Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Invertor sudura Telwin Technology 210


ym_dx21

Postări Recomandate

Buna ziua. Problema la acest invertor este ca pierde din putere si lipeste electrodul...am controlat vizual interiorul si nu se vede nimic afumat sau plesnit , am verificat tensiunea la borne la iesire si am aproximativ 75 volti. La cresterea curentului din potentiometru, se simte o oarecare crestere a puterii la electrod dar imediat incepe sa reduca turatia ventilatoarelor pana la oprire. Am verificat mosfet-uri ,diode cu multimetrul dar nu am gasit nimic ars . Am atasat si link cu schema

 

http://www.radioradar.net/files.html?cid=8098

Link spre comentariu

Daca ar fi arse contactele releului s-ar fi ars si rezistenta R40.

Verifica condensatorii de filtraj C29, C30 si C31. Posibil sa fie deslipiti sau intrerupti. Alimentarea Ventilatoarelor se face dintr-o infasurare din traful final. Daca partea de forta nu are alimentarea corecta pe bara de 300V nu ai putere la electrod si este normal ca si tensiunea pe ventilatoare sa scada.

Link spre comentariu

Aveti aici un manual , in limba italiana, cu descrierea schemei:

http://hex.16mb.com/telwin.pdf

 

 

Eu am gasit de cateva ori contact ars la releu (la alte tipuri de aparate de sudura) Releul era cuplat , dar contactul carbonizat si scadea tensiunea pe condensatorii de filtraj in sarcina. Nu se ardea acea rezistenta.Probabil pentru ca sudorul nu lasa electrodul lipit sau aparatul monitoriza tensiunea DC_BUS si sub un anumit prag bloca comanda IGBT-urilor.

 

Rezista de incarcare (R40) nu poate sa fie suntata cu jumper. Ceva nu-i in regula cu schema.Daca ar fi suntata s-ar arde puntea redresoare sau sigurantele de la casa in momentul pornirii aparatului. .

 

Dar , binenteles ca pot fi si alte cauze la problema dumneavoastra...

Link spre comentariu

am verificat igbt -urile ,releele k1 si k2 , diodele , condensatorii cu un capacimetru, tranzistorii driveri si nu am gasit nimic ars....ce am observat este ca la reglajul amperajului pe minim , tinde sa se opreasca si deschide releul K2 (descarcare) . M-am gandit sa incerc sa deconectez secundarul trafo de curent (de protectie) in ideea ca ori va pocni piesa defecta ori sa delimitez zona de defect. Este periculos sa fac asta ? chiar si pentru o secunda ...sa vad daca dezactivez protectia ce se intampla ?

Link spre comentariu

Tot nu ati incercat sa masurati tensiuneade 300V in timp ce se sudeaza.

In schema se vede ca , K2 este alimentat din tensiunea produsa de trafo chopper (de forta, SP+ SP- in schema) iar K1 este alimentat de la retea si face temporizare la pornire cu R59 - C42.In regim normal chiar si K1 se alimenteaza tot din chopper , prin D10 , dar el nu decupleaza decat daca dispare si reteaua (AC+ AC- in schema). Daca scade turatia ventilatoarelor si cade K2 , este clar ca tensiunea produsa de chopper scade foarte mult. Dar cand scade ? Cand reglati potentiometrul cu aparatul in gol sau in sarcina?

reqNJzJ.jpg

Link spre comentariu

Atunci e complicat...

Trebuie facute teste cu sarcina (de cativa amperi la inceput) si vazut de ce se limiteaza curentul sau de ce nu creste factorul de umplere al impulsurilor date de U2 UC3845D pentru a sustine curentul de sarcina. Poate-i defect chiar UC3845 sau nu-i alimentat corect. Sau lucreaza eronat protectia de curent maxim in primar chopper sau ceva pe traseul pe care se masoara curentul de pe sunt , etc.

 

Poate cu un osciloscop pentru verificarea formelor de unda si cu metodele de test de aici de la paginile 15 si 16 (cu sarcini artificiale) o sa gasiti defectul. Mai mult , nu va pot ajuta...

 

https://kupdf.com/embed/inverter-technology-175-210-188ge_58ce716ddc0d60cf42c3460f.html?sp=0

Editat de Simpalean
Link spre comentariu

am mai masurat tensiuni pe alimentare T3 cea de 17 V care este stabila si in gol si in sarcina , insa pe baza driverului T3 am 4V si in sarcina scade la 0 , aceeasi treaba si pe portile IGBT-urilor ....din ce am vazut si eu ....aveti dreptate ....cred ca defectul este in modulul de comanda...multumesc mult pentru ajutor , o sa incerc sa il gasesc , ca nu ma las asa usor...si va voi anunta cand o sa -l depistez

Link spre comentariu

La prima vedere, daca merge in gol normal, iar cu o sarcina oarecare limiteaza foarte jos curentul, pare sa fie un defect in bucla de curent, respectiv un semnal mare pe pinul 3 al UC3845, ca si cum valoarea rezistentei de sarcina a trafului T1 (traful de curent) ar fi intrerupta.

Verifica rezistentele R79, R80, R81 si R82 (sunt legate in paralel) de pe placa de comanda. Mai verifica si rezistentele din divizorul de dinainte de pinul 3, R84 si R83, precum si diodele D11 si D12.

N-am inteles daca ai osciloscop, te-ar fi ajutat enorm.

 

Tensiunea pe care o masori tu in "baza" driverului T3, este de fapt semnalul de la pinul 6 al UC-ului, care are un factor de umplere de sub 50%. Acolo doar osciloscopul "vede" bine! La fel si in grilele IGBT-urilor. Tensiunea masurata cu voltmetrul este irelevanta in cazul asta.

Editat de CIBY2
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări