Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Indici ce caracterizeaza anvelopele


Blind

Postări Recomandate

Nu stiu pe cati au interesat pana acum aceste prescurtari, insa e bine sa cunoastem si asta, cat de cat.

 

CODIFICAREA ANVELOPELOR:

EX: 195 / 65 R 15 91 V Eagle NCT 5

195 = latimea anvelope (mm)

65 = Raport de aspect = inaltimea anvelopei : latime x 100 %

R = constructie radiala

15 = Diametru janta (inch)

91 = incicele de greutate

V = indicele de viteza

Eagle NCT 5 = profilul anvelopei

 

Pentru indicii de viteză V, W şi Y (marcaţi sau nu cu ZR), restricţiile pentru indicii de sarcină apar începând cu 210 km/h pentru anvelopele având un indice de viteză V, începând cu 240 km/h pentru cele cu indice W şi cu 270 km/h pentru cele cu indice Y.

Indici de viteza:

Indicele de viteza reprezinta viteza maxima la care o anvelopa poate transporta sarcina mentionata ca indice de sarcina. Indicii de sarcina si de viteza sunt marcati pe ambele flancuri ale anvelopelor.

La anvelopele radiale de camion, fara marcaj de viteza, limita maxima admisa este 110km/h, in timp ce la cele diagonale este de 100km/h

A1 5 km/h

A2 10 km/h

A3 15 km/h

A4 20 km/h

A5 25 km/h

A6 30 km/h

A7 35 km/h

A8 40 km/h

B 50 km/h

C 60 km/h

D 65 km/h

E 70 km/h

F 80 km/h

G 90 km/h

J 100 km/h

K 110 km/h

L 120 km/h

M 130 km/h

N 140 km/h

P 150 km/h

Q 160 km/h

R 170 km/h

S 180 km/h

T 190 km/h

U 200 km/h

H 210 km/h

V 240 km/h

W 270 km/h

Y 300 km/h

VR >210 km/h

ZR >240 km/h

ZR(Y) > 300 km/h

 

Indici de sarcina:

Indicele de sarcina reprezinta sarcina maxima in Kilograme pe care o anvelopa o poate transporta la viteza maxima indicata de indicele de viteza.

La anvelopele pentru transport marfuri (inclusiv autobuze) indicele de sarcina se prezinta sub forma a doua numere (de ex.148/145L) al doilea numar reprezentind indicele de sarcina pentru utilizarea anvelopelor jumelate (in tandem). Indicatorii de sarcina si viteza sunt stabiliti de ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organization)

 

(a doua coloana reprezinta sarcina suportata de anvelopa, exprimata in kg)

50 190

51 195

52 200

53 207

54 212

55 218

56 224

57 230

58 236

59 243

60 250

61 257

62 265

63 272

64 280

65 290

66 300

67 307

68 315

69 325

70 335

71 345

72 355

73 365

74 375

75 387

76 400

77 412

78 425

79 437

80 450

81 462

82 475

83 487

84 500

85 515

86 530

87 545

88 560

89 580

90 600

91 615

92 630

93 650

94 670

95 690

96 710

97 730

98 750

99 775

100 800

101 825

102 850

103 875

104 900

105 925

106 950

107 975

108 1000

109 1030

110 1060

111 1090

112 1120

113 1150

114 1180

115 1215

116 1250

117 1285

118 1320

119 1360

120 1400

121 1450

122 1500

123 1550

124 1600

125 1650

126 1700

126 1700

127 1750

128 1800

129 1850

130 1900

131 1950

132 2000

133 2070

134 2120

135 2180

136 2240

137 2300

138 2360

139 2430

140 2500

141 2575

142 2650

143 2725

144 2800

145 2900

146 3000

147 3075

148 3150

149 3250

150 3350

151 3450

152 3550

153 3650

154 3750

155 3875

156 4000

157 4125

158 4250

159 4375

160 4500

161 4625

162 4750

163 4875

164 5000

165 5150

166 5300

167 5450

168 5600

169 5800

170 6000

171 6150

172 6300

173 6500

174 6700

175 6900

176 7100

177 7300

178 7500

179 7750

180 8000

181 8250

182 8500

183 8750

184 9000

185 9250

186 9500

187 9750

188 10000

189 10300

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns
  • 4 săptămâni mai târziu...
  • 5 luni mai târziu...
  • 1 an mai târziu...

E ok de stiut, dar daca tot e sa dam o informatie ar fi bine sa expunem forma cat mai corecta si din punct de vedere terminologie.anume: "65 = Raport de aspect = inaltimea anvelopei : latime x 100 % " - nu sunt de acord!65=seria anvelopei65/100=0.65=raport nominal de aspect (se noteaza cu litera greceasca ro indice na)Deasemeni e util de stiut ca primul numar exprima latimea anvelopei (a nu se confunda cu latimea benzii de rulare) fie in mm fie in inchi.Mai exista tipul de numerotare pt pneurile mai vechi cu pliuri dispuse diagonalLa ele raportul nominal de aspec sau seria anvelopei daca nu sunt date, se considera implicit 1, mentionarea faptului ca sunt cu pliuri diagonale se face cu o liniuta " - " de genul 9,00-22.5/10PRunde avem latimea anvelopei de 9 inchi, "-" constructie cu pliuri diagonale, 22.5 inchi diametrul de asezare al anvelopei (diametrul jantei), 10PR este numarul de pliuri echivalente (Play Rating), nu avem specificat raportul nominal de aspect, si nici seria anvelopei rezulta raportul nominat de aspect este 1, sau seria anvelopei este 100In locul liniutei poate se fie un B ce indica o constructie cu "breaker" in diagonalaRevenind la notatia actualaputem avea de exemplu195/75 R15 91/87P 102/98Lunde indicele de sarcina se da in prima valoare pt configuratie normala, si a doua valoare in configuratie jumelatadeasemeni se poate include un alt indice de incarcare (de obicei scris mai mic si bagat intr-un cerc) care are in vedere si alt indice de viteza, astfel pnul va putea fi incarcat pana la indicele de incarcare 102 daca se va rula cu viteza de pana la 120km/h (L)Mai sunt indici de presune. in PSI sau bari.. mai sunt multe codificari pe anvelope.Mult mai important ar fi de vazut data fabricatiei care se exprima in 3108 de exemplu ceea ce reprezinta saptamana 31 din anul 2008Recomandarea mea este sa nu cumparati anvelope mai vechi de 5ani (conform imbatranirii) chiar daca sunt noi! (maxim 3 ani as zice eu conform cu confortul psihic) sau cel mai bine daca tot luati anvelope noi, se gasesc chiar din anul in care le cumparati sau de anul trecut uzual, ceea ce e ideal.

Link spre comentariu

Arhivat

Acest subiect este acum arhivat și este închis pentru alte răspunsuri.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări