Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
briobit

probleme cu comutatorul de gaz - benzina

Recommended Posts

Stimati forumisti tot respoectul pentru munca pe care o depuneti pe acest forum..... va deranjez si eu u o problema... astazi incercand sa pornesc masina (o dacie 1300 cu gpl pe ea) am pus bateria mea ...am dat la cheie nimic, am oprit motorul am luat o baterie de pe alta masina cateva ciocane in electromotor si a pornit.... din prostie sau nu stiu ce sa zic cu motorul pornit am scos bornele de la baterie, am dat bateria de imprumut jos si am conectat`o pe a mea.... toate bune si frumoase mergea motorul incepuse sa incarce dupa cam 1 minut a inceput sa iasa fum din comutatorul din care fac trecerea de pe gaz pe benzina......am oprit tot din cheie am scos si baterie si tot de frica sa nu iau foc.... am desfacut comutatorul si am gasit 2 rezistente afumate bine.... mai jos atasez si poze poate are cineva unu la fel si ma poate ajuta (dau o bere cand vine la mare)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa zici mersi ca nu ti s-a ars tot ce mai aveai electronic prin masina!

Fara baterie tensiunea in instalatie poate urca peste valoarea pe care regulatorul e proiectat sa o dea avand bateria "tampon".

Cel mai bine ar fi sa mergi la atelierele ce se ocupa cu montarea instalatiilor GPL. Evident ca cel ami bine ar fi sa fie cei ce au de-a face cu modelul ala adica astia: http://www.majore.ro. Din pacate poza cu montajul e foarte neclara (probabil e facuta cu mobilul) si nu se poate vedea "paguba".

Share this post


Link to post
Share on other sites

am mai facut o descoperire macabra....dupa ce am gasit valorile la rezistentele arse si le`am schimbat am pus iar bateria am conectat tot incerc sa pornesc ... nimic reusesc sa o pornesc impinsa dupa 15 secunde iar a inceput sa iasa fum din comutatorul de la gaz.... aceleasi piese plesnite....uitandu`ma pe la motor am desoperit ca la releul de incarcare (e din acela mecanic cu roita de tabla cu zimti) intre lamelele alea unde se comuta si capatul releului (spre roitta zimtata) am gasit 2 capete de sarma (nichelina cred)unde banuiesc ca era o rezistenta de putere .... e posibil sa imi arda comutatorul de benzina din cauza arderii acelei rezistente (banuiesc ca nu mai lucreaza cum trebuie si imi arunca tensiunea prea sus de imi afuma rezistentele? .... am cautat pe net sa vad o poza cum arata un releu bun dar nu am gasit sau ce valoare are rezistenta aia ..... va multumesc anticipat daca aveti o rezolvare ca deja imi vine sa ii dau foc :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai am facuta asa:1. deoarece ma saturasem de rugat de unu si de altu sa imi furnizeze curent pentru pornire mi-am facut un redresor pentru incarcarea bateriei dupa o schema cred ca de aici cu posibilitati de reglaj atat a curentului cat si a tensiunii plus ca la final decupleaza singur cand a ajuns la pragul stabilit.2. dupa incercari repetate de a incarca bateria am ajuns la concluzia ca e terminat electrolitul prin urmare am cumparat 3 litri de electrolit gata preparat la 5 lei noi litru si am schimbat lichidul din baterie dupa care am lasat bateria la incarcat cam 30 de ore (am reglat curentul de incarcare la 2,5 A bateria e de 55 Ah)3. am inlocuit rezistenta aceea arsa din releul regulator, am modelul mecanic (sunt de fapt 3 spire de nichelina cu o valoare de 0.3 ohmi, aceasta valoare am aflat-o prin masurarea a 4 relee bune)4.am verificat tot ce inseamna traseu de masa in masina (am descoperit ca din cei 12-13 volti la bornele bateriei imi ajungeau 8 volti la contactul de cheie ), prin verificare spun demontat toate suruburile unde erau prinsi papuci la masa, schimbat suruburi de prindere, schimbat papuci care erau terminati, schimbat cablul acela gros care pleaca de la baterie la electromotor ca se mai tinea in cateva lite si papucii erau terminati, schimbat tresa aceea care vine de pe alternator la caroserie cu un cablu mult mai gros, schimbat cablul care vine de pe aripa pe contraaripa (cred ca asa se numeste) pana am obtinut o rezistenta cat mai mica a circuitului , am cositorit tot ce inseamna innadituri pe cabluri (mi-a luat 1 zi si jumate de cositorit ca am descoperit ca aveam instalatia praf)5. am cumparat alt comutator la pretul de 40 de lei (este nou cu factura) pentru ca dupa ce am studiat un pic schema ma ajungeau piesele cat unu nou.6. montat releu regulator dupa reparatie la loc, montat si baterie si facut reglaje cum am citit pe forum.7. am fost cu masina la un centru care monteaza instalatii gpl si pt 10 lei noi am rezolvat alte 2 probleme si anume: nu imi mai statea motorul la relanti, daca luam piciorul de pe acceleratie murea si a 2 problema o aveam la pornirea direct pe gaz (nu pornea deloc pe gaz si dimineata trebuia sa ii bag cam 1 mililitru de benzina cu siringa direct in gatul ala pe unde intra aer in carburator) acum porneste la sfert de cheie si cel putin pe parte electrica nu mai am probleme.Am in plan realizarea unei aprinderi electronice nu sunt hotarat pe ce schema sa ma axez (apropo niq am studiat si parastudiat si situ tau) si strang bani ca au inceput sa ma lase telescoapele pe fata, mai am de cositorit 2 stuturi la radiator, macaralele de la usi de schimbat.. si lista continua... :) daca va pot ajuta cu ceva nu ezitati sa ma stresati :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca esti din constanta mergi la piata rosu sa regleze instalatia de gpl (e o spalatorie auto si in spatele ei este service pt gpl-isti) ...incearca o reglare prima data si vezi daca face la fel te ajunge undeva cam la 20-30 lei noi un reglat maxim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.