Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
danieltnokia2000

Soba pe ulei uzat

Recommended Posts

Va salut. Vreau sa fac o soba pe ulei uzat pt incalzirea garajului in care mai mesteresc seara cate ceva.

 

Am un boiler de 150litri pe post de soba. Am un injector de ulei cu aer comprimat care absoarbe uleiul dintr-un recipient si il pulverizeaza si cam atat. Am ceva idei de constructie dar apelez aici ca poate gasesc pe cineva care a facut asa ceva si care poate sa zica cate ceva din experienta ca sa nu irosesc timp si materiale pe teste.

 

Ideea mea e cam asa:

 

Uleiul trebuie preincalzit pana pe la 80grade electric in prima faza cat soba nu este pornita. Apoi porneste o bujie incandescenta in fata jetului si cand ajunge la rosu porneste jetul de aer care vaporizeaza uleiul si ar trebui sa ia foc. Flacara trebuie sa arda intr-o teava cam de 100 cu gauri care sa se incalzeasca la rosu care ar folosi ca aprinzator in cazul in care jetul nu ar fi chiar constant. Automatizarea o fac electonic cu un arduino. Nu stiu exact daca treaba cu teava gaurita si bujia incandescenta o sa functioneze conform asteptarilor. Ceva idei sugestii sunt binevenite,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul e cam greu de aprins; sugestia mea e sa utilizati un amestec de ulei (probabil uzat) si "altceva" gen petrol

lampant, petrosin (se mai produce/utilizeaza? altadata era materialul "standard" pentru spalarea parchetului - ala

din lemn adevarat!), motorina sau "combustibil tip M" (asta seamana cu motorina dar nu e bun pentru Dieselurile

contemporane).

Si eu am cativa litri de ulei uzat, "produs" la inlocuirea anuala a uleiului a 2 automobile din familie, insa mi se pare

o cantitate prea mica pentru construit o "soba" care sa arda asa ceva. Recent am facut foc intr-o soba si desi am

ars in principal lemne, tot mi-a iesit un fum cam puturos, erau tot felul de putregaiuri si alfel de gunoaie; la arderea

unui ulei nu aveti probleme cu vecinii? Nu scoate miros greu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si incalzitor pentru ulei puteti folosi un extinctor expirat mai marisor pe care il goliti,il curatati ii sudati 2 stuturi de 1/2 in diagonala,ii faceti un suport sa stea orizontal, in locul capului ii sudati o mufa de otel 1 1/4(un tol si un sfert)in ea infiletati o rezistenta boiler cu filet cu termostatul aferent,intrarea uleiului in extinctor se face pe jos,iesirea in diagonala pe sus.Ca si automatizare ati putea cauta un automat de ardere pentru injectoarele de ardere cu motorina,ar trebui sa gasiti usor chiar sh ,caci nu cred ca mai sunt multi ce folosesc arzatoare de motorina si mai le-au ramas componente,o fotocelula detectie infrarosu,un transformator de aprindere,un electroventil si ati realizat asa un arzator fiabil si sigur in functionare.Daca aveti indemanare puteti introduce o serpentina cu apa distilata in extinctor,ca incalzitor secundar dupa pornirea instalatiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru aprindere as folosi un sistem diesel, cu o bujie incandescenta gaurita. de genul cum are sau avea aro, e gaurita, si poti picura prin ea direct foc in camera de ardere. si dupa ce iti ia foc opresti pornirea.

 

chestia cu infrarosu, nu stiu daca ai vreo sansa. in sensul in care nu stiu unde sa o plasezi sa nu se topeasca.

bine, stiu ca este posibil dar e vorba de ceva DIY.

 

poate mai degraba o sonda K.

Edited by Aw Genetix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut pe discovery cum se fac.

Duza care pulverizeaza uleiul in focar (uleiul pulverizat trebuie sa fie ca o ceata) este montata intr-o piesa din alama in care se mai monteaza si o rezistenta electrica care are rolul de a incalzi uleiul imediat in apropierea duzei. Ansamblul asta nu este foarte mare ca dimensiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp au mai ajuns ceva piese. Diuza aia din alama cu portdiuza o am. Am facut in test cu motorina si pulverizeaza exact ca o ceata. A mai ajuns si regulatorul de presiune aer si o rezistenta de incalzire ulei. Am mai lucrat putin sa fac o camera de ardere. Acum trebuie sa fac chiar cum zicea un coleg dintrun extinctor un incalzitor pt ulei. Cand ajung in garaj o sa fac niste poze sa vedem cum evolueaza proiectul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum vreo 30 de ani,intrun atelier colegii au construit o soba din tabla(3mm) care functiona cu...lemne,bucati de anvelope...vaselina uzata etc,doar eram in domeniul auto,dar cineva a venit cu un nou sistem,prin picurare(motorina),nu mai stiu detaliile,dar alimenta focul prin picurare/vaporizare motorina cert e ca avea un fel de spirala in interior(?) dar nu avea niciun fel de sistem de injectie, totul era prin cadere libera dar sincer, chiar nu mai stiu cum functiona...daca asa functiona(prin cadere libera) ! Poate stie cineva...sau nu-mi mai aduc eu aminte corect detaliile? :nas:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Principiul la soba pe motorina nu era prea complicat, chiar aveam o soba pe motorina din fabrica si ii mai desfaceam asa zisul carburator. Acolo venea motorina dintr-un rezervor prin cadere, un plutitor care regla limita maxima de motorina in el, iar reglajul de debit pentru motorina care intra in arzator, ceva ca un surub cu varful conic. Motorina ajungea efectiv pe o tava unde i se dadea foc cu o festila. La ulei sigur sunr alti parametrii sa poata lua foc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,cred ca asa functiona sistemul dar,noi nu aveam plutitor,deoarece era rezervor in care puneai motorina si trebuia reumplut..cand se termina(motorina),deci era rezervor...deschis! Nu trebuia sa regleze debitul decat prin ''duza'' din interior! :aplauze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o cunostinta care isi incalzeste atelierul cu o soba pe ulei ars. Alimentarea se face prin cadere libera, printr-o teava de fier. In portiunea unde teava de fier este in soba, are un pic de serpentina, iar acolo se incalzeste uleiul inainte de pornire, cu un foc facut cu rumegus si motorina, robinetul pentru ulei, (montat pe rezervor), fiind inchis. Dupa cateva minute, deschide robinetul si uleiul incalzit arde de numa'. O data pornit atelajul, arde ore in sir numai cu ulei ars, fara alte interventii, fara amestec cu motorina. Tirajul de aer se face la fel ca la sobele clasice, adica aerul vine de sub flacara. Are o usita acolo, de unde regleaza tirajul. In capatul de teava pe unde intra uleui in soba, n-are nici o duza, debitul de ulei il regleaza live din robinetul pus pe rezervorul de ulei. Daca vrea sa arda mai violent flacara, deschide mai mult robinetul si usita de aer, etc..

Poate am maine timp sa fac o schita...

Edited by marius75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legatura dintre rezervor si arzator se poate face cu teava din Cu,care spre deosebire de teava din otel,nu se degradeaza(arde). Se poate face o serpentina tot din teava din Cu iar in interiorul serpentinei sa arda uleiul incalzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

arzatoarele astea prin cadere si cu serpentine le stiu, dar din studii nu ard prea curat si nici prea controlat. Ideea e sa fac ceva care sa functioneze ca o centrala pe gaz cu pornire oprire etc... de asta optez pentru diuza cu pulverizare si aprinzator...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O idee pentru realizarea aprinderii electroice ,bineinteles cu un circuit electronic de comanda, pentru fiabilitate,in loc de releu. https://www.youtube.com/watch?v=KIyZQLpQVqI sau https://www.youtube.com/watch?v=PTt5sM3moqQ


Vazand ca sunteti familiarizat cu Arduino un modul detector flacara pentru automatizarea detectiei si supravegherii flacarii.Tineti cont ca supravegherea flacarii industrial pentru motorina,ulei,clu,pacura se face in spectrul IR.Pentru gaz metan,butan,propan, se face in spectrul UV sau cu ajutorul tijelor de ionizare https://www.youtube.com/watch?v=GXifVZ8_sj0

Edited by valivoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp au mai ajuns ceva piese. Diuza aia din alama cu portdiuza o am. Am facut in test cu motorina si pulverizeaza exact ca o ceata. A mai ajuns si regulatorul de presiune aer si o rezistenta de incalzire ulei. Am mai lucrat putin sa fac o camera de ardere. Acum trebuie sa fac chiar cum zicea un coleg dintrun extinctor un incalzitor pt ulei. Cand ajung in garaj o sa fac niste poze sa vedem cum evolueaza proiectul.

In acea portdiuza era o gaura unde intra o rezistenta electrica, Rezistenta de dimensiunile unei capse pirotehnice. Rezistenta era paralela cu traseul uleiului. Uleiul era incalzit intens numai in acea portdiuza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...