Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

robot pornire portabil home made


Recommended Posts

buna ziua !

am tot vazut pe diverse site uri ,roboti de pornire cu acumulatori,care pot genera un curent  mare(300amp) pt o durata  scurta de timp,suficient pt pornire auto cu bateria  relativ descarcata.

evident curentul mare este obtinut prinyt un convertor dc dc  de la un acumulator modest(probabil 10-20 ah)

problema mea este,ca nu gasesc  nicaieri schema sau un kit cu acest modul de  boost converter 

are cineva idee ce converter ar fi ?

multumesc

Link to comment

Orice acumulator de minim 20Ah poate fi folosit pe post de ,,robot de pornire,, și nu e nevoie de niciun convertor.Ce să convertească convertorul, să crească curentul ? De unde să scoată mai mult ?  Așa cum un acumulator ,,starter,, de 60Ah poate oferi scurt timp 600A, așa și un acumulator de 20-30Ah poate să dea cei 200-300A pentru scurt timp. Cumulat cu ce mai dă și bateria mașinii, e suficient pentru pornire.

Acel ,,robot de pornire,, are în carcasă și o sursă în comutație necesară încărcării acumulatorului.Unii ,,roboți de pornire,, mai mici au chiar un redresor clasic cu transformator, care fiind de mici dimensiuni e mai ieftin decât o sursă în comutație.

Edited by validae
Link to comment

Când e complet încărcată, bateria de acumulatori Li-Ion ar trebui să aibă cam 12,6V. În acel video se demonstrează că nu există nicio protecție la suprasarcină sau scurtcircuit a bateriei. Singurele care ar mai putea ceda ar fi chiar acele diode (din cutiuța roșie de pe cablul de plus), dacă s-a gândit cumva folosirea lor acolo pe post de siguranțe....fiindcă alt rol nu pot avea oricum. Cum arătasem în prima postare, curentul de pornire nu e susținut de ,,robotul de pornire,, de unul singur, ci de grupul acumulator starter + ,,robot de pornire,, sau acumulator tampon. Acumulatorul Li-ion asigură o ,,reîncărcare,, parțială (până la egalizarea potențialelor) a bateriei starter de pe mașină, apoi curentul de pornire e suportat de ambele baterii în paralel, deși distribuția curenților nu va fi egală, dat fiind că rezistențele interne ale celor două acumulatoare nu sunt nici pe departe egale. Oricum, acea baterie Li-Ion nu dă nici pe departe 200-300A în cazul pornirii mașinii, ci mult mai puțin, fiindcă o parte e preluată de acumulatorul mașinii, cel puțin până când ăla își dă duhul.....fiind deja obosit de pornirile anterioare ratate.

Edited by validae
Link to comment

Acum pare mai logic. Probabil sunt niște diode de sens in paralel(pr a fi cât mai mică căderea de tensiune) ca,curentul bateriei de mașina sa nu treacă invers și de ce nu,ca mijloc de protecție anti polaritate. Nimic spectaculos. Multumesc celor care mi au răspuns. 

Link to comment

Nu protejează deloc la inversarea accidentală a polarității acele diode înseriate, dacă pui plusul bateriei auto la minusul ,,acumulatorului starter,, atunci se lasă cu o mare explozie a celui mai mic....poate doar să împiedice descărcarea celui auto în cel Li-Ion. 

 

Link to comment
  • 7 months later...

Acumulatorii Li-Po (Litiu polimer) au capacitate mare în raport cu greutatea si volumul. În plus, descărcarea lor are loc pe un palier relativ orizontal spre deosebire de alti acumulatori la care descărcarea este pe o pantă descendentă curent - tensiune. Fiecare celulă are 3,7 - 4 V si trebuie descărcată până la cel mult 3,2 v altfel nse poate distruge sau nu se mai incarcă. Bateriile de acumulatori Li-Po sunt compuse din 1-8 celule serie-astfel un Li-po 4 S inseamnă că are între 12,8- 16,4 V o celulă este un s. pe lângă asta mai este marcat cu litera C capacitatea pe care o poate da timp de 20 s la descărcare în scurt 10 - 30 sau mai mult c. fără ca acesta să se distrugă. Încărcarea se face rapid, cu un curent de 1-5 C sau mai lent co un curent sub 1 C. Încărcarea se face balansat adica pe fiecare celulă în parte.

Acest „robot ” de pornire vine doar cu un aport de curent ca să nu-i moară vlaga acumulatorului de pe mașină chiar atunci când compresia e maximă, el nu poate înlocui acumulatorul masinii deci dacă bateria e moartă nu are rost să încercați pt ca se va distruge. În serie se leagă o baterie de diode1-3 diode pt a-i păcăli rezistența internă si a-i limita curentul de descărcare adică atunci când își pierde vlaga acumulatorul cu plumb sare curentul din acumulatorul Li-po și ajută, după ce se dă demarorul peste cap, rezisstența acumulatorului cu plumb este mai mică și bagă el curent.

Ca să construiești un astfel de „roboțel îti trebuie si un încărcător special pe lângă acumulator și 1-3 diode de 20-30 A investiția e destul de mare, mai mare decat costul unui acumulator nou cu plumb.

Link to comment

Mai sunt roboti pe baza de condensatoare.
Incarca C-ul din ce curent a ramas in baterie. Apoi e pregatit cat sa dea un mic ajutor bateriei.


E ca si decuplarea locala in circuitele de putere, sau branciul care il dai unei masini care s-a impotmolit.
Sau ca rezervorul suplimentar de aer pus la compresor. Daca tot s-au purtat discutii faimoase. :) :)
Evident ca nu tine in regim continuu, dar nu despre asta e vorba.

 

Curentul mediu de pornire are cam 150-200A, la mine la 2.6 am masurat chiar si 300A ca si valoare de varf, dupa ce se invarte motorul scade sub 100.
Important e sa poti furniza acel spitz initial, de restul se ocupa bateria, daca nu e moarta de tot.

Link to comment
  • 2 weeks later...

}n timp ce functioneaza motorul bateria trebuie sa se incarce, acum la 10,8 V este descarcata complet. Inseamna ca releul de incarcare este defect sau alternatorul sau legatura dintre alternator si masă. De obicei o baterie ține 4 - 6 ani. Acum majoritatea sunt capsulate, fără întreținere deci nu prea se poate interveni pt reparatii. În vremea lui Ceașcă dintr-o baterie defectă se extrăgeau elementele care incă mai erau bune si se înlocuiau elementele proaste din alte baterii, erau alte vremuri. Nu merită efortul. se mai poate incerca să dai gaura deasupra fiecărui element să bagi 20 -50 ml apă distilată apoi obturate din nou găurile, mai poate prelungi cu 1 - 2 ani durata bateriei.

Link to comment

Ai încercat să-l pui la încărcat și nu se mai încarcă ?  Dacă s-a auto descărcat după trei zile fără să fi fost montat pe mașină, e din cauza scurtcircuitării plăcilor de la pasta căzută în timp la baza celulelor defecte.Ce model de acumulator e, cu căpăcele sau sigilat ? Ar trebui să verifici releul de încărcare sau alternatorul, cum a scris și colegul, fiindcă e suficient să fi lucrat doar câteva ore fără să se încarce ca să ajungă la acea tensiune....dar în primul rând pune-l la încărcat din nou, până nu se sulfatează.

Edited by validae
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines