Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
dan_b11

functionare GPS fara acumulator

Recommended Posts

Am primit un gps becker ready 43 care nu porneste de loc. Acumulatorul are 0 volti. Intrearea mea este daca ar trebui sa porneasca doar cu incarcatorul conectat?

Intreb deoarece nu vreau sa cumpar un acumulator degeaba si sa constat ca nu merge.

Multumesc

 

Link to comment
Share on other sites

Păi dacă acumulatorul are 0 v e posibil să fie în scurt ...iar când pui încărcătorul, acesta va intra în protecție!(adică nu va avea tensiune suficientă să pornească aparatul)

Poți să alimentezi cu 4v direct de la contactele unde era conectat acumulatorul(deconectând bineînțeles acumulatorul)...altfel nu sunt sigur că nu va avea vre-o protecție care să împiedice pornirea aparatului în cazul în care bateria lipsește sau e descărcată la 0v.(vorbesc de cazul în care vrei să-l pornești cu încărcătorul)

Edited by elmar
Link to comment
Share on other sites

Firul alb probabil că este cel care îi spune procesorului în ce stare este acumulatorul...să sperăm că n-are o setare care să facă imposibilă pornirea, fără ca procesorul să detecteze o baterie compatibilă și încărcată peste un anumit nivel...

 

P.S În mod normal ...Plusul este firul rosu!

Edited by elmar
Link to comment
Share on other sites

Scoate acumulatorul din GPS si incarca-l cu 5V de la o sursa externa si o rezistenta de limitare de 5-10 Ohmi in serie, pana ajunge la 4,2V. Firul rosu e plusul firul negru e minusul, firul alb nu-l conectezi deloc, ala e pentru monitorizarea temperaturii celulei Li-Ion.Apoi pune-l la loc si porneste GPS-ul avand si mufa de incarcare conectata. Nu poti folosi GPS-ul fara acumulator, trebuie sa-l ai permanent cuplat, chiar daca sursa principala e externa.

Link to comment
Share on other sites

L-am rezolvat. Am incarcat acumulatorul separat pana la 4.2 V si a pornit, sunt curios cat va tine acumulatorul. Cei care mai aveti gps-uri cat timp va merge doar pe baterie? Eu l-am butonat aseara vreo 5 minute si a scazut bateria cu vreo doua procente.

Multumesc tuturor pentru ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Dacă bateria e uzată, nu va ține mult, e bine să-l țineți pornit doar cu mufa de încărcare introdusă, altfel ajunge rapid la tensiunea de avarie.Dacă găsiți un acumulator bun de aceeași capacitate și mărime, puteți schimba circuitul de protecție de la acumulatorul vechi la cel nou (cu mare atenție) și-l puteți folosi pe celălalt mai bun.

Link to comment
Share on other sites

Nu e problema, ca sunt acumulatori de cumparat noi la vreo 60 ron, nu e un capat de tara, desi poate daca as gasi as lua de capacitate un pic mai mare(ramane de vazut ce gasesc). Eram curios cam cat tine de obicei bateria macar orientativ(gen 30 de minute, o ora, doua), acumulatorul are parca 720 mAh. Probabil a fost folosit doar cu incarcatorul de masina(doar pe acela il am) si nu s-a incarcat complet niciodata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines