Jump to content

  • Log In with Google      Sign In   
  • Create Account

Photo

Dioda Blocare Panou Fotovoltaic


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#16 OFFLINE   Marcel Oradea

Marcel Oradea

    Nou venit

  • Membru activ
  • Pip
  • 5 posts
  • Locatie:Oradea

Posted 14 November 2017 - 10:10 PM

Ce spuneti ? sa incerc cu una din aceste diode pt toate 3 panourile legate in paralel ( max. 120V / max. 120A / max 780W ) :

 

a. Vishay VS-60EPU02PBF   https://www.tme.eu/r...ale-tht/vishay/

sau

b. Microsemi APT60D20BG  https://www.tme.eu/r...-tht/microsemi/

 

As vrea o leg inaite de controller .

Attached Files



Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri
    ********

#17 OFFLINE   Dxxx

Dxxx

    ELF staff

  • Moderatori
  • 2,692 posts
  • Locatie:Bucuresti

Posted 14 November 2017 - 10:20 PM

Este cam aiurea sa faci transformare lumina -> curent electric -> caldura. Asa ceva este necesar numai la statiile eoliene, care au variatii imense pe iesire si daca nu au o solutie mecanica, atunci singura posibilitate este sa le incarci cu un balast pentru ca sa nu arzi totul... Dar la solar, cu randamentul de conversie mic si fara astfel de varfuri imprevizibile chiar nu vad rostul. Si nici beneficiul, pentru ca puterea nu va fi suficienta sa-ti duca un boiler electric.

Asta pentru ca poti face captare direct solar -> caldura cu randament si costuri mai bune.

 

Este posibil ca o (mare) parte a pierderilor sa nu fie din descarcare inversa ci pur si simplu autodescarcare... deci verifica si asta. Trebuie sa fii sigur pe unde se duce curentul.

 

Ce mai poti face - si te invit pe rubrica de leduri - este sa optimizezi reflectoarele dupa cum spuneam eu mai sus - asta pentru ca nu spui ce reflectoare sunt. In caz ca sunt chinezesti se pot obtine randamente de 2-4 ori mai bune in majoritatea cazurilor. Unghiul de emisie trebuie sa fie conform situatiei concrete, daca este mare poate fi ceva fie bun  / dar in mod egal poate sa fie rau, asta poti sa ne-o spui numai tu.



#18 OFFLINE   Marcel Oradea

Marcel Oradea

    Nou venit

  • Membru activ
  • Pip
  • 5 posts
  • Locatie:Oradea

Posted 14 November 2017 - 11:40 PM

Sincer sa fiu , lumineaza fff bine seara / noaptea . Cred ca sunt chinezarii ( exact ca si acestea : https://www.aliexpre...2821246825.html ) . Am mai cumparat 2 reflectoare ce merg doar pe 12v la 10W cu senzor de miscare ( http://www.westech-s...care-p-412.html ) si sunt multumit de cum functioneaza si astea ( doar cand sunt cu bateriile in paralel ) . 

Sper sa rezolv si cu descarcarea bateriilor dupa incarcare :((



Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri
    ********

#19 OFFLINE   Dxxx

Dxxx

    ELF staff

  • Moderatori
  • 2,692 posts
  • Locatie:Bucuresti

Posted 15 November 2017 - 02:42 PM

1. Diodele Schottky le-ai pus dupa ce iti raspunsesem. 

Daca faci proba nu are ce sa iti strice, ba s-ar putea sa vezi ca pierderile nu sunt prin panou.

Insa poti sa pui in paralel mai multe diode ca sa obtii aceeasi capabilitate de curent... Mai mult poti sa pui 1 sau mai multe diode imediat dupa fiecare panou, inainte de a le grupa (in paralel presupun).

Asta pentru ca pretul mi se pare mare vizavi de curentul suportat - la ce ai pus tu, de la TME (mai mare de cateva ori decat merita).

 

Dar poti sa faci deconectarea panourilor mai simplu / si mai sigur in sensul ca atunci cand contactul este deschis rezistenta sa fie aproximativ infinita.

Asta pentru ca un Schottky normal de putere are rezistenta pe "blocat" destul de mica, adica se va mai scurge ceva curent.

Solutia simpla ar fi manuala cu comutatoare dupa fiecare panou / sau automata cu relee, eventual alimantate chiar de panou si care sa faca contactul atunci cand este tensiune pe ele - adica sa deconecteze automat panoul care nu da tensiune.

 

Cat despre proiectoare...

Daca esti dispus sa dai peste 10 lei pe un Schottky , daca ai dat sute de lei pe controllerul solar... atunci sa stii ca te zgarcesti exact unde nu merita.

 

Carcasa poti linistit sa o iei de la chinezi, posibil si driverul - dar niciodata leduri...

Adica prima operatie pe care ti-o recomand este sa vezi ce este la interior / sa vezi ce merita tinut / si in orice caz sa inlocuiesti ledurile cu ceva corect. Sansa ca ce ai tu acolo sa fie bune este aproape zero.

De la TME in loc de Schottky iti recomand sa iei COBuri pentru acest "upgrade".

Probabil ca in final vei obtine la fel de multa lumina ca initial cu numai 6-10W fata de cei 20W...

 

Bineinteles ca daca driverul nu este in comutatie si nici cu un IC cu randament bun -> la gunoi.

Bineinteles ca daca carcasa nu are un radiator bun -> la gunoi.

Adica sa nu crezi ca nu se poate sa se fi tras chiulul si la aceste componente, dar macar la ele exista sansa sa fie acceptabile si utilizabile - probabil insa ca intelept va fi sa le folosesti la putere sub 50% din ce folosea schema initiala, pentru ca invariabil sunt subdimensionate...






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users