Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
pinky

Schema placa de baza centrala Ariston BS 24 FF

Recommended Posts

Daca are cineva de oferit, as avea nevoie de schema de la placa de baza a centralei Ariston BS 24 FF

 

Pe placa de baza scrie doar urmatorul cod: 740190011303

Defectul reclamat este ca atunci cand centrala porneste mai rar ( nu se foloseste apa calda iar termostatul este pus pe 21* C ) centrala porneste foarte greu, dupa mai multe incercari. In tot acest timp apare urmatoarea eroare: LED-urile de 60, 70, 80*C si cos se aprind intermitent. Din manual am gasit ca eroarea inseamna "Detasare flacara".

Daca doresc apa calda, trebuie sa pornesc-opresc de mai multe ori apa calda ca sa porneasca centrala, afisand aceeasi eroare.

Am facut ceva masuratori si am inlocuit C27 , 150nF / 305V, care este in circuitul de detectie flacara. Cel de pe placa mai avea 39nF. Urmeaza sa montez placa inapoi sa vad daca s-a rezolvat problema.

 

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

De obicei condensatorul din circuitul de detecție flacără cauzează asta, dar nu ar fi rău să se verifice și starea electrodului de aprindere.Și starea cablului de aprindere ar trebui verificată, eu am avut probleme cu un convector pe gaz care aprindea foarte greu flacăra. Repoziționând cablul de înaltă tensiune, problema s-a remediat, cablul ,,scăpa,, înalta tensiune spre părțile metalice apropiate...

Schema plăcii nu cred că poți s-o obții ușor, eu nu am găsit până acum așa ceva, dar din fericire, nu e nevoie de ea fiindcă se pot deduce ușor defectele.

Link to comment
Share on other sites

A inviat dupa inlocuirea condensatorului de la detectie flacara.

Am mai inlocuit cativa condensatori electrolitici care erau usor devalorizati. Preventiv, ca sa nu ma deranjeze in weekend cu reparatie. E a unei cunostinte.

Si eu lucrez in general fara schema dar sunt cateva rezistente SMD de 0,5W care au urme de incalzire. La un moment dat nu se vor mai distinge culorile de pe ele, de aceea aveam nevoie de schema. Poate apare intre timp si schema.

Multumesc pentru sugestii. E bine de stiut astfel de chichite.

Link to comment
Share on other sites

Guest Caras Stefan

patesc acelasi lucru dar din alta cauza si nu imi dau seama! am un ups sinus pur pus direct pe centrala si merge foarte bine cand il scot din priza! am  un alt ups sinus pur inaintea acestuia care e pentru tv, frigider, iluminat led si ups-ul centralei;  cand opresc tensiunea in toata casa, merg toate in afara de centrala la care se aprind ledurile ce semnalizeaza detasare flacara; porneste, se aprinde flacara apoi se opreste; repetat; pana trec iar la retea sau ups-ul centralei! sunt toate legate la impamantare, am sucit stecherele faza/ nul, in toate combinatiile posibile! ce credeti ca ar putea fi! am o experienta medie ca electrician

Link to comment
Share on other sites

Cauza e lipsa continuității împământării în cazul funcționării pe UPS.Când funcționează pe invertor, UPS-ul nu mai oferă circuitului de supraveghere a flăcării aceeași referință față de Pământ, pe care o avea Nulul rețelei.Împământarea UPS-ului nu rezolvă nimic, fiindcă invertorul este o sursă ,,flotantă,, care nu are nicio legătură galvanică cu Pământul.Vedeți dacă în modul de avarie puteți lega împământarea la una dintre bornele de ieșire ale UPS-ului printr-o rezistență de 100k-1MegOhm.Asta ar trebui să rezolve problema.

Edited by validae
Link to comment
Share on other sites

Detin si eu centrala in cauza (Ariston BS 24 FF). Nu mai pleca ventilatorul. Ramanea aprins ledul portocaliu de eroare pe evacuare gaze (la aprox. 10 secunde dupa un restart).

Am inlocuit releul. Si furtunul de la presostat la ventilator. Acum functioneaza.

 

Edited by adyh3
Rezolvat
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

Detin un ariston matis 24ff și de câteva luni avem aceeasi problema ca cea din primul post, eroare detașare flacara, se aprind ledurile 60,70,80 si cosul de fum.
Problema este ca instalatorul care s-a ocupat de problema a început sa curete prin ea depuneri , etc... Am discutat cu dânsul sa se uite la placa deoarece citisem postarile de aici insa a insistat ca nu este de la placa si ca ar fi vorba de altceva. Dupa cateva saptamani de erori , a revenit ca sa constate ca într-adevăr este de la placa si ca trebuie reparată costul fiind in jur de 400 ron. 
Ideea este ca daca as fi facut de la început verificarea la placa, nu as mai fi platit pana acum inutil si problema ar fi fost rezolvată. 
Am gasit totuși o placa noua cu 600 de ron. Voiam sa va întreb daca costul cerut pentru repararea placii renteaza sau este mai indicat sa cumpar una noua? Va multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Dacă vechimea centralei depăşeşte 10 ani, eu vă sfătuiesc să vă cumpăraţi alta nouă.Altfel veţi tot băga bani în repararea celei vechi, după placă se va defecta ventilatorul, schimbătorul de căldură, etc....

Placa nouă merită banii, dar cum spuneam vor urma inevitabil alte defecţiuni.Centralele au şi ele o durată de utilizare limitată, ca orice maşină.

Edited by validae
Link to comment
Share on other sites

Recomandarea ar fi buna daca s-ar mai gasi de cumparat centrale simple fara condensatie pt ca la instalarea unei centrale noi care obligatoriu va fi in condensatie TREBUIE modificata si instalatia de tevi in sensul ca trebuie adaugata inca o teava de scurgere pt condensatie, scurgere care trebuie facuta la canal neputind fi scoasa afara din cauza inghetului.

Aceasta modificare nu-i chiar simplu de facut si daca ai o instalatie ce trece prin vreo 4 pereti pina la scurgerea la canal si mai are si vreo 12-16 coturi te-ai aranjat cu ditamai santierul in casa, schimbat 2-3 rinduri de faianta si asa mai departe. Deci la pretul centralei (care nu-i mic deloc) mai trebuie sa adaugi inca citeva mii de euroi plus santier de minim o saptamina in casa.

Edited by sesebe
Link to comment
Share on other sites

Condensul poate fi şi colectat într-un bidon, nu depăşeşte 2 litri/zi în cele mai defavorabile condiţii.Să nu exagerăm cu miile de euroi la modificarea câtorva lipituri ca să conectezi noua centrală...iar noile centrale în condensare sunt mai eficiente tocmai acestei metode de recuperare a căldurii care altfel se pierdea prin vaporii evacuaţi.Că nu e chiar atât de mare căldura recuperată e clar, dar nu poţi să fluieri contra vântului.Zi mersi că nu au început să ne oblige să facem coşuri deasupra blocurilor, că aşa s-ar cam cere...atunci să vezi cheltuieli cu centralele individuale.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa schimbi faianță în doua încăperi cam trece de mia de euro. Iar legat de eficienta.... sa fim serioși ca nu se cunoaște decit daca ții temperatura mica în calorifere pt ca altfel nu mai realizează condensatie. Dacă ai doar încălzire în pardoseala da, se merita investiția. 

Link to comment
Share on other sites

 O centrală veche,fără condensaţie poate ţine şi peste 15 ani.Asta dacă nu eşti în zonă cu apă dură.

 La cum s-a bâjbâit la ea eu aş opta pentru un Viesman în condensaţie,nou.Dai un ban da' ştii că face...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines