Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

FlatCAM


Postări Recomandate

Nightly 28052018

 

Ce este nou:

 

- am modificat comanda de Panelizare astfel incat viteza de procesare a crescut dramatic !!!

- in tabelul cu diametre gauri am adaugat o coloana noua in care se afiseaza numarul total de gauri pentru fiecare diametru. In ultima linie se afiseaza totalul gaurilor pentru toate diametrele

- am adaugat alias-uri pentru comanda Tcl Panelize: acum se poate emite aceasta comanda si cu: pan sau panel

- am rezolvat bug in comanda TcL cat si in GUI pentru mill_holes (din cauza Python3 nu se mai pot compara direct doua dictionare)

- am modificat postprocesorul 'default' incat acum in Gcode apare un spatiu intre coordonatele X si Y. Este mai usor de citit Gcode-ul asa.

- am facut optionala folosirea de thread-uri pentru milling holes. Default multithreading pentru aceasta comanda este acum dezactivat astfel incat sa mearga si din shell-ul Tcl.

- am rezolvat un bug in care butonul de Defaults nu avea nici-un impact cand era apasat si din Options Combo era selectat Project Options.

- am rezolvat un bug care facea ca dupa fiecare comanda in Tcl shell, se pierdea focusul si trebuia dat click din nou in bara de editare inaine de a scrie ceva. Preluat de la @brainstorm

- am adaugat in postprocesoare o linie comentariu in care se specifica ca fisierele au fost create cu FlatCAM si adresa de web

- am modificat numarul de zecimale in unele linii la 4

- am introdus un alias pentru comanda Tcl millholes numit: "mill"

- am testat conversia dintre unitatile in IN si MM.

 

Download installer 64 bit aici.

Link spre comentariu

Nightly 29052018

 

 

- am modificat modul in care se afiseaza coordonatele in bara de jos

- am modificat optiuni in meniuri, in unele cazuri am adaugat si tool-uri noi in bara de Drawing

- am adaugat icon-uri in special la Tool-uri, unde lipseau.

- am inceput lucrul la un Editor Excellon care sa permita adaugarea de gauri suplimentare intr-un fisier Excellon sau de ce nu, crearea a unuia nou (evident in reprezentare FlatCAM, adica nu se poate salva si utiliza ca un fisier Excellon altundeva)

- am modificat comportamentul click-ului pe canvas (ecran). Inainte de modificare, un click pe canvas copia coordonatele unde se facea click-ul pe clipboard ai la un CTRL-V se puteau utiliza. Acum, se poate face acelasi lucru dar este necesar sa aveti si tasta CTRL apasata pentru a prelua coordonatele. Si merge numai cu click stanga mouse (LMB).

- am renuntat la autocopierea numelui in clipboard la crearea unui obiect nou.

- am refacut comenzile TCL cncjob si drillcncjob. Erau probleme.

- am adaugat un fix nou in care canvasul este focalizat de indata ce porneste aplicatia a.i shortcuturile sunt active de la inceput. Inainte, era necesar un click pe canvas.

 

Download aici.

Editat de mars01
Link spre comentariu

Nightly 3062018

 

- am schimbat modurile de optimizare a miscarii de gaurire datorita faptului ca ... erau ineficiente. Travelling Salesman algorithm chiar crestea calea in anumite cazuri ...

- am introdus doua noi moduri de optimizare a miscarii de gaurire bazate pe algoritmi Google OR-Tools: unul Basic si celalalt Metheuristic - Guided Local Path. Default este cel Basic pentru ca este foarte rapid. Celalalt necesita timp, are ca default 3 secunde de fiecare tool dar se poate schimba din Tcl shell cu comanda:

set_sys   excellon_search_time   valoare_in_secunde

- comanda Move este mutata in Menu -> Edit sub denumirea Move Object

- am rezolvat buguri interne

- lucrez la portarea aplicatiei din framework-ul PyQt4 in PyQt5

- am adaugat doua noi comenzi Tcl: save_sys si list_sys. Ce fac ele, mai jos in engleza (ma grabesc si numai am timp de scris).

 

Download installer X64 aici.

 

In engleza:

Quote

- removed the current drill path optimizations as they are inefficient

- implemented Google OR-tools drill path optimization in 2 flavors;

Basic OR-tools TSP algorithm and OR-Tools Metaheuristics Guided Local Path

- Move tool is moved to Menu -> Edit under the name Move Object

 

- solved some internal bugs (info command was creating an non-fatal

error in PyQt, regarding using QPixMaps outside GUI thread

- reworked camlib number parsing (still had some bugs)

- working in porting the application from usage of PyQt4 to PyQt5

- added TclCommands save_sys and list_sys. save_sys is saving all the

system default parameters and list_sys is listing them by providing first

letters from the name of the system default parameter. The more letters the more precise the listing is.

list_sys with no arguments will list all the system parameters.

 

Editat de mars01
Link spre comentariu

Nightly 6062018 update1

 

- rezolvat bug in care nu se poate salva G-Code

- rezolvat bug in cazul in care se facea dublu click pe una din categorii din Project Tab, programul facea crash.

- am introdus o semi protectie cand se incarca un fiser de un tip cu un Open de la alt tip (gen se face load la un Excellon in loc de un fisier Gerber)

- am introdus filtrare de fisiere dupa extensie, proiectul FlatCAM se salveaza cu extensia .flat

- am modificat comenzile: Rotate, Mirror si Skew a.i sa mearga si cu selectii de fisiere, iar fisierele sa ramana in sync

- am introdus shorcut nou pentru salvare geometrie cand se lucreaza in modul Editor Geometrii: CTRL+S

- am facut mai multe optimizari 

- am progresat semnificativ in reducerea bug-urilor datorate portarii la PyQt5

- am inceput sa optimizez spatiul ocupat la instalare; in build-ul acesta am redus spatiul necesar pentru instalare cu 100MB (si vreo 1500 de fisiere mai putin, nenecesare)

- si altele mai nesemnificative (bucatarie interna)

 

Download installer 64 bit aici.

Link spre comentariu

Nightly 9062018

 

- am renuntat la PyQt5 pentru ca era prea dificil de lucrat cu acel framework, practic necesita rescrierea software-ului ...

- am adaugat cateva calculatoare in Menu -> Tools -> Calculators. Unul este pentru calculul diametrului la V-shape functie de adancimea la care se frezeaza si altul simplu: conversie din Inch in mm si viceversa.

- am rezovlat bug cand se facea Join Excellon (gaurile erau alocate aiurea).

- am adaugat un meniu contextual pe canvas adica right click. Se pot setat cateva grid-uri cat si si un meniu simplu de properties care va oferi dimensiunile fizice: lungime, latime penrtu obiectul selectat (daca este vre unul).

 

Download aici.

 

Link spre comentariu

Nightly 14062018

 

- am mai lucrat la menul de context (click dreapta pe canvas), am adaugat meniul Draw care este activ doar cand activati Editorul de geometrii (shortcut N urmat de shortcut E, sau click pe toolbar)

- am adaugat intrarea de meniu in Menu - Edit -> Object Transformation in care sunt comasate toate transformarile: Rotatie, Deformare, Scalare (expansiune sau 'inflate/deflate'), Offset si Flip (Oglindire)

- am refacut tool-ul Move, acum are un marker vizual, un patrat care inconjoara obiectul de mutat si care se muta odata cu mouse-ul dupa primul click. La urmatorul click se face deplasarea.

- am adaugat tasta 'Q' ca shortcut pentru schimbarea de unitati din IN in MM si invers

- am refacut utilitarul de masurare dimensiuni (CTRL+M shortcut), acum se deseneaza o linie intre punctul de start masuratoare si cel final.

- am redenumit cele mai multe din variabilele de sistem a.i sa aiba prefixul global_. Sunt mai usor de listat cu comanda Tcl:

list_sys global_

 

Download installer 64 bit  aici.

 

Editat de mars01
Link spre comentariu

Nightly 15062018

 

- markerul de selectie pentru obiectele care urmeaza sa fie mutate cu Move este acum un patrulater semitransparent albastrui cu o bordura albastra :)

- am rectificat o mica greseala in toolTip-ul care apare cand se tine mouse-ul deasupra titlului Excellon format in Options -> App defaults -> Excellon. Era figurata o sugestie ca pentru fisierele Excellon generate de DipTrace sa se foloseasca formatul 4:2 TZ si trebuia sa fie 5:2 TZ

- din nou .... corectat o alta eroare care nu permitea salvarea GCODE

 

Download INSTALLER X64 aici.

 

Link spre comentariu

Nightly 18062018

 

Download installer X64 aici.

 

Progres in selectia cu mouse pe canvas. Sunt aproape de a termina (de fapt e cam terminat dar mai sunt chestii de optimizat).

 

- am refacut optiunea de Properties actionata atat din context menu (RMB pe canvas) dar si din Menu - > Edit. Acum se afiseaza si dictionarul intern 'options' pentru fiecare obiect.

- de acum proiectele FlatCAM se salveaza cu extensia .FlatPrj

- am aranjat shortcut-urile din toolbar ca sa fie mai accesibile

- obiectele pot fi selectate pe canvas cu mouse si click LMB. Un polygon translucid albastrui de selectie este desenat si updatat dinamic la miscarea mouselui. Clasic pentru Windows.

- am refacut tool-urile Move si Measurement ca sa mearga cu noua selectie

- cand sunt mai multe obiecte suprapuse pe canvas, selectia cu butonul stanga mouse merge intr--un mod circular: este selectat mai intai primul din lista, apoi al doilea si tot asa, apoi ultimul si apoi din nou primul. Samd.

- dublu click pe un obiect aflat pe canvas ii va deschide tab-ul Selected

- fiecare obiect are acum stocate datele bounding box-ului, intern

- datele bbox-ului sunt acum updatate la fiecare transformare (rotatie, scalare, offset etc)

 

NOTA: tool-ul MOVE nu functioneaza asupra obiectelor de tip CNCJob chiar daca fac parte din selectie. Aceasta se intampla deoarece am dezactivat acea functie pentru obiectele CNCjob. Motivul este ca FlatCAM are un bug intern structural care face ca desi pe ecran transformarile par efectuate, cand se salveaza codul GCODE se poate vedea ca nu s-a modificat nimic. Asa ca mai bine am dezactivat aceasta pana cand se rezolva.

 

selection.jpg

 


selection2.jpg

 

 

 

Editat de mars01
Link spre comentariu

Nightly 20062018

 

- am revenit la denumirea de 'units' pentru acest parametru (de la "global_units") datorita faptului ca aceasta schimbare (structura de doua cuvinte despartite de un underline) creaza un bug care numai permite salvarea proeictului

- am modificat functiile transform din camlib.py (mirror, rotate, scale etc) astfel incat ele actioneaza corespunzator si asupra fisierelor Gerber incarcate cu parametrul 'follow'

- acum sunt doua tipuri de selectie cu mouse-ul:

1. selectie tip drag de la stanga la dreapta, culoarea este albastru, si selectia este de tip "enclosing" adica trebuie sa incadrati cu selectia obiectul pe ecran pentru a il selecta

2. selectia tip drag de la dreapta la stanga, culoarea este verde si selectia este de tip "touching" adica tot ce atingeti cu patratul de selectie va fi selectat

 

- am schimbat tasta care in combinatie cu un click stanga pe ecran, copiaza coordonatele click-ului in clipboard avand posibilitatea de a le CTRL+C (copia) unde vreti. Intial era CTRL +click acum este SHIFT+click

 

- am schimbat numele meniurilor in meniul contextual

 

- am deconectat functiile care tratau evenimentele mouse din app atata timp cat ne aflam in editorul de geometrii pentru ca apareau interferente asupra obiectelor. La revenirea in aplicatie, se restaureaza controlul.

- am rezolvat un bug care nu updata optiunile obiectului tip geometrie dupa ce acesta era modificat in editorul de geometrii

- am rezolvat un bug in care semnalul care face trigger la o functie care salveaza dimensiunile ferestrei FlatCAM nu era setat corect (probleme de la portarea in Python3)

- am rezolvat un bug care crea o eroare cand sursele sunt rulate in Linux

 

Download link INSTALLER 64bit aici.

 

Selectie de la stanga la dreapta:

 

left_right_selection.jpg

 

Selectie de la dreapta la stanga:


right_left_selection.jpg

Link spre comentariu

Nightly 23062018

 

DOWNLOAD aici.

 

Nu am sa stau sa scriu din nou lista cu ceea ce este nou in limba romana, am scris-o in limba enegleza odata si e lunga :) ... va lamuriti voi.

 

In mare schimbarile mai importante sunt:

- cand se face milling la gauri acum se poate face cuun burghiu cu acelasi diametru ca si gaura

- se poate face acum selectie "colorata" si in editorul de geometrii

- am refacut complet selectia in editorul de geometrii, acum nu se mai bazeaza pe "selecteaza cea mai apropiata geometrie indiferent cat de departe este" ci se bazeaza pe click pe bounding box-ul fiecarei geometrii.

- se poate face export in fisier .PNG a ceea ce este in canvas

- nu se mai poate sterge un obiect tip Geometry in timp ce este editat ci doar dupa ce a fost salvata editarea sa.

- si multe altele pe care le puteti citi mai jos.

 

 

In limba engleza:

Quote

 

A lot of changes in this one ...

 

 

- added export PNG image functionality and menu entry in
Menu -> File -> Export PNG ...
- added a command to set focus on canvas inside the mouve move event
handler; once the mouse is moved the focus is moved to canvas so the
shortcuts work immediately. I hope  it's finally solved ...
- solved a small bug when using the 'C' key to copy name of the selected
object to clipboard

- fixed millholes() function and isolate() so now it works even when the
tool diameter is the same as the hole diameter.

Actually if the passed value to  the buffer() function is zero, I
artificially add a value of 0.0000001 (FlatCAM has a precision of
6 decimals so I use a tenth of that value as a pseudo "zero") 
because the value has to be positive. This may have solved for some use
cases (but not for all) the user complaints that on clearing the areas of copper there is
still copper leftovers.

- added shortcut "SHIFT+G" to toggle the axis presence. Useful when one
wants to save a PNG file.
- changed color of the grid from 'gray' to 'dimgray'

- the selection shape is deleted when the object is deleted

- the plot area is now in a TAB.

- solved bug that allowed middle button click to create selection
- fixed issue with main window geometry restore (hopefully).
- made "view " toolbar to be hidden by default as it is not really needed
(we have the functions in menu, zoom is done with mouse wheel, and there
is also the canvas context menu that holds the functionality)
- remade the GUIElements.FCInput() and made a GUIElements.FCTab()
- on visibility plot toogle the selection shape is deleted

- made sure that on panning in Geometry editor, the context menu is not
displayed
- disabled App shortcut keys on entry in Geometry Editor so only the
local shortcut keys are working

- deleted metric units in canvas context menu
- added protection so object deletion can't be done until Geometry
Editor session is finished. Solved bug when the shapes on Geometry
Editor were not transfered to the New_geometry object yet and the
New_Geometry object is deleted. In this case the drawn shapes are left
in a intermediary state on canvas.

- added selection shape drawing in Geometry Editor preserving the
current behavior: click to select, click on canvas clear selection,
CTRL+click add to selection new shape but remove from selection
if already selected. Drag LMB from left to right select enclosed
shapes, drag LMB from right to left select touching shapes. Now the
selection is made based on
- added info message to be displayed in infobar, when a object is
renamed

 

selection_in_geometry_editor.jpg

Editat de mars01
Link spre comentariu

Nightly 27062018

 

Download installer X64 aici.

 

Lista de imbunatatiri nu este lunga dar am rezolvat cateva buguri importante.

 

- a fost raportat un bug care nu permitea rularea aplicatiei in Windows 7 x64. Am rezolvat aceasta problema, cauza era un fisier DLL invechit care era folosit ca default in VisPy, modulul Python care se ocupa de accelerarea 3D. S-a raportat anterior si aici problema ...

 

- am adaugat un feature care creaza un header in fisierul GCODE generat in care se specifica mai multe informatii utile: data si ora generarii fisierului, numele fisierului din care a fost creat, Z_cut, Z_move, Z_toolchange, feedrate etc

- alterari minore ale functionarii (Plot area isi schimba numele cand intra in Editor si viceversa, am scurtat dimensiunea etichetelor in Tool Transform ca pregatire pentru renuntarea la Options Tab si inlocuirea acestuia cu Preferences si altele).

- cand se face click pe New Project in Menu -> File (am schimbat numele din New in mai sugestivul New Project) se reinitializeaza toate tool-urile

- am rezolvat problema cand se genera filmul pozitiv negru

- am rezolvat problema care tinea de preluarea si eliberarea controlului asupra mouseului si tastaturii cand se trecea din App in Editor si revers

- am rezolvat problema care tine de schimbarea cursorului odata cu (de)activarea grid.

- am adaugat cateva mesaje utile in InfoBar

- am facut ca generarea filmelor sa se faca multithreading aceasta insemnand ca aplicatia nu se mai blocheaza pana se termina procesul; elementul de progress functioneaza acum in partea din dreapta a barei de jos, pe durata generarii filmului.

 

Link spre comentariu

Nightly 03072018

 

Download link installer X64 aici.

 

Noi caracteristici:

- am renuntat la tab-ul Options si am introdus noul tab Preferences care va permite introducerea mai multor optiuni fara a fi "ingramadite" in vechiul tab Options. Se apeleaza cu Menu -> Edit -> Preferences

- am introdus G-Code Editor. Butonul apare deocamdata doar cand se genereaza Gcode la final conform poza. Se poate tipari Gcode la imprimanta. Deocamdata este prezenta doar functia de Find, urmeaza sa apara si Replace

- am rezolvat un bug in functia Rotate care nu updata optiunile obiectului legate de bounding box

- am introdus o optiune care face ca atunci cand se foloseste aceasta versiune de FlatCAM in mediul MacOS, pentru selectia mai multor geometrii (shapes) in Editor, se foloseste click + tasta SHIFT. In Windows functioneaza in continuare CTRL+click. Aceasta deoarece MacOS interpreteaza CTRL+click ca fiind right mouse click ...

- in Editor cand se face click pe canvas s reseteaza selectia. Nu prea imi place cum este selectia acum, prea multe click-uri desi este mai eficienta, probabil ca o sa o schimb curand.

 

Cam asta este.

 

editor_itself.jpg


G_Code_editor.jpg


preferences_tab.jpg

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Nightly 17.07.2018

 

Download link pentru Windows Installer x64 aici.

 

- am updatat lista de module necesare in fisierul Requirement.txt

- am updatat lista de module in fisierul de configurare pentru instalare in Linux Ubuntu

- am adaugat controlul aproape complet asupra culorilor in aplicatie. Aceste setari se gasesc in Menu -> Edit -> Preferences -> General Tab

- am adaugat o setare pentru butonul mousului folosit cand se face panning (ori Middle Mouse Button ori Right Mouse Button)

- load Factory defaults va incarca setarile cu care vine FlatCAM; load Defaults va incarca setarile facute de user

- am rezolvat mai multe buguri, unul fiind legat de adancimea la care se face gaurirea (acesta a fost descoperit de un user, Stefan Smith).

 

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Nightly 21.08.2018

 

Download link pentru Windows Installer x64 aici.

 

Ce este nou:

- am adaugat support pentru sloturi (gauri ovale) care sunt generate in fisiere Excellon cu formatul G85 (drilled). Formatul G16/G17 va urma. M-am inspirat din munca lui @mgix de aici: bitbucket.org/mgix/flatcam/src/master/

- am rezolvat un mic bug legat de denumirea optiunii "Cut over 1st pt" care avea denumiri diferite in parti diferite ale aplicatiei

- am adaugat o optiune de a selecta tipul de frezare: conventional sau tip climb in Gerber Options

- am facut ca optiunea "Combine passes" sa poata fi salvata ca preferinta in Preferences.

- am adaugat optiunile de a genera izolatii doar exterioare sau doar interioare pentru un obiect Gerber. Se gasesc ca butoane in proprietatile Gerber object.

- am adaugat optiunea de a ajusta numarul de pasi folosit in aproximarea lineara a aperturilor / formelor tip cerc.

 

Nu sunt convins ca ajustarea numarului de pasi in aproximarea cercurilor este consistenta peste tot in aplicatie dar nu e nimic critic.

Editat de mars01
Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări