Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Nucleu

Tiristor, Triac

Recommended Posts

Salut.....pana acum de putine ori am avut ocazia sa lucrez cu tiristoare sau cu triac! Intrebarea este cum imi dau seama daca e ars un tiristor sau triac? il masor ca si pe un tranzistor? (...nu as crede...)Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

faci un test in cc,cu un bec si o rezistenta-daca ramane becul pornit dupa ce i-ai dat tensiune pe poarta,e tristor,daca merg inversate anodul cu catodul-e triacnu pot sa-ti zic care anume sunt pinii,eu ii testez la nimereala(desi nu e indicat,vezi datasheetul lor)rezistenta sa fie de ~500ohmi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai aici un link interesant care iti arata exact cum sa faci testul cu un ohm-metru. Tiristoarele le testam alimentandu-le pe anod si catod si amorsand poarta, se aprindea un bec si ramanea aprins. Metoda am folosit-o demult cand am primit vreo 5 Kg de tiristoare nemarcate, nu sunt acasa acum ca sa-ti dau mai multe detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.....pana acum de putine ori am avut ocazia sa lucrez cu tiristoare sau cu triac! Intrebarea este cum imi dau seama daca e ars un tiristor sau triac? il masor ca si pe un tranzistor? (...nu as crede...)Va multumesc!

de obicei in practica cand isi da duhul un tiristor sau un triac apare un scurtcircuit intre anod si catod (la tiristor) sau intre anozi (la triac) deci neconectat in schema (sau conectat) tiristorul (triacul) conduce tot timpul (are rezistenta aproape de 0 )daca ai o astfel de piesa o masori cu ohmetrul si daca are rezistenta mica (mai mica de 10-30 ohmi) intre 2 terminale atunci sigur e defecta

Share this post


Link to post
Share on other sites

am o sursa cu un tiristor....sau triac...ce o fi.....si am atins din gresala + cu carcasa si tiristorul e pe carcasa direct...si atunci s-a ars siguranta..am schimbat-o dar s-a ars iar....cred ca am traznit tiristorul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

scoate tiristorul/tricul din montaj (fa-i o poza inainte sau deseneaza cum era montat) si masoara-l cum ti s-a indicat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiristorul se masoara exact ca un tranzistor normal,cu aparatul de masura pe domeniu: buzzer,iar triacul doar intre doua terminale trebuie sa indice o valoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tiristorul nu are cum sa indice la fel ca un tranzistor....doar daca e defect!?

tiristorul si triacul poti spune ca la masurare arata cam la fel ...adica trebuie sa aiba o rezistenta intre G si  K ...tiristorul indica ca o dioda intre aceste terminale si triacul ca o rezistenta(tot intre k-g) ...iar intre k-a(t1-t2) nu trebuie sa indice nimic(daca e bun)

Edited by elmar

Share this post


Link to post
Share on other sites

de obicei in practica cand isi da duhul un tiristor sau un triac apare un scurtcircuit intre anod si catod (la tiristor) sau intre anozi (la triac)deci neconectat in schema (sau conectat) tiristorul (triacul) conduce tot timpul (are rezistenta aproape de 0 )daca ai o astfel de piesa o masori cu ohmetrul si daca are rezistenta mica (mai mica de 10-30 ohmi) intre 2 terminale atunci sigur e defecta

 

Tiristorii de putere au chiar mai putin poarta - catod , deci atentie ! - 20 ... 25 ohmi e valoare curenta ...

Edited by gauss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am facut testul cu alimentarea si cu bec , si a ramas aprins dupa ce am amorsat poarta , deci e ars sau e bun ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa continui testul:

-Intrerupi alimentarea becului (care este aprins cu comanda data pe poarta),desurubezi din soclu=> becul se stinge,insurubezi becul in soclu=>ramane stins,dai comanda pe poarta =>becul se aprinde =>tiristorul functioneaza,este bun.

Posted Image

 

B2 apasat scurt timp=becul se aprinde

B1 apasat scurt timp=becul se stinge

Edited by vio2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

domnilor va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns , am 6 tiristori fiecare montat pe un radiator de aluminiu codu este : BBC CS190-08io1 ce va rog , are catodu si anodu si mai are doua fire subtiri cum se leaga care este acea poarta de alimentare sa deschida nu inteleg deloc si ce rol au , la ce pot sai folosesc va rog din suflet sa ma deslusiti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.