Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
Guest Amaristanciu

Problema deschidere automatizare porti batante

Recommended Posts

Guest Amaristanciu

Buna ziua,

Am cumpărat si montat o automatizare MATT THOR 400 care are o centrala de comanda C2PLUS. Am o mica problema cu deschiderea dupa o anumita perioada de pauza. Respectiv daca nu o folosesc o ora nu mai face cursa completa, motoarele funtionad mai incet, dupa primul ciclu de inchidere deschidere urmatoarele curse sunt normale cum sunt programate. 

In acest moment am "rezolvat" problema, mărind timpi de lucru, dar dupa primul ciclu de lucru motoarele stau in tensiune mai mult timp (15-20 sec)

Multumesc anticipat 

Link to comment
Share on other sites

Guest Amaristanciu

Mecanic nu ingradeste nimic. Chiar merge f f usor. Ma gandesc, este posibil sa fie din cauza condensatorilor?

Automatizarea este noua, dar este productie 2013.

 

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Condensatorii nu se devalorizează asa repede, iar dacă, totuși ar fi fost ei de vina, porțile s-ar fi comportat permanent la fel. 

Verifica sa nu ai activa vreo funcție de genul 'soft start' sau 'cuplu redus'. Sistemele de automatizare oarecum "inteligente" au tot felul de funcții, unele utile, altele mai puțin utile. 

Studiază manualul de programare aferent și vezi dacă te regăsești în vreun mod de functionare descris acolo, sau reia toată programarea și activează doar funcțiile de baza. 

Spor! 

Link to comment
Share on other sites

porti batante cu placa de control ieftine. asta spune tot. nu au control pe nimic, totul e bazat pe timp. problema care o ai, vine de la diferentele de temperatura din exterior pe trimerele de reglaj. practic, pe persoana fizica n-ai ce sa-i faci. decat sa-i faci/cumperi alt controler. care..nu va fi foarte diferit poate, cat timp nu poti avea citii  , arborele motor.

 

ps: daca ai posibilitatea, muta cutia de control undeva in interior, in spatiu incalzit. vara nu-i ca iarna, o sa mearga aproape bine, dupa un reglaj. dar cum da frigul, putere si timp difera de la ora la ora.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest Amaristanciu

Bună ziua. 

Multumesc pentru raspunsuri.

Ieri am motat consatori noi si problema persista.

Am citit pentru a mia oară si manualul de utilizare si intructiunile centralei si nu am gasit nimic sa ma ajute. 

In ceea ce priveste timpul de lucru, am reprogramat centrala, si am conometrat cursa. Timpul de lucru cand portile nu se închid complet este egal cu timpul de lucru când lucreaza normal (27s).

Dupa cum v-am spus ca sa elimin problema pe care o am am marit timpi de lucru acest lucru ducand la functionarea si dupa inchideri a portilor a motoarele pentru câteva secunde. Stie cineva dacă prin acest lucru pot aparea "reactii" adverse, inafara de consumul marit de curent?

Multumesc inca o data pentru răspunsurile primite.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi fost ideal ca transmiterea mișcării dinspre motor spre porți să fi fost făcută printr-un cuplaj care să permită o anumită ,,alunecare,, exact ca un ambreiaj auto.Astfel, după ce poarta se închide complet, motorul s-ar învâti ,,în gol,, și nu ar forța inutil mecanismul. Dar cum acest lucru nu e posibil fără complicații constructive, e bine să încerci să limitezi cât se poate de mult timpul cât motorul merge cu mecanismul blocat.Asta fiindcă motorul va avea de suferit cel mai mult, dar și mecanismul reductor va fi uzat prematur.

Link to comment
Share on other sites

Daca folositi cite un releu de curent pentru fiecare motor   cred ca v-ar ajuta ,Montati un( obstacol ) limitator pe limita deschis pentru ca pe inchidere cred ca exista, reglati timpul de deschidere mai mare  cu citeva secunde, ar mai fi de ajutor in cazul inghetului sau cind este zapada si motorul intra in suprasarcina sau masura preventiva antistrivire .

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, Amaristanciu a spus:

pot aparea "reactii" adverse, inafara de consumul marit de curent?

da. se ard periile sau rotorul. ideea insa este ca asa a fost conceput de proiectant. ca sa tina 2-3 ani, si gata.

ideea lor este ca tu sa decuplezi inainte sa ajunga la limitele mecanice. probabil insuficiente..

daca vrei sa reproiectezi, trebuie sa arunci cartea lor tehnica la gunoi si sa refaci tot sistemul de comanda. sau. lasa-l asa si cat tine, tine.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

@validae Nu merge prin cuplaj cu alunecare pentru ca exista riscul ca o poarta sa ramana in urma si inchiderea nu se face corect. Centralale monitorizeaza curentul absorbit si pot detecta capatul de cursa, astfel decupleaza motorul in timp util.

@Amaristanciu  - nu este ok ca motoarele sa ramana alimentate la capat de cursa mai mult de 1-2 sec ->risc foarte mare de defect. Nu se ard periile pentru ca nu au asa ceva, sunt motoare de inductie cu rotorul in colivie

Iti propun sa resetezi absolut toate setarile (comutatoarele pe OFF si timerele pe 0 ) si sa reiei procesul de programare doar cu functiile de baza, fara nimic altceva... posibil sa ai o surpriza placuta.

Insist pe acest lucru pentru ca unitatea are capabilitatea de a controla forta motoarelor (semireglabilul TF) si de aici cred ca sunt ceva interpretari ciudate la prima pornire si merge pe forta redusa de unde rezulta un timp mai lung de deschidere, iar timerul de deschidere decupleaza inainte ca ciclul sa ajunga la capat. 

PS. Se comporta la fel si daca deschizi doar o poarta? (butonul 2 al telecomenzii).

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, [email protected] a spus:

Centralale monitorizeaza curentul absorbit si pot detecta capatul de cursa, astfel decupleaza motorul in timp util.

asa ar trebuii sa fie. doar ca centralele facute pentru motoare de 230VAC, nu au nici o protectie, alta decat timpi, nici control prin triac sau altceva pentru nivel forta. comenzi simple facute prin releu. daca ar fi cum spui tu nu s-ar auzi bazaind dupa inchidere/deschidere, pana expira timpul.

am spus perii sau rotor. exista si cu perii si fara.

ar merge prin alunecare, sigur ar fi o varianta superioada decat nici o protectie. daca poarta intampina o rezistenta atat de mare incat sa patineze protectia, deja nu ne mai intereseaza ca ramane inchisa/deschisa. oricum de-asta exista trimerul Delay. ca sa intarzii a doua foaie de usa.

orice setari ar face, la modificarile temperaturii exterioare, toate setarile sunt istorie. nu e prima care-am montat in felul descris. din pacate actual am exact acest sistem. precedentul era ok, pe 24V cu acumulator tampon. am zis sa iau ceva mai ieftin si...am reusit sa cunosc indeaproape problema asta.

 

rezumat: fie schimbi tot modulul de control si sau bratele, fie pui modul control in casa, fie il termostatezi in incinta.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Am citit manualul centralei, dar nu reiese de acolo că motoarele ar fi cu rotorul în scurtcircuit. Dat fiind tensiunea de alimentare de 24V, eu zic că-s motoare de curent continuu cu colector, cam de genul celor de la ștergătorul de parbrize auto. De fapt am fost acum ceva timp la cineva cunoscut și i-am schimbat un releu de comandă a motoarelor, iar motoarele lui erau exact de genul celor de ștergător de parbriz, de 24V. Nu mai rețin tipul centralei lui, dar ideea e că cele mai răspândite centrale au motorizarea pe 24Vcc.

Într-adevăr, în manual scrie că puterea motoarelor se poate regla (din trimmer TF) de la aproape 50% până la 98%, dar pornirea se face timp de 2 secunde la putere maximă.

Link to comment
Share on other sites

 

Acum 4 ore, validae a spus:

Dat fiind tensiunea de alimentare de 24V, eu zic că-s motoare de curent continuu cu colector, cam de genul celor de la ștergătorul de parbrize auto. De fapt am fost acum ceva timp la cineva cunoscut și i-am schimbat un releu de comandă a motoarelor, iar motoarele lui erau exact de genul celor de ștergător de parbriz, de 24V

 De indata ce in initiatorul a pus problema condensatoarelor, eu sunt sigur ca este vorba de motoare asincrone. Pe langa asta, eu sunt de parere ca cele mai multe de pe piata sunt cu motoare asincrone, in special cele de buget redus. Cele cu motoare de 24Vcc au nevoie de transformator zdravan (scump) si mai toate au acumulatori de backup, de fapt asta e motivul principal al utilizarii motoarelor de 24 V - asigura usor alimentare de backup in caz de cadere de tensiune.

In urma cu 3-4 ani am studiat destul de mult piata pentru achizitionarea unui sistem de automatizare, si vorbesc in cunostinta de cauza... asa cat de cat.

Revenind la problema:

La acest sistem, majoritatea setarilor se fac hardware prin comutatoare si semireglabili, astea nu se pierd. 

@Amaristanciu - Daca zici sa ai reglat timpul de inchidere/deschidere, cred ca ai setat pe timp analogic. Incearca varianta cu timp digital (DIP6 - ON) si reprogramata conform secventei "time programming" si vezi daca problema persista.

PS. Inca ma incapatanez sa nu cred ca temperatura scazuta poate afecta functionarea, atat de grav, a unui sistem gandit sa functioneze in mediu exterior, cel mult poate ingreuna partea mecanica.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines