Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
bogdan69

Oil paper

Recommended Posts

Unde pot sa gasesc condensatori paper in oil. Ma intereseaza 12uF la 1000V cateva bucati. Sau cu ce pot inlocui aceasta valoare. Sant pusi in anodul unei lampi care merge cu 800-2500V in anod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pot inlocui cu un set de condensatori electrolitici de tensiune mare 400-450-500v inseriati.De asemenea pe fiecare condensator se monteaza o rezistenta de 100k/2w pentru protectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta in engleza inseamna condensator cu hîrtie uleiata. Tehnologie veche de 100 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ce inseamna si stiu si cat de vechi sunt. Este si motivul pentru care nu cred ca se mai gasesc. Voi pune inseriati 2 sau 3 electrolitici pana ajung la valoarea ceruta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar nu se mai fabrica decat pentru aplicatii speciale si sunt destul de scumpi, un 10uF la 5kv depaseste 150-200$ nou.Cei care se gasesc sunt tot din stocuri vechi anii de fabricatie 1950-1960 ( perioada de varf a tuburilor).Doar din emitatoarele de radio sau tv pe tuburi care se caseaza sa mai gasesti asemenea componente sau din stocurile de la armata.Pentru electrolitici nu conteaza atat valoarea cat tensiunea la care rezista, de exemplu pentru o tensiune de 2kv se folosesc 5 condensatori de 500v in serie. Daca capacitatea este mica se pot pune si cate doi in paralel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

condensatorii din cuptoarele cu microunde vechi nu sunt bune? au cativa kv si cam 4 micro, sunt pe ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da, dar din cîte ştiu, colegul bogdan69 a renunţat la proiect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazusem demult un articol in Tehnium, despre acesti condensatori cu hirtie, recomandati in audio.Au un efect sesizabil, auzibil, sa-i zicem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici este un test, destul de elocvent, despre influenta calitatii condensatorilor...

Hai sa nu exageram; ori este un test stiintific (si-atunci este repetabil si destul de elocvent), ori este subiectiv, bazat pe impresiile auditive ale lui X-ulescu, si-atunci nu inseamna nimic, daca termenii de comparatie sunt vagi, incoerenti si metafizici (adica... audiofili): "Nicely clear and transparent, rich textured treble, very spacious – front to back and left to right, very good separation of individual instruments, deep black background, clean and dynamic, heaps of micro-detail information; fine dynamics, speed, focus, correct timbre and depth of field, and good inter-transient silence"

Parca-l vad pe cel care a intrebat dormind in extaz, cu un Mundorf Supreme de 150 euro sub perna, adus de Mos Craciun Audiofil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha, ha, asta e drept, in plus nu vad de ce s-ar strecura inaltele mai bine printr-o magaoaie decat printr-un condensator mic modern. In plus, chiar de ar fi ideal, ar defaza si asta oricum nu da bine la masuratori. Oricum pe vremea lampilor stiau bine inginerii toate acestea, si recurgeau la tot felul de solutii nastrusnice ca nu aveau de ales, audiofilii de azi fiindca nu au ce face. Am un prieten audiofil cu 30000 de placi care sustine ca alea mono erau cele mai bune, ca aveau materialul gros, eu zic ca alea de dinainte de 78 de ture, ca erau inregistrate la cornet, deci aveau distorsiuni si defazaje zero, deci sunt perfecte. De fapt stramosii nostrii, dacii, inregistrau direct pe oale de lut cu o pana, in timp de dansau in jurul olarului, asa si-au dat seama apoi cercetatorii ca "varza", "capra" sunt cuvinte de origine daca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha, ha, asta e drept, in plus nu vad de ce s-ar strecura inaltele mai bine printr-o magaoaie decat printr-un condensator mic modern. In plus, chiar de ar fi ideal, ar defaza si asta oricum nu da bine la masuratori. Oricum pe vremea lampilor stiau bine inginerii toate acestea, si recurgeau la tot felul de solutii nastrusnice ca nu aveau de ales, audiofilii de azi fiindca nu au ce face. Am un prieten audiofil cu 30000 de placi care sustine ca alea mono erau cele mai bune, ca aveau materialul gros, eu zic ca alea de dinainte de 78 de ture, ca erau inregistrate la cornet, deci aveau distorsiuni si defazaje zero, deci sunt perfecte. De fapt stramosii nostrii, dacii, inregistrau direct pe oale de lut cu o pana, in timp de dansau in jurul olarului, asa si-au dat seama apoi cercetatorii ca "varza", "capra" sunt cuvinte de origine daca.

Inaltele, tocmai pentru ca sunt mai inalte, se strecoara mai usor printre armaturile magaoaiei. Condensatorul mic, modern, are alte avantaje, intre care si posibilitatea de a-l utiliza ca supozitor!Am auzit ca orice condensator introduce un defazaj, asa, ca fapt divers!Daca trecem la o privire mai serioasa a problemei, multi stiu ca sunt rau privit in cercurile audiophile tocmai pentru ca NU CRED in miturile raspandite de producatori si believerii de net. Cablurile scumpe, rezonatoare de lemn, suporti de cablu, condensatoare si rezistente "ascultate" cu obstinatie duc incet catre evaluari ale componentelor citate care ii determina pe altii sa creada ca respectivii evaluatori necesita tratamente neuro-psihice indelungate. Trebuie insa sa privim totul cu circumspectie: nu iese fum fara foc!!! In mod sigur, multe din aceste mituri sunt subiective si arunca pe multi in ridicol, dar sunt plecate de la faptul ca din noianul de stupizenii se pot extrage si cateva "chestii" audibile!Atunci cand utilizezi o incinta echipata cu traductoare extrem de sensibile sau experimentezi cu un driver cu un SPL de peste 100 dB/1W/1m, se poate decela o diferenta intre anumite tipuri de condensatoare. Personal, nu as merge sa afirm ca pot decela diferente intre condensatoarele cu polipropilena de fabricatii diferite, DAR, intre condensatori electrolitici, mylar, PP, PIO se pot face diferentieri in cele mai multe din cazuri! Diferentele au fost mult mai evidente pentru muzicieni (pianisti, violonisti, etc.) care au remarcat diferente in ceea ce priveste acuratetzea si transparenta sunetului in special in domeniul medii - inalte.Acesta nu e un motiv ca fiecare sa ia de buna ce spun eu sau sa ia de buna teoria audiophila gasita pe net! Cine isi permite si crede poate sa utilizeze V-Cap-uri de cateva sute de euro bucata, cine nu, e bine sa faca CE crede si sa-i lase pe ceilalti sa bata campiile audiophiliei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un test reproductibil, dar la fel subiectiv este si acesta http://www.skguitar.com/SKGS/sk/CapTest/CapTest.htm si nu are legatura cu "audiofilia".

 

Pe un tweeter Celestion HF1300 (si nu numai, asta mi se pare mai cunoscut) am "auzit" diferenta intre condensatorul obisnuit din filtru si unul paper in oil;

ca originalul era prost sau ca actualul paper in oil este must have sau audiofil - nu fac aprecieri in acest sens si nu ma intereseaza contrele "audiofile".

Este un site binecunoscut unde toata floarea cea vestita asta face.

Sunt contra anumitor "finetzurilor" audiofile si cred ca am mai spus asta pe undeva prin forum, deci si contra unor condensatoare extrem de scumpe (ex: Mundorf Supreme) si pentru simplu motiv ca strugurii la care nu ajung sunt acri.

 

Nu neaparat condensatorul paper in oil e magaoaie.

Dar daca tot vorbim de "audiofilie", nu toate vechi sunt bune, la fel cum nu toate noi sunt bune (de exemplul: DAC TDA 1541, care e istorie, nu musai ca e cel mai bun DAC in prezent, dar respecta corect un standard si implementarile lui "suna" bine).

 

Considerati cele spuse parere personala, nu sfat! Daca doriti lamuriri mai multe Google va ajuta, cautati , sunt pareri si pareri, mai "audiofile" sau mai obiective (veti gasi si o gramada de traznai). PS. Puteti incerca si Mundorf Supreme :wtrqwe era o gluma :limb:!

 

LA MULTI ANI pentru 2011 TUTUROR!

 

Ehee este mai iute ca mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe dreaq nimeni nu aude diferente intre condensatoarele de 100nF de acelasi tip!(PP de ex.)indiferent de firma!Chiar si redarea aceluiasi pasaj muzical de 2 ori pe acelasi echipament poate fi diferit! :sparge: :sparge: :sparge: Depinde de ex. de starea de oboseala!De tensiunea si frecventa retelei,de umezeala si presiunea atmotsferica!Chiar si de plictiseala !Bucurati-va domnilor de muzica!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.