Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Se aprinde martorul ABS dupa inlocuire rulmenti fata.


Recommended Posts

Salut. Incepuse sa huruie unul dintre rulmetii fata la Sandero si am zis sa-i schimb pe amandoi. Am cumparat rulmenti noi de origine, am mers in service autorizat sa-i schimbe. In timp ce asteptam sa-mi vina randul, am intrat in vorba cu cel care avea masina la reparat inaintea mea si mi-a spus ca el schimba discurile de frana ca erau uzate (avea 80.000km). Eu stiam ca am 150.000km, zic hai ca imi cumpar si eu discuri noi, daca tot umbla mecanicul pe acolo, sa le schimbe. ( nu stiam starea lor, dar se pare ca schimbarea lor nu era necesara, fiind destul de groase "in carne" fata de cele ale masinii cu 80.000km, probabil stilul de condus). In fine, mi-a schimbat mecanicul rulmentii fata (frumos lucrat, presa, fara cionaneala pe rulment, etc), discurile de frana noi puse  pe masina, toate bune si frumoase, dar ca acum m-i se aprinde martorul ABS, dar nu mereu, ci doar cand depasesc viteza de 110km/h, fara sa calc frana, fara nimic. Initiam vedeam doar ca s-a aprins martorul ABS, fara sa fiu atent daca s-a aprins dupa o frana mai tare sau ceva de genu' si am crezut ca e de la discurile/placutele de frana sau lichidul de frana sub nivel.(sistemul de franare in general). Am desfacut placutele de frana, le-am smirgheluit sa elimin rizurile de discurile vechi, curatate bine (stiu ca normal trebuia sa pun si placute noi), la fel discurile le-am curatat cu spay de frane. Degeaba. Raman suspecti rulmentii, eu am cerut la magazin din cei pentru masina cu ABS. Am incercat franele pe un traseu cu multe curbe si franeaza bine, intra ABS fara probleme, dar nu se aprinde martorul cat timp nu depasesc viteza respectiva. (110km/h). Am mers cu masina prin oras vreo 200km si nu s-a aprins martorul ABS, desi am franat de "n" ori, cum am iesit in afara localitatii si am depasit 110, s-a aprins martorul.

Exista vreo rezolvare simpla? Adica mi-e groaza sa ma duc la garantie, chiar daca primesc alti rulmenti noi, tot pierd prima manopera (deloc de neglijat, 200 lei doar pt rulmenti). Ajuta cu ceva daca iau borna de la baterie cateva minute?

Multumesc.

Edited by marius75
Link to comment
  • Replies 19
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pune testerul vezi la ce roata ai problema.

Verifica presiunea in pneuri,verifica pneurile sa nu fie roase pe o parte sau au dimensiuni diferite.

Verifica si senzorii ABS,sunt de fapt niste bobine,poate in momentul introducerii noului rulment au fost stricati sau nu mai sunt pe pozitie sau nu a intrat rulmentul cat trebuie pe ax.

La Logan sunt doua tipuri de sisteme ABS. Pe rulment este un inel cu magneti pentru ABS, unul din sisteme are un numar mai mare de magneti verifica sa nu fie si aceasta cauza. Sistemul ABS functioneaza pe diagonala,de obicei, astfel un numar mai mic sau mai mare de magneti indica o viteza mai mare sau mai mica pe acea roata,sistemul nu intervine pentru ca intrerupatorul pedalei de frana nu este actionat dar acest fapt este semnalat ca eroare.

Edited by schukaru
Link to comment

Multumesc de raspuns.

O sa caut pe cineva cu tester sa vad care e cauza.

Pana atunci o sa mai incerc cateva variante de la tara, adica o sa merg pe un drum slab circulat si sa-i trantesc cateva frane, sa vad care roata franeaza mai cu sete.

Cauciucurile sunt ok, cu rulmentii vechi nu am avut probleme sa vad martorul aprins, iar de cum am schimbat rulmentii, a aparut problema. O sa verific totusi presiunea, desi la volan nu trage stanga/dreapta.

Senzorii ABS o sa-i verific, am un aparat care masoara bobine. Rulmentii au fost bagati pana la capat, ca eram langa mecanic si chiar m-am uitat la acul de la presa cum urca brusc atunci cand era rulmentul intrat la maxim.

Ce ma gandesc eu, sa nu-mi fi dat rulment diferit la nr de magneti fata de cat ar fi trebuit, desi i-am specificat anul si modelul. Totusi cred ca daca era diferit nr de magneti, ar fi aratat o eroare de la o viteza mai mica. Cam greu pentru mine sa vad acasa daca e rulmentul potrivit, nu stiu cum se deosebesc cele doua tipuri de rulmenti.

Alta varianta ar fi sa nu fi intrat ceva mizerie la canelurile alea de pe planetara, care au legatura cu sistemul de ABS, si din cauza sa am eroare.

La repornire, martorul se aprinde o secunda-doua (normal, de control) dupa care se stinge si ramane stins indiferent cate frane pun, dar sa nu depasesc viteza de 110 km/h ca atunci se aprinde chiar si fara sa franez.

Ma duc sa fac ceva probe pe asfalt, una cu martorul stins si una cu martorul aprins, sa vad urmele de frana, care roata tine si care nu.

 

Link to comment

Vezi sa nu iti strici gumele cu experimente de genul.

Probabil e o chestie de  compatibilitate. Daca ar fi busit vreun senzor ti-ar comenta de cand iesi din parcare.

La fel pt mizerie.

Presiunea e usor de verificat, desi ma indoiesc sa fie de vina.

 

Discurile se masoara, 80mii mi se pare mult prea repede. Le-ai pastrat pe alea vechi?

Poate ai bafta sa se ovalizeze astea noi. :)

 

Bafta, la logan chiar nu stiu cum e sistemul ABC implementat.

La masini ca sa testez senzorii, fara tester sau asa: roata pe cric, contactul pus, invarti de roata.

Pompa de frana va scoate niste sunete.

La unele e nevoie sa scoti/pui contactul intre teste dintre roti diferite.

Testat pe ford, merc, passat b5.

Dar la tine sigur de aici e problema.

 

Link to comment

Multumesc de raspuns.

Am suspendat fata si am invartit de roata din dreapta si intr-adevar, se aud niste pacanituri dinspre pompa de frana. Am luat contactul si l-am pus la loc, dar pacaniturile de aud iarasi fara sa mai invart de roata (doar cand e contactul pus se aud). Prima data incerc sa vad daca-si revine dupa ce scot borna de la baterie cateva secunde, daca nu, ies la o tura.

Discurile le-am pastrat, sunt destul de bune, puse langa cele noi era o diferenta mica, iar fata de cele ale cetateanului care avea 80.000km erau mult mai groase. Nu le-am masurat ca oricum n-am decat ruleta la indemana. Tot din cauza aia le-am pastrat si eu, poate (sper sa nu) ovalizez vreunul, dau intr-o balta mai mare cu ele incinse, altminteri, la stilul meu de condus merg pana la loc comanda (din moment ce alea vechi, la 150.000km, erau aproape cat astea noi de groase).

O sa intreb si mecanicul, dar ala sigur o sa arunce pe rulmenti, de fapt si eu tind sa cred ca mi-au dat alti rulmentii fata de ce imi trebuia mie, (ma refer la magnetii aia ca sunt de doua tipuri, in functie de sistemul ABS).

Trebuie sa fac si un test mai serios la franare.

 

LE: Am luat eu borna de la baterie pentru cateva secunde si dupa aia am pus-o la loc si acele pacanituri dinspre pompa de frana de auzeau in continuare (DOAR cu contactul pus). Am invartit mai energic de una dintre roti si de data asta s-au auzit alte pacanituri mai tari, cred ca de fapt astea trebuia sa le verific eu. Se aud la ambele roti fata, in functie de cat de tare invart de roata. Insemna ca senzorii ABS lucreaza.

Edited by marius75
Link to comment

De curiozitate, cat au discurile vechi si cat au unele noi grosimea, daca poti cu ruleta si nu e deranj prea mare. Eu le-am schimbat acum 30k si vreau sa am un termen de comparatie. Deja am mai facut un schimb de placute saptamana trecuta. Am schimbat si eu un rulment cand am luat-o dar nu am abs. Poate ti-as mai fi spus cum a decurs la mine.

Link to comment

Discurile  vechi au 11 mm, cele noi nu le-am masurat ca trebuie sa dau roata jos, dar cred ca au 14mm. La 30.000km ar trebui sa ai macar 12 mm grosime, dar asta depinde de stilul de condus.

..................

Intre timp am iesit la o tura, am pus cateva frane mai tari la 80km/h. De franat, franeaza bine, intra ABS-ul pe ambele roti egal, pe asfalt raman doar catre sfarsitul franarii doua urme de  30-40cm. Dupa aia, am iesit pe drum national pana la prima localitate, si am calcat-o la 130, n-am putut mai mult din cauza traficului. Nu s-a aprins martorul de ABS.

La intoarcere am prins mai liber si am calcat-o mai tare, la 140 s-a aprins iarasi martorul de ABS. Nu stiu ce sa zic, ori de la franele alea tari si-a mai revenit ori de la faptul ca am luat borna de la baterie pentru un minut, poate s-a resetat ceva pe acolo. Daca ramane asa, nu ma deranjeaza ca foarte rar ajung la viteza aia, de obicei merg cu 110-120 in afara localitatilor pe DN-uri, iar pe autostrada cam 130KM/H, insa ajung destul de rar pe autostrada.

Poza cu discurile vechi, schimbate la 150.000km, desi nu trebuia. Le tin de rezerva.

333.jpg

 

Edited by marius75
Link to comment

La  un sandero dotat cu abs au fost inlocuiti rulmentii fata cu unii marcati ca fiind pentru masini cu abs(polparts) ,cod de produs ok ,pret 70 lei/buc;au aparut semnalizari aleatoare ale senzorului abs combinate cu lipsa  franarii pe fata (ca pe ghiata).Dupa ce a ramas doar cu frama de mana in un pasaj din Bucuresti si numai experienta soferului a evitat un accident ,prima oprire a fost in un service dacia unde au fost schimbati rulmentii fata -345lei/buc si fenomenul nu a mai aparut.

Link to comment

Nu e nevoie de reset de la borna, teoretic, dar asta poate varia de la un sistem la altul.
La passat daca intra in eroare (invarti roata pe cric) isi revine singur dupa ce te pornesti, ford la fel.
Chiar sa ramai fara frane de la un senzor de ABS asta nu mai auzit.
Dar e f nasol. :(
Ar trebui sa ai frana normala la dispozitie.

 

Pana una alta suna-i pe oameni si spune-le problema care o ai. Poate reusesc sa se uite sa ia codurile de pe rulmenti, daca cumva mai sunt vizibile, in lateral exterior.
Zic asta in ideea in care se mai intampla sa ceri ceva si sa vina altceva.

 

Discurile alea din cate vad nu prea au buza, atat cat se vede.
Eu as fi zis ca mai merg, vorba aia, poate in 2-3 ani o dai, le-ai schimbat degeaba, ca doar nu faci raliu cu ea sa le incalzesti in draci.

Link to comment
On ‎6‎/‎15‎/‎2018 at 7:26 AM, ex.escu said:

La  un sandero dotat cu abs au fost inlocuiti rulmentii fata cu unii marcati ca fiind pentru masini cu abs(polparts) ,cod de produs ok ,pret 70 lei/buc;au aparut semnalizari aleatoare ale senzorului abs combinate cu lipsa  franarii pe fata (ca pe ghiata).Dupa ce a ramas doar cu frama de mana in un pasaj din Bucuresti si numai experienta soferului a evitat un accident ,prima oprire a fost in un service dacia unde au fost schimbati rulmentii fata -345lei/buc si fenomenul nu a mai aparut.

 

Asta ori e poveste pescareasca (sau gresita/incompleta prin niste puncte esentiale), ori sistemul de franare de la masina aia e proiectat de niste idioti. Indiferent ce pateste ABS-ul nu trebuie sa fie posibil sa ramai fara frane, doar fara asistenta lui. Chiar si daca senzorii trimit informatii gresite sau lipsite de sens.

Link to comment

Cand e vorba de sistemul de franare  nu se admit "povesti pescaresti" -ceea ce am relatat e strict autentic,am recuperat  ambalajul de la rulmentii in cauza,daca moderatorii permit (sa nu fie considerat antireclama) il voi scana si posta in zilele urmatoare.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines