s-a lovit de aceasta problema sau stie cazuri un email cu detalirrea ar ajuta enorm.

Link spre comentariu

Ca să vezi ce injector pierde presiune, scoate furtunele de retur şi pune câte un furtunaş de perfuzie sau care se nimereşte la diametru, astfel încât să poţi conecta retururile la patru flacoane de circa 50-100ml identice.Cu astea montate, porneşti motorul scurt timp, astfel încât să se strângă o cantitate de motorină măsurabilă în recipiente.Recipientele care au cea mai mare cantitate reprezintă injectoare cu pierderi mari.E o metodă primitivă, dar relevantă...â

Eu am Ford Focus 1.8 TDCI şi când am avut probleme cu injectoarele mie practic îmi oprea motorul când depăşeam 70-80km/h şi la testul cu furtunaşele în sticluţe, aveam două injectoare cu pierderi masive.Ultima figură mi-a făcut-o când depăşeam un TIR...nasol moment, aveam şi pe unul după mine.

Am recondiţionat toate injectoarele şi pompa de injecţie, toată treaba m-a costat 3500 Lei la o firmă din zonă.Recondiţionarea pompei e vitală, fiindcă ea cauzează de fapt defectarea injectoarelor când se uzează.Deci recondiţionarea injectoarelor fără a umbla la pompă e muncă degeaba..

Ulterior am aflat că se putea la sfert de preţ, dar la mecanici neautorizaţi.Acum merge bine, mie mi-a garantat 100000km sau un an de rulaj.

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări