Lonerider Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Va salut. Pun si eu o intrebare aici, poate cineva s-a lovit de aceasta situatie si-mi poate da un sfat. Am un deck Technics RS-B505 si care, in timpul functionarii scoate un sunet asemanator unui greier. Sunetul nu este permanent si nu este in sau pe partea de sunet/electronica. Se aude undeva in zona mecanicii, dar nu am reusit sa-l izolez si este perceptibil cu muzica in surdina, nu este permanent ci apare aleator si doar pe redare/inregistrare. Pe functiile de derulare nu se aude. Un link unde am incarcat inregistrarea acest zgomot: https://www.youtube.com/watch?v=r5rSfyxVQDY&feature=youtu.be Multumesc. Citează Link spre comentariu
RJK Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Atinge ceva la volanta. Citează Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 (editat) Incercati sa ungeti fara sa se scurga,cu un pic de ulei de mecanisme fine axele rolelor presoare,axele perechi a rolelor presoare,axele de antrenare a rolelor casetei,si eventual bucsile de bronz ale motorului. Editat Decembrie 17, 2017 de valivoi Citează Link spre comentariu
Dxxx Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Credeam ca este sunet de role de cauciuc imbatranite (posibil rola presoare)... dar ascultand nu pare... Oricum este ceva mecanic, deci se impune din start o revizuire mecanica completa cu curatire si gresare, cum spune colegul mai sus, dar pentru tot mecanismul. Daca tot faci asa ceva trebuie sa "estimezi" daca tot ce este de cauciuc este in stare functionala 100% pentru ca de multe ori isi cresc prea mult consistenta si le scade aderenta, asa ca aluneca in pasi mici, deci provoaca o oscilatie, care daca este la frecventa audibila se apropie de ce ai tu. Dar nu sunt Mafalda, asa ca poate sa fie si alta cauza, rezolvata tot printr-o revizuire totala. Volantul se invarte in permanenta, ar face zgomot permanent - deci nu de acolo vine treaba, daca fi cazul din acea zona, ar fi mai curand o problema de lagare. Citează Link spre comentariu
RJK Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Volantul se invarte in permanenta, ar face zgomot permanent - deci nu de acolo vine treaba, daca fi cazul din acea zona, ar fi mai curand o problema de lagare. Corect, doar ca face zgomot "in sarcina" si binevenita ar fi curatarea si ungerea lagarelor. Citează Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 As zice ca doar la play vin in contact rola presoare cu axul. Citează Link spre comentariu
Dxxx Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Ar fi util un test cu <punerea> si <iesirea din> pauza. Daca zgomotul apare/dispare eu zic ca este in primul rand de verificat cauciucul rolei presoare / apoi de gresat si verificat axul ei. In ultimul rand ar fi verificarea lagarelor volantului si gresarea lor, dar zgomot de acolo ar insemna joc foarte mare in lagare, si activat numai cand exercita presiune rola presoare - dar ar fi dat semne prin variatii de viteza. Citează Link spre comentariu
mannx Postat Decembrie 22, 2017 Partajează Postat Decembrie 22, 2017 După sunet din film este motorul drive play, lagărul acestuia. O picătură de gaz lampant sau universalul wd40 rezolva temporar problema. Volanta se învârte mai încet nu scoate acel sunet Citează Link spre comentariu
Lonerider Postat Decembrie 23, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2017 Multumesc pentru sugestii. Am demontat partea mecanica din carcasa si am scos motorul cabestan (drive play) de pe sasiul mecanicii. Initial am crezut ca scartaie cureaua pe fulia acestuia, cu toate ca a fost schimbata acum un an jumatate. Cam de pe atunci au inceput si zgomotele, care s-au inmultit si amplificat in timp. L-am pornit si dupa cateva secunde a inceput zgomotul. Provenea de la lagarul axului, din capatul cu colectorul. Cu toata sila l-am demontat si al pus, cu un varf de ac, putin ulei folosit in ceasornicarie, la ambele lagare ale motorului. Am gresat usor, cu acelasi tip de ulei si lagarul cabestanului. Le-am adunat la loc si acum functioneaza ireprosabil. As mai dori, totusi, sa inlocuiesc capul cu unul GX. Va multumesc inca odata. Citează Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 24, 2017 Partajează Postat Decembrie 24, 2017 Bucsile din bronz grafitat NU se ung, au autoungere. Citează Link spre comentariu
mannx Postat Decembrie 24, 2017 Partajează Postat Decembrie 24, 2017 Felicitări pentru succesul operațiunii. Inlocuirea capului cu unul gx nu este usor de realizat. Necesita schimbarea valorilor din rețelele de egalizare a caracteristicilor de frecvență la redare si înregistrare. Tipic sunetul de cap tare (fetita, sticla) este rigid. Are avantajul unei utilizari îndelungate dar capete moi urca mai bine in frecvență si la play si la rec. Totodata se datorează mai greu si deasemenea necesita demagnetizare rar sau deloc. Nu cred ca se justifica modificarea. Dar daca vrei sa experimentezi.... Poti incerca alt tip de cap apropiat ca impedanta. E mult de povestit pe tema asta dar doar nostalgicii mai savurează magnetic tape. Si eu păstrez vintagele cu bandă vreo 3 rostov n7150 de la philips si vreo 7-8 deckuri diverse. Am un dublu deck villma ukrainian senzational o uzina mecanica si electronica. Spor la shurubarit si Crăciun linistit ! Citează Link spre comentariu
ex.escu Postat Decembrie 24, 2017 Partajează Postat Decembrie 24, 2017 Lagarele (bucsele) din materiale sinterizate ,poroase,se ung cu ulei recomandat pentru aplicatia respectiva;pentru cele de la motoare,volant,e bun cel pentru "mecanisme fine";materialul poros se comporta ca un rezervor ad hoc. Cine doreste o ungere 'for ever' poate folosi si un amestec de ulei cu bisulfura de molibden. Citează Link spre comentariu
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.