Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Atunci spune ce se intelege din expresia

Maximum charging current 1.8A din urmatorul datasheet.
http://valbis.com/wp-content/uploads/2016/01/CP1245H.pdf

Cazul particular de masina cum spui,nu se face incarcare in curent constant,si era vorba de curent maxim admis de incarcare care pare specificat de producator.

 

Aici :http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery
Spune de exemplu:
The lead acid battery uses the constant current constant voltage (CC/CV) charge method.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 64
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

12 minutes ago, gabiz_ro said:

Cazul particular de masina

Pai nu e un caz deloc particular pentru ca discutam despre acumulatori auto, si toti acumulatorii astia sunt facuti pentru...auto, corect? Si toate autovehiculele indiferent de marca sau model au acelasi sistem de incarcare, in tensiune constanta, adica fara nici un fel de limitare de curent, unde mai pui ca alternatoarele moderne sunt capabile de curent foarte mare, si totusi n-am vazut acumulator sa se supere. Nici nu are motiv, asa cum am zis, nu exista notiunea de curent maxim admis de incarcare!

Sunt constient ca pare ceva contraintuitiv dar chiar asa e. Si nu pot sa nu-mi amintesc de discutia interminabila de la traful de retea cu S^2 si irelevanta lui, cum multi au refuzat ( si probabil inca o fac ) sa accepte ca nu miezul "debiteaza" puterea ceruta de la traf, ca dintr-un anumit miez nu poti trage decat o anumita putere, Smilex a tot combatut mitul asta la alimentatoare. 

Asa si aici, o tot tinem ca nu avem voie cu mai mult curent decat cutare valoare, fara sa intelegem ca e doar un mit, nu pompezi tu un anumit curent in acumulator, ci acumulatorul isi ia atat cat are nevoie.

Link spre comentariu

Probabil e una cu gel de7Ah,,,cele auto sunt mult mai primitoare si este o limita de curent,,cit poate da alternatorul,cele mai voinice 120-150A au si un acu.pe masura 70-90Ah,dar acest curent este livrat sub un minut dupa pornire,pina se ajunge la 14V si se intra in regimul de tens. constanta.

Link spre comentariu
Citat

1. Etapa de incarcare, atunci cand curentul de incarcare este constant si tensiunea bateriei creste, pana la 80% din procesul de reincarcare. Poti furniza bateriei atat curent cat permite , atata timp cat nu depaseste 20% din 20 ore ( C/20 ) amperi ora (Ah) sau 8% din rata RC si depaseste 51.50C

 

 

Citat

 

Incarcarea

Pentru incarcare, polul (+) se leaga la polul (+) al sursei de curent continu (redresor), iar polul (-) al bateriei se leaga la polul (-) al sursei de curent, dupa care redresorul se conecteaza la reteaua electrica. La sfarsitul incarcarii se procedeaza in ordine inversa. Incarcarea se efectueaza cu dopurile scoase la bateriile cu busoane. Bateriile capsulate nu necesita scoaterea dopurilor. Timpul de incarcare variaza in functie de capacitatea in Ah a bateriei si de gradul acesteia de descarcare. Acesta este cuprins intre 36-48 ore pentru o baterie complet descarcata. Curentul de incarcare I(A)=0,1x (capcitatea nominala a bateriei, in Ah). Daca este cazul dupa incarcare se controleaza nivelul electrolitului in fiecare celula si se completeaza numai cu apa distilata pana la nivelul maxim indicat pe bacul bateriei. Nu este necesar la bateriile capsulate.

 

 

Citat

Curentul de încărcare recomandat reprezintă 10% din capacitatea nominală în amperi (de exemplu, o baterie de 4 Ah necesită un curent de încărcare de 0,4 A [Amper]). Este recomandat să verificați dacă bateria este încărcată complet înainte de montare, pt. a asigura o durată lungă de viață a acesteia.

 

Citat

 

Regimul de reîncărcare a bateriei

Se supune procesului de reîncărcare pe redresor, orice baterie aflată într-una sau mai multe din urmatoarele situații:

  • Baterie descarcata accidental (sub 75%).
  • Baterie depozitată, la finalul fiecarui înterval de stocare precizat în tabelul de la capitolul "Depozitare".
  • Baterie descărcată - reclamată ca defectă - înaintea prezentării la service pentru diagnosticare.

Procesul de reîncărcare poate fi executat, de regulă, cu ajutorul oricărui redresor comercial (și nu numai) de curent continuu care poate să asigure la ieșire urmatoarele: 13,5V ≤ U ieșire (V) ≤ 16,5V și un curent 4A ≤ I ieșire (A) ≤ 25A
În principiu, încărcarea pe redresor se face cu un curent a carui valoare este de cca. (5÷10) % Cn (A), până când apar degajari uniforme de gaze în toate elementele bateriei, iar densitatea electrolitului se stabilizeaza în jurul valorii de 1,28±0,0 1 (g/cm³).
Spre finalul încărcării tensiunea la bornele bateriei atinge valorea de 15,80….16,50 [V] la temperatura de 25°C (atenție! în regim de funcționare redresor). Pe toată durata încărcării pe redresor, dopurile bateriei vor fi scoase. Este recomandată efectuarea reîncărcării de către ateliere specializate.
În tabelul de mai jos se prezintă informativ gradul de încărcare și tensiunea în gol a bateriei în raport cu densitatea electrolitului (25°C.)

 

Am vrut sa gasesc macar un site al unui producator de acumulatori auto care sa spuna ca se admite un curent nelimitat la incarcare din redresor, sau macar o valoare egala cu C-ul acumulatorului. N-am reusit. Toti dau limitari. Posibil sa nu fi cautat indeajuns. Citatele sunt de la Varta, Rombat, Bosch si etc.

Link spre comentariu
Citat

Am vrut sa gasesc macar un site al unui producator de acumulatori auto care sa spuna ca se admite un curent nelimitat la incarcare din redresor

Ce nu-ti e clar din ce scrie in citat? Daca nu-ti place ce scrie pe site-urile producatorilor, fa o scrisoare deschisa si trimite-le-o, ca tu stii mai bine ce si cum...eu am dat doar niste citate, n-am afirmat/infirmat nimic in privinta asta.

Link spre comentariu

Asa se raspunde atunci cand stii ca nu ai un raspuns. 


Si e o chestie atat de simpla si universal valabila incat culmea, nimeni nu o intelege.
Nu exista notiunea de limitare de curent la sistemele auto de incarcare, e chiar atat de simplu, incarcarea are loc numai si numai in tensiune constanta!

Link spre comentariu

Ok, eu nu stiu, bine ca esti tu destept...ia scrie-le celor de la Varta...bai fraierilor, nu mai recomandati un curent de incarcare la banc de 1/10 C  pt ca habar n-aveti ce spuneti.Luati aminte ce va invat eu.

O iei cam personal...eu n-am contrazis ce-ai spus tu, ci doar am citat ce spun producatorii.Cum eu nu sunt expert in acumulatori, am cautat sa verific afirmatia ta, si n-am gasit nimic care sa sprijine cele afirmate de tine.Inclin sa cred ca cei care ii fabrica au dreptate, pana voi vedea ca isi vor cere scuze pt informatia eronata si iti vor da tie dreptate.

Link spre comentariu

Pai tocmai ca stii, si de aia stii bine ca am dreptate in ce zic. N-ai gasit pana acum masina cu limitare de curent la incarcare, si nici n-ai sa gasesti oricat ai cauta, stii bine ca asa este si stii bine si de ce, dar nu vrei sa accepti asta. Problema nu-i la mine, nu eu sunt ala dstept, dar nici limitat.

Link spre comentariu

Incearca sa afli mai multe despre alternatoarele care comunica cu PCM-ul masinii si mai ales, de ce o fac.Dar, repet, eu nu contrazic ce spui tu, ci doar iau in seama ce spun producatorii, in ideea ca sunt macar cu putin peste nivelul tau de instruire.Ce sa fac, asa sunt eu...mai limitat si nu-mi place sa pun botul la toate dumele de pe net, pana nu verific.Ce spui tu, nu mai spune nimeni.Care sa fie concluzia?

Link spre comentariu

QQme pe acelasi principiu nici un traf de retea nu poate da oricat vrei, ci exista un curent maxim recomandabil peste care daca se trece, randamentul scade sub un regim recomandat pentru fiabilitate, dar nu spui ca este limitat cumva curentul de la traf. La fel si la alternator, are un curent maxim recomandabil, nu unul limitat in vreun fel. 

Doru, reformulez: nu exista masina care sa incarce acumulatorul cu C/10!
N-am de unde sa stiu eu motivele pentru care altii nu se implica in discutia asta, dar eu stiu bine ce stiu, si doar pentru ca altii nu-mi dau dreptate nu inseamna ca nu am.
Nu exista limitare de curent la alternator, baga cat cere acumulatorul, punct!

Link spre comentariu
Citat

Nu exista limitare de curent la alternator, baga cat cere acumulatorul, punct!

Lasand la o parte faptul ca eu nu discut aici regimul de mers al acumulatorului pe masina, in mod sigur n-ai bagat un ampermetru sa vezi cat e curentul de incarcare in asemenea situatie. Presupui  ca ar fi cat cere acumulatorul. Nimic mai gresit. Curentul de incarcare este cat poate alternatorul, nu cat cere acumulatorul, pt ca de regula ''dansul'' cere mult peste cat poate alternatorul.Si asta se intampla la masinile de fabricatie veche, unde si alternatoarele erau de 40...60A. Acum ai alternatoare de 150A si mai mari.Cred ca iti inchipui ca acel curent de incarcare nu va atinge acel nivel, pt simplul motiv ca sunt limitari(chiar daca tie nu-ti vine sa crezi).

Discutia a plecat de la un traf si o punte, si cum e mai bine de folosit si a ajuns la teoria chibritului, numai pt ca cineva are orgolii mai presus de simplitatea subiectului. Am recomandat minim acel bec pe iesire, numai pt protectia trafului si a puntii. Acumulatorul are prostul obicei sa ceara si in anumite momente din ciclul de incarcare, se poate comporta ca un scurt pe iesirea redresorului, adica o incarcare mai mare decat poate suporta infasurarea secundara si puntea redresoare. Stiu ca intervine limitarea pe impedanta secundarului, dar daca asta se intampla pe perioada mai mare, cum se intampla de regula la acumulatorii potenti, descarcati din diverse motive peste limita, atunci cu siguranta se poate arde puntea, secundarul si in cazul cel mai fericit o siguranta, care e stiut deja, se arde ultima.

Cand producatorii de acumulatori vor veni cu corectii in ce priveste regimul de incarcare la banc( nu pe masina),atunci probabil se vor face corectiile necesare in toate articolele de specialitate. Aici nu e vorba de ce stiu eu sau altii...e vorba de ce stiu si cer cei care le fabrica.

Link spre comentariu
1 minute ago, doru3160 said:

Curentul de incarcare este cat poate alternatorul

 

1 minute ago, doru3160 said:

Acum ai alternatoare de 150A si mai mari.Cred ca iti inchipui ca acel curent de incarcare nu va atinge acel nivel

Pai te contrazici singur, hotaraste-te, ori e cat poate alternatorul ori nu e atat?...

Eu spun ca nu e cat poate alternatorul ci cat consuma acumulatorul, iar tu n-o sa ai in veci argumente sa ma contrazici.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări